قیمت‌گذاری لوتوس اِوورا 400 در بازگشت به بازار آمریکا

لوتوس اوورا 400 مدل ۲۰۱۶ که پس از یک سال فاصله دوباره به امریکا بازگشته است، وقتی در ماه دسامبر سال جاری میلادی وارد بازار شود، قیمتی برابر ۸۹ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

یک پکیج جدید «بلک پک» به ارزش ۱۹۵۸ دلار باعث اضافه شدن طرح‌های تیره به سقف، حاشیه پنجره‌ها، بال عقب و سقف داخل کابین می‌شود. سایر آپشن‌ها شامل مواردی مانند چرخ‌های سبک به ارزش ۳۹۱۷ دلار، کالیپرهای رنگی ترمز به ارزش ۴۷۰ دلار، ارتقای چرم یا آلکانترای داخلی به ارزش ۳۹۱۷ دلار و رنگ‌آمیزی متالیک به ارزش ۱۴۱۰ دلار هستند.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

در حالی که لوتوس اوورا می‌بایست به‌صورت مستقیم با مدل‌هایی مانند پورشه کیمن، شورولت کوروت استینگری و آلفا رومئو 4C رقابت کند، قیمت‌گذاری و سطح قدرت جدید آن را در یک صحنه رقابت جدید در برابر پورشه 911، شورولت کوروت Z06 و آستون‌مارتین V8 ونتیج قرار داده است.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

اوورای جدید صاحب وزن کمتر و قامتی کوتاه‌تر شده و سطح عملکرد آن برای مدل ۲۰۱۶ ارتقا یافته است. این خودرو در حال حاضر با ترمز‌های دو تکه ۱۴/۶ اینچی از AP ریسینگ همراه شده و در همین حال، از یک دیفرانسیل جدید با لغزش محدود استفاده می‌کند. همچنین لوتوس اوورا 400 مدل ۲۰۱۶ بر روی یک شاسی جدید آلومینیومی ساخته شده و از مصالح کامپوزیت جدید در جلو عقب کوپه اسپورت استفاده شده است.

Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior

Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior

در زیر کاپوت، اوورا 400 نسبت به مدل قبلی، قدرت بیشتری نهفته است. یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 که در مورد طراحی آن تجدیدنظر صورت گرفته، در حال حاضر با استفاده از سوپرشارژر، قدرتی برابر ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۰۹/۴ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند؛ یعنی به اندازه ۵۵ اسب‌بخار و ۹/۵ نیوتن‌متر بیشتر نسبت به نسخه قبلی در اوورا S مدل ۲۰۱۴. این قدرت بیشتر، برای اوورا این امکان را فراهم می‌کند که در ۴/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که این زمان برای اوورا S برابر ۴/۴ ثانیه بوده است. حداکثر سرعت اوورا 400 نیز از ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت در مدل قبلی به ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. قدرت موتور توسط گیربکس استاندارد ۶ دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و در همین حال، از آپشن ۳۱۳۴ دلاری گیربکس اتوماتیک نیز می‌توان استفاده کرد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

21 دیدگاه

  1. یک ایتالیایی
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    دوستان لوتوس مال کدوم کشوره؟؟ درسته هیچ ماشینی به گرد پای فراری نمیرسه ولی شباهت هایی هم هست این وسط! از نمای کنار و در کل چهار چوبش شبیه فراری نیست؟؟ همچنین تاحدودی طراحی داخلیش!! دیس ندین دقت کنین!

    پاسخ
    1. simorq
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      لوتوس خیلی ساله ک این سبک طراحی میکنه
      و این ک لوتوس مال انگلستان هست

      پاسخ
    2. HILUX
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      مال انگلیسه ولی زیر مجموعه ی پروتونه…

      پاسخ
    3. یک ایتالیایی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      دوستان به جای دیس دلیل منطقی بیارین.البته می دونم بیشتر دیس ها به خاطر اسمم هستن.چون من قبلا هم بودم با یه اسم دیگه ولی این همه دیس نمی خوردم!من از دیس های منطقی و واقعی استقبال میکنم!

      پاسخ
  2. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    خاطراتی که از لوتوس دارم مربوط میشه به PS1 که توی یه بازی یه لوتوس بود که هر چقدر بهش فرمون میدادم قشنگ میپیچید و به در و دیوار نمیخورد! از همون قدیم الایام این لوتوس هندلینگ خفنی داشته…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      داش شاهین سلام
      در مورد هندلینگ لوتوس همین بس که بیش از نصف کارخونه های شرق آسیا واسه طراحی سیستم تعلیق و فنربندی میرن پیش لوتوس مشاوره می گیرند الان هم لوتوس جزو برترین بازیگران صنحه خودروسازی چین هستش در واقع چینی ها تقریبا تا اونجایی که من میدونم بیشتر واسه مشاوره میرن دوجا : 1-واسه موتور میتسوبیشی 2-واسه تعلیق لوتوس
      تازه فکر کنم واسه چندتا تیم فرمول یک هم لوتوس طراح اصلی سیستم فنر بندی و تعلیق بوده

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    بگو چرا تو یه دهه تقریبا 2بار لوتوس ورشکست شده هر بار به شرکت فروخته شد این چه قیمتیه پیش خودشون چی فکر کردن انگار مثل چند سال پیش بازم میخوان ورشکست بشن اینا ادم نمیشن

    پاسخ
  4. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    آیا سید زینال عابدین و اسلام فاریکو الله همچنان در لوتوس هستن؟ خیلی نقش تاثیر گذاری دارند (نمیشناسم ولی در جریانم:D )

    لوتوس چقدر به زوال رفته که پروتون الان مالشکه:| دوران اوجش زمانی بود که مالکشGM بود

    پاسخ
  5. علي
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    چه کاریه ؟ خوب ادم 74 هزار میده نیسان GTR میخره(اگه با ماسل کار حال نمیکنه)، هیچ ماشین استانداردی ام حریفش نیست به جز تاپ کارا که بالا ٢٠٠ هزارند

    پاسخ
      1. ali
        سوابق: (67 دیدگاه) ,

        اونی که میگی نسخه نیسومه GTR هستش که گرونه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سعید
          سعید
          سوابق: (1481 دیدگاه) ,

          این قیمتا رو از کجا میارید؟قیمت جی تی آر 102 هزار دلاره و نسخه نیسمو 150 هزار دلار

  6. تصویر پروفایل علي رضا
    علي رضا
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    طراحی اش خوب نیست…تنها شانسش برای فروش اینه که خاصه..چون کم میخرن

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل BMW4ever
    BMW4ever
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    خدایی لوتوس با خودش چی فکر کرده 90 هزار تا یعنی آمریکایی ها کوروت ارزون تر رو به این ترجیح میدن

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      با این قیمت دو تا موستانگ خوشکل میدن!

      پاسخ
  8. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی والفا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    مدل های قبلی کمتر شبیه 4c بود ولی این یکی از نمای عقب زیادی به4c شبیه…

    پاسخ
  9. حمید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    از قدیم بین خودروهای اسپورت، لوتوس ها بهترین سیستم تعلیق و فرمونپذیری رو دارن.معمولا خودروهایی فوق العاده سبک و اغلب بخاطرکاهش وزن حداقل های امکانات رفاهی رو دارن.در مواردی حتی سیستم صوتی هم ندارن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.