حسن ختام لندروور دیفندر با مدل‌های ویژه

بعد از گذشت 68 سال از تولید مدل اولیه، سال 2015 میلادی آخرین سالی است که لندروور دیفندر در انگلستان تولید می‌شود. کمپانی لندروور هم این فرصت را مغتنم شمرده و سه مدل با تولید محدود از این اتومبیل آفرود را به‌عنوان حسن ختام معرفی کرده است. نسخه‌های تولید محدود فوق که با نام‌های Autobiography ، Heritage و adventure شناخته می‌شوند آخرین مدل‌های تولیدی لندروور دیفندر خواهند بود و تنها در بازار انگلستان در بهار پیش رو عرضه خواهند شد.

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition

نسخه اتوبیوگرافی لندروور دیفندر با تمرکز بیشتر روی لوکس بودن، راحتی و آرامش ساخته شده است. روکش تمامی صندلی‌ها از جنس چرم انتخاب شده است. برخی از کنترلرها هم از جنس آلومینیومی کار شده‌اند. تمامی سه نسخه تولید محدود لندروور دیفندر از یک موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی استفاده خواهند برد. قدرت و گشتاور تریم اتوبیوگرافی دیفندر، مورد بازنگری قرار گرفته است به نحوی که قدرت از 120 اسب بخار در حالت معمولی به 140 اسب بخار رسیده است. این نسخه از رنگ‌بندی دوگانه بهره خواهد برد و فقط بر روی اتاق دیفندر 90 ساخته خواهد شد. قیمت این سری 61,845 یورو (93,536 دلار) بوده و تنها در تعداد 80 دستگاه ساخته خواهد شد.

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition

مدل تولید محدود هریتج هم برای آن دسته از افرادی ساخته شده است که رانندگی با دیفندر برایشان حسی نوستالژیک رقم میزند. به همین دلیل لندروور سعی کرده تا در این سری از شاخصه‌های ظاهری مدل‌های اولیه دیفندر استفاده کند. استفاده از رنگ‌بندی سری‌های اولیه دیفندر یعنی “سبز افسانه ای” و سقف “سفید آلاسکا” و هم چنین جلوپنجره مشابه نمونه‌های کلاسیک، بر این گفته صحه می‌گذارند. این نسخه سفارشی از رینگ چرخ‌های heavy-duty که از جنس استیل هستند استفاده می‌کند. این نسخه برای حفظ حال و هوای مدل‌های اولیه تغییرات بسیار کمی در داخل کابین داشته است. نسخه Heritage بر روی اتاق‌های دیفندر 90 و 110 استیشن واگن و در تعداد 400 دستگاه ساخته خواهند شد. قیمت این نسخه از 27,800 یورو (42,045 دلار) شروع می‌شود.

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition

سری ادونچر در میان نسخه‌های ویژه، تواناترین است. شاسی این نسخه برای عملکرد بهتر در رانندگی خارج جاده ای، تقویت شده است. تایرها هم از انواع مخصوص رانندگی آفرود و از مارک گودیر هستند. این نسخه هم‌چنین به‌صورت استاندارد از باربندهای سقفی ویژه لندروور بهره می‌برد.

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition

خبر خوش برای کسانی که رؤیای رانندگی آفرود را در هنگام شب دارند این است که نسخه adventure به لامپ‌های ویژه و پرنور LED و هم‌چنین پکیج روشنایی، مجهز شده است. نسخه adventure در بعضی ویژگی‌ها با نوع Autobiography وجه اشتراک دارد برای مثال روکش صندلی‌های این نسخه مشابه نسخه لوکس گرای Autobiography است. نسخه adventure بر روی اتاق‌های دیفندر 90 استیشن واگن و دیفندر 110 استیشن واگن و به تعداد تنها 600 دستگاه، ساخته خواهد شد. قیمت این خودرو هم 43,495 یورو (65,783 دلار) خواهد بود.

