آئودیکادیلاکلکسوس

آئودی S5 در برابر کادیلاک ATS کوپه و لکسس RC350 F Sport

اینجا در ساحل رودآیلند و در فضایی زیبا، سه خودروی تکامل‌یافته از نوع کوپه‌های ۲+۲ حاضرند تا در میانه غرور جوانی، بلوغ و حیله‌گری از نام و حیثیت خود دفاع کنند. اگر لکسس و کادیلاک مانند جاستین تیمبرلیک و جاستین بیبر در پی کسب افتخار باشند اما آئودی S5 همچون کلینت ایستوود از پس سال‌ها تجربه بازیگری و کارگردانی روالی پیوسته و افتخارآمیز دارد. ریشه‌های این برجستگی هم برمی‌گردد به سال ۲۰۰۷، وقتی آئودی هنوز رقیبی چون مدل ۴۳۵ ب‌ام‌و نداشت و همه رقبا را له می‌کرد.

Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
هدف ما از این مقایسه بررسی چالشی میان این سه خودرو بود که همگی در محدوده قیمت بالاتر از ۵۰,۰۰۰ دلار قرار دارند. کادیلاک و لکسس برخلاف آئودی به‌صورت آپشنال از سیستم چهارچرخ متحرک بهره نمی‌برند این در حالی است که آئودی از این سیستم به‌صورت عادی بهره می‌برد و شما برای آن هزینه اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنید. از آنجا که با اضافه شدن این سیستم به کادیلاک و لکسس بر وزن این دو افزوده می‌شد ما از این کار اجتناب کردیم. در این خصوص اگرچه به‌طورکلی آئودی S5 یک A5 قدرتمندتر است و نه چیزی بیشتر اما دیسک‌های ترمز قدرتمند کادیلاک و لاستیک‌های چهارفصل لکسس حقایق دیگری را نشان می‌دهد. ناگفته پیداست سیستم تعلیق ATS از تهاجمی‌ترین نمونه‌های بازار است. لکسس اما بدون سیستم ۴ چرخ متحرک دچار کم فرمانی به‌ویژه در قسمت عقب است.
بر روی لکسس و آئودی موتور استاندارد V6 سوار است که در مقایسه با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری کادیلاک چیزی کم ندارد.

Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
برای شناخت بهتر هر یک از این سه خودروی دو درب، با عبور از خیابان‌های شهر و گذر از میان کوه‌های ایالت کالیفرنیا به سمت نقطه‌ای در جنوب غربی، یعنی سن آندریاس حرکت می‌کنیم تا درنهایت به ساحل زیبای جالما در کناره اقیانوس آرام برسیم.

Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
عبور فرمانده
رتبه سوم: لکسس RC 350 F sport

این خودرو را می‌توان این‌گونه تعریف کرد: یک پرش بلند برای خلق آنچه لکسس “کوپه رادیکال” می‌نامد با ترکیب داغ‌ترین مدل‌های v6 خود یعنی GS و IS همراه با یک یک شاسی و سخت‌افزار بلندپروازانه که درس‌هایش را به خوبی از سوپر کار مشهور خود LFA آموخته است. به کمک طراحان برجسته، جلوپنجره خودرو به شکلی زیبا طراحی شده با این مفهوم که شبکه‌های دماغه همچون نگاره‌های یک دوک نخ‌ریسی و حاشیه ای کروم کاری شده به شلاقی می‌مانند که می‌خواهد رقیب را از پای درآورد. پیکره خودرو با انبوهی از خطوط زیبا و دست و دل بازانه همچون مجسمه ای است تراش‌خورده در همراهی با دریچه‌های ورودی هوا در کنار و چراغ‌های خودرو یک صدای واحد دارد. صدایی که از اعماق روح نجواگر لکسس فریاد می‌زند.

2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
موتور لکسس برخلاف ظاهر خودرو صدایی آرام و آرامشی غریب دارد.RC با انبوهی از مشخصات سری sport F همراه شده تا این لکسس کوپه استانداردهای جدیدی از رانندگی را عرضه کند.
خودروی مورد آزمایش ما در مدل پایه قیمتی در حدود ۴۳۷۱۵ دارد که با افزودن برخی موارد قیمتش به بیش از ۵۴ هزار دلار می‌رسد. تجهیزاتی که همچون پکیج sport F (که شامل تایرهای ۱۹ اینچی، تریم داخلی، دامپرهای دوبل و صندلی‌های اسپرت می‌شود) به قیمت ۳۹۸۵ دلار، دستگاه ناوبری و سرگرمی به قیمت ۲۶۱۰ دلار و تریم داخلی.

2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
درباره RC حرف‌وحدیث بسیار است. شاسی خودرو می‌تواند به خوبی ضربات را مهار کند، همین ویژگی باعث می‌شود تا رانندگی با این خودرو ساده باشد و بتوان این کوپه وحشی را در پیچ‌ها تحت کنترل داشت. بااین‌حال تنها برخی رؤیاهای لکسوس درباره این مدل محقق شده‌اند و همچنان برخی عیوب این خودرو چشمگیر است. در استفاده‌های نرمال و عادی لکسس شبیه مادربزرگی دوست داشتنی است، سنگین و باوقار. غرش موتور توجه شما را جلب می‌کند، تغییر دنده‌ها با شتاب انجام می‌شود، واقعیت این است که لکسس فرمان پذیری بالایی دارد و رانندگی با آن مانند خوابیدن روی مخمل است. خودرو کاملاً تحت اختیار شماست و در داخل کابین کمتر صدایی شنیده می‌شود و همه‌جا ساکت است.

2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
با انتخاب حالت اسپرت اما فعل‌وانفعالاتی ناخوشایندی در RC صورت می‌گیرد و لکسس سویه دیگر شخصیت خود را به شما می‌نمایاند. وقتی لکسس خشمگین می‌شود دندان‌هایش را به هم می‌فشرد و این یعنی سیستم تعلیق سفت می‌شود، فرمان حساس می‌شود و دور موتور تا محدوده قرمزرنگ بالا می‌رود اما متأسفانه عملکرد آن‌گونه که باید نیست! لکسس ضعیف‌ترین نسبت وزن به‌قدرت را در این گروه خشن! داراست و این یعنی شکست. خودرو آشکارا از تقسیم وزن نامناسب رنج می‌برد و در چالش اسلالوم این موضوع به‌وضوح عیان می‌شود. اگر می‌پرسید عمده این مشکل به تایرهای نامناسب RC 350 F sport برمی‌گردد یا مهندسانی که به خوبی خودرو را تنظیم نکرده‌اند؟ به نظر ما هردو اینها مقصرند. سبکی فرمان گرچه روح یاغی لکسس را نشان می‌دهد اما موجب می‌شود تا خودرو سردرگم و در حرکات مارپیچی عملکردی ضعیف داشته باشد. در این میان پدال ترمز کار را بدتر می‌کند به‌گونه‌ای که موجب می‌شود اعتمادبه‌نفس راننده RC 350 F sport کاملاً از دست رود.

2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
در داخل کابین اوضاع بدتر از این است. در این گروه از خودروها، لوکس بودن و راحتی فضای داخلی یک فاکتور مهم و اساسی است و لکسس اینجا هم با مشکلات متعددی روبرو است. باوجود اینکه لکسس بیشترین ارتفاع سقف را در این گروه داراست اما فضای سرنشینان در جلو و عقب خودرو کاملاً عادی است و سرنشینان عقب نه تنها جای وول خوردن ندارند که دید بسیار محدودی نیز به بیرون دارند. حتی آینه‌های جانبی هم دید مناسبی به راننده نمی‌دهند.

در صندلی‌های جلو وضع بهتر است و نشیمن و استراحتگاه دست‌ها و پشت عالی است و بدن سرنشینان را به خوبی حفظ می‌کند. البته در حالی که آئودی و کادیلاک صندلی‌هایی با تنظیمات کاملاً الکترونیکی در همه قسمت‌ها و جهات دارند لکسس از کنار این امکان به‌راحتی می‌گذرد.

پد لمسی موجود در لکسس که امکان ارائه اطلاعاتی از وضعیت‌های مختلف را به راننده می‌دهد از نکات بسیار خوب این خودرو است که مخصوصاً در انتخاب دنده‌ها بسیار مؤثر است گرچه کار با آن کمی خسته‌کننده است. نهایتاً اینکه می‌توان لکسس RC 350 F sport را جاستین بیبر تشبیه کرد که از فرط باده‌گساری در گوشه ای از یک اتوبوس پیر بی‌حوصله بیرون را نگاه می‌کند!

سلحشوری در پی کسب افتخار
رتبه دوم: کادیلاک ATS Coupe 3.6
خبر خوب درباره کادیلاک این است که تلاش‌های جنرال موتورز به ثمر نشسته است. صرفه‌جویی در وزن، دینامیک رانندگی بالا و فرمان پذیری عالی و تمرکز بر شاسی متوازن و سیستم تعلیق مغناطیسی که به خوبی ضربات را جذب می‌کند، همگی باعث شده تا کادیلاک ATS Coupe 3.6 نویددهنده روزهای خوبی برای جانب جنرال موتورز باشد.

2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
فضای بیرونی خودرو به‌وضوح یادآور کوپه‌های مشهور برند کادیلاک یعنی ELR و CTS است. کادیلاک ATS چیزی میان زرق‌وبرق لکسس RC و روح کلاسیک S5 آئودی است. کادیلاک با این مدل ثابت کرد به ایده کاهش وزن و توجه ویژه به کیفیت ایمان دارد و می‌خواهد خاطرات مردم از کوپه‌های چاق و تنبل خود را پاک کند آن‌هم با خودرویی چابک، باکیفیت و ارزشمند. خودرویی که پس از نیم قرن تاج گل قدیمی کادیلاک را بر سر ندارد و از مفهومی تازه حرف می‌زند.

2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
ATS Coupe برای حمله به کوپه‌های اسپرت موجود در بازار که محدوده قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار ساخته شده، آن‌هم با انبوهی از انتخاب‌ها که به شما اجازه می‌دهد از میان دو موتور قدرتمند، دو نوع گیربکس، سیستم دو یا چهارچرخ متحرک و چهار تریم داخلی دست به انتخاب بزنید. خودروی مورد آزمایش ما در این جدال از تریم پریمیوم با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بهره می‌برد که قیمت کادیلاک را تا ۵۲۳۱۵ دلار افزایش می‌داد.

2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
مزیت برجسته ATS Coupe در این جدال، تعادل بسیار بالای خودرو و وزن مناسبی است که دارد. شاسی با کمترین حرکات و کمترین کم‌فرمانی مزیت دیگری است که در همراهی با لاستیک‌های بریجستون پوتنزا RE050A به کادیلاک در این جدال برتری می‌بخشد و این آفریده زیبای جنرال موتورز را در مسابقه اسلالوم در صدر این گروه سه تیمی قرار می‌دهد. کادیلاک با اضافه کردن دریچه‌های گاز به سیستم ترمز این خودرو مانع سرخوردن‌های بیجا در سر پیچ شده و به کادیلاک ATS Coupe مزیتی بخشیده که در کمتر خودروی امروزی دیده می‌شود. این مزیت باعث شده تا در آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۳ تا ۰، کادیلاک ۳ متر خط ترمز کمتری از آئودی و ۶.۴ متر کمتر از لکسس برجای گذاشت.

2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
کادیلاک بااینکه نسبت به بزرگ‌ترین بدنه و بزرگ‌ترین حجم موتور در این گروه اختلاف فاحشی دارد اما به‌واسطه کشش کمتر موتور، فاصله میان دنده‌های بیشتر و قدرت موتور کمتر در برابر آئودی ناتوان از مقاومت است و قافیه را می‌بازد. حرکت با کادیلاک در جاده‌ها شایسته تحسین است و ATS واقعاً سواری دلپذیری دارد اما هرگز نمی‌تواند برخی حرکات اتاق در سرعت‌های بالا و در مسیرهای مواج را فراموش کرد. البته همه‌چیز با فرمان کالیبره و عالی کادیلاک تحت اختیار است و جای نگرانی نیست اما تکانه‌های این خودرو در این سطح از بازار قابل‌بخشش نیست. پدال ترمز در پاسخ به فشار پا پاسخی مناسب دارد و عملکرد دیسک‌ها بسیار عالی است. کادیلاک ATS در جدال با S5 آئودی رقیبی سرسخت است و پر بیراه نیست اگر بگوییم که یانکی تروفرز، آلمانی مغرور اصیل را حسابی به چالش می‌کشد.

خواننده احتمالاً از خود بپرسد پس چرا کادیلاک با همه ویژگی‌های خوبش از پس آئودی برنمی‌آید؟ پاسخ روشن است: جعبه‌دنده کادیلاک به‌هیچ‌وجه درخور نام این برند نیست و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد. عیب دیگر کادیلاک در موتوری است که در دورهای ابتدایی همچون سگی گیر افتاده در سرمای سوزان زمستان می‌لرزد و در دورهای بالایی مانند یک گربه جیغ می‌کشد. خب مشخص است که با لرزیدن و جیغ زدن نمی‌توان ارابه مرگبار آلمانی را شکست داد و همین موتور از رده خارج عامل اصلی ناتوانی کادیلاک در کسب رتبه نخست است. کادیلاک همچون جاستین تیمبرلیک بلندپرواز نیست گرچه با افتخار به رتبه دوم خود می‌بالد.

ارابه مرگبار و راه‌های افتخار
رتبه نخست: آئودی S5
آشکارا گران‌قیمت و لوکس است و گرچه از تاریخ‌مصرف طراحی‌اش کمی گذشته اما هنوز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و بدون توقف مسابقات و مقایسه‌های مختلف را با کسب رتبه‌های برتر پشت سر می‌گذارد. این افتخارآفرینی ریشه در ذات تندوتیز آئودی دارد. آئودی همه ویژگی‌های لازم برای قهرمانی را دارد.

2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
فرزند میانی خاندان آئودی قیمتش از حدود ۵۳ هزار دلار چکش می‌خورد که کمی گران است. خودروی مورد آزمایش ما البته از ۴ مجموعه اضافه بهره می‌برد که روی‌هم حدود ۵ هزار و ۸۰۰ دلار بر قیمتش می‌افزایند و قیمت این کوپه ۲+۲ را به کمی کمتر از ۶۰ هزار دلار می‌رسانند. آپشن هایی از قبیل پکیج تکنولوژی شامل سیستم هشداردهنده کناری و هشداردهنده دنده عقب، ناویگیشن و سیستم سرگرمی، پکیج جعبه‌دنده اتوماتیک، هفت سرعته و دوکلاچه آئودی، پکیج تریم فیبر کربن داخل اتاق و … .

2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
حرکت دو سال پیش آئودی که موتور ۸ سیلندر و ۴.۲ لیتری خود را با موتور ۶ سیلندر جدید و سوپرشارژر دار خود عوض نمود بسیار زیرکانه بود چراکه در عین کاهش وزن، چابکی و قدرت فراوانی را نصیب S5 نمود. با وجود کاهش قدرت اما گشتاور خودرو در دامنه گسترده‌تری در اختیار قرار گرفت و توزیع وزن میان محورهای جلو و عقب بهبود یافت. این تغییر نه تنها باعث برتری S5 در بسیاری از رقابت‌ها شد که در هماهنگی با جعبه‌دنده ۷ سرعته و دوکلاچه آئودی، به کاهش چشمگیر مصرف سوخت و افزایش شتاب S5 منجر شد. همین عوامل در این رقابت موجب برتری آئودی بر کادیلاک شدند، دماغه سنگین ATS کار دست کادیلاک داد و آئودی S5 رستگار شد.

2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
وقتی با آئودی S5 در حال گاز دادن هستید دو چیز را هرگز نباید فراموش کنید: صدای زیبا و جذاب موتور که تا ۶۸۰۰ دور در دقیقه بالا می‌رود و کابین مملو از چرم و چوب آئودی که راحتی و آرامش را نصیب شما می‌کند. این آئودی گرچه در هندلینگ و سیستم ترمز به گرد پای کادیلاک هم نمی‌رسد اما مجموعه هماهنگی به خریداران تحویل می‌دهد که می‌توانند همواره از پیروزی بر رقیب دمدمی‌مزاجی چون لکسس RC و مبارز تازه‌نفسی همچون کادیلاک آسوده‌خاطر باشند. تنها مشکلات آئودی اما در ۲ چیز نهفته است: سیستم ترمزی که احساس قدرت را از طریق پدال به راننده منتقل نمی‌کند و عامل دیگر کم فرمانی حادی است که باعث می‌شود تا در پیچ‌ها و مسابقه اسلالوم قافیه را به کادیلاک ببازد. البته طرفداران آئودی نباید نگران باشند. راننده آئودی در جاده و با تکیه بر موتور و گیربکس فوق‌العاده‌اش نظاره‌گر کادیلاک و لکسوس در آینه ایست که روبرویش قرار دارد.

