بررسی لکسس GX 460

چند ماهی از رونمایی فیس لیفت تویوتا 4runner نگذشته بود که تویوتا فیس لیفت تویوتا پرادو و برادر بزرگترش، لکسس GX را نیز به نمایش گذاشت. اینک به نظر می‌رسد SUV های سایز متوسط گروه تویوتا تکامل یافته تر از همیشه شده‌اند. در ادامه قصدِ معرفی لکسس GX 2014 به شما داریم.

2014 Lexus GX 460
2014 Lexus GX 460

این خودرو دومین نسل از سری خودروهای GX می‌باشد که نسل اول آن از سال 2002 تا 2009 تولید شد. نسل دوم نیز از سال 2009 تا کنون تولید می‌شود. طراحی بیش از حد کلاسیک نسل دوم و رقبای قدرتمندی و … همگی دست به دست هم دادند تا نسل دوم این خودرو فروشی ضعیف را تجربه کند. فروشی تا یک سوم نسل پیشین، در سال 2012! ولی مهندسین و طراحان لکسس دست به کار شدند تا این روند را متوقف کنند.

2014 Lexus GX 460
2014 Lexus GX 460

با تغییرات زیادی روبرو هستیم. اضافه شدن چراغ‌های LED مخصوص روز، تغییر جلو پنجره، کاهش ارتفاع سپر، تغییر چراغ‌های عقب برخی از این تغییرات هستند. به نظر می‌رسد هدف از این فیس لیفت تغییر GX از خودرویی کلاسیک به خودرویی اسپرت تر است. شاخص‌های طراحی لکسس به خوبی در GX قابل مشاهده است. زوایای تند به کار رفته گویای این موضوع است.
در فضای داخلی تغییرات زیادی نمی‌بینیم. همان داشبورد که قسمت پایینی آن چرمی و قسمت بالایی آن از مواد نرم تشکیل شده. 2 طرح چوب (بسته به انتخاب مشتری) و 3 رنگ چرم برای سلیقه‌های مختلف در نظر گرفته شده.

2014 Lexus GX 460 Interior
2014 Lexus GX 460 Interior

برای این خودرو سانروف، صندلی 10 حرکته، 10 ایربگ و … به صورت استاندار در مدل پایه، در نظر گرفته شده و امکاناتی مانند سیستم ضد انحراف، سیستم کمک پارک ویژه، شست و شوگر چراغ‌های جلو، گرمکن صندلی عقب، پکیج صوتی شامل 17 اسپیکر، چراغ‌های مه شکن LED، لاستیک‌های مخصوص خارج از جاده و … به صورت آپشن یا در مدل‌های بالاتر به صورت استاندار وجود دارد.


در زیر کاپوت همان پیشرانه V8 قبلی با حجم 4.6 لیتری و قدرت 301 اسب بخار و گشتاور 446 نیوتون متر موجود می‌باشد. البته لکسس برای بازارهای نظیر چین یک موتور V6 چهار لیتری هم در نظر گرفته که با قدرت 271 اسب بخار برای خریداران گزینه اقتصادی‌تری است. طبق گفته سازنده 0 تا 60 میال بر ساعت این خودرو با موتور V8 برابر 7.8 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 177 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مصرف مدل هشت سیلندر در جاده خارج از شهر 10 لیتر و در داخل شهر 14 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد. این خودرو در تمامی مدل‌ها، تمام وقت 4wd(full-time 4wd) می‌باشد. لکسس می‌تواند 2940 کیلوگرم بار را بکشد که برای حمل RV های کوچک یا متوسط مناسب است.
تمامی مدل‌ها از یک گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک بهره مند هستند.


ارتفاع زیاد از زمین، سیستم تعلیق پیشرفته و تایرهای مخصوص این خودرو را بدل به خودرویی لوکس کرده که علاقه مندان به سفرهای خارج از جاده نیز می‌توانند با آن کنار بیایند. چیزی که کمتر در خودروهای هم کلاس GX دیده می‌شود.


وزن این خودرو 2406 کیلوگرم، طول آن برابر 4805 میلی متر، ارتفاع آن 1885 میلی متر و عرض آن نیز 1885 میلی متر است.
این خودرو در دو مدل GX460 و GX460 Luxury موجود می‌باشد.
قیمت این خودرو در بازار ایالات متحده بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی و مالیات از 49,085$ تا حداکثر 73,000$ می‌باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

91 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    خب اینم مشخصه چرا
    چون لندکروز رو بیشتر از پرادو دوست دارم

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    البته این چیزی از ارزش های پرادو کم نمیکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.