لندروور دیسکاوری اسپرت، مرکب کاشفان

نسل جدید لندروور دیسکاوری اسپرت، قبل از پرده‌برداری رسمی در نمایشگاه پاریس، رونمایی شد. خودرویی که می‌تواند، باز هم توجهات را به سوی این برند هندی-انگلیسی معطوف نماید.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport

لندروور دیسکاوری اسپرت، جایگزین مستقیم فریلندر می‌باشد. اما با اندازه‌ای بزرگ‌تر و لوکس‌تر. طراحی دیسکاوری جدید، شباهت زیادی به برادران لوکس رنجروور پیدا کرده است و به نوعی می‌توان آن را رنجروور ساده و ارزان قلمداد کرد. با این وجود، طراحی دیسکاوری اسپرت، جذاب و دل‌نشین است.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport

سابقه دیسکاوری به سال 1989 باز می‌گردد. این SUV متوسط لوکس با قابلیت‌های آفرود بالایش شناخته می‌شد. در مجموع چهار نسل از این خودرو ساخته شده که آخرین نسل آن LR4 از سال 2010 به بازار آمده است.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport

قسمت جلوی خودرو با فرم تخم‌مرغی و آئرودینامیک خود، کاملاً متمایز از تمام شاسی بلندهای شرکت‌های رقیب است و به آسانی با یک نگاه شناخته می‌شود. فرم چراغ‌ها و جلوپنجره با شبکه مشکی رنگ، شباهت زیادی به رنجروورها دارد. با این وجود تفاوت ظاهری این مدل با دیسکاوری معمولی فعلی، مثل مقایسه یک جعبه با یک چمدان است! چهره چابک و مدرن دیسکاوری اسپرت قابل قیاس با مدل‌های قبلی نیست. درب عقب و سقف پله‌ای شکل نیز از این مدل رخت بربسته‌اند.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport

دیسکاوری جدید بزرگ‌تر از فریلندر 2 می‌باشد در حالی که در نگاه اول شاید این‌گونه به نظر نرسد. طول این خودرو 90 میلی‌متر افزوده شده و به 4590 میلی‌متر رسیده و فاصله بین دو محور آن نیز 2741 میلی‌متر می‌باشد. ویژگی خاصی که آن را از رقبای آلمانی متمایز می‌کند، صندلی‌های 5+2 آن می‌باشد که حالت استادیومی صندلی‌های عقب با ارتفاع 5 سانتی‌متر بالاتر از ردیف نخست و قابلیت تا شدن با نسبت 60/40 و لغزش به میزان 16 سانتی‌متر به جلو و عقب باعث می‌گردد تا علاوه بر راحتی استفاده، فضای پای سرنشینان ردیف دوم تا 1011 میلی‌متر نیز افزایش یابد.

می‌توان گفت که ویژگی‌های آفرود به دیسکاوری بازگشته‌اند. فاصله کف خودرو از زمین، 212 میلی‌متر است. و به راحتی از شیب 45 درجه بالا می‌رود. پیش‌آمدگی سپرها نیز نسبت به چرخ‌ها کم است و زاویه ورود و خروج را به تپه و ناهمواری، افزایش می‌دهد. این خودرو روی پلتفرم اصلاح شده رنجروور اووک قرار می‌گیرد. فولاد با مقاومت بالا و آلومینیوم سبک وزن، در بدنه، شاسی و سیستم تعلیق مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فرمان الکتریکی و تعلیق عقب مولتی لینک هم باعث آسایش بیشتر شده‌اند.

New Land Rover Discovery Sport Interior
New Land Rover Discovery Sport Interior

درون کابین دیسکاوری جدید، طراحی لوکس، ساده و آشنایی را خواهید یافت. هواکش‌های دایره‌ای شکل دوباره جای خود را به انواع مستطیلی داده‌اند. استفاده از آلومینیوم برس خورده و روکش چرم دوخته شده و تریم دو رنگ، جذابیت کابین را افزوده‌اند. سقف بازشوی پانوراما هم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. با این وجود طراحی داخلی نسبت به رقبای دیگر، نکته مثبتی را به نمایش نمی‌گذارد.

جگوار-لندروور برای این خودروی SUV معروف انگلیسی از امکانات و رفاه، چیزی کم نگذاشته است. همه آن چیزهایی که در یک خودروی مدرن امروزی ممکن است بیابید، در این جا هم استفاده شده‌اند. یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی که با سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی ادغام شده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و بخارزدای اتوماتیک شیشه‌ها، سیستم‌های کمکی راننده مانند هشدار خروج از خط، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمکی یدک‌کش، کروز کنترل تطبیقی و امکاناتی از این قبیل را در دیسکاوری خواهید یافت.

