لانچیا فقط در بازار ایتالیا

طرفداری سرسختانه از لانچیا، همانند طرفداری از یک تیم ورزشی پر فراز و نشیب است. گذشته‌های لانچیا حاوی افتخارات زیادی بوده‌اند؛ امّا امروز و در حال حاضر خبری از آن روزها نیست. این برند شاخص ایتالیایی از زیرشاخه‌های فیات، غزل خداحافظی خود را سروده است و در دو سال آینده، در چند مرحله، حجم تولید خود را کاهش خواهد داد.

LANCIA 2014 products
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات، اعلام کرده که «لانچیا» صرفاً به عنوانی برای یک مدل خودرو کاهش خواهد یافت. این مدل، اپسیلون کامپکت است و تنها در ایتالیا عرضه خواهد شد. فروش دلتاهای ۳۲ هزار دلاری نیز احتمالاً در پایان امسال خاتمه یابد. در همین حال، کرایسلر مینی‌ون وویجر را در اواخر سال ۲۰۱۵ با نشان خود عرضه خواهد کرد.

LANCIA Ypsilon 2014
LANCIA Ypsilon 2014

این تصمیم، نتیجه استراتژی‌های فیات برای کاهش ضررها در اروپا و افزایش سودآوری در مقیاس جهانی است. مارچیونه، ارزش نهایی ۷۵ میلیارد دلاری را برای تمام گروه خودروسازی هدف‌گذاری کرده است؛ امّا در این میان، لانچیا به دلیل ناشناخته بودنش در سطح بین‌المللی و در خارج اروپا، نمی‌تواند سهم چندانی در این پیشرفت داشته باشد.

LANCIA Ypsilon 2014
LANCIA Ypsilon 2014

در عین‌حال، اپسیلون راه نجاتی برای لانچیا بوده است. این مدل، فروش بسیار خوبی داشته و در پلتفرم با مدل‌های فیات پاندا، فیات 500 و فورد Ka مشترک است. بنابراین، گزینه‌ای ارزان برای باقی‌ماندن در خط تولید است. در مقابل مدل‌های پرخرجی مانند فولویا، استراتوس و دلتا HF در سال‌های گذشته، منابع زیادی را به خود اختصاص داده بودند.

LANCIA Ypsilon 2014
LANCIA Ypsilon 2014

خوشبختانه برای طرفداران لانچیا، جای کمی امیدواری باقی مانده است. چرا که شنیده‌ها حاکی از آن است که مارچیونه می‌خواهد عنوان برند را به صورت موقتی نگه دارد؛ حداقل تا زمانی که استراتژی فروش آلفا رومئو اجرا شود. در هر حال، این موضوع قطعاً پایان لانچیا نخواهد بود.

LANCIA Delta 2014
LANCIA Delta 2014

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

26 دیدگاه

  1. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    مطمئنا هیچ زمان یه برند رو از رده خارج یا نابود نمی کنن

    چون خود برند یه قیمتی داره

    مثلا الان خیلی از مدیران خودرو ی چین ارزو دارن یه دست و یه پا نداشته باشن ولی این برند مال اونا باشه 🙂

    پاسخ
  2. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    این اپسیلون عقبش چرا اینقدر ضایعس ، جلوش یک چیز میگه عقبش یه چیز دیگه ولی امیدوارم همانطور که مزراتی به خوبی احیا شد ، این هم احیا بشه
    البته فکر کنم منتظرن ببینن آیا احیا الفا موفق خواهد بود یا نه اگر در احیا الفا موفق بشوند لانچیا رو هم احیا میکنند

    پاسخ
  3. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    کی میدونه چن تا کارگر، چن تا مدیر، چن تا طراح، چند تا عاشق ماشین باز جنگیدن و تلاش کردن تا این برند خاطره ساز ایتالیایی به اینجا رسیده اما حالا در معرض انقراض قرارگرفته
    **
    حیف که این برند مال فیاته..

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    خدا لعنتت کنه فیات . فقط بلدی گند بزنی . حالا هم که یذره عقل پیدا کردی ،

    داری شخم میزنی .

    اونوقت میگن چرا میگی فولکس خوبه .

