تست کابررا در نیوبرگ رینگ

جاسوسان صنعتی موفق به گرفتن عکس‌هایی جدید از لامبورگینی کابررا 2015 (جایگزینی برای گالاردو) شده اند. این عکس‌ها می‌تواند بهترین عکس‌های جاسوسی گرفته شده تاکنون باشد اما بدان معنا نیست که این عکس‌ها، طراحی نهایی کابررا باشد!

2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring
2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring

از مسافت دور این گونه به نظر می‌رسد که نسبت به گالاردو (گایاردو) طراحی نرم‌تری داشته باشد، اما با یک نگاه دقیق‌تر به ویژه در اطراف، جلو و مدخل ورودی هوا می‌توان فهمید که این پنل های سیاه و سفید صرفاً استتاری است بر بدنهٔ کابررا. از طراحی چراغ‌های LED و شکل ورودی‌های هوا انتظار می‌رود که کابررا شباهتی نزدیک به برادر بزرگ‌تر خود، آونتادور دارد.

2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring
2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring

در جلوی چرخ‌های عقب نیز ورودی‌های هوایی وجود دارد که مشخص نیست که مربوط به استتار استادانه ای که روی این ماشین صورت گرفته یا این دو ورودی کوچک وظیفه به حرکت در آوردن سوپاپ‌های کابررا بر عهده خواهند داشت.

2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring
2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring

در مورد چراغ‌های عقب نیز کمی شبیه چراغ‌هایی است که در آونتادور استفاده شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از کوتاه تر و سبک‌تر بودن کابررا نسبت به گالاردو است که در مورد مدل LP-560 وزن این خودرو به 3109 پوند گزارش شده است. اگرچه لامبورگینی قبلا اشاره کرده است که به دنبال خوردوهای سبک‌تر می‌باشد که ممکن است به کم شدن وزن موتور بیانجامد و در مورد کابررا نیز این مقوله صادق خواهد بود.

2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring
2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring

موتور استفاده شده در این گاو ایتالیایی v10 و با حجم 5.2 لیتری است که نسخه به روز شده موتور گالاردو است و همچنین قادر به تولید 600 اسب بخار می‌باشد. جعبه دنده شش سرعته دستی به کار گرفته شده در کابررا نیز ممکن است با گیربکس 7 دنده دوکلاچه تعویض شود. سیستم چهار چرخ متحرک به کار گرفته شده نیز قابل تعویض با رانش انحصاری چرخ‌های عقب می‌باشد.
اطلاعت بیشتر نیز در اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.

ترجمه: محمد حسن فروتنی

29 دیدگاه

  1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    زیاد چیزی معلوم نیست.ولی بیشترین تغییری که در نمای جلو داشته ذوزنقه ای شدن ورودی های هوا و لوزی شدن چراغ های جلوست.
    ولی عقبش باید زیباتر از جلوی ان دربیاد.

    ((( رها شدن از اسارت خاک برای درخت ازادی نیست )))

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      مکلارن هم برای سال 2015 قراره نسل بعدی MP4 معرفی کنه…

      حتما رقیب هم میشن…

      اما ندید میگم که طراحی خارجی کابررا به دل همه میشینه…

      پاسخ
    2. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      استایل بدنه اش حتی با وجود استتار خیلی زیبا تر از گایاردو به نظر می رسد اما من نمی دانم چرا لامبورگینی از موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری اش استفاده نمی کند و گیر داده به موتور 10 سیلندر خود که از دفعه ی قبل فقط 30 اسب بخار قویتر شده . ببین وایپر با همین تعداد سیلندر و هجم موتور 8.5 لیتری 640 اسب بخا تولید می کنه !!!!!!!!!!!

