لامبورگینی اونتادور SV رودستر رنگ واقعیت گرفت

خودروسازی لامبورگینی جمعه گذشته در یک گردهمایی کوچکِ خودرویی، یک دستگاه از مدل رودستر اونتادور سوپرولوچه را به نمایش گذاشت؛ در قدم بعدی هم تصاویر و اطلاعات جدیدی از آن منتشر کرد تا همگان بدانند چه چیزی درراه است!

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster

این گاو بی اعصاب با تیراژ تنها 500 دستگاه در سراسر دنیا، اولین سری از لامبورگینی‌های روباز تاریخ است که به حروف SV ملقب می‌شود.

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster

در بخش فنی همان پیشرانه 6498 سی‌سی V12 تنفس طبیعی 740.2 اسب بخار قدرت در 8,400 دور بر دقیقه و 690 نیوتون‌متر در 5,500 دور بر دقیقه تحویل می‌دهد تا به‌وسیله جعبه‌دنده 7 سرعته ISR و از طریق سامانه 4WD هالدِکس (Haldex) نسل چهارم به هر چهارچرخ منتقل شود. علاوه بر پیشرانه، سامانه تعلیق مغناطیسی انطباقی (Magneto Rheological)، تعدیل‌های pushrod و سامانه فرمان پویای لامبورگینی (LDS) نیز دقیقاً همانند نسخه کوپه SV هستند.

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster

وزن خشک نسبت به اونتادور LP700-4 رودستر 50 کیلوگرم سبک‌تر شده و به 1,575 کیلوگرم رسیده است. نسبت اسب بخار/وزن 2.1 کیلوگرم بر اسب بخار به این رودستر خاص امکان شتابگیری از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 2.9 ثانیه (0.1 ثانیه کندتر از کوپه SV) می‌دهد؛ درنهایت هم می‌تواند سقف سرعت 350 کیلومتر بر ساعت (217 مایل بر ساعت) را ثبت کند.


اولین سوپرولوچه روباز تاریخ دو ویژگی جذاب دارد: یکی شیشه عقب فعال که در حالت بسته (هنگام نبود سقف) سروصدا و باد داخل کابین را کاهش می‌دهد، با پایین بردن آن نیز می‌توانید نوای دل‌انگیز پیشرانه را در بالاترین حد ممکن گوش کنید. دیگری سقف دوتکه فیبر کربنی (hardtop) که بیشترین استحکام را با ارتفاع بسیار پایین توأمان دارد. بد نیست بدانید وزن هریک از پنل‌های سقف تنها کمتر از 6 کیلوگرم است و هردو باهم به‌راحتی در محفظه بار کوچک جلو جای می‌گیرند. همچنین لامبورگینی مدعی است ساختار سقف در تونل باد مورد بهینه‌سازی قرارگرفته و این نسخه ازنظر حداکثر سرعت هیچ فرقی با نسخه کوپه نخواهد داشت.


قیمت پایه اونتادور SV روباز در بازار اروپا 357,000 یورو (بدون مالیات) و در بازار آمریکا 530,075 دلار است؛ تحویل به مشتریان هم طبق برنامه‌ریزی لامبورگینی از اوایل سال 2016 میلادی آغاز می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

30 دیدگاه

  1. امين
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    زبان در وصفش نمی گنجد …
    استفان وینکلمن عجب ریشی گذاشته !! شبیه *** محلمون شده !:)

    پاسخ
    1. asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      زیبایی و مهندسی کلمه ای هست که برای هر ماشینی نمیشه بکار برد . ولی قضیه برای اونتادور جوری دیگه رقم می خوره بتوری که با تمام وجود می توان بیان کرد که این لقب شایسته این خودرو هست. ارزوی داشتنشو با خودم به گور می برم………

      پاسخ
    2. آرماااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      وینکلمنُ نگاه با ریشم باحاله
      طراحی خودروهای ایتالیایی زمین تا آسمون با بقیه کشورا فرق داره،لامصبا خدای طراحین(لامبورگینی،فراری،مازراتی،اوووف آلفارومئو

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل محمد زمانلو
    محمد زمانلو
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    آخ جون ، یه لامبورگینی جدید و بی اعصاب !!! خیلی دوست داشتم هر مدلی از لامبو که رونمایی می شه ،یه پوستر ازش تو اتاق خودم داشته باشم .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      ۲.۸ ثانیه اعداد و ارقام کارخونست…
      و همه میدونیم که با یه راننده خوب و بنزین اکتان بالا میشه شتابشو به ۲.۵ هم رسوند…
      کاری که با هوراکان کردن و ۰-۱۰۰ رو ۲.۶ براش بدست اوردن…
      یا اف ۱۲ که ۳.۱ اعلام شد ولی تو ۲.۸ به صد میرسه!!!
      درکل خیلی دوست دارم با اونتادور وحشی بازی در بیارم…
      دوست دارم برم تو زمین گاو بازی باهاش گردوخاک بلند کنم!!!!