    هر شرکتی در یک مساله خوب عمل میکنه . تویوتا در یک مساله . فولکس در

    اینکه برندهای زیر مجموعه اش را به نابودی نکشونده . تا حد عالی بالا

    اورده . خودش کاهش فروش در امریکا داشته که اشکودا و سئات و ….

    نداشتند . درسته که زیر مجموعه ی فولکس هستند و از تکنولوژی فولکس

    استفاده میکنند ، اما اسم و برند فولکس رو که یدک نمیکشند که .

    ماها فقط یاد گرفتیم بدی هارو ببینیم . ما ها ادم های فراموش کاری

    هستیم . مطالب قبل رو یادمون میره !!!!!!

    ادعاهای عجیب میکنیم .

    فولکس دمت گرم که هوای همه ی زیر مجموعه هاتو داری . مدل هاشونو زیاد

    کردی که کم نکردی . مدل های سدان الفارومئو کجا رفتند ؟؟؟

    با پایین نگه داشتن تولید یک خودرو ، ارزش ایجاد نمیشه ، معیار ارزش

    چیز دیگری است . در جدول با ارزشمن ترین ها مشخص شد چه برندهای ارزش

    دارند .

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      میلاد درست میگه
      همین لانچیا رو به چینیا یا هندیها بدن ظرف یکی دوسال زیروروش میکنن
      مثل ولوو یا رنجرور و جگ
      فیات گند زده

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        مالک رنجروور ( نمیدونم آخرش واقعیت داره یا نه )
        تاتاموتورز (به انگلیسی: Tata Motors) بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد

        پاسخ
        1. NASSY
          سوابق: (410 دیدگاه) ,

          تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد

          بنيان نهاده شد !!!!! چرا ما ايرانيا همش از گذشته حرف ميزنيم ؟؟؟؟؟؟

          الان ايران كجايي صنعت خودرو سازي هست ؟؟؟

          دلمون و به منصوري و … خوش كرديم(افتخار ميكنيم بهشون اما اونا از اعتبار و صنعت المان استفاده ميكنن)!!!!!!!!

        2. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          ناصر جون اولا که این تاریخچه تاتا است به عنوان مالک رنجروور چه ربطی به گذشته ما ایرانی ها داره !؟!؟!؟
          ایران کجای صنعت خودروسازیست ، جالبه برام مگر ایران صنعت خودروسازی داره ، اگر ما صنعت خودروسازی داشتیم که خودمون رو از مونتاژ پژو فرانسوی و لوگان فرانسوی به زد 3000 چینی نمیرسوندیم ، پس بدون ما هیچ جای خودروسازی نیستیم

        3. NASSY
          سوابق: (410 دیدگاه) ,

          احـــــــــــــــسان جان منظورم از نظر خودرو سازي و صنعت خودرو بود

          .

          هنديا دارن خوب پيش ميرن, تا چند سال ديگه يكي از شاخ
          هاي صنعت ميشن , در ضمن بازار خيلي خيلي خيلي خوبي دارن !!!! (هند رو دست كم نگيرين)!!!

          مشكل ما ايرانيا اينكه به گذشته مون افتخار ميكنيم , اما بقيه مردم جهان كاري ميكنن كه ايندگان بهشون افتخار كنن!!!!!!!!!!!!

          امضا: ناصــر فيلسوف 😀

        4. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          ببخشید ناصر جان من بد برداشت کردم

      2. NASSY
        سوابق: (410 دیدگاه) ,

        همین لانچیا رو به چینیا یا هندیها بدن ظرف یکی دوسال زیروروش میکنن
        مثل ولوو یا رنجرور و جگ !!!!!

        جالبه واقعا !!!!!!

        چرا ايرانيا رو مثل نميزني ؟؟؟؟
        مگه هندي ها كجايي اقتصاد دنيا هستن ؟؟؟:)

        وقتي هنديا جگ و رنج روور رو خريدن , همه گفتن نابود ميشه و … (حالا چي شده همه طرافدار هنديا شدن)!!!!!

        بازم به هنديا كه تونستن كاري كنن كه دنيا روشون حساب باز كنه !!!

        پاسخ
        1. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          جالبه که نوشتید هند کجای اقتصاد دنیاست !!!
          هند کشوری که در ذهن مردم ایران به عنوان کشور بدبختها دیگه نیست ، هند کشوری است که از لحاظ برابری قدرت خرید چهارمین اقتصاد دنیاست ، ولی در حالت کلی و در تولید ناخالص داخلی مکان 11 رو داره
          رشد تولید ناخلص این کشور الان 4.6 درصد است و در سال 2006 این کشور بعد از چین با 9.8 درصد رشد اقتصادی مکان دوم رو داشته رشدی که مسئولین کشور ما فقط در ارزوی رسیدن به 8 درصد هنوز مانده اند ، هند بزرگترین صادر کننده نرم افرار بعد از امریکاست و ….
          علت اینکه دنیا روی هندیا داره حساب میکنه به این خاطر که برنامه پیشرفت اقتصادی این کشور از سال 1990 به خوبی داره اجرا میشه و یک دفعه وسط این برنامه کسی پیدا نشد که 8 سال دنده معکوس بره ، یکی از چیزهایی که ممکنه این برنامه رو با خطر روبرو کنه نرخ رشد جمعیت این کشوره

    2. NASSY
      سوابق: (410 دیدگاه) ,

      ميلاد موافقم

      توليد كم كردن يعني در شو گل نميگيرم بذار بمونه !!!

      مديريت فولكس خيلي خيلي قوي تر از ايتالياي هاس !!!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        مسخره میکنی ؟؟؟

        پاسخ
        1. NASSY
          سوابق: (410 دیدگاه) ,

          درود ميلاد خان

          مسخره چيه داداش !!!!؟!(خوب بهتر از ايتالياس ديگه)

          دارم حقيقت و ميكم , صنعت المان كامل و قويه(ميشه گفت يكي از بهترين ها هست(بهترينه))

          صعنت المان از همه نظر كامله اما صنعت كشور هاي ديگه يه كوچولو بعضي جاهاش مشكل داره!!!
          .
          .
          .
          ميلاد يه بار تفاهم داشتم, اذيت نكن ديگه!!!

          We Love You Germany
          خوب شد ميلاد؟؟؟؟ 😛
          BMW,porshe رو عشق است

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          نوکرتم به مولا .

        3. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          میلاد جان، مگه کار و زندگی نداری انقدر کامنت میذاری؟ فکر میکنم کامنت هات تا جمعه بیشتر از 4000 تا میشن. پیشاپیش تبریک میگم!

  5. حمادي
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    خيلي خبر بديه .از سدان هاش خوشم ميومد

    پاسخ
  6. غفاری
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    فک کنم اینجور برندها با خودروهاشون برن سراغ بازارهای بکر مثه خاورمیانه، افریق، امریکای جنوبی و لاتین بتونن موفق بشن

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    چند سال پیش یه استراتوس کانسپت ساختن خیلی زیبا بود حیف که تولید نشد

    پاسخ
  8. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    باسلام مجدد.
    از ایتالیایی ها بعیده که همچین خودروی زشتی رو طراحی کنن.فکر کنم لانچیا دچار غرور کاذب شده و به همین خاطر بزودی از صحنه خودروسازی محو می شه. در بهترین حالت ممکنه به یک کمپانی چینی و یا هندی فروخته بشه.

    پاسخ
  9. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    مطمئنن این شرکت هر چند هم که محدود بشه باز به طور کامل غیر فعال نمیشه، و حتما به عنوان یه شرکت پشتیبان به فعالیت خودش ادامه میده، ولی در کل فیات میتونست با هزینه کردن، این شرکت رو به سود دهیِ جهانی برسونه

    پاسخ
  10. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    خاک بر سرت فیات یه کم از فولکس یاد بگیر

    پاسخ
  11. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    تو دنیای پر رقابت امروز هر وقت پیشرفت نکنی مشغول مردنی.لانچیا هم شده مثل کشور ما.همش در حال پسرفت

    پاسخ
  12. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    حیفه ای کاش این بلا سر سایپا و ایران خودرو بیاد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.