2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
کابین آئودی در این مدل با تریم ممتاز عرضه می‌شود که زیبایی چشم‌نوازی دارد. جز کمربندهای جلو که در تنظیمات با اندکی مشکل مواجه‌اند بقیه موارد دلپذیر است. صندلی‌های آئودی همچون یک مبل زیبا، نرم و راحت‌اند و در صندلی‌های جلو راحتی را می‌توان سریعاً احساس کرد. سوای اینها سیستم سرگرمی MMI آئودی است که با ارگونومی عالی می‌تواند سرنشینان خودرو را سرگرم نماید.

نهایتاً اینکه گرچه آئودی خودرویی ذاتاً سنت‌مدار و کلاسیک است اما از دید زیبایی‌شناسانه بی‌عیب و نقص و کامل است، تازه این تنها خودروی ۲+۲ در این رده است که می‌تواند به گوشی‌های هوشمند وصل گردد. آئودی انصافاً یک نمونه تکامل‌یافته است. هرچه نباشد آئودی می‌خواهد کلینت ایستوود باشد، بزرگ، سرگرم‌کننده و با اصالت. این GT آلمانی یک بار دیگر خاطره هری کثیف و کلینت ایستوود را زنده کرده، آن‌هم با برتری بر همه رقیبانش.

جدول امتیازات و بخشهای مختلف مسابقه
Audi S5 Cadillac ATS Coupe 3.6 Lexus RC350 F sport امتیاز کل بخش  
۵۱ ۵۵ ۴۱ ۶۰ سیستم تعلیق و شاسی
۵۱ ۴۳ ۴۱ ۵۵ سیستم انتقال قدرت 
۲۱ ۲۲ ۱۴ ۲۵ لذت رانندگی 
۸ ۷ ۸ ۱۰ راحتی رانندگی 
۹ ۵ ۵ ۱۰ ارگونومی
۵ ۴ ۳ ۵ راحتی صندلی های جلو
۵ ۵ ۳ ۵ راحتی صندلی های عقب
۵ ۴ ۴ ۵ فضای بدن
۱۰ ۹ ۸ ۱۰ امکانات و ویژگی ها
۹ ۸ ۸ ۱۰ متناسب بودن
۹ ۵ ۶ ۱۰ طراحی داخلی
۹ ۸ ۵ ۱۰ طراحی خارجی
۰ ۰ ۰ ۵ تخفیفات و امکانات ویژه
۱۷ ۲۰ ۱۹ ۲۰ ارزش مدل مورد آزمایش
۲۰۹ ۱۹۵ ۱۶۵ ۲۴۰ کل امتیازات
Audi S5 Cadillac ATS

Coupe 3.6

 Lexus RC350 F sport

 

 
۵۳۴۲۵ $ ۴۶۱۴۵ $ ۴۷۷۰۰ $ قیمت پایه 
۵۹۳۲۵ $ ۵۲۳۱۵ $ ۵۴۴۰۵ $ قیمت مدل مورد آزمایش 
۴.۶۴ ۴.۶۶ ۴.۶۹ طول (متر) 
۱.۸۵ ۱.۸۴ ۱.۸۴ عرض (متر)
۱.۳۷ ۱.۳۹ ۱.۳۹ ارتفاع (متر) 
supercharged DOHC 24-valve V-6
(۲۹۹۵ cc)
DOHC 24-valve V-6
(۳۵۶۴ cc)
DOHC 24-valve V-6
(۳۴۵۶ cc)
مشخصات موتور 
۳۳۳ / ۶۵۰۰ ۳۲۱ / ۶۸۰۰ ۳۰۶ / ۶۴۰۰ قدرت موتور/دور موتور
 