      پاسخ
      1. Xman
        سوابق: (546 دیدگاه) ,

        کی دوس نداره؟ با رنگ ابی خیلی دوس داشتنیه!

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل matin
    matin
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    حتی با داشتن پوستر های این ماشین هم خوشحال میشم چه برسه به اینکه …

    پاسخ
    1. سبحان
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      من توی نید فور اسپید رایولز یه آونتادور دارم! از لذت های زندگیم روندن این ماشینه! =)) درود بر شرف الکترونیک آرتز که انقدر خوب صداها رو شبیه سازی کرده. عین واقعیشه. خلاصه با صدای بلند گاز میدم و از آونتادورم لذت می برم :)))) یک حالی میده گه مگوی..

      پاسخ
    2. asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      جنگنده بی سقف …….اونتادور رو باز ……………گاو رام نشدنی ایتالیایی ها .

      پاسخ
  4. lmbx
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    درود
    تنها ماشین رودستری که دوست دارم.حرف نداره به نظرم اونتادور زیباترین صدا اتوموبیل رو هم در دنیا داره

    پاسخ
    1. asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      بی صبرانه منتظر رقابت این با gt 2016 هستم. چون فورد با ساخت این مدل مرز های اونتا دور افسانه ای رو هدف گرفته.

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل m.tn
    m.tn
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    بوگاتی،911 و gtr رو به خاطر شتاب زیر 3 ثانیه شون عاشقشونم
    ولی از وقتی اونتادور با تنفس طبیعی اومد زیر 3 ثانیه
    نمیدونم چرا از پرستش این ماشین خسته نمیشم
    هرچند روانی فراری هستم ولی اونتادور …

    پاسخ
  6. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    فقط دوست داشتم این خبر رو آقا امین عزیز بذاره رو سایت 😉
    عاشق رینگاش شدم ( خیلی منو یاد رینگ های 918 افسانه ای میندازه )
    اما اون بخش ادعای لامبو مبنی بر یکسان بودن تاپ اسپید نسخه سوپرولوچه رودستر با نسخه کوپه ، خیلی برام جالب بود .. هرچند باید در عمل هم منتظر تست هاش باشیم ولی درست بودن این ادعا کاملا محتمله
    طراحی عقبش که دیوانه واره … مثلا ماشین پشتی جرئت بوق زدن پیدا نمی کنه وقتی این ظاهر خشن رو میبینه ….

    پاسخ
  7. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی لامبو رو از فراری بیشتر میخوام ……

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    این مهندسی لامبورگینیه !!
    هیچ وقت نباید از روی کاغذ به لامبو نگاه کرد!!!
    وقتی طوفان این SV جدید رو تو نوربرگرینگ دیدم فهمیدم که لامبورگینی چه اشی برای جانشین این ماشین پخته و بیشتر عاشقش شدم !! 🙂
    حالا همه خوب گفتن من بد بگم !! من خودم از وقتی که نمیدونستم ماشین چیه عاشق لامبورگینی بودم !!!!
    اما چرا دروغ اصلا با تولید نسخه رودستر اونتادر اس وی موافق نیستم .
    یه جورایی تو این وضعیت تولید نسخه رودستر هم بده و هم خلاف اصالت های لامبورگینیه !!!
    سوپر ولوچه باید کوپه باشه عاقا !
    ناراحت شدم از این خبر. فروچیو کجایی ؟؟!! 🙁

    پاسخ
  9. Infinite
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    همه کاربران سایت از این خودرو تعریف کردند. البته که این خودرو واقعا زیباست و شایسته این تعاریف.
    اما…
    چرا لامبورگینی باید 4 اگزوز این خودرو رو به این شکل به حال خودشون رها کنه؟
    به مدل استاندارد خودرو توجه کنید که اگزوزها به چه شکل زیبایی در یک فریم قرار گرفتند:
    http://fs170.www.ex.ua/show/8824022/8824022.jpg?800

    پاسخ
  10. محمدحسین
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    مثل همیشه عالیییییییی
    طراحی سقف وجلوی ماشین حرف نداره

    پاسخ
  11. reza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداوکیلی این ماشین از لا فراری هم بهتره

    پاسخ
  12. محمد رضا معتمدی
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    ماشین ایتالیایی فقط لامبورگینی

    پاسخ
  13. پگاه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لامبورگینی داشتنش آرزوی منه، شاید پدرم پولهای کارمندیش را جمع کرد و بعد 30 سال چرخش را خریدیم. خدا بزرگه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.