لامبورگینی

لامبورگینی سستـو المنتـو

وقتی یک خودرو  ۱.۵ تا دو یا سه میلیون دلار قیمت دارد افراد عادی دور آنرا خط می کشند و تنها به تماشای آن بسنده مى کنند. بعضی هم که آنها را می رانند نمی توانند از حداکثر مواهب فنی آن استفاده کنند چون جانشان را بیشتر دوست‌ دارند! گروه دیگرى هم که تا سرحد توان خودرو را می‌دوانند احتمالا از قهرمانان اتومبیل‌رانی هستند!

اما در بین جوانان همه دنیا گروه بزرگی هستند که این نوع خودروها را به خاطر خودشان دوست دارند؛ به این‌ها می گوییم عشق خودرو! اما حیات هر عشق خودرویی بدون لامبورگینی ناممکن است . . .

lamborghini sesto elemento

لامبورگینی ایتالیا در تملک شرکت خودروسازی آئودی آلمان و از قضا او نیز در تصاحب گروه فولکس‌واگن است، ولی این امر به هیچ‌وجه آن حس طراحی و زیبایی شناسی و ماجراجویی ایتالیایی را از این خودروها نگرفته است. حتی شاید بتوان گفت که دقت و ثروت آلمانی را هم به آن افزوده و خوب را بهتر کرده است.

یکی از آخرین کانسپت‌های لامبو با نام عنصر ششم ( سستو المنتو ) برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۰ و در نمایشگاه بین المللی خودروى پاریس در معرض نمایش قرار گرفت. اسکلت و شاسى این خودرو از فیبرکربن ساخته شده و نام ایتالیایى آن یعنى”عنصر ششم” نیز به عدد اتمى عنصرکربن اشاره دارد.

lamborghini sesto elemento

سستو المنتو مى تواند در کمتر از ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و با حداکثرسرعت ۳۲۱ کیلومتر در جاده‌ها بتازد. این خودرو با قیمت ۱.۷۷۲ میلیون یورو که حدودا  ۱۷۰ هزار یورو گران‌تر از بوگاتى ویرون است، به خاطر برخى قوانین موجود اجازه تردد عمومى در برخی کشورها ازجمله انگلیس را نخواهد داشت.

lamborghini sesto elemento

موتور سستو المنتو با حجم ۵۲۰۴ سی سی که در ۱۰ سیلندر چهار سوپاپه قرار گرفته، ۵۷۰ اسب بخار نیرو تولید مى‌کند. با وزن حدودی ۹۹۹ کیلوگرم، سستو المنتو ۸۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از بوگاتى ویرون خواهد بود.

lamborghini sesto elemento

راز سبکی فوق العاده این خودرو استفاده از یک ترکیب کامپوزیتی جدید است که قطعا انقلابی در خودروسازی جهان به وجود خواهد آورد. این ترکیب تازه را CFRP می نامند که از ترکیب پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن حاصل شده و از فولاد محکم‌تر و به مراتب سبک‌تر نیز خواهد بود. CFRP نه تنها از قدرت فوق العاده، بلکه از ایمنی و شکل پذیری بسیار خوبی نیز برخوردار است.

lamborghini sesto elemento

طراحی بدنه که شاهکاری در زمینه آیرودینامیک است توسط طراحان بخش تحقیقات لامبورگینی در شهر سنت آگاتا در ایتالیا انجام شده است. انواع دیفیوزرها و هواکش های اطراف بدنه و جلو پنجره، حداکثر نیروی عمودی وارده بر خودرو را فراهم می‌کند تا ثبات آنرا در سرعت های بالای ۳۰۰ کیلومتر برساعت تضمین نماید.

lamborghini sesto elemento

بافت عجیبی که در قسمت انتهایی خودرو دیده می شود، با الهام از پوست کوسه طراحی و ساخته شده که با فلس هایی پیکان مانند حداقل مقاومت در مقابل هوا را ایجاد کرده و بر سرعت موثر خودرو نیز می افزاید.

lamborghini sesto elemento

لوله های اگزوز و بخش های حامی آنها در عقب خودرو از نوعی فیبر شیشه سرامیکی سبک به نام “پیروسیک”ساخته شده که تاب تحمل ۹۰۰ درجه سانتی گراد حرارت را دارد. بدنه زیبا با خطوط بسیار دقیق و زوایای تند به رنگ مشکی است که با یک زیر رنگ قرمز تهیه شده ازپودر کریستال، شکوه جالبی به خودرو بخشیده است. همچنین رنگ آمیزی سستوالمنتو توسط فناوری نانو و چند لایه‌ای صورت می گیرد.

lamborghini sesto elemento

از آنجا که این خودرو، در اصل یک خودروی مسابقه‌ای است در طراحی داخل خودرو و صندلی‌های فیبر کربنی آن در عین راحتی و استقامت بالا بسیار نازک هستند. جالب است بدانید که صندلی ها به شکل یک جا قالب ریزی شده‌اند و برای راحتی و ارگونومی سرنشینان، این فرمان و پدال ها هستند که به صورت برقی جلو و عقب و بالا و پایین می‌شوند.

lamborghini sesto elemento

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. masoud

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. لامبورگینی یکی از ماشین های محبوب و مورد علاقه منه خواهش میکنم در مورد این ماشیناطلاعات بیشتری به من بدین . با تشکر

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. aventador twin turbo

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من آرزو میکنم هرچه زودترتوین توربوشهم بیاد تا مشت محکمی بر دهان بوگاتی و فراری و مک لارن و…. باشه

      موافقم 22
      مخالفم 4
  2. ابی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش سرعتش پایینه
    ولی در کل بد نیست

    موافقم 1
    مخالفم 17
    1. پرهام

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هندلینگی که این داره huayra rosester نداره داداش.همه چیز به سرعت نیست که.
      تو درگ شتاب مهمه

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سرعت بالا تو ماشین های مسابقه ای اهمیتی نداره چیزی که مهمه وزن کمو فرمان پذیری و شتابه شتاب خیلی مهمه چون هیچ پیستی تو دنیا نیست که بخوای باهاش بیشتر از 300تا حرکت کنی مگر اینکه مسابقه درگ باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سارا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ناره من عاشقشم لطفا عکسهاس واضحتری نمایش بدین با تشکر

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. Adel

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیافه زیبایی نداره ولی میشه گفت بی نظیره ….

    موافقم 0
    مخالفم 17
  5. pobodoq

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تا حالا ندیده بودم که به این خوبى و با حالى طورى که آدم واقعاً دوست داره دست همه ى سازنده هاشو ببوسه از مواد جدید و سبک و مقاوم استفاده شده باشه. با اینکه
    زیاد با شکل کلیش حال نمیکنم ولى واقعاً معرکه ست!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. mitti

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    من دوست دارم طراح انواع لامبورگینیو ببینم و ازش بپرسم چه جوری این قدر قشنگ طراحی میکنه!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سجاد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماشین فقط سمند دوگانه صفر تا صد رو توی 22 ثانیه پرمیکنه یعنی اگه یک نقطه بین دوتا دو قرار بدیم سریعتر از لامبورگینی میشه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. سجاد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پراید ازش بهتره چون اون نمیتونه خاکی بره ولی پراید میتونه. هه هه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. عطا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    عالیه، بهتر از این نمیشه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. erfan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    behtariin tarahiyiye k ye brand mitoone dashte bashe
    gosaye rooye badanash alave bar zibayiye khir konandeyike dare too sorataye bala mashino ravantaro chasbandetar mikone
    da kol desinesh harf nadare
    vali motoresh mitoones behtar az in bashee
    albate too iran motore behtar az in be dard nakhore

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. alireza

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وای ی ی ی ی ی ی ی خیلی معرکه است.خیلی رنگش هم زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سهراب

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ARIEL ATOM V8 500 VS LAMBORGHINI SESTO ELMENTO

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. pouyan

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میتونید تصور کنید اگه یه همچین چیزی رو از نزدیک ببینید چه حالی میشید البته فکر نکنم بشه اخه مگه پرایده

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. اصغر

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از این ماشین تون حالم بهم خورد خیلی ارزونه 5 تاشو پایین تو پارکینگ داریم تا چشتون دراد

    موافقم 0
    مخالفم 4
  15. راستین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با رشد عجیب نیسان جی تی ار کم کم تمام سوپراسپرت سازهای دنیا باید تخته کنن در کارخونه هاشونو. فقط عشق است نیسان

    موافقم 2
    مخالفم 6
  16. solat

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    من عاشق لامبورگینی هستم مخصوصا اوانتادور ولی نیسان جی تی ار هم شاهکار شرکت نیسان هست که تونسته میون ماشین های سوپر اسپرتهای دنیا خودنمایی کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. burnout97

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که ماشین رو با سرعت بالا می سنجند، کاملا طبیعیه که این ماشین به نظرشون معمولی باشه یا بی دلیل گرون به نظر بیاد. ولی چیزی که مهمه اینه که توی پیست مسابقه، لامبورگینی سستو المنتو بهتر از لافراری و ویرون عمل کرد. تنها ماشینی که حریف سستو المنتو شد، پاگانی هوایرا با هفتصد اسب بخار قدرت بود درحالیکه المنتو با پانصد اسب بخار تنها یک ثانیه از هوایرا عقب موند. جنس بدنه از یک نوع فیبر کربن کاملا اختصاصیه که فناوری تولیدش در دست شرکت لامبورگینیه. صفر تا صد این اتومبیل بدون توربو عدد شگفت انگیز 2.5 ثانیه س که در نوع خودش بینظیره اونم با موتور ده سیلندر. هندلینگ به خاطر وزن کم ماشین عالیه و ماشین به یه اشاره دور می زنه. این حقایق باعث میشن که این ماشین از تمام سوپراسپورت های دیگه متمایز باشه و بتونه بوگاتی ویرونی که میتونه با 420 کیلومتر در ساعت پیش بره رو جا بذاره.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  18. matin

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بد نیست امافقط آگراآرو لامبورگینی اورکان

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. SOROOSH

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامبورگینی وفراری رو عشقه!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. sadegh

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامبور گینی ماشین خیلی خوبیه ولی کونیگزگ آگرا یه چیز دیگس .

    موافقم 0
    مخالفم 2
  21. علي

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین عالییه ولی اون قدرت بوگاتی و اون سرعت بوگاتی رو نداره در واقع به خاطره کم وزنیشه که شتابش با بوگاتی برابری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  22. ابوالفضل

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نوشتید چهار سوپاپه ولی در اصل چهل سوپاپ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. کامران

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لامبورگینی وجدان خشنی داره ولی این اثلا اینجوری نیست لامبورگینی فقط سنتناریو و اونتادر و کمی اوراکان ولی پورشه یه چیز دیگه است نه تو زیبایی بلکه تو سرعت و کیفیت .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  24. محراد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی نظیره کلمات عاجزن از توصیفش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا