لامبورگینی

پیشرانه V12 تنفس طبیعی برای جایگزین احتمالی اونتادور

اخیراً توربوشارژرها به گزینه‌ای رایج در بین خودروسازان برای بیرون کشیدن قدرت بیشتر از موتورهایی با ابعاد کوچکتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر تبدیل شده‌اند. حتی برند‌هایی مانند فراری و آستون‌مارتین نیز که به ساخت محصولات نامتعارف شهرت دارند، به «القای اجباری» روی آورده‌اند. این در حالی است که مطابق گفته استفانو دومنیکالی (Stefano Domenicali)، رئیس لامبورگینی، این برند به این زودی‌ها قصد ندارد که دست به چنین کاری بزند.

2017-lamborghini-aventador-s-13
وب‌سایت استرالیایی CarAdvice در مورد آینده مدل پرچم‌دار لامبورگینی، سوپرماشین اونتادور، گفتگویی با «دومنیکالی» انجام داده است. وی در مورد احتمال توربو بودن پیشرانه مدلی که جایگزین اونتادور خواهد شد، این چنین پاسخ می‌دهد:

موقعیت ما در گروه (فولکس‌واگن) بایستی متفاوت باشد و یک موتور V12 تنفس طبیعی، بخشی از این تفاوت به شمار می‌رود.

2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV
نباید انتظار داشت که این جایگاه در آینده‌ای نزدیک تغییر کند؛ چرا که «دونیکالی» می‌گوید:

اونتادور ۵ یا ۶ سال دیگر به تولید خود ادامه می‌دهد و در پلتفرم بعدی نیز یک V12 مرکز ثقل پروژه خواهد بود.

Lamborghini Aventador SV V12 Engine
همچنین «دومنیکالی» در بخش دیگری از گفتگو، از دلایل احساسی برای لزوم استفاده نکردن از القای اجباری در مدل بعدی V12 لامبورگینی می‌گوید:

می‌خواهیم متفاوت باشیم، نمی‌خواهیم مسیری را که دیگران رفته‌اند، دوباره طی کنیم. ما وسواس زیادی در این زمینه داریم. بالاترین اولویت برای ما، حفظ حسّ و حال موتورهای تنفس طبیعی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    لامبو دوستت داریم ولی دیگه موتور 12 سیلندر در اخرای راه هستش مخصوصا بر اساس قانون الایندگی اروپا که از سال 2030 اجرایی میشه حتی به ازای پرداخت خسارت هم نمیشه 12 سیلندر تولید کرد متاسفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      شاید اون موقع بشه ۱۰ سیلندر توربو!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرمین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    مگه توربو چشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اون صدایی که یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی داره تسبت به یک ۶سیلندر توربو مثل فورد ، اون رفتار موتور تنفس طبیعی نسبت به توربو و عمر قطعات و ضریب و … ، کاملا متفاوت هست و حس متفاوتی رو ارائه میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. FERRUCCIO LAMBORGHINI

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بهترین خبریه که شنیدم.

    ولی فکر کنم از موتور 6 لیتری وی 12 تنفس طبیعی بیشتر از 800 اسب گرفتن خیلی کار سختی باشه.

    االان هم که با همه گیر شدن توربو احتمالا 8 سال بعد قدرت 800 اسب بخار زیاد برتری نداشته باشه.

    خوشبختانه بحث توربو هم که مطرح نیست.

    امیدوارم لامبورگینی یک سیستم کمکی برای افزایش گشتاور و قدرت نسل بعد تعبیه کنه. چیزی مثل الگوی هیبریدی 918 تا به کمک این ماشین بیاد.
    یا با بهره گیری از فناوری پیشرفته ،یک شاسی خیلی سبک تر استفاده کنه تا وزن ماشین به زیر 1500 کیلوگرم برسه که با وجود سیستم های بسیاری که لامبورگینی روی ماشین ها نصب میکنه مثل کواترو و فرمانپذیری چهارچرخ و صد البته موتور خیلی سنگین V12 بعید میدونم.

