لامبورگینی آتشین و عبور از سرعت 400 [ویدئو]

کشور آمریکا را می‌توان بهشتی برای سوپر اسپرتهای توربو دانست زیرا تیونرهای زیادی با تخصص بالا در زمینه انواع و اقسام توربوشارژرها و سوپرشارژرها را می‌توان در آنجا یافت.
بسیاری از تیونرهای آمریکایی به راحتی و با استفاده از توربوهای دوقلو می‌توانند قدرتی بیش از 1000 اسب بخار را برای خودروی اسپرت شما به ارمغان بیاورند. اما حالا چنین تیونرهای دیوانه ای را در جاهایی مثل مسکو هم می‌توانید بیابد. رکوردگیری‌های درگ تایمز در این کشور هم نشانی از این مدعاست.

لامبوی آتشین در خط پایان
لامبوی آتشین در خط پایان

اما رسیدن به قدرت 2000 اسب برای هر تیونر و یا خودرویی ممکن نیست. لامبورگینی گایاردو این پتانسیل را دارد که به چنین توانی دست یابد. خودرویی که در ویدئوی تست درگ تایمز می‌بینید با استفاده از توربوشارژرهای اضافی به توان حیرت انگیز 2005 اسب بخار رسیده است. بدین ترتیب انتظار داریم که به راحتی رکورد سرعت بوگاتی نیز شکسته شود. اما در زمان رکورد گیری اتفاق دیگری می‌افتد.

لامبورگینی 2005 اسبی توربو
لامبورگینی 2005 اسبی توربو

لامبورگینی رکورد شکن در خط پایان با عبور از سرعت 402.68 کیلومتر بر ساعت همانند گلوله ای انفجاری آتش می‌گیرد و قسمت پشت خودرو شعله ور می‌شود. راننده ناچار به توقف خودرو و فرار از آن می‌شود اما خوشبختانه حادثه ای به وقوع نمی‌پیوندد. با این وجود راننده این گایاردو، سریع‌ترین مرد روسیه در حال حاضر است! حالا شاید قدر بوگاتی را بیشتر بدانیم! [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”48228″]

52 دیدگاه

  1. محسن
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    خدایا… این چی بود دیگه؟
    ولی جای 405 خالی بود تا بهشون تفهیم کنه چطور آتیش می گیرن …

    پاسخ
    1. km
      سوابق: (681 دیدگاه) ,

      این روسها بجای این که تو کلشون مغز داشته باشن پول ریختن توش! آخه یکی نیست بشون بگه 2005 اسب بخار برای یه ماشین شوخی نیست؟؟!!!

      پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        این حادثه ها زیاد اتفاق می افته ولی ولش کن این مهمه که تو تست های قبلی تا سرعت 426 کیلومتر هم رفته یعنی سریعترین ماشین دنیا چون سرعت بوگاتی به 408 کیلومتر محسوس شده . حالا حساب کنید این قدرت بر روی آونتادور و وننو به چه سرعت هایی می شد دست یافت!!!!!!!!!!

        پاسخ
      2. I Love Ferrari
        سوابق: (153 دیدگاه) ,

        بوگاتی سوپر اسپرت۴٣٠تا میره پس یعنی از این سریعتره.

        پاسخ
      3. HASSANBMW
        سوابق: (401 دیدگاه) ,

        اگه آونتادور بود فکر نکنم آتیش میگرفت موتورش بیش از این جا داره!!!

        پاسخ
      4. لامبوی کرد
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        آقای i love ferrari بوگاتی ویرن سوپراسپرت 431.072 کیلومتر برساعت سرعت میگیره.
        ولی به نظر من سوپر اسپرت زیاد خوبی نیس.واسه این که به سرعت407برسه باید 10کیلومتر جاده ی مستقیم و بدون پیچ جلوش باشه،هر 10000کیلومتر چهار تا لاستیکش باید عوضشه قیمت چهارتاشونم 20000 دلاره ( عنی با دلار3000 تومانی میشه 60 میلیون تومان یا به عبارتی پول سه تا پراید) ، قیمت خودشم که 3000000 دلاره (یعنی 9 میلیارد تومن !!!!! یا به عبارتی پول 600 تا پراید!!!!!!!) تازه ویکیپیدیا نوشته:این خودرو توسط فولکس واگن طراحی شده و بوگاتی فقط اونو تولید میکنه.!!!امیدوارم به طرفدارای بوگاتی بر نخوره. موفق باشید /فقط اونتادور رودستر/

        پاسخ
    2. احسان 16v
      سوابق: (138 دیدگاه) ,

      جالب بود دقیقا نزدیک خط پایان آتیش گرفت وقتی که رکورد و زد….

      پاسخ
    3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      درسته که کارشون با حساب و کتاب دقیق نبوده.
      ولی این نشون میده که میخوان یک تکونی به خودشون بدن.
      یا به اون سطح تکنولوژِی دست پیدا کنند.
      اولشم تا خراب نکنند نمیتونند پیشرفت کنند.
      به هر حال با اینکه کارشون با شکست مواجه شده ولی جای تقدیر داره.

      ایران و المان.

      پاسخ
  2. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    تند رفتن هم یه مقدماتی داره …
    خمینجوری الکی که نیست

    تازه قدر ماشین خودمو فهمیدم !

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    موتورش صدای عادی نداشت
    بعدشم ، آیینه هاش کو ؟

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      احتمالا اینه هاش رو برای کم کردن استحکاک با هوا و ایرو دینامیک کردن ماشین ورداشتن موتورشم خب موتور استاندارد که نیست اگه بود اتیش نمیگرفت

      پاسخ
  4. سام*
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    2005 اسب بخار خیلیه.اگه لامبو تصمیم بگیره زیر نظر مهندسان خودش و البته ائودی از توربو استفاده کنه شاید دوران طلایی بوگاتی به اتمام برسه.

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      سام عزیز بوگاتی فقط سرعت داره بس…همین…

      پس بوگاتی زیاد بزرگ نکنید…

      پاسخ
      1. Infinite
        سوابق: (219 دیدگاه) ,

        جناب slr722 شما چقدر راحت درباره ی بوگاتی حرف می زنید و ارزش این شرکت معظم رو میارید پایین!
        به بوگاتی علاقه ای ندارید حداقل بهش توهین نکنید.

        پاسخ
      2. mds
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        داش 722 این ویدئو رو اگه نداری دانش کن درگ بین (Lexus LFA vs McLaren MP4)
        (Lamborghini Aventador با McLaren MP4) و (Bugatti Veyron با Lamborghini Aventador)

        کیفیت ~ 480p حجم MB 32

        پاسخ
      3. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        با اینکه منم مثل شما از بوگاتی ویرون خوشم نمیاد… ولی داشتن چنین سرعتی به صورت استاندارد به همین سادگی هم نیست… طراحای ماشین توی اون سرعت باید مباحث هوا فضا رو هم در نظر بگیرن… در ضمن سیستم traction و ترمزها، میکروکنترلرها، سیستم انتقال قدرت و دنده ها… و از همه مهمتر ایمنی! و کلی چیز دیگه هم هست… ویرون چندین ده هزار کیلومتر گارانتی داره و برای رکوردگیری چند ثانیه ای ساخته نشده.
        ویرون رو شاید تا همین 3 -4 سال پیش میشد یکی از پیشتازان تکنولوژی در اتومبیل نامید.

        پاسخ
      4. slr722
        سوابق: (1351 دیدگاه) ,

        دوست عزیز توهین نکردهم…

        شکی نیست که ویرون عالی هستش…

        1) اما ویرون ترمز خوب خیلی خوبی نداره…
        2) هندلینگش نسبت به خیلی از سوپر اسپرت های دیگه پایینه…
        3)مصرفش عجیب بالاست…

        اما درعوض شتاب اولیه و شتاب ثانیه و سرعت عالی داره…

        من به 3 دلیل اول گفتم که خیلی هم جالب نیست…

        پاسخ
      5. سام*
        سوابق: (219 دیدگاه) ,

        بله slr عزیز.درسته که ما به لامبو علاقه داریم ولی نباید یادمون بره که بوگاتی هم کمپانی بزرگیه و خوب از لحاظ انجین و البته حداکثر سرعت و ایرودینامیک پیشرفتهای زیادی داشته.فراموش نکنیم کمپانیهای کمی بودن که تونستن ماشینی با سرعت بیش از 400 کیلومتر رو روانه خیابان کنن اونم بصورتی که هر کسی خواست یدونه از این ماشین داشته باشه بتونه بخره.بودن ماشینهایی که این سرعتها رو بهش میرسیدن ولی صرفا تو پیست و تحت شرایط کنترل شده.ولی من عاشق لامبو و فراری هستم.

        پاسخ
      6. slr722
        سوابق: (1351 دیدگاه) ,

        دوست عزیز mds قبلا دیده بودم…

        اما یک دنیا تشکر برای کارت…

        پاسخ
      7. mds
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        خواهش میکنم عزیز دیدم عشق McLaren هستی و همینطور همفکرم 🙂 گفتم شاید اینو نداری گذاشتم ک حال کنی 😉

        پاسخ
  5. دوست مسيح خدابيامرز
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    آخ چه حالي ميده بعد اين خرابكاري اون يه نخ سيگار …

    پاسخ
  6. حسین(جاسم)
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    از نظر سرعت رو دست همه رو زده.ایول بابا.

    پاسخ
  7. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    لامبوره دیگه ….لامبور این کارو نکنه کی باید بکنه …

    پاسخ
    1. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      مگه لامبو تیونش کرده پسر خوب!!!!!

      پاسخ
  8. شهاب
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    آینه هاشو واسه اینکه ضریب آیرودینامیکی بیاد پایین بر داشتن!
    اگر توجه کنی برف پاکن هم نداره!

    پاسخ
    1. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
      رهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود

      پاسخ
  9. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    دوستان این سوالی که میخوام بپرسم میدونم اصلا ربطی به این موضوع و لامبورگینی نداره ولی خیلی ذهنمو مشغول کرده و از هر کسی پرسیدم نتونسته جواب بده ولی امید وارم شما دوستان گلم بتونید جوابمو بدید.=@@/سوالم اینه که= چرا همه ماشین های هاشبک دنیا چه مدل بالا چه پایین و از هر نوع برندی شیشه عقبشون برف پاکن دارن ولی ماشین های دیگه ندارن. @@اگه نوع سوال پرسیدنم مشکلی داره به بزرگی خودتون ببخشید…/

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      اقای امیر amir.t. سوالت عالی بود عالی…

      جواب من: من فکر میکنم که جا و فضا برای مدل های هاچ بک بیشتره…(اما خیلی مطمئن نیستم که فقط این دلیل باشه)

      پاسخ
      1. amir.t.
        سوابق: (548 دیدگاه) ,

        مرسی slr722 .ولی ی تیکه برف پاکن جای رو اشغال نمیکنه اگه بزارن رو ماشین های دیگه…/و این حرفت رو هم فراموش نکردم =(اما خیلی مطمئن نیستم که فقط این دلیل باشه).

        پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      amir.t عزیز، تا جایی که یادم میاد علتش رو توی یکی از شماره های مجله ماشین با این مضمون گفته بود که در ماشینهای سدان بعلت زاویه کم شیشه عقب و سقف ماشین، جریان هوا به نحوی هدایت میشه که از روی شیشه عقب عبور میکنه و این جریان هوا در زمان بارندگی خودش نقش برف پاک کن رو ایفا می کنه و چنانچه توجه کرده باشین در زمان رانندگی در بارون، قطره های آب کمی روی شیشه عقب (به نسبت شیشه های بغل) قابل رؤیته. پرواضحه در در ماشینهای هاچ بک (و بعضا لیفت بک) بعلت افزایش زاویه سقف و شیشه (و متعاقبا عدم وجود جریان هوا بر روی شیشه عقب) نیازه قطره های بارون توسط یک روش مکانیکی از روی شیشه عقب زدوده بشه که در دید عقب راننده اختلال ایجاد نکنه. با تقدیم احترام

      پاسخ
      1. amir.t.
        سوابق: (548 دیدگاه) ,

        مرسی امیر جون.کاملا فرمایشت درسته چون تقریبا نظر بقیه دوستان هم همین بوده.سپاسگذارم …

        پاسخ
  10. شهاب
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    هاچ بک ها و لیف بک ها مثه زانتیا که در صندوق عقب با شیشه عقب بالا میره هم برف پاکن شیشه عقب دارن و خیلی کلاس های دیگه . . . دلیلشم اینه ک محل قرار گیری برف پاک کن روی شیشه عقب هاچ بک ها و . . . وجود داره ولی روی ماشینای سدان و شبیه به اون چون شیشه عقب ثابت هست امکانش نیست و یا نمایی ک روی ماشینای هاچ بک و . . . داره روی بقیه نداره!

    پاسخ
    1. amir.t.
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      مرسی شهاب جون از نظرت.ولی میشه برف پاکن گذاشت رو ماشین های سدان و شبیه به اون. و فکر نکنم بیشترین دلیلش برا زیبای ماشین بزارن.ولی در کل خیلی خیلی ممنون.ببینم نظر بقیه دوستان چیه.به خدا عصبی شدم.ی دلیل دیگه داره …

      پاسخ
      1. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        جالبه منم قبلا این قضیه برام سئوال بود… یادمه یکی قبلا بهم گفت که گرد و غبار ایجاد شده در پشت ماشین روی سطوح قائم جمع میشن و دید رو مختل میکنن… ولی در اتومبیل های صندوقدار، گرد و غبار ایجاد شده به راحتی نمیتونن از صندوق گذر کنن و به سطح اریب شیشه عقب برسن… یه تحقیق هم که خودم کردم به نظر میرسه که اغلب همین دلیلو آوردن.

        پاسخ
      2. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        یه سرچ که کردم فهمیدم که در هاچ بک ها در ناحیه پشت ماشین فشار هوا حین حرکت پایینه… مثل یه ناحیه که شباهت به خلا داره و هوا سعی میکنه جای ماشینو که قبلا اونجا بوده پر کنه. گرد و خاک و ذرات گل پشت ماشین در همین روند به همراه هوای پر فشار به سمت عقب ماشین که فشار هوا نزدیک بهش کمه رونده میشن و روی سطح شیشه جمع میشن.
        توی سدان ها به دلیل اریب بودن شیشه عقب و تقریبا موازی بودن شیشه با جهت حرکت، نایحه کم فشار با شدت کمتری ایجاد میشه و سطح شیشه همواره در معرض یک جریان هوای موازی قرار داره، همچنین گرد و غبار کمتری نسبت به ماشین های بی صندوق میتونه به فضای اون ناحیه برسه. این هم باعث میشه که غبار کمتری تحت فشار کمتری به طرف اون ناحیه برن و هم باعث این مشیه که این مقدار غبار هم توسط جریان هوای عبوری موازی به سمت پایین شیشه و در نهایت به پشت ماشین منتقل بشه.

        البته جناب احمد.ف هم در پایین به این موضوع اشاره کردن.

        پاسخ
  11. alireza
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    خدا بیامرزتش !
    البته باید در نظر گرفت که این پیست درگ تایم واقعا پستی و بلندی زیاد داره !

    پاسخ
  12. skazi 68
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    منم با پراید اینجری میرم اینکه چیزی نیست

    پاسخ
  13. Ali.N
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    این چه جوریه اینقدر توان و اسب بخارش بیشنره ولی سرعت از ویرون کم تره
    چراااااااااااا؟

    پاسخ
  14. شهاب
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    آقا امیر عزیز اگر میشد و اصولی بود که همه ی کارخونه های بزرگ خودرو سازی یا حداقل یکیشون روی محصولات سدان یا شبیه به اون میزاشتن!

    پاسخ
    1. amir.t.
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      شهاب جان چه اصولی داره که فقط مخصوص هاشبک ها باشه.اینو من میخوام…

      پاسخ
  15. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    مرسی از همه ی دوستان که نظراتشون رو دادن.یک دنیا ممنون از شما دوستان گلم

    پاسخ
  16. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    بزارید برای 1 دفعه هم که شده اطلاعات صحیح همگی بدست بیارند:
    اولا این گالاردو که 402 تا رفته، در تستهای قبل 405 کیلومتر (مدل با قدرت 1500) و 418 هم رفته. حتی اگه 500 تا هم بره بعنوان سریعترین اتومبیل جهان ثبت نمیشه، چون تولید انبوه نیست. حرف دوستمون صحیحه که اگر آوانتادور در این حد تیونینگ بشه سرعت بالای 430 را هم میاره (چون از مدل پایه گالاردو با سرعت 335چنین سرعتی حاصل شده، پس با مدل پایه آوانتادور با سرعت 370 انتظار میره به سرعت بالای 430) اما مثلا مک لارن F1 که مدل پایش با قدرت 650 سرعت اعجاب انگیز 386 داره، تیونینگ بشه چی میشه؟؟؟ نتیجه: این تیونینگها هیچ ارزشی نداره چرا که ارزش قانونی نداره و هر اتومبیلی میتونه ادعا کنه با تیونینگ سرعت بالاتر میاره. در حال حاضر سریعترین اتومبیل بنام هنسی ونومه که 447 را با قدرت 1200 (نه 2000) در سایت netcarshow آورده و سپس بوگاتی با همین قدرت سرعت 431 زده. خب اگه هنسی را باز تیونینگ کنند چی میشه؟؟
    سال آینده هم هنسی مدل پایه (نه تیونینگ) ادعا کرده با سرعت 460 و البته لامبو هم با سرعت 480 ادعا داشته که باید انتظار کشید.

    پاسخ
  17. mohsen140
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    میگم پدال جان اسم این مدل لامبو مگه گالاردو نیست شما دوبارتو مطلب گفتید گایاردومیخواستم بدونم تلفظ خاصی هست یا اینکه چیزه دیگه هست که من نمیدونم!

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      محسن جون تلفظ اش گایاردو خونده می شه . منم چند سال پیش گالاردو می خوندم اما دیدم گایاردو هم زیبا تر و هم راحت تره.

      پاسخ
  18. حسین
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    بابا چرا کسی پراید خودمونو نمیگه ک با40الاغ بی بخار 180تا میره خدایی این ایول نداره تازه مصرفشم خیلی کمتر از لامبو و بوگاتی

    پاسخ
  19. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    بوگاتی فقط موتور داره وگرنه وننو و اونتادور از لحاظ آیرو دینامیکی و … بهترن اگه موتور بوگاتی بزارن روشون بیشتر از بوگاتی میتونه شتاب و سرعت بگیره . مخصوصا شتاب

    پاسخ
  20. امیر
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    ماشین فقط سرعت نیست هندلیگ ماشین حتا از سرعت هم مهمتره میتسوبیشی لنسر ایوو(فکر کنم این باشه)از لامبورگینی برده بود
    توی یک ویدیو از تاپ گیر دیده بودم

    پاسخ
  21. سینا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این لامبورگینی گالاردو هست اگه مدل های دسگه مثل وننو -اونتادور-مورسیه لاگو-رو امتحان میکردن حتی به 450هم میرسید!منکه عاشق لامبورگینیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.