بررسی لکسس ES 350 مدل ۲۰۱۶

اگر به دنبال یک سواری نرم، ساکت و راحت هستید، به سراغ گزینه درستی آمده‌اید. لکسس ES 350 مطمئناً یک سواری راحت و نرم، با یک کابین پر از آرامش در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. در دنیایی که از هر گوشه‌اش سر و صداهای مختلفی شنیده می‌شود، این سدان لوکس، در واقع فرصتی برای دوری از فضای شهر و فعالیت‌های استرس‌زای آن است.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

تازه‌های مدل ۲۰۱۶
برای ۲۰۱۶، در طراحی ظاهری خودرو تجدیدنظر صورت گرفته و در همین حال، بر تجهیزات داخلی کابین افزوده شده است. در بیرون، یک دماغه جدید را برای بدنه شاهد هستیم که همراه با ارائه جلوپنجره دوکی‌شکل مخصوص لکسس، ابعادی بزرگتر و تهاجمی‌تر پیدا کرده است. همچنین ES 350 صاحب یک سری چراغ‌های جلوی LED و یک طراحی برجسته در جلوبندی شده است. در عقب، چراغ‌ها به فرم حرف L در آمده‌اند و لوله‌های اگزوز نیز شکل ذوزنقه پیدا کرده‌اند. ضمن‌ اینکه برای مدل ۲۰۱۶ از لکسس ES یک طراحی جدید برای چرخ‌ها در دسترس قرار گرفته است.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

تجهیزات و آپشن‌ها
لکسس ES 350 مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۳۸ هزار دلاری‌اش، دارای تجهیزاتی چون ورودی و استارت بدون‌کلید، گرم‌کن آینه‌ها، کنترل هوای اتوماتیک دوگانه، تنظیم خودکار صندلی‌های جلو در ۸ جهت (با قابلیت تنظیم ناحیه کمر در ۲ جهت)، یک فرمان مورب و تلسکوپی و یک دوربین نمای عقب است. همچنین این خودرو به صورت استاندارد از یک سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و پخش CD، رادیوی ماهواره‌ای، رادیوی HD، یک ورودی صوتی یدکی و یک رابط کاربری صوتی iPod/USB استفاده می‌کند.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

در همین حال، مدل تست‌شده ES 350 در اینجا با پکیج «سیستم راهبری/ سیستم صوتی مارک لوینسون» به ارزش ۲۶۵۰ دلار همراه بوده که در آن، مواردی چون یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی، رابط کاربری الکترونیکی «ریموت تاچ»، کنترل صوتی، ارتقای ارتباط بلوتوثی، عملکرد تبدیل متن به گفتار و مجموعه برنامه و سرویس‌های Enform اضافه شده‌اند. همچنین سیستم صوتی فراگیر Mark Levinson با ۱۵ اسپیکر در اختیار قرار گرفته است.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

پکیج‌های اضافی
پکیج سیستم ایمنی ویژه (Safety System+) با هزینه ۱۰۱۵ دلار، تجهیزاتی مانند سیستم کروز کنترل انطباقی، یک سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم انحراف از خط با دستیار فرمان و کنترل نوربالای اتوماتیک اضافه می‌کند. پکیج آپشن دیگر، «الترا لاکچری» نام دارد که با هزینه‌ای برابر ۳۵۰۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد و در آن مواردی چون تنظیمات حافظه صندلی راننده، یک سیستم اتوماتیک برای فرمان مورب و تلسکوپی همراه با تریم چوبی، حسگرهای پارکینگ، گرم‌کن و تهویه برای صندلی‌های جلو، طراحی چرم داخلی و یک سایبان اتوماتیک برای شیشه پنجره عقب به ES 350 افزوده می‌شوند. همچنین در لیست تجهیزات اضافی این پکیچ، امکانات دیگری چون برف‌پاکن‌های خودکار، یک در صندوق‌عقب اتوماتیک، یک سانروف پانورامیک، سایبان‌های دستی برای درهای عقب و روشنایی پیرامونی در داخل کابین دیده می‌شوند.


در مجموع، قیمت نهایی این خودرو با آپشن‌ها به ۴۹ هزار و ۱۶۰ دلار رسیده است.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

نکات برجسته طراحی داخلی
ورود به کابین ES 350 می‌تواند به سرعت دمای بدن شما را پایین بیاورد. این موضوع، نه به خاطر خسته‌کننده بودن آن، بلکه به فضای روح‌افزا و ماهرانه‌ای است که در داخل آن طراحی شده است. می‌توان تمام استرس‌های خود را در بیرون از خودرو جا گذاشت و به سرعت از طراحی چرمی، تریم چوبی، گرم‌کن غربیلک فرمان و تهویه و گرم‌کن صندلی‌ها لذت بُرد. داشبورد طاقچه‌مانند لکسس، یک حسّ جادار بودن ارائه می‌دهد؛ حتی با اینکه یک نمایشگر ۷ اینچی سیستم راهبری، به طور ثابت در وسط قرار گرفته است.