    البته نسل بعد اونتادور مسلما با کلاچ دوبل یک نقطه ی قوت قطعی نسبت به اونتادور در بحث شتاب داشته باشه.

    قیمت سوخت و مالیات هم که روز به روز بالا میره.
    قیمت بالای 500 هزار دلار برای جانشین اونتادور اصلا دور از ذهن نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      شاید برای کسایی که بخوان ، کیت سوپر شارژر ارائه کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        خیلی خیلی بعید میدونم.

        سوپرشارژر هم اولا دنگ و فنگ های خودش رو داره و نسبت به توربو یک تکنولوژی مهجور و قدیمی هست.دیگه کسی استفاده نمیکنه مگر 2-3 شرکت محدود.

        اگر لامبورگینی بخواد از القای اجباری استفاده کنه ، چه نیازی به سوپرشارژر هست؟ میره سراغ توربو. لازم به ذکره که الان گروه آئودی یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های توربو در مدل های سری S و RS داره عرضه میکنه. توربو های 3 گانه، یا همون تریپل توربو که یکیش الکتریکی هست و تقریبا تاخیر توربو به صفر ! رسیده. بهترین توربوی دنیا در اختیار لامبورگینی هست پس بحث سوپرشارژ منتفی هست.

        در ضمن برای لامبورگینی استفاده نکردن از تنفس اجباری مهمه نه استفاده نکردن از توربو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      به قدرت بیشتر نیاز نداره. همین الانش هم توی شتاب حرف زیادی برای گفتن داره هم سرعت. فک کنم روی مصرف کم تر و کاهش وزن کار کنن.
      البته سرنوشتشون در زمان خودروهای برقی و خودران(2035) چی میشه نمیدونم. ولی امیدوارم قوانین موجب نابودی این شاهکارهای خودروسازی نشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیلی خبر خوبیه…مگه کمپانیای تولید محدود چقد خودرو دوازده سیلندر تولید میکنن تا بخوان آلودگی داشته باشن و جریمه بشن!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دست لامبورگینی درد نکنه که هنوز به اصول کلاسیک وفادار مونده
    توربو حس طبیعی رو از موتور و راننده میگیره. باز سوپر شارژ راهکار بهتریه.هم بصورت خطی قدرت رو افزایش میده و هم زوزه های سوپر شارژ صدای جذابی هست و هم به صدای اگزوز رو خراب نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    (می خواهیم متفاوت باشیم ) دمش گرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sasan

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    لامبورگینی=اصالت
    احسنت به این تفکر زیبای مدیران شرکت لامبورگینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammadreza4060

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (870 ديدگاه)

      فراری =اصالت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ASA

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    علاقه زیادی به 12 سیلندر دارم اما تا حالا فقط سوار 4 سیلندر شدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohammadreza4060

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ناگفته نماند که در بخش موتور های حجم بالا بلوک 12 سیلندر فراری بود که عنوان بهترین رو کسب کرد
    البته 12 سیلندر ها (اگه از هزینه نگهداری فاکتور بگیرین) همه عالی ان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    طرف میگه فراری=اصالت!!!!
    پس اون فراری 458 توربو چی میگه؟!!!
    اون لافراری هیبریدی چی میگه؟!!!
    اصالت چیه اصن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شاهین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    فدای سرت لامبورگینی عشق اول و آخری چ طبیعی چ مصنوعی.مهم چهره خشنته نازدار.
    فعلا ک داری از ی موتور 10سیلندر 630اسب میکشی بیرون انگار مورسیه لگو رو داری میسازی.
    تا 5 سال آینده هم جا داری طبیعی بسازی ولی قبول کن اگه روی 10سیلندرتم ی دونه توربو ببندی میشی غول مرحله آخر نه مثل بقیه تویین توربو ببندی یا چهار تا توربو!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. v12

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به یک سری اطلاعات در مورد کارکرد v12 نیاز دارم.ممنون میشم از دوستانی که تو این زمینه اطلاعاتی دارن راهنماییم کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا