کربونادو آپرتوس منصوری

به لطف جفتی توربوشارژ ۱۲۳۲ اسب نیرو دارد، ظاهرش هم به رؤیاهای عجیب و فضایی هر شخصی در کودکی تنه می‌زند؛ در یک کلام کربونادو آپرتوس منصوری چیزی فراتر از یک اونتادور اصلاح شده است.

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

دستور پخت همانی است که در کربونادو معمولی دیدیدم. همه جا نشانی از کربن می‌یابید و تک‌تک اجزای خارجی اضافه شده وظیفه‌ای بر عهده دارند مثلاً سپر جلوی جدید به بیشتر خنک شدن موتور کمک می‌کند.

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

نیروی رو به پایین بیشتر حاصل لب جلویی بازطراحی شده است و در همین حین لبه‌ها کناری و قوس‌های عظیم‌تر برای چرخ‌ها داد می‌زند که «من حاصل کار منصوری‌ام» نه یک لامبورگینی تیون شده عادی. در مقایسه با کربونادو معمولی شکل و شمایل این یکی واقعاً تهاجمی‌تر گشته و مطمئن باشید که رأی دادن به او برای خوش‌قیافه‌ترین لامبورگینی موجود هیچ عیبی ندارد.

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

کربونادو آپرتوس در فضای داخلی هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و منصوری با چاشنی کربن و چرمی مجلل، طعم و بوی خاص خودش را به آن بخشیده. صندلی‌ها و پانل ابزار نیز هارمونی زیبایی با فرمان مجهز به ایربگ تازه می‌نوازند. البته راستش را بخواهید بر و بچه‌های تیونینگ کمی درباره فرمان زیاده‌روی کرده‌اند.

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

در بحث کارایی، آپرتوس درست مثل کربونادو عادی است؛ صفر تا صد کیلومتر (۶۲ مایل) را تنها در ۲.۶ ثانیه پر می‌کند و سپس تخت گاز تا ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد که او را در میانه قلمرو هایپرکارها جای می‌دهد. بنا بر اطلاعاتی که منصوری در وب‌سایت خود منتشر کرده گشتاور این حیوان زیبا به‌صورت الکترونیکی روی ۹۰۰ نیوتون متر قفل شده است.

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

Mansory Carbonado Apertos
Mansory Carbonado Apertos

برای دستیابی به این کارایی، منصوری دست به بازطراحی موتور ۶.۵ لیتری زده و پیستون‌ها، شاتون ها، میله یاتاقان‌ها، میل‌لنگ و کل سرسیلندر را با اجزای مسابقه‌ای تعویض کرده است به همه این‌ها سیستم اگزوز تازه وارد را نیز بیفزایید تا شاهد یکی از کم نقص‌ترین ابرماشین‌ها باشیم.


برای انتقال نیروی این موتور دوازده سیلندر بازسازی شده به آسفالت، منصوری از رینگ‌های سبک‌وزن آلومینیمی سایز ۹ در ۲۰ و ۱۳ در ۲۱ اینچ استفاده کرده که به اینله‌های کربنی و تایرهای پیرلی P ZERO مزین شده‌اند.


نظر شما راجع به این خودروی مخوف اما زیبا چیست؟


منبع:کاراسکوپز/منصوری

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. mohsen
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه خیلی ماشین غولی در آورده ازش البته سو تفاهم نشه قول بود.
    منصوری فوق العادس کارش دیگه ایرانیه دیگه کمتر از این ازش انتظاز نمیره

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (321 دیدگاه) ,

    این لامبو را از هر زاویه ای ببینی خوشونت توی اون موج میزنه خیلی از خودرو سازها بیشتر روی قسمت جلو و عقب کار میکنن ولی لامبو از هر جهت حتی پهلو هم خشنه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    ینی رفته نشسته از لامبورگینی اشکال گرفته بعد با خودش گفته خب ببین اینجاش زشته خوشگلش میکنم این بخشش نیروش کمه زیادش میکنم اسمشم که دوست ندارم یه اسم باحالتر میزارم روش بله شد لامبوی جدید کم کم خودش میتونه یه کمپانی بزنه 2.6 ینی رکورد ابر ماشین سلطان ویرون…

    خدایا اینا دولت تا کی میخواد یک سری بی ش ع و ر رو سر کار نگه داره و افرادی عین منصوری رو به خدمت نگیره با پتانسیلی که کشورمون داره و استعداداتی که توی کشور داریم میتونی خیلی خیلی پیشرفت کنیم اما تا دزدی و حق خوری و پارتی بازی هست هیچی نمیشیم…

    پاسخ
  4. sasan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    بی نهایت وحشی وزیبا
    یکسری ایده هارو هم ازخود محصولات لامبورگینی گرفته مثل نمای جانبی روی در که از سستوالمنتو ئه بزرگ به امانت گرفته شده است زج…!!

    پاسخ
  5. KING 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    اقای کربونادو ی عزیز کجایی برادر ؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      اینجام…
      لامبو که عشقمه . منصوری هم عشقمه…
      وقتی این دوتا ترکیب بشن میشه کربنادو که دیگه میرم لای ابرا…
      یک کلمه میتونم بگم…
      حرف نداره!
      البته من مدل کربنادو GT رو بیشتر میپسندم چون 1600 اسب . 1200 نیوتون متر گشتاور و صفر تا صد 2.1 ثانیه ای داره!!!!
      کوروش منصوری!
      اسمی که باید به احترامش ایستاد!

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    خیلی خوب در آورده ولی به من بگن بین این مدل و آونتادور سوپر ولوچه یکی رو انتخاب کن من سوپر ولوچه رو بر میدارم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      راضیم ازت…!
      من سوپر ولوچه با موتور منصوری رو انتخاب میکنم!
      aventador superveloce twin turbo

      پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4299 دیدگاه) ,

    خیلی عالی شده. عجب رنگ بندی جالبی داره. آدم، سرحال میشه.

    پاسخ
  8. ARAZ
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    واقعا زیبا ست

    یه کمی هم شبیه ماشینای فضایی میمونه

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل A.C.milan
    A.C.milan
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    آخ آخ آخ ! آدرنالین خونم بدجور رفته بالا . تپش قلب گرفتم
    واقا مبهوتش شدم !

    پاسخ
  10. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    منصوری علاقه بیشتری به ماشینای لامبورگینی داره.خیلی دیگه خیلی…
    اون اسپیلیتر های جلو کنار تایر هم مثل 458 اسپشیل کار کرده.
    ممنون جناب

    پاسخ
  11. bad boy
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عشقم لامبوره
    فقط نمیدونم چرا یه هیولایی خلق نمیکنه که بوگاتیو قورت بده

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل سورنا
    سورنا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    ایرانی هر کاری از دستش بر میاد
    داریم کسایی رو که حتی از منصوری با استعدادتر باشن اما تو ایرانن ….

    کاش شرایط ایران طوری بود که همین منصوری هم تو ایران این کارارومیکرد ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.