      پاسخ
      1. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        لامبورگینی از موتورهای V12 فقط روی مدل های تاپش یا به اصطلاح Flagship هاش استفاده میکنه (مدل های میورا، کونتاش، دیابلو، مورچه لاگو و حالا هم که آونتادور)…
        همیشه گایاردو و یا این کابررا به عنوان یه نسخه لایت تر و ارزونتر و قابل دسترس تر از اون مدل های تاپ بودن و خواهند بود. تفاوت موتورها هم به دلیل اینه که دو محصولشون مشابه هم نباشه و تأثیر بد رو فروش همدیگه نذارن. (حالا بگذریم که به نظر من صدای V10 های لامبو از V12 هاش قشنگتره)

        پاسخ
      2. aventador twin turbo
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        نوید جان فراری 458 اگه اسمش رو درست گفته باشم با موتور 8 سیلندر تقریبا 550 اسب بخار قدرت تولید می کنه از این لامبورگینی جدید که 2 سیلندر هم بیشتر دارد انتظار تولید نیرویی اندازه ی ریونتون که 640 اسب بخار است را داریم . srt viper با هجم موتور 8.5 لیتری 640 اسب بخار تولید می کنه و من قبول دارم که اگر لامبورگینی همین موتور viper را تولید کند به قدرت 800 اسب بخار می رسد و جای هیچ چانه زنی وجود ندارد (یعنی الکی منفی ندید) من انتظار داشتم و دارم که موتور با هجمی بالا تر از هجم فعلی که تقریبا 5 لیتر و خورده ای است تولید کند.

        پاسخ
      3. لامبوی کرد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        با توجه به این که شدیدا روی لامبو متعصبم و از فراری زیاد خوشم نمیاد(ازش متنفر نیستم) ولی اگه فراری از موتور v12 استفاده کنه قطعا بیش از 700 اسب بخار نیرو تولید می کنه اون با موتور v8 با چهار سیلندر کمتر 540 تا تولید می کنه!بوگاتی هم همینطور!

        پاسخ
      4. aventador twin turbo
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        لامبوی کرد عزیز من به این باور دارم که بازده موتور فراری زیاد است و در مورد موتور 12 سیلندر که گفتید الان لافراری حدود800 اسب بخار تولید می کنه و با حرف شما موافق ام.

        پاسخ
    3. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      با سلام جریان لامبورگینی sf22 با 2000 اسب بخار قدرت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    4. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      میلاد جان هنوز هیچ چیز به طور حتم معلوم نیست . خیلی باحال استتار کرده اند و به نظر من مدل اصلی باز یکم جلوش فرق بکنه!!!!!

      پاسخ
      1. پژمان
        سوابق: (297 دیدگاه) ,

        aventador جان قدرت فراری 458 . 562 اسب بخاره

        پاسخ
    5. km
      سوابق: (681 دیدگاه) ,

      بدنش یکم تو مایه های مورسیولاگو هست ولی طراحی کلی همون گالاردو هست طراحیش خیلی وقته که هست و داره قدیمی میشه اگه چراغهای عقبش هم معلوم بشه چه شکلیه عالیه

      پاسخ
  2. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    حیف شد من گالاردو رو خیلی دوس داشتم،حتی بیشتر از مورسیه. ولی فک کنم این جای خالی شو پر میکنه!

    پاسخ
  3. moein
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    با وجود اینکه گالاردو یه مدل افسانه ای بین مدلهای لامبو محسوب میشه اما مطمئنم این مدل جدید هم حرفهای خیلی زیادی واسه گفتن داره و طرفدارانش رو راضی نگه میداره 🙂

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    هر چی باشه لامبورگینیه دیگه
    ولی عجب استتاری کردن! هیچ چیز به طور قطعی نیست که بخوایم بررسیش کنیم

    پاسخ
  5. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    آره واقعا هرچی باشه لامبو هستش….معلومه که پشت اون قاب سیاه یه طراحی فوق العاده وجود داره….اینو لافراری هم اثبات کرد…چند ماه قبل از رونماییه لافراری همه گفتن ظاهر پروتوتایپش مسخرس….ولی دیدیم که فراری شاهکار کرد……..تو همین کابررا هم صدق میکنه !!
    در ضمن یکی از فامیل هامون که تو استودیو پینین فارینا طراح هستشو مشغول به کار شنیدم که میگفت : فراری به تازگی میخواد رو یه پروژه ی هیجان انگیز با پینین فارینا همکاری کنه برا یه محصول جدید تا سال 2014-2015………………………..

