لامبورگینی

لامبورگینی تا پیش از سال 2025 خودروی اسپرت الکتریکی نخواهد ساخت

پس از خریداری لامبورگینی توسط گروه فولکس‌واگن، این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی همواره روند پیشرفت و ترقی را طی نمود تا جایی که هم‌اکنون در بین برترین سوپراسپرت‌سازان دنیا قرار دارد. این در حالی است که روند موفقیت‌های لامبورگینی و همین‌طور سرمایه‌گذاری بر روی آن همچنان ادامه داشته و حتی این شرکت قصد دارد با معرفی SUV اوروس پا را فراتر از منطقهٔ اصلی خود بگذارد.

Lamborghini-Asterion-5

بااین‌حال به گزارش رویترز، لامبورگینی می‌تواند با گسترش سبد محصولات خود توسط خودروهایی با آلایندگی صفر، به سطح کاملاً جدیدی وارد شود. این امر بخشی از برنامهٔ فولکس‌واگن مبنی بر معرفی بیش از ۳۰ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ است. این غول آلمانی با این کار سعی دارد رسوایی دیزل‌گیت را پشت سر گذاشته و از ذهن مردم پاک کند.

lamborghini-asterion-2014-l

ساخت خودروی اسپرت الکتریکی به‌وسیلهٔ لامبورگینی توسط مدیرعامل این شرکت «Stefano Domenicali» در نمایشگاه ژنو تأیید شد. وی در این رابطه گفت:

«الکتریکی کردن محصولات بخشی است که ما بسیار به آن توجه داریم اما این مورد در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد چراکه ما باید واقع‌بینانه عمل کنیم؛ بنابراین لامبورگینی تا پیش از سال ۲۰۲۵ خودروی تمام الکتریکی نخواهد ساخت».

Lamborghini-Asterion-7

البته پیش‌ازاین، لامبورگینی با معرفی کانسپت آستریون، ایده‌ای از یک هایپراسپرت هیبریدی جهت رقابت با فراری لافراری، پورشه ۹۱۸ و مک‌لارن P1 را ارائه کرده بود. نام این خودرو متعلق به جانوری در اساطیر یونانی است که نیمی از بدنش گاو و نیم دیگرش انسان است. آستریون که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ معرفی شد، مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 به همراه سه موتور الکتریکی است که در مجموع ۹۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

Lamborghini-Asterion-13

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    یه سوال بی ربط با مقاله.
    درسته که هیونداi10 ,i20 که تو ایران مثلا منتاژ میشه میگن تو کرده ساخته میشه و وارد ایران میشه فقط تو ایران ایینه و لاستیک رو بهش اضافه میکنن بعد مگن خودمون منتاژ کردیم؟؟بعد همون مسئولی که این حرف رو میزد میگفت قیمت واقعی این ماشین از چهل میلیون تا پنچاه میلیون است.???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اقا پیمان اگه چهل تومن هم باشه یه سری پورسانتها داده میشه که قیمت را میبره بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    حیف استریون که تولید نشد رقیب خوبی بود برای لافراری و پی وان و ۹۱۸ و الان هم اگه بخوان تولیدش کنن جانشین های این سه تا ماشین باز جلو میزنن از استریون اگه لامبورگینی یه مقدار برنامه هاشو سریعتر اجرا کنه خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ساخت استریون برای لامبو در تعداد کار راحتی نبود و سر مایه گذاری زیادی می طلبید به نظرم فقط برای این یه رونمایی از یک نمونه اش رو انجام داد که بگه از فراری و پورشه و مکلارن عقب نیست و توانشو داره و واقعا هم توانشو داره اما سرمایه کافی و هزینه و نیروی ساخت این هیولا رو نداشت تا بینیم بعدا چه کنه …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    آستریون شاهکاره…ایکاش لامبو یکم مستقلتر بود…ومیتونست تمام پتانسیلشو بروزبده… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NOBLE

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    از همه جالب تر آلایندگی آستریون بود که اونقدر پایین بود که شامل معافیت های مالیاتی می شد !!! .
    .
    فکر کن ، سوپراسپرتی که آلایندگیش از یک هاچبک کوچولو هم کمتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا