لندرور دیفندر برقی

نمایشگاه ژنو 2013 : شرکت لندرور به تازگی یکی از مدل های دیفندر خود را تبدیل به خودرویی تحقیقاتی کرده است . لندرور در این پروژه تصمیم دارد خودروی افسانه ای خود را با حفظ تمام توانایی ها به خودرویی سبز و با آلایندگی نزدیک به صفر تبدیل کند . به همین دلیل آن ها در اقدامی ابتکاری دست به دامن یک مجموعه ی پیشرانه ی جدید متشکل از یک موتور الکتریکی 70 کیلوواتی و باتری های یون – لیتیومی شده اند.

Publication1
Land Rover Electric Defender Research Vehicle

پیش از این زیر کاپوت این آفرود افسانه ای یک موتور دیزلی جای داشت اما حالا یک موتور 70 کیلوواتی در ترکیب با یک باتری یون لیتیومی 300 ولتی به وزن 410 کیلوگرم قرار دارد که شما را قادر به پیمودن مسیری به طول 80 کیلومتر می کند . شارژ این مجموعه به طور معمولی اگر با سرعت پایین حرکت کنید تا 8 ساعت دوام دارد اما بعد از آن باید فکری به حال شارژ پیشرانه ی الکتریکی بکنید . برای شارژ اگر از شارژر سریع 7 کیلوواتی استفاده شود 4 ساعت و اگر از شارژر قابل حمل 3 کیلواتی استفاده شود 10 ساعت لازم است تا پیشرانه به صورت کامل شارژ شود . چرخه ی بازیافت انرژی سیستم ترمز بگونه ای طراحی شده که می تواند 30 کیلو وات برق تولید و آن را به پیشرانه ی الکتریکی تزریق کند . همچنین تا 80 درصد انرژی جنبشی را بسته به شرایط می توان بازیافت کرد .

Publication2
Land Rover Electric Defender Research Vehicle

در این آفرود الکتریکی جعبه دنده ی تک سرعته با نسبت 2.7:1 در ترکیب با سیستم چهارچرخ متحرک دیفندرهای فعلی و قفل دیفرانسیل نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند . دلیل استفاده از یک چنین مجموعه ای این است که موتور الکتریکی از همان لحظه ی شروع گشتاور حداکثر را به چرخ ها منتقل می کند . پس از این تغییرات بسته به کلاس ، وزن دیفندر در بازه ای بین 2055 تا 2162 قرار گرفته است که این یعنی افزایش متوسط وزن به میزان 100 کیلوگرم نسبت به مدل های فعلی . تمام اجزای انتقال قدرت سیستم الکتریکی مانند باتری ، اینورتر و موتور هواخنک هستند که در مقایسه با خنک کاری توسط مایعات ، صرفه جویی در وزن و همچنین پیچیدگی کمتر و افزایش نیرومندی را در بر داشته است .

مهندسان  پس از تکمیل پروژه برای اینکه نشان دهند چیزی از قابلیت های آفرود این خودرو کم نشده به شرایط محیطی و جاده های کوهستانی رفتند . از آزمایش های که برای دیفندر برقی در نظر گرفته شد می توان به کشیدن یک قطار جاده ای با وزن 12 تن در جاده ای با شیب 13 درجه و همچنین حرکت در گودال آبی به عمق 800 میلی متر اشاره کرد . هنوز برنامه ای برای تولید دیفندر برقی به صورت گسترده وجود ندارد .

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

6 دیدگاه

  1. حسین007
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    من جیپ رو به لندرور ترجیح می دم (هرچند که پراید هم ندارم!)

    پاسخ
  2. Challenger
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    اینکه یه قطار جاده ای رو با وزن 12 تن تو شیب 13 درجه ای میکشه اونم با یک موتور برقی واقعا آفرین میخواد شرط میبندم مهندسای ایران خودرو و سایپا فکر میکنن چون برقیه پس با باتری قلمی کار میکنه!

    پاسخ
  3. سینا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لندرور ظاهر اصیل قدیمیش رو حفظ کرده چون کاربردی بودن توانایی فنی و قدرتیش در اولویت هستش برای خریداران نه ظاهر لوکس
    هدف استفاده در شرایط سخت هست نه یه خودروی لوکس شهری یا جاده ای

    پاسخ
  4. AMIN
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    این اتاق دیگه خییییییلی قدیمی و ساده شده… فهمیدیم که لندرور با اصالته… احتمالا قطار رو رو حالت 4L حرکت داده

    پاسخ
  5. محم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باید آفرین گفت به طراحاش که با موتور برقی …………. (حتما شاگردای طراحاو مهندسین ایران خودرو و سایپا بودن=))

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.