گران‌ترین و سریع‌ترین لوتوس: 3-الِوِن

کمپانی لوتوس که تابستان گذشته از خودروی جدید 3-الِوِن پرده برداشته بود اعلام کرد که این خودرو را در دو مدل خیابانی و مسابقه‌ای و تنها به تعداد محدود 311 دستگاه تولید می‌کند. 3 الون جدید با قیمتی بین 118800 دلار تا 167800 دلار نه‌تنها سریع‌ترین خودروی لوتوس نامیده شده است بلکه لقب گران‌ترین خودروی این کمپانی را نیز به دوش می کشد.

Lotus 3-Eleven
Lotus 3-Eleven

مدل مسابقه‌ای این خودرو با عملکرد فوق‌العاده‌اش به محدوده‌ی سوپراسپرت‌ها وارد شده است. 3-الِوِن مسابقه‌ای با 460 اسب بخار نیرو و وزن محدود 890 کیلوگرمی نسب نیرو به وزن 517 اسب بخار در هر تن را ثبت کرده است. با این توان خروجی این خودرو می‌تواند در کمتر از 3 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت و در شش ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت 290 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. مدل خیابانی این خودرو هم با تولید 410 اسب بخار نیرو می‌تواند در 3.3 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت 280 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

Lotus 3-Eleven
Lotus 3-Eleven

جین مارک گیلز مدیر کمپانی لوتوس درباره‌ی این خودرو می‌گوید:

اگر خوش‌شانس باشید و بتوانید با لوتوس 3-الِوِن رانندگی کنید از عملکرد این خودرو شگفت‌زده می‌شوید؛ عملکردی که تنها با وزن کم و قدرت بالا حاصل می‌شود.

در ترمزهای لوتوس 3-الِوِن در هر دو مدل خیابانی و مسابقه‌ای از سیستم کالیپر 4 پیستون مسابقه‌ای AP کمک گرفته شده که با دو دیسک شیاردار همراه شده اند. البته در مدل مسابقه‌ای لنت‌های ترمز تقویت شده است. همچنین گفته می‌شود که شاسی‌های این خودرو به‌صورت سفارشی تولید می‌شوند.

Lotus 3-Eleven
Lotus 3-Eleven

لوتوس 3-الِوِن خیابانی برای بازارهای اروپا و آسیا در نظر گرفته شده‌اند و مدل مسابقه‌ای هم به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. در ادامه می‌توانید ریز قیمت اعلام‌شده برای این خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.

Lotus 3-Eleven
Lotus 3-Eleven
  قیمت با احتساب مالیات 20 درصد به واحد پوند
3-الون خیابانی 82500 پوند
3-الون مسابقه‌ای 116500 پوند
پوشش کربنی سقف برای مدل خیابانی 2000 پوند
پوشش کربنی سقف برای مدل مسابقه‌ای 2000 پوند
فرمان جداشونده (مدل خیابانی) 650 پوند
صندلی اسپرت سرنشین و مهار 4 نقطه‌ای (خیابانی و مسابقه‌ای) 1200 پوند
صندلی کربن FIA سرنشین و مهار چهار نقطه‌ای (خیابانی و مسابقه‌ای) 2000 پوند
صندلی کربن FIA راننده و مهار چهار نقطه‌ای (خیابانی) 800 پوند
ساختار FIA برای مدل مسابقه‌ای 3000 پوند
خاموش‌کننده آتش و باتری عایق برای مدل خیابانی 2500 پوند
هواکش‌های قابل تنظیم دوحالته 2500 پوند
سیستم تعلیق مجهز به میل موج گیر قابل تنظیم برای تعادل بیشتر در مدل خیابانی 1000 پوند
تایرهای میشلن کاپ 2 در مدل خیابانی 1000 پوند
ثبت داده‌های جاده‌ای و سیستم GPS 1500 پوند
آنالیز پیشرفته داده‌های جاده‌ای 1300 پوند
رنگ متالیک 950 پوند
طرح رنگ اول:

متالیک سبز/نوار متالیک زردرنگ

3500 پوند
طرح رنگ دوم:

متالیک مشکی/نوار متالیک طلایی‌رنگ

3500 پوند
طرح رنگ سوم:

متالیک قرمز/نوار متالیک طلایی‌رنگ

3500 پوند
طرح رنگ چهارم:

مشکی مات/ نوار مشکی فانتوم

4000 پوند

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

13 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    واقعا قیافش خیلی خنگو بیغه . خدا رحمت کنه چارلی چاپلینو . قیمتشم که نگم بهتره . خدا رفتگان همرو بیامرزه فاتح الصلوات.

