شاخ‌به‌شاخ تسلا مدل S P100D و لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی اوراکان یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی در بحث شتاب گیری است. در آزمون‌های مستقلی که انجام شده این خودرو زمانی در حدود 2.5 و 2.6 ثانیه را برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت ثبت کرده که در شرایط عالی آن را سریع‌تر از آونتادور نیز نشان می‌دهد.

tesla-models-p100d-vs-lamborghini-huracan-drag-race
پس‌ازاین موضوع این انتظار وجود داشت که خودرویی دیگر نیز قصد برتری در بحث شتاب گیری نسبت به لامبو را داشته باشد. پس این تسلا مدل S P100D بود که ورق را برگرداند. تا جایی که ما می‌دانیم این S P100D خودروی خانوادگی 5 درب معمولی است!

Video-Tesla’s-new-flagship-P100D-drag-races-the-Lambo-Huracan-LP610-4
خود تسلا ادعا می‌کند که مدل S در حال حاضر در بین خودروهای تولیدی سریع‌ترین شتاب گیری را دارد و عدد اعلامی برای شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیه بوده است. برخلاف اوراکان، P 100D در هنگامی که باتری‌ها به‌طور کامل شارژ باشند بارها و بارها این زمان را ثبت کند.

Tesla Model S Huracan Drag Racing
خب با این تفاسیر، وقتی دو خودروی موردبحث با یکدیگر در بزرگراهی عادی شاخ‌به‌شاخ شوند نتیجه چگونه خواهد بود؟ درگ تایمز که به خاطر مسابقات درگ بعضاً جنجالی مشهور است می‌خواهد نتیجه را بفهمد.

new Tesla Model S P100D 2016
همان‌طوری که ما انتظار داریم، گشتاور آنی مدل S در ابتدا تسلا را به خودرویی شکست‌ناپذیر بدل کرده است حتی اگر سیستم لانچ کنترل اوراکان در دسترس باشد؛ اما اوضاع همین‌گونه پیش نمی‌رود و در نهایت این اوراکان است که در سرعت بالاتر از 200 کیلومتر در ساعت از تسلا پیشی می‌گیرد.

2015 Lamborghini Huracán LP610-4
آیا سوپرکارهای دیگری هم هستند که بتوانند با پیشرانه‌ی احتراق داخلی از پس تسلا مدل S P100D بربیایند؟ فکر می‌کنیم که تنها دو شانس جدی وجود داشته باشند: پورشه 918 اسپایدر و بوگاتی شیرون؛ بنابراین امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک پیکار این دو خودرو با سدان آمریکایی را شاهد باشیم. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

28 دیدگاه

  1. ferrari
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    به نظر من مقایسه خوبی نبود. تسلا یه ماشین خانوادگی 4دره حدودا 800 کیلو هم سنگینتره بعد با یه کوپه ی سریع مقایسه شده. مشخص بود لامبورگینی جلو میفته

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Danial
      Danial
      سوابق: (221 دیدگاه) ,

      تو شتاب اولیه که اینطور نشد با 800 کیلو اضافه وزن و به قول شما 4درب خانوادگی چند بار تست شد ولی استارتش خیلی بهتر بود

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3779 دیدگاه) ,

      فراری جان انصاف هم خوب چیزیه که متاسفانه شما ازش بهره ای نبردی.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        ولی فکرکنم لامبورگینی وحشی تر باشه

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3779 دیدگاه) ,

        دوست عزیزم.
        اگه فراری 488 با تسلا مسابقه میداد 2 حالت داشت.
        اگه 488 میبرد :
        میگفتی : ” آفرین به فراری. ثابت کرد بهترین خودروساز دنیاست و فقط مک لارن حریفشه. بقیه هیج. چون با یک موتور بنزینی توربو با 3912 سی سی حجم تونست موشک برقی تسلا رو شکست بده.”
        اگه 488 میباخت :
        میگفتی :” معلومه یک خودروی الکتریکی ساخته ی دست شرکتی که ادعای پیشرفته ترین امکانات و بالاترین سطح تکنولوژی رو داره قابل مقایسه با یک خودروی بنزینی نیست. چونکه ویژگی موتور الکتریکی گشتاور آنی و قابل دسترسه. P100D اصلا حریف 488 نیست. ”

        انصافا خودم هم اگه باشم همین حرفو میزنم.
        دوست عزیزم.زحمت و تلاش بقیه رو بی ارزش نکن. تسلا 800 کیلوسنگین تره ولی موتور الکتریکی داره. یعنی شما پاتو رو گاز بذاری 1000 نیوتن متر گشتاور داری. ولی اوراکان حتی یک توربو هم نداره ! لامبورگینی کلی برای این ماشین زحمت کشیده. خود ایلان ماسک گفته بود من فقط لافراری و 918 رو پرشتاب تر از این ماشین میدونم. حالا لامبو خلاف ادعاشو ثابت کرد ( البته فکر کنم منظورش 0 تا 100 بوده) .
        لامبورگینی فقط مهندسی برترشو داره.

        پاسخ
  2. XmanSHP9
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    تلاش تسلا قابل ستودنه اما اخرش اوراکان پیروز شد که زیاد دور از ذهن نبود!

    پاسخ
      1. ماسل
        سوابق: (171 دیدگاه) ,

        ۹۱۱ کجاست .چرا حرف نمیزنه؟
        کارش خیلی بیسته تسلا رو میگم
        والبته لامبو یه چیز دیگس حتی اگه همیشه پیروز نباشه

        پاسخ
  3. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1299 دیدگاه) ,

    افرین به هر 2 ماشین
    اما نکته اینه که تا یه مدت زمان کمی ماشینهای برقی به طور کامل تو هر زمینه ماشینهای بنزینی رو جا که این هم خوبه و هم بد
    البته این نظر من بود

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      معذرت وقت ادیت کردنم تموم شد
      منظورم این بود که تا چند وقت اینده تو هر زمینه ماشینهای برقی کل ماشینهای بنزینی رو شکست میدن و این هم خوبه هم بد

      پاسخ
  4. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    صدای اگزوز فراری و أمثال ان یک روزی فقط خاطره میشه

    پاسخ
  5. ferrari
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    شما اگر میدونستی انصاف چیه هیچوقت نمیگی لامبورگینی برتر از فراریه. دوما یه مقاله ای بود مربوط به هوندا nsx یادته گفتم بنظر من nsx از 488 بهتره؟؟شما درجواب من گفتی بله باشما موافقم nsx از 488 بهتره. اونجا شما حرفی از لامبورگینی نزدی درحالی که میدونی nsx از لامبورگینی خیلی بهتره پس به من نگو انصاف نداری.من تو این مقاله شجاعانه اعتراف کردم شما همچین جراتی داری؟؟ یه نگاه به کامنتهای خودت بنداز بعدش ببین واقعا ادم با انصافی هستی؟؟ اگرم488 با تسلا مقایسه میشد من بازم همین حرفو میزدم چه فراری پیروز شه چه نشه بیخود به جای من حرف نزن. همچین میگی لامبورگینی توربو نداره انگار محکومش کردن از توربو استفاده نکنه. خب توربو بذاره. بعدشم یعنی 800کیلو وزن بیشتر هیچ تاثیری روی عملکرد یه ماشین نداره؟؟

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      لطفا کوتاه بیاید دیگه
      از نظرات همدیگه ی چیزی یاد بگیریم خیلی زیباتر تا جر و بحث و دعوا کنیم

      پاسخ
      1. ferrari
        سوابق: (241 دیدگاه) ,

        متاسفم که ناراحتتون کردم. منو ببخشید

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3779 دیدگاه) ,

      این متن کامنت های من و شما
      چون وارداتیه قیمتش رفته بالاتر. هر چند به نظر من ارزش داره.
      ژاپن واسه ماشین های بنزینی و غیر کم مصرف قوانین مالیاتی سنگینی داره.
      .
      من :
      به نظر من NSX خیلی بهتر از 488 هست. حتی به 911 هم ترجیحش میدم.
      کیفیتش مسلما از 488 بهتره.
      هیبریدی و کم مصرف تره.
      خاص تر از 488 و 911
      زیباتر از 488 به نظر من.
      Awd هست و هندلینگ بهتری از 488 داره.
      Super All Wheel Control در این ماشین استفاده شده. در پیست خواهد درخشید.
      شتاب 0 تا 100 3 ثانیه ای با 2 ثانیه و 4 ثانیه به نظر من فرق ندارن. از هیچ کدوم استفاده نمیکنم. واسه من تیز بودن ماشین مهمه که NSXبه اندازه ی کافی فرز و چابکه.
      .
      شما :
      به نظر من این ماشین با این قیمت هم بسیار خوب و مقرون به صرفه هست. مدل هایی که شما فرمودین به نظر من با این ماشین قابل مقایسه نیستن. Nsx یه سرو گردن بالاتر از 488 و 911 توربو اس و gtr هستش.این ماشین مثل 918 یا p1 هستش که فناوری و تکنولوژی اونهارو با قیمتی بسیار پایینتر ارائه داده.) لافراری رو نگفتم چون لافراری مثل p1 و 918 قابلیت حرکت با نیروی الکتریکی رو نداره سوء تفاهم نشه)
      .
      من :
      فراری عزیز
      منظور منو خیلی قشنگتر از خودم گفتی.
      مجید

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        ماشالله چه سریع پیدا کردی کامنت های قبلی

        پاسخ
      2. ferrari
        سوابق: (241 دیدگاه) ,

        خب لامبورگینی کجاست؟؟ شما چرا از پورشه بدبخت انقدر مایه میزاری؟؟ چرا با لامبورگینی اوراکان مقایسه نکردی یا مقایسه نمیکنی؟؟ 488از خیلی از ماشین های چهارچرخ متحرک عملکرد بهتری داره و سلطان پیست های مسابقست قابلیت هدایت بسیار بالایی داره. اینا حرف من نیست تو مجلات زیادی درموردش خوندم. بعدشم شما چطوری فهمیدی کیفیتش بالاتر از 488؟؟ مگه سوارشون شدی!؟ من گفتم بهتره از 488 چون تونست فناوری هایی که مکلارن و پورشه با قیمت بالا ارائه کردن رو بایه قیمت منطقی ارائه بده. حرفی از کیفیت نزدم چون.سوارشون نشدم حتی از نزدیک هم ندیدمشون حالا شما چطوری متوجه شدی که کیفیتش بالاتر از 488 هستش نمیدونم. ضمنا تسلا باید با رقبایی مثل s65 بی ام و 760 ائودی s8 و بنتلی فلاینگ اسپور مقایسه بشه نه با یه کوپه ی سریع. اصلا تو یه کلاس نیستن. من درمورد لامبورگینی حرف بدی نزدم گفتم مشخص بود که میبره چون از جهاتی برتری داره به تسلا البته تسلا فوق‌العادست و شکی در این نیست

        پاسخ
        1. king 918
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          پورشه بد بخت !!!!!!!!!!!!!!
          دیگه دارم جوش میارم …………
          لطفا اسم پورشه رو با نهایت احترام در قسمت کامنت قرار دهید ………
          بابا سایپا که نیست داش گلم میگی بدبخت …..

  6. sami
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    ای کاش مسئول سایت ی فکری به حال کل کل های بچه گانه و محدودیت هر شخص نهایتا 2یا 3 کامنت زیر هر پست رو در نظر بگیره .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3779 دیدگاه) ,

      مجبورت کردم بخونی ؟؟
      خدا شما رو با قدرت اختیار و انتخاب خلق کرده. سعی کن ازش استفاده کنی.

      پاسخ
    2. ferrari
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      والله خدارو شکر تو همین کل کل ها کلی اطلاعات داره دراختیارتون قرار میگیره بازم اینطوری میگین. ما فقط یکم بحث ماشینی میکنیم دعوا نمیکنیم که شما هم. این کامنت ها رو بخونید اطلاعاتتون بالا بره. شما الان میدونستی چه تکنولوژی هایی در هوندا nsx وجود داره؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3779 دیدگاه) ,

        من و fearrari جنگ زرگری میکنیم.
        وگرنه من عاشق ماشین های فراری هستم.
        به این دوستمون هم خیلی علاقه دارم.
        بیشتر هدفم از بحث کردن باهاش افزایش اطلاعاتم هست.
        باور کن دیدم نسبت به فراری خیلی بازتر شده. نه اینکه به فراری علاقمند شده باشم. بلکه علاقم به فراری بیشتر شده. و این اطلاعات رو مدیون بحث هایی هستم که با ایشون راه انداختم!!!

        بهتر بود به جای اینکه بهش میگفتم انصاف نداری میگفتم در مورد لامبورگینی بی انصافی کردی. تا برداشت بد نکنه.

        ولی دیگه سعی میکنم فقط از کامنت های دوستمون استفاده کنم و گیر ندم. آواتارم رو هم به افتخار فراری و لامبورگینی گذاشتم.

        پاسخ
  7. Saied
    سوابق: (824 دیدگاه) ,

    ایول تسلا.
    به نظر من تو این مسابقه تو شتاب تسلا برندست
    تو خط مستقیم لامبو
    تو پیست قطعا ٩١١

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    خودرو الکتریکی هر زمان اراده کنی تمام قدرت در اختیار ت میزارن بر عکس ماشین های درون سوز به خاطر همین سرعت اولیه بیشتری داره

    پاسخ
  9. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    آخرش کدوم برد؟من از فیلم چیزی نفهمیدم وسطش قطع میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.