۴۴۰ / ۲۹۰۰ ۳۷۳/ ۴۸۰۰ RPM ۳۷۵ / ۴۸۰۰ RPM گشتاور (نیوتن متر/دور موتور) 
۷سرعته دو کلاچه اتوماتیک ۶سرعته اتوماتیک ۸سرعته اتوماتیک جعبه دنده 
Pirelli
Cinturato P7
۲۴۵/۴۰R-18 93Y
Bridgestone
Potenza RE050A RFT
F: ۲۲۵/۴۰RF-18 88W
R: ۲۵۵/۳۵RF-18 90W
Dunlop
SP Sport Maxx 050
F: ۲۳۵/۴۰R-19 96Y
R: ۲۶۵/۳۵R-19 94Y
نوع و اندازه تایر 
۴.۵ ۵.۶ ۶ شتاب ۰ ۹۶  
۲۴۶ کیلومتر در ساعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت نهایت سرعت 
۰.۹۰ g ۰.۹۴ g ۰.۸۵ g بالاترین میزان تحمل شتاب جانبی
۱۷۹۳ ۱۶۱۴ ۱۷۶۱ وزن (کیلوگرم)
 
۵۶.۱/۴۳.۹ ۵۱.۴/۴۸.۶ ۵۳.۱/۴۶.۹ نسبت تقسیم وزن در دو محور جلو و عقب
[polldaddy poll=8913792]

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3683 ديدگاه)

    نتیجه این که آئودی اوله دور از انتظار نبود. با نظر دوستان موافقم که جای M4 و سی کوپه خالیه.
    اگه دست اندر کار تست بودم چن تا ماشین دیگه هم با وجود هم کلاس نبودن میاوردم.
    چقد جالب میشد موستانگ شلبی و کامارو و با کمی اغماض کیمن هم میاوردن که جمع کوپه ها جمع بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. P.G

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    والا برخلاف نظر نویسنده،به نظر من از نظر ظاهرى کادلاک از همه سرتر هستش،شما تو عکس هایى که سه خودرو در کنار هم هستن مقایسه کنید،کادلاک از نظر حجم پردازى بدنه و ایجاد چهره اى خشن تر نسبت به دو خودروى دیگه ظاهر گیراترى داره
    ولى تست هایى که در مورد محصولات اخیر جى ام خصوصاً کادلاک انجام شده، یه نکته خیلى مهم رو میگه و اون هم برترى کادلاک در مواردى مثل تعلیق،شتاب جانبى،هندلینگ،مسافت ترمز گیرى و … دیگه هست،یعنى در مواردى که همیشه در تخصص آلمانى ها بودن و آلمان ها در موردشون تجربه و ادعاى زیادى دارن و این یعنى کادلاک تو دو سه سال اخیر به شدت روى خودروهاش کار کرده تا از نظر توانایى فنى اون ها رو در یک رقابت نفس گیر با خودروهاى آلمانى قرار بده،فقط به قول دوستان اگه یه فکرى به حال این گیربکس سال خوردشون میکردن خیلى بهتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماسل کار

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      p.g جان این حرفا چیه میزنی؟؟؟؟؟؟؟ الان بهت میگن متعصب!!!!!!!!!!
      خخخخخخخخ
      ________________________________
      تجربه تو پدال نشون داده فقط باید از ماشین المانی طرفداری کنی!!!!!!!!!
      ههههه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        نظر ایشون نه از رویه تعصب نه دوست داشتن فقط از رویه نفرت با برندهای آلمانیه زیاد غصه نخور آئودی با اختلاف بهترینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Ali

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    داشبورد آئودی چقدر قدیمیه !!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hero

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    البته فراموش نکنیم این دومین تجربه لکسس در این کلاس هست و در سالهای
    آینده پوز آئودی توسط لکسس به خاک مالیده خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      حرف زدنه یه طرفدار لکسوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      عزیزم آئودی محشره

      در تمام موارد حرفی بزای گفتن نمیزاره

      انتخاب اولم آئودی

      بعد کادیلاک

      لکسس هم هیچوقت

      لکسس که در واقع از نظر عملکرد فنی، که در این نوع خودروها هم اصلی ترین چیزه، میتونم بگم از گردونه حذفه اصن