هم‌چنین کمپانی لندروور برنامه جالبی برای پاسداشت 68 سال افتخارآفرینی مدل دیفندر تدارک دیده است. در واقع قصد کمپانی لندروور این بود که طرح یک کیلومتری از دیفندر را روی شن‌های منطقه Red Wharf Bay ترسیم نماید. جایی که اولین بار در سال 1948، Maurice Wilks، طرح‌های مدل اولیه لندروور دیفندر را روی شن‌های آن منطقه رسم کرد.

[jwplayer mediaid=”99288″]
[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

29 دیدگاه

  1. E 36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    93000 دلار نمیرزه
    خیلی از SUV های روز دنیارو میشه خرید با این پول

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      دقیقا بااین پول می شه یه دونه بنزGCLASSمدل 2010تا2014 کرد هم بنزه وهم قشنگ تر وهم اپشن های بیشتری داره

      پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      ای کاش حداقل این تو ایران نمایندگی داشت.

      200 درصد می خریدمش نه 100 درصد

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        قیمتو دیدی برادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        بیاد تو ایران 1 به بالا میشه

        پاسخ
        1. MAFIA
          سوابق: (435 دیدگاه) ,

          نوید از کی 60 هزار تا میشه 1 میلیارد!!!
          منطقه آزادشو بخرم 180 تومن و پلاک شدش 350 تومن فوقش.1 میلیارد چیه؟

          الکی جو میدی ها

        2. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          اولا من بالایی رو گفتم
          دوما به نظر شما لند کروز چند هزار دلاره و اینجا چند شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          به همین راحتی نیست
          حجمشم که بیشتر از 2500 هست

        3. محمد ، فقط ژاپن
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          آقا دیشب دلم تنگ شده بود رفتم سایت باما یه نگاهی به تویوتا ها بندازم ، لندکروز 2013 صفر کیلومتر زده بود 600 میلیون ، شهریور که من بودم باور کن 325 میلیون بود ، یعنی تو کمتر از 5 ماه قیمت لندکروز 2 برابر شده؟؟؟ مگه میشه؟؟؟ 80 هزار دلار هشت سیلندرشه 6 سیلندرش 65 هزار تا دیگه تهش چجوری 600 میلیون

        4. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          ایول محمد جون
          خوشم میاد همیشه تو کار لند کروزی
          راستی میخواستی بخری خریدی؟

  2. تصویر پروفایل ALIUnited
    ALIUnited
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    تنها اطلاعاتی که دارم اینه که محکم ترین(بادوام ترین) گیربوکس دنیا رو داره

    پاسخ
  3. علی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    سلام علی جان گیربوکس نه گیربکس.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALIUnited
      ALIUnited
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      خوب مهم نیته حالا با یدونه “و” که زیاد تغییری نمی کنه
      بازم ممنون.

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        خواهش میکنم قصدجسارت نداشتم داش اگه بی ادبی شدببخش.

        پاسخ
  4. sina zx
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    به نظر من دنيايي رو كه لندروور ديفندر داره،هيچ ماشين ديگه اي نداره.
    اين ماشين عشقه،عشـــــــق

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      اینجاست که شاعر میگه
      با تو هوس عاشقی کردم

      پاسخ
    2. farzam
      سوابق: (105 دیدگاه) ,

      به قرآن امروز یدونه دیدم. این همسایه بقلیمون مایه داره یه بار با سری ۷ میاد یه بار با ۶۵۰ امروز با دیفندر تیون شده برا آفرود اومد دید جا پارک نیست از جدول ۲۰ سانتی عین آبخوردن رفت بالا پارک کرد. لامصب ابهت داره ها. قشنگ فرق بین پاژن و دیفندرو فهمیدم

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل rasoul
    rasoul
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    كاش از نماي داخليش هم عكس مي گذاشتيد ببينيم تغييري كرده يانه؟
    در ضمن من تو اين فكر بودم اگه بشه آدم لوازم جديدش رو گير بياره و باهاشون يه مدل قديمي رو باز آفريني كنه
    چي ميشه
    البته من تا حالا يه suv بازسازي نكردم ولي روي فورد مركوري،موستانگ،كامارو ،ترنسام،كاپريس ،بي ام و 318 ،بنز sl550كوپه و البته پيكان56 كار كردم و صد البته لذت بردم

    پاسخ
  6. YaShar
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    با این قیمت اصلا جای تعجبی نیست که سال 2015 آخرین سال تولیدش باشه !!