    پاسخ
    1. SARD
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      این کجاش خوبه؟ باپولش یه آریل اتم میگیری خوب !
      سرعت و قدر ت و شتابشم که کم تر از آریله!

      پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    زیاد خوشم از لوتوس نمیاد اما با توجه به ابعاد و وزن کمش میتونست عملکردش بهتر باشه
    از لحاظ ظاهری هم چندان تغییری نکرده در کل بد نیست………

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    به نظرم لوتوس باید بشتر تلاش کنه حیفه ورشکست بشه

    پاسخ
  4. بنتلی
    سوابق: (1045 دیدگاه) ,

    آقا ینی چی؟آخه چرا همش میای از خودروهای انگلیسی بد میگی،قیافه این کجا بده؟نه جان من کجاش بده؟چرا کسی چیزی ب این علی نمیگه؟من عاشق خودرو هستم،از هر کشوری باشه(البته بجز ایران) برای همین میام پدال تا لذت ببرم نه این ک همش اعصابم خورد بشه،بسه دیگه،من تاحالا بجز فیتون و سانتافه دیگه از هیچ خودرویی بد نگفتم،خوبه آدم ب سلیقه بقیه احترام بزاره

    پاسخ
    1. hamid3x
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      من که عاشق این ماشین شدم
      شتاب کمتر از3ثانیه
      وزن سبک
      تکنولوژی بالا بدنه و شاسی
      لذت بالا رانندگی به گفته سایت های خودرو
      من نمیدونم دوستان چطور به این راحتی در موردش قضاوت میکنند،بهش لقب خنگ میدن،،،
      از رو جثه و هیکل گنده نمیشه درمور ماشین نظر داد

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (845 دیدگاه) ,

      جناب بنتلی بهتره این کاربرها رو به حال خودشون بذاریم.
      طفلکها بی آزارن!!!!!!!
      فقط میخوان بگم ما ام آره……………………
      شما خودتون رو ناراحت نکنید.
      صنعت خودروسازی بریتانیا هی پیشرفت میکنه این کاربرها ام هی حرص میخورن.
      طبیعی این جور حرف بزنن شما فقط نظراتشون رو بخونین و بخندین همین.
      (الان خسته شده میاد جوابه منو میده!!!!!!!!!)

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل mahdi-GM
      mahdi-GM
      سوابق: (38 دیدگاه) ,

      دوست عزیز هر کسی یه سلیقه و نظری داره قرار نیست که چون شما از این ماشین خوشت میاد بقیه هم خوششون بیاد. درسته شتاب و قدرت این ماشین خوبه ولی منم از لوتوس و طرح هاش خوشم نمیاد. به نظرم شما هم باید یه کم به نظر دیگران احترام بذاری و سلیقه ی شخصی تو به دیگران تحمیل نکنی.اگه بی ادبی کردم منو ببخش .

      پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    ماشین قشنگیه. استایل خاص خودش رو داره.

    پاسخ
  6. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    شتاب 3 ثانیه ای ؟؟؟ فکر میردم زیر 2.5 بزنه

    پاسخ
  7. بنتلی
    سوابق: (1045 دیدگاه) ,

    مهدی جان من واقعا هدفم این نبود ک نظرمو به بقیه دوستان تحمیل کنم این ک گفتم کجاش بده طرف حرفم فقط علی بود و خواستم دلیلشو بدونم،ایشون توی هر پستی از خودرو انگلیسی نظرات منفی میده و بی دلیل و بدون منطق و گاهی با دلایل خنده دار خودرو انگلیسی رو زیر سوال میبره،نمونش:استون مارتین فقط ب خاطر جیمزباند معروفه،خودروهای مکلارن روی دستشون باد کرده و…،اگر واقعا سلیقه ایشون بود من حرفی نداشتم اما وقتی ک سلیقه تنها ب کشور سازنده اون خودرو مربوط میشه بدون ک اون دیگه سلیقه نیس و بهش چیز دیگه میگن،من قول دادم ک متعصبانه نظر ندم و ب سلیقه بقیه احترام بزارم و هیچ وقت زیرقولم نمیزنم،اگه این دیس لایک ها و حتی حرف شما دوست عزیز تنها ب خاطر اسم کاربری منه من دیگه هیچ حرفی ندارم و…

    پاسخ
  8. کامران
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    از پشت شبیه عنکوبته D:

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.