تنها چیزی که از بیرون متوجه نمی‌شوید، سر و صدای زیادی است که در دنیای خارج وجود دارد. در عقب، فضای پاهای زیادی که برای صندلی‌های عقب تدارک دیده شده، بر حسّ جادار بودن کابین می‌افزاید و سه سرنشین بزرگسال، به راحتی می‌توانند در این صندلی‌ها حضور داشته باشند. این در حالی است که در هنگام نیاز به فضای بیشتر برای حمل وسایل، امکان جمع‌شدن صندلی‌های عقب وجود دارد.


خودروی تست‌شده در اینجا با پکیج آپشن ایمنی شامل سیستم‌هایی چون هشدار انحراف از خط و پیش‌برخورد، دستیار فرمان، نوربالای اتوماتیک و کروز کنترل انطباقی همراه بوده است. همچنین یک مانیتور نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌سر از جمله تجهیزات مفید مورد استفاده در این مدل بوده‌اند. شاید تنها شکایتی که می‌تواند از این ES 350 داشت، شیوه کنترل نمایشگر شبیه به موس رایانه است که بسیار عجیب می‌نماید و می‌تواند حواس راننده را پرت کند.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

ویژگی‌های موتور و مصرف سوخت
لکسس ES 350 مجهز به یک موتور ۳/۵ لیتری V6 همراه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است. موتور تمام آلومینومی لکسس در این مدل، علاوه بر صرفه‌جویی در وزن، قدرتی به میزان ۲۶۸ اسب‌بخار فراهم می‌کند. این سدان لوکس، مطابق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوختی معادل ۱۱/۲ لیتر در شهر، ۷/۵۹ لیتر در جاده و ۹/۸ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این در حالی است که میزان مصرف مشاهده شده در تست، فاصله زیادی با این اعداد داشته است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که جاده‌های کوهستانی کلرادو نیز در مسیر تست قرار داشته‌اند.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

دینامیک رانندگی
همانند شرایط کابین، دینامیک رانندگی لکسس ES 350 نیز یک رانندگی نرم و آرام را در وضعیتی راحت در محیط شهری فراهم می‌کند. اگر به دنبال یک راننگی اسپورتی و سریع هستید، مطمئناً این سدان لوکس برای شما ساخته نشده است. ولی اگر یک خودروی متین با عملکردی مناسب برای رسیدن سر وقت برای یک ملاقات نیاز دارید، این گزینه مناسبی است که در پیش روی شما قرار گرفته است.

2016 Lexus ES 350
2016 Lexus ES 350

موتور V6 بسیار نرم است و همگام با تعویض نه‌چندان ملموس گیربکس، دور موتور خود را افزایش می‌دهد. در واقع، این سدان لوکس آن‌قدر ساکت و آرام است که قبل از اینکه خودتان متوجه شوید، به‌راحتی می‌توانید از محدودیت سرعت عبور کنید.


جمع‌بندی
اگر می‌خواهید که افراد را با مقاصد تجاری یا تفریحی در یک ترافیک شلوغ شهری جابجا کنید، لکسس ES 350 مدل ۲۰۱۶ یک خودروی ایده‌آل برای شما خواهد بود. این خودرو، استرس را از شما دور می‌کند و شما و مشتری‌تان را برای یک روز پرمشغله، در یک فضای آرام نگه می‌دارد. سواری راحت، هندلینگ مناسب برای رفت‌و‌آمدهای شهری و یک فضای جادار و لوکس در داخل کابین، از جمله ویژگی‌های اصلی لکسس ES 350 هستند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

27 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Hamid
      Hamid
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      همه چیزش عالیه. فقط من از این جلو پنجره که تازگی المان لکسوس هم شده خوشم نمیاد. فکر میکنم یه تصادف جزیی از جلو کلی صاحبشو تو خرج بندازه.

      پاسخ
      1. تربچه
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام باهاتون موافقم اگه بیان از پراید ما الگوبرداری کنن شاید یه چیزی ازتوش دربیاد
        به قول یکی از دوستان اونا ماشین لوکس سوارمیشن به جاش ما میریم بهشت

        پاسخ
    2. amir ali
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      یکی از بهترین اتومبیل های دنیا که قبلا وارد ایران هم می شد !

      پاسخ
  1. امین آریامن
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    اخه دگه چی میشه گفت جز اینکه بگیم دست مریزاد لکسس جان

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      لکسس جان!!!!
      پراید سوار میشی به لکسس میگی پسرخاله؟
      D:

      پاسخ
  2. احمد
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    با قیمت 38000 دلار !!!!
    اصلن گیریم 40000 دلار
    تقریبا میشه 140 میلیون تومان
    به ایران که میرسه بالای 350 میلیون تومن قیمت میخوره
    بعد مااین جا 180 میلیون تومن میدیم فقط میتونیم سوناتا یا سفران یا کمری سوار شیم ( ماشین صفر)

    واقعا تو ایران الان ریالی درامد داریم دلاری مخارج
    باحاله

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    واقعا این ماشین عالیه..
    خیلی از لکسس خوشم میاد
    زنده باد تویوتا ک به فکر راحتی و آرامش و امنیت هستی نه به فکر ظاهر و آپشن

    پاسخ
  4. hamid
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    مثل همیشه لکسوس فوق العاده
    ولی من طراحی is رو بیشتر از es و gs دوست دارم
    در کل همشون عالین.