      پرته کلاً

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. P.G

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    والا برخلاف نظر نویسنده،به نظر من از نظر ظاهرى کادلاک از همه سرتر هستش،شما تو عکس هایى که سه خودرو در کنار هم هستن مقایسه کنید،کادلاک از نظر حجم پردازى بدنه و ایجاد چهره اى خشن تر نسبت به دو خودروى دیگه ظاهر گیراترى داره
    ولى تست هایى که در مورد محصولات اخیر جى ام خصوصاً کادلاک انجام شده، یه نکته خیلى مهم رو میگه و اون هم برترى کادلاک در مواردى مثل تعلیق،شتاب جانبى،هندلینگ،مسافت ترمز گیرى و … دیگه هست،یعنى در مواردى که همیشه در تخصص آلمانى ها بوده و آلمان ها در موردشون تجربه و ادعاى زیادى دارن و این یعنى کادلاک تو دو سه سال اخیر به شدت روى خودروهاش کار کرده تا از نظر توانایى فنى اون ها رو در یک رقابت نفس گیر با خودروهاى آلمانى قرار بده،فقط به قول دوستان اگه یه فکرى به حال این گیربکس سال خوردشون میکردن خیلى بهتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Fsport

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مگه میشه کار اند درایور باشه و یه ماشین آلمانی توش اول نباشه…یعنی حاضر بودم سر زندگیم با همه شرط ببندم که چشم بسته آئودی اوله…واقعا متاسفم برای این سایت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مقایسه ای که ماشین آلمانی توش نباشه دوزار نمیرزه شما مثل اینکه شما با آلمان مشکل داری تقریبا 99 درصد اونایی که هی ماشین آلمانی و ماشین آلمانی میکنن از خود آلمان خوششون نمیاد نمونش کامنته بالائیت این آقا یا خانم کلا با آلمان مشکل داره مثل شما علتشو نمیدونم ولی اینو میدونم که خیلی راحت امثال شما تحت تاثیر رسانه ها قرار میگیرین و جو گیر هستین اینو بنده اثبات هم کردمو و بهم ثابت شده حالا شما تا خوده صبح کامنت بذار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. RETOLEX

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      سلام فرید خوبی

      چند وقت هست کم تر میخندی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3683 ديدگاه)

      شما همون لکسس رو اول بدون کسی که اعتراضی نداره.
      اعتبار یه مجله معتبر با این چیزا کم نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        نوید جان همینه دیگه بعد جالبه همه افراد به جز طرفدارای لکسس میشن متعصب!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Danial

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من کلاً عاشق اسم کادیلاک هستم کاریش هم نمیتونم بکنم لذا من کادیلاک رو انتخاب میکنم اما باید بگم نسبت به قیمت های که در اینجا ذکر شده واقعا ارزش داره هر کدوم رو خرید و استفاده کرد من به هر سه ادای احترام میکنم ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهراب

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یه زمونی حسرت میخوردم که میشه واقعا کادیلاک به اوج خودش برسه واقعا ناراحت بودم از اینکه چرا ماشینهای کادیلاک از برخی جهات از المانیها عقبه ولی حالا با بهترین حس میگم که واقعا کادیلاک تو اوجه دقیقا همون شده که باید میبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Nima

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    کادیلاک از اینم بهتر میشه! تازه دوباره شروع کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. H

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    باید بگم اون فردی که این مقال رو نوشته اطلاعات پیش پا افتاده قدمت ساخت ماشین ها رو نمی دونسته، کادیلاک در سال 1902 شروع به ساخت خودرو های لوکس کرده که اون زمان سرمایه گذاران آئودی هنوز به دنیا نیامده بودند. درسته قدمت نمی تونه نشانه بهتر بودن باشه ولی مشخصه که این فرد آدم متعصبی هست و باید بدونه که آئودی در سال 1932 یعنی 30 بعد پا به این عرصه گذاشت.
    قابل دکر است که تمام خودرو ساز های بزرگ برای سلیقه های مختلف ماشین می سازند و همگی زحمت می کشند . از دوستان خواهش می کنم به همدیگر توهین نکنید همشون خوبند
    از سایت پدال تشکر می کنم و خواهش می کنم از منابع بهتری برای انتخاب مقاله ها استفاده کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash66

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (433 ديدگاه)

      شما و اون دوستانی هم که متن شمارو لایک کردن، اطلاعات کافی ندارین.
      بنیان گذار آئودی آگوست هورچ هست که برند هورچ در سال 1899 معرفی میکنه و بعد از چند سال و کنار کشیدن از برند خود یعنی هورچ در سال 1910 برند جدید خود را با نام آئودی رو معرفی میکنه.
      زمانیکه هورچ یک مهندس خبره آلمانی در کنار کارل بنز کار میکرده کادیلاک که سهله امریکا هنوز کشف نشده بود …
      زیاد غرب زده نشو …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Ahmad..F12

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    متن عالی بود

    کادیلاک و آئودی از همه نظر سرتر از لکسس بودن

    لکسس اصلاً قابل قیاس نبود از نظر من در مقابل این بزرگان

    آئودی با سادگی هرررررچه تمام تر ولی مهندسی آلمانی و البته قدیمی تر بودنش همچنان در صدر قرار میگیره

    ♥ بنازم مهندسی اروپا بنازم آئودی ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      البته احمد جان کادلاک خیلى از آئودى قدیمى تره ها:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        نه پی جی جان
        آئودی قدیمیتره
        میتونی به سال تاسیس شرکتها نگاه کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. RETOLEX

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    احمد دوباره اون حالت اومد سراغم
    این بار بر ضد برند مورد علاقه خودم !!!!!!
    لکسس جان شرمنده
    من دیگه ………..

    داداش احمد یه راهکار بده :D :D :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      همه جوره عاشقتم
      لکسسسسسسسسسسسس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مدیر عامل لکسوس

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    سلام من مدیر عامل لکسوس هستم ما شکست خوردیم و نابود شدیم راسیاتش ما اصلا خودرو ساز نبودیم مهندسی ما در حد بنگلادش بود و مهندسی شرکای امریکایی ما در حد ترینیداد و توباگو مهندس واقعی المان ها هستن ما فقط از انها کپی برداری میکردیم هینجا اعلام میکنم که تمامی موسسات کنترل کیفیت از ما پول میگرفتن تا ما رو اول کنن و تمامی خریدار های خودرو های ما حماقت کردن چون با پول هر ماشین ما میتونستن یه ماشین المانی با دوتا شکلات اضافه بخرن از همینجا اعلام میکنم افروود فقط المان ان روود المان کروک المان کوپه المان سدان المان اسپرت المان سوپر اسپرت المان لوکس المان مدیر عامل دایملر بی جا کرد مارو رقیب خودش حساب کرد ما در حد المان نیستیم حرف احمد خان کاملا درسته . احمد خان امیدوارم سهام شما و پدر و فامیل شما در دایملر روز به روز بیشتر شه ما از فردا درو دکونو جمع میکنیم و تویوتا هم از دو هفته دیگه تعطیل میکنیم ببخشید که 25 سالی جسارت کردیم و خودمون را خودروساز جا زدیم احمد جان دوست دارم تو زندان به ما سر بزن.خدانگهدار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      وای وای چه بامزه :)
      ژاپنی بازا خیلی بهشون فشار اومده :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احسان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    خدایش از نطر داشبورد وطراحی داخلی تو این سه ماشین لکسوس از بقیه بهتر خوشگل تر و باکیفیت تر بنظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    واقعا داشبورد لکوسس از بقیه سر تره هم کیفیت و هم طراخی و لوکس بودنش
    دوستان یه جوری راجع به لکسوس نظر میدن انگار که چری ساخت چینه
    من طرفدار هیچ برند خاصی نیستم کلا عشق ماشینم حتی پیکان رو هم دوست دارم تو کل ماشینای دنیا فقط از اردی و سمند متنفرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خواهشا دیگه پیکانو با مثلا سمند llx(تاکید میکنم ix نه معمولی) مقایسه نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. H

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    Arash66 جان شما الان لایق مدیریت شرکت آئودی هستید و با تلاش هایی که کردید این وظیفه سنگین بر دوش شما نهاده می شود و از این به بعد هر چی شما بگید ما نه نمی گیم و سلیقه شما را مرجع تمام آدمهای دنیا می دانیم و اگر شما ماشین آلمانی دوست دارید بقیه هم باید دوست داشته باشند وگرنه باید مغزشون رو شستشو بدیم یا نابودشون کنیم اسم شما رو هم می گذاریم King of Cars در ضمن مدیونی فکر کنی من جدی نگفتم …. راستی من اصلا فکر نمی کنم آدم متعصبی هستی هر چی تو بگی خوبه……….؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خخخخخخخخخ
    طراحی داخلی آودی امتیاز بیشتری گرفته از کادیلاک خیلی مسخرس
    انتخاب من 100در100 کادیلاکه چون ابهت و زیبایی قابل معاوظه نیست به هیچ وجه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا