رقابت‌های فرمول یک، اولویت لامبورگینی نیست

شاید لامبورگینی مدیر قبلی تیم فرمول 1 فراری را به عنوان مدیرعاملی برگزیده باشد اما انجام این کار به معنی این نیست که شاهد حضور این خودروساز در این رقابت‌ها باشیم. اتوویک این خبر را به نقل از استفانو دومنیکالی منتشر کرده است.

Lamborghini f1
این مرد 51 ساله‌ی ایتالیایی در سال 1991 و پس از به پایان رسانیدن تحصیلات آکادمیک کار برای فراری را با مدیریت پیست Mugello شروع کرده و پس از آن نیز مدیر تیم فرمول 1 این خودروساز بوده است. دومنیکالی پس از چندی به استخدام آئودی درآمده و شایعه شده که روی برنامه‌ی فرمول 1 کمپانی کار می‌کرده است. اما رسوایی دیزل گیت کل برنامه‌های گروه فولکس‌واگن را تحت تأثیر قرار داد. او در نهایت به عنوان مدیرعاملی لامبورگینی انتخاب شد و جای استفان وینکلمن را که به بخش پرفورمنس آئودی کواترو رفت گرفته است.

423843
هرچند کار کردن او در سنت آگاتا به این معنی نیست که جاده برای ورود لامبورگینی به مسابقات فرمول 1 صاف شده است. تنها زمانی که لامبورگینی در این مسابقات حضور داشت به تأمین پیشرانه‌های 12 سیلندر برای تیم‌هایی نظیر لوتوس، میناردی و لجیر در خلال سال‌های 1989 تا 1993 (زمانی که کمپانی تحت مالکیت کرایسلر بود) مربوط می‌شود.

387354
مؤسس این کمپانی آقای فروچیو لامبورگینی نیز برخلاف رقیب خود در مارانلو از مسابقه دوری می‌جست. امروز لامبورگینی خودروهای مسابقه‌ای GT3 و برنامه‌ی توسعه‌ی راننده را می‌سازد. دومنیکالی در این باره می‌گوید:

شما نمی‌توانید بدون موتوراسپورت به برندی همانند لامبورگینی فکر کنید اما باید بگویم که فرمول 1 اولویت ما نیست زیرا نسبت به این مسابقات اولویت‌های بالاتر دیگری داریم.

437299
این خودروساز ایتالیایی در حال توسعه‌ی برنامه‌ها برای تولید کراس اوور کانسپت اوروس است و در نظر دارد تا به‌طور چشمگیری ظرفیت تولیدی خود را گسترش دهد. به همین ترتیب لامبورگینی در نظر دارد تا نسخه‌های جدید هوراکان و آونتادور را به همراه سوپرکارهای تولید محدود عرضه کند.

404220
منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

15 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    جالب بود چون برای من هم سوال بود ولی امیدوارم تو مسابقات لمان باقی بمونه و یه روزی به فرمول 1 بیاد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3672 دیدگاه) ,

      لامبورگینی خاص ترین خودروساز هست.
      هیچ وقت وارد فرمول 1 نشده.
      به قول ریچارد هموند “لامبورگینی مثل بقیه ی رقبا خودشو هیچ وقت درگیر تاریخچه ی پرافتخار و برنده شدن در مسابقات نکرده… همیشه فقط 1 هدف داشته… ساخت بهترین پوستر اتاق پسر بچه ها”.
      امیدوارم گلامبورگینی وارد فرمولا وان نشه. تاخاص بودن خودشو حفظ کنه. ولی ورود آئودی و پورشه به فرمول 1 این مسابقات رو خیلی جذاب تر خواهد کرد. البته طرفدار های فولکس واگن و آئودی و پورشه میدونن گروه فولکس واگن فعلا باید بر حل دیزل گیت تمرکز کنه و تا سال 2020 تخت تاثیر این اتفاق خواهد بود.

      پاسخ
      1. فرشید
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        لامبورگینی که خودش از زیر مجموعه های گروه VW هستش

        پاسخ
      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        طراحی های لامبورگینی واقعا خاص

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3672 دیدگاه) ,

          بهنام جان نه فقط طراحی های لامبورگینی بلکه همه چیز این برند خاصه. جای کربونادو اونتادور (محمد حسین)خالیه.
          لامبورگینی اول تراکتور ساز بوده. به خاطر رو کم کنی فراری سوپراسپرت ساخته
          لامبورگینی هنوز به v10 و v12 های تنفس طبیعی وفادار مونده.
          لامبو در طول نیم قرن فقط 5 مدل v 12 ساخته
          لامبو 3 بار ورشکست و فروخته شده. هر بار با قدرت بیشتر شروع کرده.
          فروچیو لامبورگینی یک مهندس نابغه ی ایتالیایی بوده.
          I ❤ Lambo.