    پاسخ
  7. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    من تجربه کوتاه جیپ آریا و لندروور های قدیمی رو داشتم

    واقعا رانندگی باهاش باحال بود فرمونش اندازه 3 تا فرمون بود بعد تا بپیچونیش که مثلا بری تو کوچه از تو حیاط مردم سر در می آوردی

    البته منم ناشی بودم 🙂

    پاسخ
  8. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    بابا با اینا چیکار دارین اخه…..

    هی میخوان این جور ماشینا رو از مدار خارج کنن…

    اول که تویوتا اف جی کروز بود…

    الان هم که دست گزاشتن رو لند روور…

    بعدش هم حتما نوبت جی کلاس مرسدس هست…

    پاسخ
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    دقیقا من هم همینو میخواستم بکم . واقعا این مدلهای جاودانه کجای دنیارو گرفتن ؟؟

    اف جی کروز که افسانه بود . خیلی دوستش داشتم . کلاسش خاص بود . مخصوصا اون نیمچه

    درهای عقب . حالا که نوبته این دیفندره . خداکنه جی کلاس دیرتر براش اتفاق بیفته .

    اما این محبوبیت این مدل هارو میرسونه هم در فروش و هم در طراحی .

    پاسخ
    1. Frankenstein
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      اخه من موندم چه ماشینی رو میخوان بیارن که کاربرد اینا رو داشته باشه….

      به نظرم بهترین خودرو برای ارتش و محیط های نظامی همینا هستن..

      فکر کنم بالای 10 تا کشور از این خودرو در ارتش هاشون استفاده میکنن….

      همچنین مرسدس جی کلاس…

      پلت فرمش که تو ایران مونده….موتورشو نمیدونم چیه ولی همین بدنه رو

      به اسم پاژن مونتاژ میکنن..

      یکی از هم دوستام رنگ قرمزشو داره…واقعا قشنگه

      پاسخ
  10. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    با سلام

    از فرید عزیز بابت اینکه زحمت کشیدند و این مطلب را تهیه کردند تشکر می کنم.واقعا جالب و عمیق بود.

    پاسخ
  11. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    سلام.
    اولا که لندروور هرچی هم نداشته باشه حداقل کیفیتش عالیه حالا بقیه خوبیاش به کنار
    بچه که بودم یه دیفندر از اون قدیمیا هست داشتیم واقعا صدای موتورش هنوزم تو گوشمه وقتی گاز میدادی یه صدایی داشت بنظرم هنوزم که هنوزه موتورشون نرم ترین موتور دنیاس مثل روغن بود تو نرمی و صداش.
    من که شخصا دیفندر رو خیلی دوست دارم……

    پاسخ
  12. امیر fxx
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    من پاژن سوار شدم شاسی و کلا بدنه اش خیلی محکم و قرصه/حالا دیگه نمیدونم پلت فرمش واسه همین دیفندره یا نه

    پاسخ
  13. reza
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    یعنی اصلا گریم گرفت چرا اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حیف نیست ماشین به این خوشگلی دیگه تولید نشه

    پاسخ
  14. behrooz
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    این ماشین یعنی عشق و کسی که این پول و میده میخاد عشق داشته باشه نه یک اس یو وی سوسول 65 سال موفقیت کم نیست کاش میشد به ایران وارد بشه
    http://www.fb.com/neyoffroad

    پاسخ
  15. احسان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    دیفندر فراتر از یک ماشین است

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.