    پاسخ
  5. تامکت
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    پاراگراف آخر رو بارها بخونید..
    توصیف کامل برای ی خودرو ژاپنی…اصلا فلسفه ماشین ژاپنی همینه

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    لکسس مثل همیشه با ابهت ومردونه وجاداروبادوام وبا کیفیت طراحی کرده واینبارم گل کاشته واقعا معرکس جلو پنجره بزرگشم زیبایی ماشینو دوچندان کرده واقعا از طراحی هاش خوشم میاداصلا بهم روحیه میده

    پاسخ
  7. David
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    لکسس بهترین بوده و هست و خواهد بود. زنده باد ژاپن و لعنت بر تعصبات کورکورانه

    پاسخ
  8. محسن
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    عاااااالی . کاملترین ماشین . تعریف از این ماشین تنها کاریه که میشه کرد

    پاسخ
  9. luis
    سوابق: (590 دیدگاه) ,

    رانندگی ارام چیه دوست من باید مثل … رانندگی کنی و حال خودتو همه مردم بگیری باید با جون همه بازی کنی باید تمام عقده های کودکیتو پشت فرمون نشون بدی باید بگی من ماشینم 400 میلیونه باید بگی من اون پسر بچه دیگه نیستم و ماشینم از همه گرون تره و تند تر میره باید تیک اف کنی حال مردم و بگیری صدای لاستیکت خواب مردومو بگیر ه تا یه وقت عقده هات غم باد نشه
    در نتیجه بهتره لکسس نخریم ماشین های دیگه هم هست ماشینایی که یه زمانی تمام ادعاشون همین نرمی کم صدایی زیبایی و کیفیت بود ولی حالا عرصه رو به لکسس دادن و روی اسب بخار و گشتاور تمرکز کردن جهت مصرف کننده هایی که در بالا ذکر شد.
    یه پرسش دیگه
    این مقاله برای ایران نیست تو ایران ملت تو صف قست می ایستن تا یه ماکسیما 260 اسبی 60 سال کار کرده بخرن که لذت ببرن از رانندگی مسلما این ماشین هم لذت رانندگی و سرعت و شتاب خیلی خوبی داره ولی در خارج از ایران با گزینه های اسپرت فراوان بله قبول دارم که ماشین ارومیه.

    پاسخ
  10. علی -کیوج
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    ما یه es250 2014 داریم همه چیزش خوبه مخصوصا مصرفش که حتی به صدی 5/5 لیتر تو اتوبانم رسیدیم کابینشم که واقعا بیصدا و جاداره ولی جدیدا وقتی دیسکای ترمز داغ میشه موقع ترمز کردن فرمون و اتاق میلرزه<دیسکاشم تراش کردیم بازم درست نشد.

    پاسخ
    1. سام01
      سوابق: (219 دیدگاه) ,

      بعد یک رانندگی طولانی در حالیکه دیسکها داغ هستند به کارواش نروید.

      پاسخ
  11. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه میشه بهش گفت آقای خااااص ژاپن …

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      اختیار داری احمِدجون
      حال از خودِ شوماست …

      پاسخ
  12. یاسین
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    لکسوس یا لکسوز برند لوکس تویوتا!واقعا لایقی که تویوتا باشی و لوکس باشی و چیزی نگم و با سکوتی عمیق،غرق در نام و نشان و طراحیت شوم!همین و بس!با تشکر از مترجم متن!

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    به نظرم فقط برای تیپ های شخصیتی با یه کت و شلوارسیاه و لباس سفید میاد که بره سر کار

    پاسخ
    1. امیر سابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      گل گفتی حاجی قطعا اینطوره؟

      پاسخ
    2. امیر سابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      گل گفتی حاجی قطعا اینطوره

      پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    اووووووممممم بی نظیری تویوتا لکسوس

    پاسخ
  15. Walid
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    خیلی عاااالی. برا من کا یه جوون 22 ساله ام راحتی و نرمی یک ماشین در اولویت اولمه. چون واقعا به ماشینای اسپورت با سواری خشک اصلا حال نمیکنم ماشین باس نرم و بی سرو صدا باشه که توش ارامش داشته باشی. و قطعا این ماشین از لحاظ قدرت و سرعت هم چیزی کم نداره. در کل عالی. مرسی تویوتا مرسی ژاپن.

    پاسخ
  16. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.
    فرق مدلesبا مدل gsبه غیر از ظاهر چی هست؟
    توی یک کلاس قرار دارند؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.