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          مگه میشه پستی راجب لامبورگینی بزارن و من نباشم؟
          اولویت لامبورگینی فعلا رو تیراژ محصولات و سود اوری بالا هست تا بتونه با توجه به سرمایه ای که کسب میکنه رو هایپرکار و فرمول یک و… سرمایه گذاری کنه!!!!
          داشتن تیم فرمول یک خیلی خرج زیادی داره و کمپانی هایی مثل مرسدس و فراری و هوندا و… که تیم فرمول یک دارن به خاطر اینه که مدل های خیلی زیاد و تیراژ محصولات زیادی دارن به همین دلیل از پس خرج و مخارج فرمول یک برمیان!
          لامبو هم میتونه داشته باشه ولی ترجیح میده که در آینده با قاطعیت و حرفه ای وارد مسابقات بشه!
          نمیدونم راجب لامبورگینی چی بگم…
          لامبورگینی
          فروچیو
          سنت اگاتا
          گاو وحشی
          هر کدوم از این کلمات دنیایی واسه خودشون دارن!

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3672 دیدگاه) ,

          تا حالا که چند مورد پست لامبو بود هر چی منتظر بودم خبری از کامنت های خوبت نشد.
          البته دلیلشو میدونم و حق هم داری. منم شاید دیگه وقت نکنم خیلی سر بزنم و کامنت بذارم.
          امیدوارم هر جا هستی سالم و موفق باشی.
          کامنت هاتو چند ساله در پدال میبینم. دقیقا مثل خودم عاشق لامبورگینی هستی. امیدوارم تجربه سواری یا داشتن بهترین ماشیناش نصیب هر دومون بشه.

          در مورد فرمول یک کاملا درست میگی. گران ترین ورزش جهان.
          جدا از حفظ اصالت هزینه های شرکت در فرمول 1 هم بسیار بالاست .
          تاسیس تیم فرمول 1 با اون هزینه های نجومی به شرکتی مثل لامبورگینی که سلیقه های خاص رو پوشش میده و یک برند premium هم هست (فروش کم) فشار و استرس زیادی وارد میکنه.
          البته مسلما برای برندی به محبوبیت لامبورگینی اسپانسر های فراوانی وجود خواهند داشت.
          از طرفی دوره ای که در فرمول 1 موتور های v12 استفاده میشدن خیلی وقته گذشته و ساخت v6 هایی با سطحی از تکنولوژی که برای F 1 مناسب باشه نیاز به تجربه ی چندین ساله داره که فعلا واسه لامبو زوده.

          ببینیم چی پیش میاد. من بیشتر امیدوارم لامبورگینی رو در تولید هایپرکار های معروف خودش موفق ببینم تا فرمول 1.

          کلماتی که گفتی واسه یک عشق ماشین دنیایی از معنا هستن. ولی واسه من فقط اسم لامبورگینی یاد آور 15 سال پیش و تمام رویا های شیرین یک پسر بچه ی 10 سالست. برای همینه که هیچ وقت نمیتونم فراوشش کنم. جاش در کودکی من مونده.

          موفق باشی.

        4. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          دوست قدیمی کربونادو اونتادور هم اومد.
          دمش گرم

  2. على
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    شخصیته خاصش اینطوری ایجاب میکنه نره تومسابقات فرمول

    پاسخ
  3. PAGANI
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    به نظر من اگه شرکتایی مث لامبو بیان فرمولا .مسابقات جذاب تر میشه.
    البته بعد از اینکه حجم تولیدات خیابانی رو بالا برد میتونه یه سر به فرمولا بزنه.
    فکرش رو بکن:لوتوس و رنو و فورد وب ام و و مکلارن دوباره تو فرمولا خوش بدرخشند و لامبو هم بهشون اضافه شه………فراری و مرسدس هم همینطور خوب ادامه بدن…جدا از بحث طرفداری اگه فاصله تیم ها کمتر باشه مسابقات فوق العاده جذاب میشه.
    قبلا قهرمان فرمولا 50درصد مسابقات رو اول میشد .میشد قهرمان فصل الان تقریبا90 درصد مسابقات رو مرسدس میبره .
    مثلا همیلتون ازسال 2007که شرکت کرده 3قهرمانی فصل داره و فاصله اش با رکورد شوماخر که 6فصل هست خیلی خیلی خیلی زیاده ولی تعداد قهرمانی های پیستش خیلی زیاده(دقیقا نمیدونم فک کنم 45-60 ) و شوماخر هم حدود95 قهرمانی پیست داره.

    پاسخ
  4. Vahid porsche
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    گروه فولکس واگن باید حداقل یک نماینده در فرمول یک داشته باشه بنظرم حالا پورشه یا آئودی یا لامبو. گرچه علاقه خودم به حضور پورشه است.
    اگر بخوایم کشوری نگاه کنیم از هر کشور یک نماینده در این مسابقات وجود داره آلمان مرسدس انگلیس و ژاپن مک لارن هوندا ایتالیا فراری فرانسه رنو امریکا هاس
    پس نیازی به حضور نماینده دوم از المان نیس

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      کاش خود فولکس واگن بیاد. این جور سخت میشه یکی از زیرمجموعش رو انتخاب کنیم بگیم کدوم بیاد کدوم بهتره. همشون خوبن.
      جای تویوتا هم در این عرصه خالیه.

      پاسخ
  5. ناشناس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    حیف که تحت مالکیت فولکس واگن قرار گرفته. حیف مثل فراری مستقل نیست اصالت ایتالیایی خدشسه دار شد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.