در آمریکا برای دیسکاوری از همان موتور 2.0 لیتری توربو شارژر اووک با قدرت 240 اسب بخار و گشتاور 339 نیوتن‌متر همراه با گیربکس 9 سرعته خودکار و انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده می‌شود. در بازارهای اروپا می‌توان موتور 2.2 لیتری توربو دیزل 187 اسبی را نیز دریافت نمود. موتورهای توربو دیزل علاوه بر گیربکس 9 سرعته با یک گیربکس شش سرعته دستی و به صورت دیفرانسیل عقب نیز ارائه می‌شوند.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport

یکی از آزمون‌های دشواری که دیسکاوری گذرانده، تست آب می‌باشد که خودرو به مدت 30 دقیقه با درهای باز درون آب قرار می‌گیرد و سپس توانایی آن برای راه افتادن مجدد و حرکت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

[jwplayer mediaid=”86131″]
رقبای دیسکاوری جدید را باید ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و مرسدس GLK دانست. قیمت آن هم از زیر 40 هزار دلار آغاز می شود. باید دید آیا این خودرو می تواند رقیبی شایسته برای از میدان بدر کردن رقبا باشد یا خیر. [دانلود ویدئو]

39 دیدگاه

    1. فورد
      سوابق: (287 دیدگاه) ,

      خیلی خوبه جلوش از عقبش بهتره در کل از ماشینای انگلیسی فقط از همین کارخونه لندروور خوشم میاد

      پاسخ
      1. Hooman
        سوابق: (65 دیدگاه) ,

        سلام در مورد Lease کمپانیای اتومبیل خارجی ، آیا این درسته که با لیزینگ ما فرق میکنه ، مالکیت خودرو چطور منتقل میشه؟

        پاسخ
        1. Hooman
          سوابق: (65 دیدگاه) ,

          ممنون از ایمیلت ،ممنون از توضیحاتت طاهر جان

        2. mohsen
          سوابق: (23 دیدگاه) ,

          لیز تو آمریکا حداقل به این صورته که ماشین مورد نظرتو با قیمتی خیلی پایین ( مثلا ماهیانه ۱۲۵ دلار برای اپتیما یا ۳۵۰ دلار برای مرسدس کلاس e ) به مدت ۶ سال اجاره میکنی و بعد پایان مدت قرارداد یا یه ماشین جدید بر میداریو ماشین قبلیتو تحویل کمپانی میدی یا ماشین خودتو به قیمت روز از کمپانی میخری.خوبی لیز به اینه که با قیمت میتونی صاحب ماشین مناسبی بشی و هر ۶ سال یه بار ماشینتو عوض کنی.البته مزایای دیگه ای مثل معافیت از مالیات هم به ماشینای لیزینگی میشه اضافه کرد.

    2. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      ناموس شاسی بلنده.حیف نیس این شاسی بلندا ساخته میشه و تو ایران از این چینیا ریختن و میندازن ب ملت

      پاسخ
    3. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      لندرور هم ماشینیه که توی هر کلکسیونی باس یه جایی براش گذاشت

      پاسخ
    4. مسعود
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      دوستان فقط انگلیس چون همه شرکتاش خاصن،لندروور،رولزرویس،مک لارن،مورگان،جگوار،لوتوس،بنتلی،آستون مارتین و …
      مخصوصا مک لارن که دیوونه ایه

      پاسخ
      1. مهدی 911
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        فقط المان من انگلیسیاررو شرکتهای کاملی قبول ندارم شرکتهای انگلیسی همشون تک فطبی اند مثلا رول رویس و بنتلی فقط اشرافی مکلارن فقط اسپرت رنجوور فقط شاسی بلند تولید میکنندو تمام تمرکزشون تو یک کلاسه بر عکس شرکتهای المانی به عنوان مثال بنز در تمامی کلاسها به عالی ترین شکل محصول میزنه اگه دروغ میگم دیسلایک بزنید

        پاسخ
        1. اپین77
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          حق با شماست ولی این چیزی از ارزش هاشون کم نمی کنه !

        2. ali
          سوابق: (97 دیدگاه) ,

          مهدی جان عوضش همشون اصالت دارن..من واقعا ماشینای انگیلیسیرو دوست دارم : )

      2. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        انگلیس هیچ چیزش خاص نیست چون چیزی دستشون نیست مثلا الان جگوار میتونه با بی ام دبلیو رقابت کنه لوتوس که هندیه بنتلی و رولز و که موتوراشونو شرکتهای دیگه میزنن همشونو رویه هم جمع کنی یه ماشین کامل ازش درنمیاد انگلیسیها چیزی از خودشون ندارن فقط باید بقیه سرمایه داران و کمپانی های خارجی واسشون درست کنن و به نام اینا بزنن حتی تویه صنایع سنگین و تکنولژی هم همینه جز کشورهای پیشرفته حسابشون نمیکنن و وام دار کشورهای دیگه هستن اینا هم همش پروپاگاندا و بزرگنمایی و تبلیغاته که انصافا تویه این زمینه تبهر و مهارت خاصی دارن نمیدونم ما خاصیم و بهترینیمو این حرفا هیج جای دنیا خریدار نداره جز کشورهای جهان سوم که آدمهای جوگیرین نفت تنها چیزیه که دارن اونم نه زیاد بیشتر نفت کشورهای خلیج فارس و حتی ایرانه که اقتصادشون سرپاست

        پاسخ
  1. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    بعضی از دوستان چنان نظر میدند که انگار ماشینها قبل از ورود به بازار از دست اینها درمیاد.من که ساکن کیشم تجربه رانندگی با رنجروور ایووک رو داشتم.از لحاظ آپشن و امکانات موافقم که چیزی کم نداره مخصوصا حال میکردم وقتی ماشین رو روشن میکنی جوی استیک دنده که دایره ای شکله میاد بالا ولی متاسفانه اصلا سواری قابل قبولی نداشت و خیلی خشک بود.در ضمن شتاب خوبی هم نداشت.ولی در مورد دیسکاوری نظری نمیتونم بدم.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (593 دیدگاه) ,

      داداش حالا چون ما سوار نشدیم نباید نظر بدیم راه نداره… تو رو خدا

      پاسخ
  2. ammar
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    با سلام
    من موندم تموم مجله های دنیا از ایووک تعریف کردن بعدش این آقا میاد میگه… آقا میتونم بپرسم شما تستر کدوم مجله ای!!! این آقا نمیدونه که هر ماشینی برای کار خاصی درست میشه مثلاً از بوگاتی شما انتظار نداشته باش بیاد برات وسیله حمل کنه یا شما نباید از پراید انتظار وانت بودن داشته باشی!!!یا ماشینای دیگه به همین منوال شما سرعت میخوای رنجرور اسپرت با قدرت بالا و گشتاور فوق العادش هست…
    این ماشینم واقعا از فریلندر خوشکل تره من که با طراحی ستونای عقبش خیلی حال کردم

    پاسخ
    1. مجتبی (ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      عزیزم کمپانی جهانی سایپا با افتخار چیزهایی را که شما انتظارش را ندارید عرضه میکند و اینک وانت پراید با قابلیت حمل 400کبلو بار

      پاسخ
  3. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    لندرور همیشه ماشین های پرقدرت و خوب و با کیفیتی رو عرضه کرده
    اما همنطور که همیشه گفتم ماشین فقط و فقط به سلیقه افراد مربوطه میشه
    من ایوک رو بیشتر میپسندم خیلی بانمک و جذابه

    پاسخ
  4. re8889
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    الان ایووک بهاره یا این؟؟؟؟
    من از ایووک بشتر خوشم میاد.

    پاسخ
  5. دکتر داریوش
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    چی بگم والا!!!میگن سواریش خشکه!خوب نیست….میلیون ها دلار ،هزاران ساعت وقت صرف طراحی خودروهای این برند میشه،که بالاترین سطح تکنولوژی و کیفیت رو عرضه میکنه،اونوقت یکی……..
    اخه اینم شد نقد!!مگه وقتی میگن شاسی بلند لوکس،باید حتما سواریش نرم باشه!شتاب عالیو!انگار که اونا هم مثل چینی ها چند روزه اینارو طراحی و تولید کردن که نفهمن چی از اب درومده!اووک طراحی شده برا همین!!!!!!!!
    رنج روور از بهترین هاست.اول نباشه دومیه!نباشه سوم هست
    با اینکه از انگلیسیا خوشم نمیاد!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل RainCityCars
    RainCityCars
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    جای هیچ حرفی باقی نمی زاره طراحی جلو و عقبش واقعا زیباس اما نمیدون چرا با طراحی داخلیش نتونستم ارتباط برقرار کنم

    پاسخ
    1. saeed
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      شما فقط با پراید میتونید ارتباط برقرار کنید.

      پاسخ
  7. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    حضرات محترم شاس بلند واقعی فقط لیفان از نوع کیسه ایش….ایکس33 از نوع فول اتمات بالای100تومن تیپ ترونیک و جیلی شاس بلند 117میلیونی…بزن کفدس قشنگه رو…

    پاسخ
  8. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    راستی داداهای گلم.من سواد اکابر قدیم دارم…چجور عکس واسه خودتون گزاشتین؟؟؟

    پاسخ
  9. ReZa
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    حررررررررررررررررررف نداره فقط چراغای عقب و جلوش مثل مدل ایووکه ولی ازایووک به نظرم خوشگلتره.عالیییییییی

    پاسخ
  10. Ehsan
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    موتورش واسه يه suv مث لندروور ضعيفه و هيجاني نداره

    پاسخ
  11. اراز
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    این مدل 2015 هستش دیگه دوستان؟مگه نه ونسل جدید؟

    پاسخ
  12. مصطفی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    تنها شاسی بلندی هست که از طراحی داخلیش خیلی خوشم اومد!
    لامصب داشبردش مثل فورد میمونه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.