لامبورگینی

لامبورگینی و چشم اندازی برای سال 2023

اگر قرار باشد به ده سال آینده فکر کنیم، چه تصوراتی از خودروهای آن زمان خواهیم داشت؟ تکنولوژی و طراحی خودرو در ده سال گذشته چه روندی را طی کرده و انتظار می رود تا ده سال دیگر به کجا برسد؟

Lamborghini Diamante concept render
Lamborghini Diamante concept render
شاید نباید انتظاراتی افراطی و رادیکال از آینده داشته باشیم. قرار نیست خودروها در هوا معلق باشند و یا بدون استفاده از سوخت حرکت کنند. حتی هوشمند سازی خودروها نیز در این زمان کم، نمی تواند کاملا جای راننده را پر نماید. با این وجود در طرحی که توماس گرنژارد از لامبورگینی ۲۰۲۳ رسم کرده، هنوز می توان خطوط لامبورگینی واقعی و روح آن را دید. به نظر این طرح از تکامل تدریجی مدلهای فعلی مخصوصا وننو خلق شده باشد.

Lamborghini Diamante concept render
Lamborghini Diamante concept render
خطوط تهاجمی و برش الماس از ویژگیهای این طراحی هستند. این لامبورگینی که دیامانته نامیده شده، از پیشرانه ای هیبریدی بهره می برد. چهار موتور الکتریکی می توانند ۸۰۰ اسب بخار نیرو و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. با کمک سیستم KERS یک نیروی اضافی ۱۶۵ اسبی نیز در اختیار خواهد بود تا مجموع توان به ۹۶۵ اسب بخار برسد. این کانسپت از یک میکروتوربین که قادر به استفاده از انواع سوخت نظیر دیزل، سوختهای بیولوژیک و CNG است بهره می گیرد تا باتری های لیتیوم یون ۱۵ کیلو وات ساعتی را شارژ نماید. با این پیکره بندی، این ماشین می تواند با هر بار سوخت گیری تا ۹۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید و در حالت الکتریکی نیز لااقل ۱۵۰ کیلومتر را طی کند.

[jwplayer mediaid=”54666″] با این حال اینها مد نظر خریداران خودروهای سوپر اسپرت نیست و بیشتر شتاب و سرعت و دینامیک خودرو است که جذبه لامبورگینی است. این طور نیست؟ [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. parham

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    والا هرچی می خواستیم بگیم دوستان گفتن!!!!!!!دمتون گرم!!!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چه طراحی زیبایی.اینجاست که میگن انسان جلوه ای از خداست.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. solat

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    طراحیش بی نظیره و بسیار چشم نواز..دم لامبو گرم

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا