موتور دو توربو V8، قلب لامبورگینی اوروس

مقامات رده‌بالای لامبورگینی تأیید کردند که خودرو SUV این شرکت با یک موتور V8 دو توربو معرفی خواهد شد.

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

استفان وینکلمن رئیس لامبورگینی و مائوریزیو رجیانی رئیس بخش تحقیق و توسعه این شرکت در مصاحبه با وب‌سایت Autocar تأیید کردند که در سه مدل از محصولات خود از موتور توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 بنزین به‌جای موتورهای V10 و V12 تنفس طبیعی موجود استفاده خواهند کرد که در حال حاضر دو مدل از آن‌ها اوراکان و اونتادور هستند.

Lamborghini urus
Lamborghini urus

موتورهای توربو مدرن یک انتخاب بسیار مناسب‌تر برای SUVهای بزرگ مانند اوروس هستند، زیرا مقدار زیادی گشتاور را در دور پایین در اختیار می‌گذارند و همچنین به خاطر انتشار گاز CO2 کمتر بسیار رقابتی‌تر از موتورهای بنزین تنفس طبیعی عمل می‌کنند. رئیس لامبورگینی امیدوار است که مدل تولیدی نهایی، در بخش خود سریع‌ترین باشد.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

وینکلمن می‌گوید:

ما برای خلق یک SUV سوپر اسپرت واقعی باید قوی‌ترین موتور را برای آن در نظر بگیریم. این به حفظ تعادل بین تطبیق DNA نام تجاری و داشتن یک ماشینی با سواری خوب و همچنین همراه باقابلیت‌های آفرود بسیار، کمک می‌کند، البته رانندگی در جاده‌ها بسیار مهم‌تر است.

وینکلمن همچنین گفت که نسخه تولیدی اوروس یک طراحی تکامل‌یافته دارد و فضای بیشتری در کابین آن در مقایسه با مدل کانسپتی که در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد، وجود خواهد داشت.

این هنر بیشتری، در مقایسه با آن کانسپت ارائه می‌دهد.

Lamborghini URUS
Lamborghini URUS

لامبورگینی اوروس همچنین می‌خواهد ویزگی‌های آفرود خود را هم به رخ بکشد. رجیانی می‌گوید:

شتاب و قابلیت‌های آفرود این ماشین واقعاً مهم است. به دلیل داشتن سطح بالایی از گشتاور، در جاده با بیشترین سرعت ممکن حرکت می‌کند و در هنگام آفرود، به‌راحتی توانایی خروج از یک وضعیت بحرانی را خواهد داشت. موتور باید سبک و قدرتمند باشد و باقابلیت ارائه گشتاور در دورهای پایین، اجازه دهد تا ماشین در هر وضعیتی کشش مناسبی داشته باشد.

گفته می‌شود موتور دو توربو ۴.۰ لیتری که در زیر کاپوت آن قرار می‌گیرد، متعلق به گروه فولکس‌واگن خواهد بود، اما بر اساس گفته‌های مائوریزیو رجیانی این موتور تنها در گروه لامبورگینی استفاده می‌گردد و هیچ شرکت دیگری حق استفاده از آن را ندارد.

برای اینکه در کلاس خود قدرتمندترین باشد نیاز به چیزهایی دارد که به نام تجاری ما اختصاص داده‌ شده باشند. این ماشین باید قادر به تولید مقدار مناسبی قدرت و گشتاور باشد، اما انجام این کار وابسته به انتقال قدرت صحیح و شاسی کنترل‌شده، دارد چیزهایی که باعث می‌شود یک لامبورگینی واقعی باشد.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

انتظار می‌رود مدل تولیدی نهایی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شود. اما درصورتی‌که فرایند تولید زودتر از انتظار طی گردد ممکن است در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۷ شاهد حضور آن باشیم.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

31 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    زیباترین شاسی بلند ساخته شده تا به این تاریخ حالا نوشته میخواد از موتورهای بی توربو تو نسخه های بعدی استفاده کنه فک کنم دیگه خبری از اون صدای وحشتناک لامبورگینی نباشه ولی بازم لامبورگینیه و روحی که توی ماشیناش میدمه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      لامبورگینی هم برای بقا باید مثل شرکت های دیگه به سمت موتورهای توربو بره…!
      من از این کار استقبال میکنم چون موتورهای تنفس طبیعی دیگه کم کم دارن از چرخه ی تولید خارج میشن!!!
      البته چیزی که همیشه ثابت خواهد موند اینه که تا وقتی شرکتی به نام لامبورگینی وجود داره . موتور v12 تنفس طبیعی هم وجود خواهد داشت!!!!!
      لامبو هیچ وقت موتور وی12 که رو اونتادور و مورسیه لاگو بوده رو از گردونه تولید خارج نمیکنه و گاو های نسل بعد از آونتادور هم موتور v12 خواهند داشت!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ali ayat
        ali ayat
        سوابق: (719 دیدگاه) ,

        اون که باید بره رو قبول دارم نمیگم که بد کاری کرده فقط منظورم صداشون بود که از بین میره ولی باقی مسائل بهتر میشه مثلا رکورد های تو پیستش از فراری میزنه جلو البته اگه فراری هم یه جا بشینه که قطعا اونم کم نمیاره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          لامبورگینی الانشم تو پیست خیلی حرفا واسه گفتن داره!
          رکورد اونتادور تو نورمبرگ رینگ 2 ثانیه از 918 کند تره و با توجه به اینکه 918 بین 5 تا هایپرکار اول شد میتوان آونتادور رو با 200 اسب کمتر یه رقیب جدی واسه هایپر کارها دونست!
          این نکته رو یادت باشه…
          لامبو مثل فراری و مکلارن دنبال فرمول یک و رکورد پیست و اینا نیست.
          لامبو و پورشه ماشین هایی بدون ادعا تولید میکنن که با قوای کمتر از رقیبا میتونن شاخ هرکدوم رو بشکنن!!!!!
          پسندیدن لامبورگینی عشق میخواد…
          به قول ریچارد هموند:
          لامبورگینی ماشینیه که وقتی میبینیش فکت پیاده میشه!

    2. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      جناب آیت واقعا چنین فکری دارین آخه کجای این قشنگه کاری به مسائل فنیش ندارم ولی قیافه افتضاحی داره گرچه رینگاش عالین

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ali ayat
        ali ayat
        سوابق: (719 دیدگاه) ,

        پس چه شاسی بلندی از این قشنگتره حتما بنتلی بنتیگا یا نمیدونم جگوار اف پیس یا لکسوس ال ایکس؟؟!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          نگفتم زیبا و با اصالت نیست دوست عزیز ولی لامبو واقعا شاسی بلند کوپه قشنگی رو زده

        2. american and japan
          سوابق: (200 دیدگاه) ,

          شما در مورد زیبارو بودن لکسوس ال ایکس شک داری؟

        3. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          نه رو ال ایکس شکی ندارم ولی خدایی بدون تعصب بیخیال اسم پروفایلت این لامبو از ال ایکس قشنگ تر نیست؟؟

      2. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
        (پهلوان مک لارن)new great britain
        سوابق: (911 دیدگاه) ,

        خسته شده تنها نظری که دادی و من باهاش با تمام وجود موافق بودم همین بود!!!!! قیافش واقعا داغونه طراحیه داخلیش هم ساده و بی جزئیات.
        جناب ayat طراحیه بنتلی بنتیگا واقعا زیبا و بااصالت هست. واصلا با این قابله مقایسه نیست. و همینطور اف پیس.
        به نظرمن لا مبو رگینی اگه میخواد این طراحی رو بده بیرون واقعا کاره اشتباهی کرده. راستشو بخواین اگه اسمه لامبور گینی رو از رو این برداریم بیشتر شبیه طراحی های شاسی بلند های چینی هست!!!!!!!!!!

        پاسخ
  2. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    همیشه گفتم و میگم لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!!

    پاسخ
  3. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    لامبورگینی افتاده دسته گروه فلوکس واگن،انگار هرکاری میکنن تا فقط بفروشن،از این سیاستشون برای این شرکت اصلا خوشم نمیاد
    لامبورگینی باید خاص باشه

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    با تشکر
    از استاد خودم مهرداد فراهانی…
    بهتر نبود تیتر رو به جای دو توربو , تووین توربو یا توربوهای دوقولو میزاشتین؟
    اینجوری اگه بود به نظرم زیبایی تیتر خیلی بیشتر میشد!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل محمد زمانلو
    محمد زمانلو
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    وای نه لامبو هم داره به سمت موتور های کم حجم و توربو داره می ره ! این به این معنی که
    خداحافظ موتور های تنفس طبیعی و پر حجم؟؟؟

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      دوست عزیز معلومه که به سمت موتور های کم حجم و توربو داره می ره چون موتور های پر حجم با تعداد سیلندر بالا سوخت زیادی مصرف میکنن تازه موتور کم حجم توربو عملکرد بهتری هم ارائه میده شاید اون صدای وحشی موتور v12 رو نداشته باشه اما از هر لحاظ به صرفه تر اقتصادی تر و کارامد تره به عنوان مثال کاین توربو اس با موتور v8 4.8 توربو(اعلام کارخانه :شتاب 4.0 تاپ اسپید 288 )نمونه های تست شده در مجله های معتبر( شتاب 3.8 حد اکثر سرعتش به 300 هم رسیده ) تازه رکورد پیست نوربرگ رینگ سری suv رو هم کسب کرده میبینی همه ی اینا با استفاده از موتور 8 سیلندر به وجود امده پس حالا چرا لامبو نباید به سمت همچین موتور هایی کشیده بشه ………؟

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      نه محمدجان…
      موتور وی 12 لامبورگینی هیچ وقت بازنشسته نمیشه…
      فراری و لامبورگینی هرگز موتورهای وی 12 خودشونو کنار نمیزارن چون سمبل کارخونه هاشونه!!!
      (((اسب مارانلو و گاو سنت اگاتا))))

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    زیباترین شاسی بلند ساخته شده تا به این تاریخ؟؟؟؟؟ واقعا این الان زیباترین شاسی بلندیه ک ساخته شده؟؟؟؟ فک نکنم عمرا
    اگه این ماشین برند لامبو روش نبود ینی مال یه کمپانی دیگه بود این طراحی کمتر کسی سراغش میرفت البته نظر شخصیمه

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      والا همون اوراکانه شاسی بلند شده البته زیباست در این موضوع شکی نیست اما زیباترین شاسی بلند ساخته شده تا به این تاریخ نیست …………………

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        اوروس زودتر از هوراکان رونمایی شده…
        یعنی اگه بگی هوراکان کوچیک شده ی اوروسه بهتر باشه!

        پاسخ
        1. KING 918
          سوابق: (1607 دیدگاه) ,

          اره راست میگی جابه جا نوشتم ………..

    2. شاهین پسر
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      اقا سینا لامبو داره اینو واس خاص بودن میسازه واس سال 2018 هستش تا اون موقع کل ماشین سازا ماشیناشون شکل فضایی پیدا میکنه اینم جز هموناس چ اشکالی داره.مثلا الان بنز هم ی اس یو وی کانسپت ساخته بود که ی پهباد هم داشت که نمیدونم بدرد چکاری میخورد ولی همه از اون ماشین کوچیک مثلا اس یو وی طرفداری میکردن و به به چهچه میکردن چرا چون بنزه! این لامبو هم هیکلش خوبه و هم قیافش نسبت به زمان ساختش.موتورشم که تکه.

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل BEHNAM 11
    BEHNAM 11
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا یه کمپانی که همه اونو به سبک سوپر اسپرت میشناسن الان باید بیاد رو نسخه افرود کار کنه ؟

    البته در اینکه فولکس واگن هم شراکت داره شکی نیست ولی خب همون خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت فک میکنم برای لامبو بهتر باشه تا افرود

    نظره شخصیمه :/

    پاسخ
  8. sasan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    متفاوتترین وزیباترین شاسی بلندیه که تابهال دیدم
    روح گاو وحشی درکالبدیک آفرود…خیلی هیجان انگیزه

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    نمای عقبش خیلی قشنگه، ولی نمای جلو میتونست بهتر باشه.

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    نمای عقبش خیلی قشنگه، ولی نمای جلو میتونست بهتر باشه. باید روی نمای جلو بهتر کار می کردن.

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      چه عجب …………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
  11. luis
    سوابق: (590 دیدگاه) ,

    کار لامبو رو تحسین میکنم
    همه شرکت ها دنبال درامد بیشتر هستن و درامد بیشتر یعنی تنوع
    در این دوران خودرو سازی غیر لوکس ساز ها لوکس ساز میشن برند
    کمپانی های خودروسازی به دنبال تولید نسخه های سوپر اسپرت میرن
    سوپر اسپرت سازها به سمت افرود و سوپر لوکس سازها نیز به سمت افرود
    کلا فک کنم تا چند دهه دیگه همه ی کمپانی های به نام همهجور ماشینی تولید کنن
    که این یعنی رقابت بیشتر و تنوع بیشتر برای خریدار. به شرطی که خریدار تعصب را کنار بزاره خریداری که بگه فقط ….. فقط….. اون خریدار حقشه سایپا سوار شه

    پاسخ
  12. american and japan
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    من موتور v12 رو بیشتر دوست دارم.کلا از توربو خوشم نمیاد مخصوصا در ایران.موتور باید غرررررش کنه توربو هم حالا خواست روی موتور v12 باشه که دیگه چه بهتر.هیچی حجم موتور بالا نمیشه.توربو به درد اسپورت بک و هاچ بک های اسپورت یا سدان های جمع و جور میخوره

    پاسخ
  13. شاهین پسر
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با اینکه شکل و قیافش فضایی هستش ولی عالیه.هیکلش و قیافش میخوره و موتورشم که انحضاری ساخته میشه خوبه و خاصش میکنه.خوشم میاد فقط از اینکه لامبو حتی توی سازه های شاسی بلندشم ایرودینامیک مخصوصشو حفظ کرده دهن سرویس.حتی این ماشینم شکل خوابیده و تیزی داره عاشقتم لامبو یا این طراحیت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.