رنج‌روور زره‌پوش سنتینل

اگر فردی هستید که روز و شب از امنیت خود و خانواده‌تان خواب ندارید، خب خبر خوش! واحد خودروهای ویژه عملیاتی (SVO) لندروور به‌تازگی از نخستین خودروی زرهی خود پرده‌برداری کرد: رنج‌روور سنتینل.

Range Rover Sentinel
Range Rover Sentinel

سنتینل را بر پایه رنج‌روور اتو بیوگرافی ساخته‌اند و این خودرو آن‌قدر سرسخت بوده که گواهی VR8 را بر سینه‌اش بچسبانند. می‌پرسید این گواهی به چه معناست؟ این یعنی رنج‌روور زره به تن ما قادر است تا در مقابل گلوله‌های سریع ضد زره ۷٫۶۲ میلی‌متری هم قد علم کند. همچنین به بدنه این خودرو حفاظ‌هایی متصل شده تا با انفجار پانزده کیلوگرمی تی ان تی هم خم به ابرو نیاورد و همچنین اگر نارنجک DM51 را رو یا زیر پیکره‌اش بیندازند، مشکلی نخواهد بود.

Range Rover Sentinel
Range Rover Sentinel

همه این‌ها بدون سلول‌های زرهی سرنشینان که کاملاً سفارشی از «فولاد فوق‌العاده قوی» ساخته شده‌اند، ممکن نبود. پنجره‌های استاندارد هم اسباب‌کشی کرده و جای خود را به شیشه‌های چندلایه زرهی داده‌اند تا ضمن حفظ حریم خصوصی سرنشینان و ارائه نمایی واضح در مقابل چشمان آن‌ها، در مقابل گلوله هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

Range Rover Sentinel
Range Rover Sentinel

SVO به تازه‌ترین دست‌پختش سیستم کنترل پایداری نیز افزوده و طبق گفته آن‌ها حداکثر باری که بر دوش سنتینل می‌نهید نباید از مرز ۶۵۰ کیلوگرم عبور کند. بیایید تا باهم گذری داشته باشیم بر تجهیزات افزوده شده به نگهبان: باتری کمکی، باک سوخت با قطع‌کن اضطراری و اگزوز ضد دست‌کاری. همه این مجموعه ارزشمند بر دو جفت آلیاژ ۲۰ اینچی استوار است، چرخ‌هایی که توسط تایرهای پنچررو (Run Flat) مخصوص و سیستم ضد آتش یاری می‌شوند. همه این موارد شدیداً به وزن خودرو می‌افزایند، پس برای این‌که سیستم تعلیق زیر این بار کمر خم نکند، شرکت آن‌ها را از نو طراحی کرده.

Range Rover Sentinel
Range Rover Sentinel

اگر احیاناً هنگام عبور و مرور با سنتینل به ردوبدل کردن اسناد نیاز پیدا کردید، پنجره‌ای ۱۰۰ میلی‌متری برای راننده تعبیه کرده‌اند. اگر هیچ طوری با بحث امنیت شخصی‌تان شوخی ندارید، علاوه بر سیستم‌های حفاظتی پیش‌فرض می‌توان سیستم اطفا حریق زیرسطحی و زیر کاپوتی، سیستم اعلام خطر تنظیم‌پذیر، چراغ‌های اضطراری و بلندگوهای خارجی (برای رسیدگی به مردم خارج از خودرو) را نیز سفارش داد.