    پاسخ
  6. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    نمای جلوش شبیه aventador هستش.ولیییییییییییییییی نمای عقبش با بقیه لامبور ها فرق داره هر چند طراحی نهایش هنوز مشخص نیست…

    پاسخ
  7. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    بچه ها ی سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گیربکس 7 دنده دوکلاچه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      امیر جان دنده های 1 و 3 و 5 و 7 روی یه کلاچ…

      و دنده های 2 و 4 و 6 روی یه کلاچ دیگه…

      یعنی وقتی به طور مثال دنده 2 تا اخر پر میشه دنده بعدی که 3 میشه با یک کلاچ دیگه جایگزین میشه…

      یک کلام سرعت عوض کردن خیلی خیلی کمتر میشه و حتی میشه گفت لگد زدن هم کاهش پیدا میکنه…

      اما تنها بدی گیربکس 2 کلاچه اینکه یکمی بزرگتر از حالت معمولی و سنگین تره…
      اما درکل کارش خیلی درسته…

      پاسخ
      1. slr722
        سوابق: (1351 دیدگاه) ,

        جریان چیه دیدگاه من پخش نمیشه؟؟؟
        پدال جان چرا؟؟؟

        پاسخ
      2. amir.t.
        سوابق: (548 دیدگاه) ,

        مرسیslr722 .این که خیلی سخته.ما تو ی کلاچش هم موندیم.و ی سوال دیگه داداش=این دو تا کلاچ توسط پا انجام میشن یا دست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا یکی پا یکی دست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
      3. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        امیر جان گیرباکس دو کلاچه معمولا توسط یک سیستم الکترونیکی درگیر میشن (پدال و هندل و دسته برای کلاچ ندارن) و دارای سیستم اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک هستن.
        اتوماتیک ها که قضیه شون معلومه.
        اما در نیمه اتوماتیک ها راننده میتونه در هر لحظه در عملکرد دنده اتوماتیک دخالت کنه و دنده رو (توسط دسته های پشت فرمون و یا دسته دنده پله ای در وسط کنسول) بالا یا پایین بیاره (که در این حالت کلاچ دنده قبلی باز میشه و سه سوت کلاچ دنده بعدی بسته میشه)… در نتیجه همونطوری که جناب slr722 گفتن زمان دنده عوض کردن خیلی ناچیز میشه.

        پاسخ
      4. slr722
        سوابق: (1351 دیدگاه) ,

        امیر جان چه سختی…

        نه دست میخواد نه پا خودش عوض میکنه…البته به صورت دستی هم پشت فرمون میشه…

        اما تنها خوبیش اینکه کلاچ بعدی اماده امادس که دنده بعدی بندازه جا تا زمان کمتر از بین بره…

        پاسخ
  8. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    مرسی نوید جون.خیلی ممنونم …

    پاسخ
  9. pooyan
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    من دیوونه لامبوام ولی خدا کنه طرح نهایی این نباشه اصالا از زاویه های تند که اصالتش رو نشون میداد تو طراحی خبری نیست

    پاسخ
  10. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    حتما فروش لامبورگینی رو حسابی بالا میبره
    یه رقیب گردن کلفتتر برای458!!!

    پاسخ
  11. Mohammad
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من يكى از طرفداران بى كلى لامبو هستم ولى بعضى مواقع حركت هايى مى كنن كه بدجور رو اعصابه با ديدن اين عكس ها از پشت به شدت ياد بوگاتى افتادم. لامبوى معلوم الحال ادعا كرده بود ماشين مى سازيم ركورد سرعت بزنه 480 بره چى شد بلوف بود (دوستان اگر اطلاعاتى در اين زمينه دارن منو از سردرگمى درارن) با اين وضعى كه لامبو داره اگر يك موقع ديدين دو مدل از رو طرح كابررا زدن تعجب نكنيد در ضمن قبل از توليد يه فكرى به حال طرحش كه شبيه بوگاتى هست بكنه بد نيست جان من تو عكس دوم شبيه بوگاتى نيست ؟

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      محمد جان اول باید بگم که یک شایعه وجود داره که لامبو با همکاری جنرال موتور ماشینی به نام sf22 با 2000 اسب بخار قدرت و هجم8.4 لیتر همراه با توربو داره تولید می کنه که هنوز به طور رسمی تایید نشده و دوما این ماشین استتار شده و مطمعن ام طرح اصلی خیلی فرق خواهد کرد . پس باید تا رونمایی این ماشین منتظر بمانیم.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.