تجربه اولین رانندگی با لامبورگینی اوراکان

اوراکان مدلی است که لامبورگینی جایگزین پرفروش‌ترین مدل تاریخ خود کرده است. گایاردو به میزان ۱۴۰۲۲ دستگاه خودرو فروخته شد که بیش از نیمی از فروش کل لامبورگینی در طول نیم‌قرن گذشته حیات این کمپانی بوده است. اوراکان جدید نیز آمده تا جای خالی گایاردو را پر کند.

2015 Lamborghini Huracan LP 610 4
تقریباً همه‌چیز در اوراکان تغییر کرده است. اوراکان دارای یک شاسی جدید، یک سیستم تعلیق جدید با کنترل الکترونیکی، سیستم فرمان جدید، یک موتور به شدت ارتقا یافته و یک گیربکس جدید اتوماتیک ۷ دنده دوکلاچه است که جایگزین سیستم دستی پر سر و صدای گایاردو شده است. همچنین سیستم جدید دیفرانسیل چهارچرخ به کار رفته و طراحی داخل کابین نیز تغییر کرده است. اوراکان شاید از نمای بیرونی یک خودروی کاملاً متفاوت به نظر نرسد، ولی از درون کاملاً تغییر کرده است.

2015 Lamborghini Huracan LP 610 4
اوراکان مانند مک‌لارن از فیبرکربن‌های RTM برای سطوح مختلف داخل کابین استفاده کرده، امّا فریم‌ها همانند 458 و 650S از جنس آلومینیوم است. پنل‌های بدنه نیز آلومینیومی هستند. شاسی اوراکان ۱۰ درصد سبک‌تر از گایاردو است، ولی سختی آن نسبت به گایاردو ۵۰ درصد بیشتر است.


در مورد موتور اوراکان، لامبورگینی تلاش زیادی به خرج داده است. در دنیایی که خودروهای مسابقه برای بهبود عملکردشان تحت فشار هستند، اوراکان نیز برای پیشرانه خود از یک موتور ۵/۲ لیتری V10 با تنفس طبیعی استفاده می‌کند که قدرتی معادل ۶۰۲ اسب‌بخار دارد. در نتیجه اوراکان می‌تواند تنها در مدت ۳/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین در مدت ۹/۹ ثانیه مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. موتور V10 وقتی به بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، یکی از بهترین صداهای موتور را در بین خودروهای مدرن ارائه می‌دهد. وزن کلی اوراکان 1422 کیلوگرم است و این خودرو دارای نسبت قدرت به وزن ۴۲۳ اسب‌بخار به تُن است که جلوتر از این میزان در 458 (با نسبت قدرت به وزن ۳۷۸) و تنها کمی عقب‌تر از 12C است.

2015-2015 Lamborghini Huracan LP 610 4 driver interior seats
2015-2015 Lamborghini Huracan LP 610 4 Interior

وقتی وارد صندلی راننده می‌شوید، با فضایی آشنا و صمیمی و طراحی‌های تأثیرگذار و تهاجمی برخورد می‌کنید. زیربنای برگرفته از آئودی شاید اندکی از اصالت طراحی ایتالیایی در لامبورگینی کاسته باشند، ولی کیفیتی که در داخل کابین ایجاد شده، ارزش این کار را دارد.

2015 Lamborghini Huracan LP 610 4 Instrument Cluster
2015 Lamborghini Huracan LP 610 4 Instrument Cluster

صفحه نمایش TFT در این مدل از لامبورگینی با آئودی TT مشترک است؛ ولی با این حال جلوه‌های گرافیکی سفارش لامبورگینی هستند. با استفاده از این صفحه نمایش، می‌تواند وضعیت دور موتور، سرعت‌سنج یا سیستم راهبری را تحت نظر داشته باشید.

Lamborghini Huracan LP 610 4 Center Stack
Lamborghini Huracan LP 610 4 Center Stack

در پایین چرخ فرمان، لامبورگینی تنظیماتی برای سه حالت مختلف در اوراکان درنظر گرفته است؛ لامبورگینی این تنظیمات را انیما (Anima) نامیده است. حالت‌های مختلف انیما، استرادا، اسپورت و کورسا هستند. این حالت‌ها، تنظیم‌های سیستم فرمان، کنترل کشش و تعلیق را تغییر می‌دهند.

رانندگی با یک اوراکان، حس شرکت در یک مسابقه را دارد و کاملاً رفتاری مانند یک سوپرماشین از آن شاهد هستیم. می‌توان در را محکم بسته، کلید قرمز استارت را زده و نیروی V10 را وارد چرخه حیات کرد. در این لحظه، شاید بهترین تجربه رانندگی در انتظار شما باشد.

2015 Lamborghini Huracan LP 610 4
2015 Lamborghini Huracan LP 610 4

اوراکان واقعاً خودروی سریعی است. واکنش گیربکس بی‌نظیر است. لامبورگینی می‌گوید که در سیستم کنترل پایداری از همان تکنولوژی استفاده کرده که در جت‌های جنگنده استفاده می‌شود؛ ترکیبی عجیب و غریب از سه شتاب‌سنج و سه ژیروسکوپ. اعتماد به نفس رانندگی با اوراکان وقتی بیشتر می‌شود که بدانید یک سیستم دیفرانسیل چهارچرخ بهینه همیشه با شماست. ترمزهای کربن سرامیکی نیز قدرت بسیار زیادی دارند و در زمان‌های لازم، به سرعت می‌توانند اوراکان را متوقف کنند و همیشه همین عملکرد را حفظ کنند.

خودروی مورد بررسی از سیستم جدید فرمان لامبورگینی، با عنوان الکتریکی هوشمند بهره می‌برد که بسته به هریک از حالت‌های انیما، سرعت فرمان‌پذیری خودرو را تنظیم می‌کند. خوشبختانه قسمت مربوط به هوشمندی سیستم، مزاحم نیست و رانندگان اوراکان در هر حالت رانندگی که باشند، به راحتی می‌توانند از یک سیستم فرمان راحت و مطمئن استفاده کنند.

در پیست، اوراکان بسیار خوب عمل می‌کند و می‌توان گفت که از گذشتگان خود، جلوتر است. اوراکان خودرویی است که شما را واقعاً از پتانسیل‌های بالایی که دارد، شگفت‌زده می‌کند. اوراکان در جاده نیز عملکردی قابل‌توجه دارد. اوراکان به خوبی می‌تواند در دنده هفتم با سرعت آهسته و دور موتور پایین در مسیرهای کوهستانی حرکت کند؛ کاری که کمتر رقیبی می‌تواند انجام دهد. اوراکان در جاده چسبندگی بسیار خوبی دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت که اگر یک سوپرماشین برای زندگی در دنیای واقعی ساخته شده باشد، همین اوراکان است.

مطابق اطلاعات رسمی، اوراکان از لحاظ شتاب‌گیری در بین 458 و 650S قرار می‌گیرد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر، یک‌دهم ثانیه از مدل فراری جلوتر است، امّا دو دهم ثانیه با مک‌لارن فاصله دارد. بالاترین سرعت اوراکان، مشابه فراری به میزان ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است و لامبورگینی نتوانسته به سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت مک‌لارن برسد.

بنابراین اگر بخواهیم مطابق آمار قضاوت کنیم، 650S یک خودروی سریع‌تر است. امّا سوپرماشین بودن می‌تواند چیزی بیشتر از اعداد و ارقام صرف باشد. نمایش لامبورگینی از زمان مدل 350GT همواره دلپذیر و خاطره‌انگیز بوده است. اوراکان نیز می‌تواند کمابیش چنین شرایطی داشته باشد.

مشخصات لامبورگینی اوراکان:

  • موتور:

۵۲۰۴ سی سی، V10 با ۴۰ سوپاپ، انژکتور مستقیم، ۶۰۲ اسب‌بخار در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه و ۵۶۰ نیوتن‌متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه.

  • انتقال قدرت:

گیربکس ۷ دنده اتوماتیک کلاچ دوگانه، دیفرانسیل چهارچرخ متحرک.

  • عملکرد در شتاب:

0 تا 100 در 3/2 ثانیه. (شتاب صفر تا 96 کیلومتر توسط مجله کارانددرایور: 2.5 ثانیه)

  • سرعت نهایی:

325 کیلومتر بر ساعت.

  • وزن:

1532 کیلوگرم.

  • ابعاد:

طول 4459 میلی متر، عرض ۱۹۲۴ میلی‌متر، ارتفاع ۱۱۶۵ میلی‌متر.

  • قیمت:

240,245 دلار.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

74 دیدگاه

  1. birang
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    سلام به همه ی هوادارای لامبورگینی
    از لحاظ طراحی فوق العاده نوین کار شده طراحی عقب و فیبر کربن که معلومه الهامی از مک لارن ام پی 4 هست که البته یه پله بالاتر
    بین لامبورگینی ها هم آونتادور زیبا بود که الان دیگه اینم به زیباترین خودروی لامبورگینی اضافه شده
    منم خودم 458ایتالیا رو دوست دارم ولی وقتی میبینم اینم توی همون رنج قرار داره واقعا هم زیباست باعث میشه تجدید نظر کنم
    خودروی ایده آل نسل بشر=لامبورگینی اوراکان

    پاسخ
    1. gheysar
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      سلام یه نکته توی لامبوگینی اوراکان برام عجیبه اونم اینه که گایاردو ال پی 570 یه موتور v10 داره با قدرت 570 اسب و سقف سرعت 325 و اوراکان هم یه موتور v10 داره با قدرت 602 اسب و سقف سرعت 325 کیلومتر. چه جوری امکان داره با این که 22 اسب به موتور اوراکان اضافه شده ولی تو سقف سرعت با گایاردوی ال پی 570 برابر باشه. در حالی که مکلارن با یه موتور v8 با قدرت 600 اسب یعنی 2 اسب کمتر از اوراکان سقف سرعتی معادل 330 کیلوتر داره. و فراری با 458 ایتالیا که اونم یه موتور v8 داره با قدرت 563 که 39 اسب از اوراکان کمتره باهاش تو سقف سرعت مساوی.

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        درود ، اولا gallardo معمولي 560 اسب بخاره و أوني كه شما مي فرماييد مدل سوبر تروفي و اسكادرا كورسا مي باشد،يعني هوريكان 32 اسب از سوبر تروفي و 42 اسب از مدل معمولي قويتره !دوما اطمينان داشته باش كه سرعت بالاتر از 325 تا ميره!!!!مثل آونتادور كه تا 370 تا زده!!!!!!!!

        پاسخ
  2. Car Designer
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    مدیر طراحیش محافظه کارانه عمل کرده…
    با این حال اگر خواستم روزی لامبورگینی بگیرم اول اوراکان رو امتحان میکنم بعد سراغ باباش میرم…
    …just Aventador…

    پاسخ
  3. Reza
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    البته 0تا100 فراری 458 اسپشاله 3 ثانیه س که سریعتره والبته خیلی خوشگلتر.

    پاسخ
  4. مثبت
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    لطفا بيزحمت مقاله اي در مورده مقايسه لامبورگيني و پرايد اس ايكس تك ايربگ تك سوز 132 فول آپشن قرار بديد.

    پاسخ
  5. هوراکان 93
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پسندیدم !!
    قیمت و قرار بدین اینجا لطفا با تشکر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.