Range Rover Sentinel
Range Rover Sentinel

سازندگان برای قلب تپنده این خودرو انگشت روی موتور توربوشارژ شده ۳ لیتری V6 گذاشتند. این موتور، ۳۳۵ اسب نیرو را از طریق جعبه‌دنده ۸ سرعتِ اتوماتیک ZF به چرخ‌ها منتقل می‌کند. گفتیم که سنتینل سنگین‌وزن است، به همین خاطر نیز ترمزهای ۳۸۰ و ۳۶۵ میلی‌متری به ترتیب در جلو و عقب خودرو جا خوش کرده‌اند تا در متوقف کردن این غول کم نیاورند. فرض می‌کنیم که شمای خریدار خدای‌ناکرده با زره‌پوش تصادف کردید و قادر به باز کردن درهای اصلی سنتینل نباشید، خوشبختانه فکر اینجا را هم کرده‌اند و پشت صندلی‌های پشتی دربی اضطراری تعبیه شده تا شما و راننده به سلامت از آن خارج شوند.


مشتریان این خودرو در اتحادیه اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه قادرند رنج‌روور سنتینل را از اواخر این ماه سفارش دهند. لندروور قیمت خودروی زره‌پوش خود را کمتر از ۴۰۰ هزار یورو اعلام کرده و به همراه آن تضمین سه سال/ ۵۰٬۰۰۰ مایلی ارائه می‌کند.

منبع:موتور وان/کاراسکوپز

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

18 دیدگاه

  1. محسن
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    خوراکه دیکتاتوراست! و البته سردسته های کارتل های مواد مخدر و قاچاق انسان!

    پاسخ
    1. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      به درد سیاست مدارای کله گنده و پاپ میخوره

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      بدرد رییس سایپا و ایران خودرو میخوره که مردم از دست کارهاشون به خونشون تشنه اند.||

      پاسخ
  2. بنتلی
    سوابق: (1045 دیدگاه) ,

    فوق العادس،عالیه،عجب چیز خفنی شده،هیچ چیز جلودارش نیس چون ی زرهی ب تمام معنا با قابلیت آفرود زیاده،قیمتش هم ک خیییلی خوبه،دوس دارم ی تیزر از تست قابلیتاش درس کنن

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    جزو سه اس یو وی برتر دنیا یا نهتر بگیم شاسی بلند مورد علاقه ورزشکارا و بازیکران پولدار

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل HELL CAT
    HELL CAT
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    تنها ماشینی که بهش زره میاد یکی لندروور یکی کادیلاک اصلا فرم بدنه جوریه انگار برای سازمان جاسوسیه و این جور چیزاست بقیه ماشین ها در مقابلشون سوسولن
    رنگم فقط مشکی

    پاسخ
  5. SALMAN
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام دوستان ببخشید من اولین بارممه ماشین صفر میخرم میخاستم بدونم چجوری باید اب بندیش کرد ؟ اصلا نیاز داره ؟ تا کی ؟ (ماشین ائودی ) ممنون مییشم کمکم کنید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1456 دیدگاه) ,

      خودروهای امروزی با نحوه تولیدی ک دارن مثل گذشته دیگه نیاز ب آب بندی ندارن.
      اما از تعمیرکارا ک پرسیدم کلی این میگن ک بهتره تا تعویض روغن اول فشار زیادی ب موتور نیاد و رو دور بالا نمونه. ایضاً دائماً هم با سرعت یکنواخت رونده نشه. یعنی ماشین رو تو سرعت های ممختلف برونی و فشار هم بهش میاری کوتاه مدت باشه. تعویض اول هم با تعویض فیلتر روغن باشه.
      اگ هم آئودی گرفتی ک توربو هس فقط مراقبت های لازم برای توربو وگرنه از بقیه مسایل خیالت راحت باشه.

      پاسخ
  6. امير علي
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    ماشین معرکه ای ولی موتورش یکم ضعیف بود کاش یه v8 میزاشتن روش ولی همین جوریشم حرف نداره خدا کنه محصولات پورش رو هم زرهی کنن پانامرا و کاین رو البته به صورت سفارشی

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    توی تمامی لندرور ها مدل دیسکاوری 2015 رو خیلی خیلی دوست دارم. بعدشم این رنج رور رو

    پاسخ
  8. سارا
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    مخصوص جاده های ایران 😀
    پشت فرمون فقط به هم شلیک نمیکنیم 😀

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.