لندروور-رنجروور

لندرور دیفندر برقی

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ : شرکت لندرور به تازگی یکی از مدل های دیفندر خود را تبدیل به خودرویی تحقیقاتی کرده است . لندرور در این پروژه تصمیم دارد خودروی افسانه ای خود را با حفظ تمام توانایی ها به خودرویی سبز و با آلایندگی نزدیک به صفر تبدیل کند . به همین دلیل آن ها در اقدامی ابتکاری دست به دامن یک مجموعه ی پیشرانه ی جدید متشکل از یک موتور الکتریکی ۷۰ کیلوواتی و باتری های یون – لیتیومی شده اند.

Publication1
Land Rover Electric Defender Research Vehicle

پیش از این زیر کاپوت این آفرود افسانه ای یک موتور دیزلی جای داشت اما حالا یک موتور ۷۰ کیلوواتی در ترکیب با یک باتری یون لیتیومی ۳۰۰ ولتی به وزن ۴۱۰ کیلوگرم قرار دارد که شما را قادر به پیمودن مسیری به طول ۸۰ کیلومتر می کند . شارژ این مجموعه به طور معمولی اگر با سرعت پایین حرکت کنید تا ۸ ساعت دوام دارد اما بعد از آن باید فکری به حال شارژ پیشرانه ی الکتریکی بکنید . برای شارژ اگر از شارژر سریع ۷ کیلوواتی استفاده شود ۴ ساعت و اگر از شارژر قابل حمل ۳ کیلواتی استفاده شود ۱۰ ساعت لازم است تا پیشرانه به صورت کامل شارژ شود . چرخه ی بازیافت انرژی سیستم ترمز بگونه ای طراحی شده که می تواند ۳۰ کیلو وات برق تولید و آن را به پیشرانه ی الکتریکی تزریق کند . همچنین تا ۸۰ درصد انرژی جنبشی را بسته به شرایط می توان بازیافت کرد .

Publication2
Land Rover Electric Defender Research Vehicle

در این آفرود الکتریکی جعبه دنده ی تک سرعته با نسبت ۲.۷:۱ در ترکیب با سیستم چهارچرخ متحرک دیفندرهای فعلی و قفل دیفرانسیل نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند . دلیل استفاده از یک چنین مجموعه ای این است که موتور الکتریکی از همان لحظه ی شروع گشتاور حداکثر را به چرخ ها منتقل می کند . پس از این تغییرات بسته به کلاس ، وزن دیفندر در بازه ای بین ۲۰۵۵ تا ۲۱۶۲ قرار گرفته است که این یعنی افزایش متوسط وزن به میزان ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به مدل های فعلی . تمام اجزای انتقال قدرت سیستم الکتریکی مانند باتری ، اینورتر و موتور هواخنک هستند که در مقایسه با خنک کاری توسط مایعات ، صرفه جویی در وزن و همچنین پیچیدگی کمتر و افزایش نیرومندی را در بر داشته است .

مهندسان  پس از تکمیل پروژه برای اینکه نشان دهند چیزی از قابلیت های آفرود این خودرو کم نشده به شرایط محیطی و جاده های کوهستانی رفتند . از آزمایش های که برای دیفندر برقی در نظر گرفته شد می توان به کشیدن یک قطار جاده ای با وزن ۱۲ تن در جاده ای با شیب ۱۳ درجه و همچنین حرکت در گودال آبی به عمق ۸۰۰ میلی متر اشاره کرد . هنوز برنامه ای برای تولید دیفندر برقی به صورت گسترده وجود ندارد .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین007

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من جیپ رو به لندرور ترجیح می دم (هرچند که پراید هم ندارم!)

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. رضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    چرا ظاهرش قدیمیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Challenger

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اینکه یه قطار جاده ای رو با وزن 12 تن تو شیب 13 درجه ای میکشه اونم با یک موتور برقی واقعا آفرین میخواد شرط میبندم مهندسای ایران خودرو و سایپا فکر میکنن چون برقیه پس با باتری قلمی کار میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سینا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لندرور ظاهر اصیل قدیمیش رو حفظ کرده چون کاربردی بودن توانایی فنی و قدرتیش در اولویت هستش برای خریداران نه ظاهر لوکس
    هدف استفاده در شرایط سخت هست نه یه خودروی لوکس شهری یا جاده ای

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. AMIN

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    این اتاق دیگه خییییییلی قدیمی و ساده شده… فهمیدیم که لندرور با اصالته… احتمالا قطار رو رو حالت 4L حرکت داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ای کاش مرتب خودرو یه 5در اینجوری تولید کنه همون بنزینی هم راضی هستیم
      پاژن با اون فرمون پراید 20تومن هم ارزش نداره
      ولی اگه اتاقش بروز کنه تا400میلیون هم میخریمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محم

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید آفرین گفت به طراحاش که با موتور برقی …………. (حتما شاگردای طراحاو مهندسین ایران خودرو و سایپا بودن=))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا