لوتوس اِوورا 400، سریع، قدرتمند، سبک

لوتوس اِوورا 400 که به‌زودی در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود، سریع‌ترین محصول خیابانی تولیدی این شرکت می‌باشد. لوتوس این خودروی موتور وسط را بهینه کرده تا با قدرت بالاتر و وزن کمتر، توانایی‌های بیشتری از خود به نمایش بگذارد.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

موتور شش سیلندر V شکل این خودرو با حجم 3.5 لیتر و با کمک سوپرشارژر قادر به تولید توانی به اندازه 400 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 410 نیوتن متر می‌باشد. این ارقام 45 اسب بخار و 10 نیوتن متر نسبت به اِوورا S بیشتر هستند.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

با چنین قوایی، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو به 4.1 ثانیه رسیده که 0.3 ثانیه سریع‌تر از قبل است. شتاب صفر تا صد آن نیز 4.2 ثانیه می‌باشد. نهایت و بیشینه سرعت اِوورا 400 هم به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior

Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior

به گفته لوتوس، بیش از دوسوم از اجزای اِوورا 400، کاملاً جدید می‌باشند. این شامل طراحی خودرو نیز می‌شود که پیچیده‌تر شده است. کابین نیز از نو طراحی شده و شاسی آلومینیومی یکپارچه، گیربکس دستی و اتوماتیک، ترمزها و سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود نیز همگی به‌روز شده‌اند. در مجموع، وزن خودرو 22 کیلوگرم نسبت به مدل S کاهش نشان می‌دهد.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400

اِوورا 400، سریع‌ترین خودروی لوتوس روی جاده است. عملکرد این خودرو همانند خودروهای سوپراسپرت به نظر می‌رسد. دینامیک و هندلینگ مثال‌زدنی لوتوس در این خودرو نیز تقویت شده‌اند. تحویل این خودرو از تابستان آینده در بازارهای اروپا و از پاییز به‌عنوان مدل 2016 در بازارهای آمریکا، آغاز می‌شود.

15 دیدگاه

    1. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      به جای اینکه صندلی عقب بزارن و ماشین رو 2+2 صندلی های به درد نخور عقب رو حذف کنن که مرغ هم توش جا نمیشه در عوض فضای پای راننده و سرنشین جلو رو افزایش بدن.من همیشه کوروت و لامبورگینی و مرسدس SL کلاس رو به خاطر کوپه بودنشون تحسین می کنم.برعکس ماستانگ و کامارو و جی تی آر و 911 و چلنجر و M6 با داشتن فضای پای ناکافی برا سرنشینان عقب اصلا خوب و قابل تحسین نیستن.

      ماشین باید یا به معنای واقعی دودر باشه
      یا چهار در

      دیگه 2+2 2-1 3+1.5 4+1 5+1 0.75-6 اصلا معنی ندارن.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل shahryar
        shahryar
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        جی تی ار ردیف پشتیش جا داره،کاملا ی ماشین 4 نفرس.
        جی تی 86 وحشتناکه، تو اون ماشین نمیدونم براچی صندلی گذاشتن!
        باز با ماستنگو جنسیس میشه را اومد!
        البته اینم بگم صندلی پشت جنسیس جادار تره

        پاسخ
      2. سعید
        سوابق: (1481 دیدگاه) ,

        صندلی عقب تو ماشین کوپه بیشتر برا ماشینایی مثل اس کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال خوبه که بیش از 5 متر طول دارن و جا پای کافی براشون هست،
        ولی درهرحال خیلی بی مزه س،فکرشو بکنید اگه نفر پشت سر راننده بخواد وسط راه پیاده بشه راننده باید از ماشین بیاد بیرون و صندلی رو بده جلو تا اون پیاده بشه و بعد دوباره سوار بشه،شاید بهتر باشه از پنجره بیاد بیرون 😀

        پاسخ
  1. علی
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    لوتوس خودروساز کاردرستیه اما نمیدونم چرا هیچوقت باحاش حال نکردم
    برای اولین بار از طراحی داشبورد محصولات لوتوس خوشم اومد

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
    امیرحسین (Lion26)
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    داشبردش باحاله.

    دوستان به این توجه کردید که اگزوز خودروهای اروپایی سمت چپ و در باک سمت راسته ودر خودروهای آسیایی برعکس.

    در بیشتر موارد اینجوری.

    Just France.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    درود
    با این که لوتوس کمپانی خوبیه و ماشینای نسبتا خوبی هم تولید میکنه اما نمیدونم چرا در طول این سال های اخیر افت داشته. این ماشین هم از داشبوردش خوشم اومد و لی در کل نمیتونم باهاش چندان ارتباط برقرار کنم.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل King_Mclaren
    King_Mclaren
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    از نمای عقب شبیه فراری از نمای جلو شبیه کنیخزگ داخل هم تا حدودی رنگ بندی و شباهت زیادی به فراری

    پاسخ
  5. peyman
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    تا قبل از این از لوتوس خوشم نمیومد البته به لوتوس احترام میذارم ولی قیمتای لوتوس همیشه بیشتر از ارزششه

    پاسخ
  6. محمد علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    NA-NikandreosApotheon-N
    سلام
    اول اینکه این ماشین صندلی عقب نداره
    دوم evora 400 یه اجوبست من evora s دارم از نظر من از فراری 458 بهتره…

    پاسخ
    1. sm
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      اون اوورا s دلفینی با رینگ های آبی گذر موقت مال تو ?

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.