لکسوس

بررسی لکسس GX 460

چند ماهی از رونمایی فیس لیفت تویوتا ۴runner نگذشته بود که تویوتا فیس لیفت تویوتا پرادو و برادر بزرگترش، لکسس GX را نیز به نمایش گذاشت. اینک به نظر می‌رسد SUV های سایز متوسط گروه تویوتا تکامل یافته تر از همیشه شده‌اند. در ادامه قصدِ معرفی لکسس GX 2014 به شما داریم.

2014 Lexus GX 460
۲۰۱۴ Lexus GX 460
این خودرو دومین نسل از سری خودروهای GX می‌باشد که نسل اول آن از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ تولید شد. نسل دوم نیز از سال ۲۰۰۹ تا کنون تولید می‌شود. طراحی بیش از حد کلاسیک نسل دوم و رقبای قدرتمندی و … همگی دست به دست هم دادند تا نسل دوم این خودرو فروشی ضعیف را تجربه کند. فروشی تا یک سوم نسل پیشین، در سال ۲۰۱۲! ولی مهندسین و طراحان لکسس دست به کار شدند تا این روند را متوقف کنند.

2014 Lexus GX 460
۲۰۱۴ Lexus GX 460
با تغییرات زیادی روبرو هستیم. اضافه شدن چراغ‌های LED مخصوص روز، تغییر جلو پنجره، کاهش ارتفاع سپر، تغییر چراغ‌های عقب برخی از این تغییرات هستند. به نظر می‌رسد هدف از این فیس لیفت تغییر GX از خودرویی کلاسیک به خودرویی اسپرت تر است. شاخص‌های طراحی لکسس به خوبی در GX قابل مشاهده است. زوایای تند به کار رفته گویای این موضوع است.
در فضای داخلی تغییرات زیادی نمی‌بینیم. همان داشبورد که قسمت پایینی آن چرمی و قسمت بالایی آن از مواد نرم تشکیل شده. ۲ طرح چوب (بسته به انتخاب مشتری) و ۳ رنگ چرم برای سلیقه‌های مختلف در نظر گرفته شده.

2014 Lexus GX 460 Interior
۲۰۱۴ Lexus GX 460 Interior
برای این خودرو سانروف، صندلی ۱۰ حرکته، ۱۰ ایربگ و … به صورت استاندار در مدل پایه، در نظر گرفته شده و امکاناتی مانند سیستم ضد انحراف، سیستم کمک پارک ویژه، شست و شوگر چراغ‌های جلو، گرمکن صندلی عقب، پکیج صوتی شامل ۱۷ اسپیکر، چراغ‌های مه شکن LED، لاستیک‌های مخصوص خارج از جاده و … به صورت آپشن یا در مدل‌های بالاتر به صورت استاندار وجود دارد.

در زیر کاپوت همان پیشرانه V8 قبلی با حجم ۴.۶ لیتری و قدرت ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۴۶ نیوتون متر موجود می‌باشد. البته لکسس برای بازارهای نظیر چین یک موتور V6 چهار لیتری هم در نظر گرفته که با قدرت ۲۷۱ اسب بخار برای خریداران گزینه اقتصادی‌تری است. طبق گفته سازنده ۰ تا ۶۰ میال بر ساعت این خودرو با موتور V8 برابر ۷.۸ ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مصرف مدل هشت سیلندر در جاده خارج از شهر ۱۰ لیتر و در داخل شهر ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. این خودرو در تمامی مدل‌ها، تمام وقت ۴wd(full-time 4wd) می‌باشد. لکسس می‌تواند ۲۹۴۰ کیلوگرم بار را بکشد که برای حمل RV های کوچک یا متوسط مناسب است.
تمامی مدل‌ها از یک گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک بهره مند هستند.

ارتفاع زیاد از زمین، سیستم تعلیق پیشرفته و تایرهای مخصوص این خودرو را بدل به خودرویی لوکس کرده که علاقه مندان به سفرهای خارج از جاده نیز می‌توانند با آن کنار بیایند. چیزی که کمتر در خودروهای هم کلاس GX دیده می‌شود.

وزن این خودرو ۲۴۰۶ کیلوگرم، طول آن برابر ۴۸۰۵ میلی متر، ارتفاع آن ۱۸۸۵ میلی متر و عرض آن نیز ۱۸۸۵ میلی متر است.
این خودرو در دو مدل GX460 و GX460 Luxury موجود می‌باشد.
قیمت این خودرو در بازار ایالات متحده بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی و مالیات از ۴۹,۰۸۵$ تا حداکثر ۷۳,۰۰۰$ می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. saied

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    داداش پرادو :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (999 ديدگاه)

      کیفیتش که فکر کنم عالیه
      طراحیه متوسطی داره نه قشنگه نه زشت
      موتورش با 4600 سی سی و 8 سیلندر قدرت کمی تولید میکنه
      P E U G E O T

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. k1

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (101 ديدگاه)

        دوست عزیز منظورم تونیستی ها منظورم لوگو پژوست
        شیشششششششششششششششششششششششش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PEUGEOT

          ۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (999 ديدگاه)

          K1 جان گیر دادی ها
          همین مونده بود که به لوگوی پژو گیر بدی
          ولی خوب بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حمید

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        پژو چقد بهت گیر میدن؟؟؟ یکی به دماغت گیر میده یکی به لوگوت گیر میده!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PEUGEOT

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (999 ديدگاه)

          آره به خدا تو یه چیزی بگو به اینا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. زیگما

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      داداش پرادو 4رانر هست.این باباشونه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      دوستان عاشق تویوتا یه چند تا نکته رو یادآور شم
      من خودم از شیفتگان تویوتا کمری،پرادو و اف جی کروز هستم و واقعا مدیریت تویوتا رو تحسین میکنم
      اما آدم باید واقعیت ها رو ببینه چرا تویوتا از نظر طراحی و بازده موتوری این همه عقب مونده؟ موتور 4.6 لیتری 301 اسب بخار؟ جایی که هیوندا 320 اسب بخار از موتور 3.8 لیتری میگیره آیا واقعا جای یه علامت سوال بزرگ اینجا خالی نیست؟(در بقیه موتورهای تویوتا همین قضیه صدق میکنه)
      دوستان لطفا بدون تعصب نظراتشون رو بیان کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        داداش این بحث گرفتن اسب بخار بیشتر از حجم موتور کمتر اصلا دلیلی بر بدی یا عقب موندگی نیست! هر موتوری بر اساس یه المان های خاص و برای شرایط خاصی طراحی میشه.شما باید ببینی موتور های شاسی بلند های هیوندای چیه و اونارو با رقیباش مقایسه کنی نه موتور یه سدان دیف عقب رو با یه suv تپل مپل!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرهاد

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (378 ديدگاه)

        داداش اگه این جوریه موتور gt86 که 4سیلندره و 2لیتر حجم داره و
        بدون توربو 200 اسب میدرو چرا نمیگی؟!؟!
        برای یه ماشین شاسی بلند گشتاور خیلی مهمتر از اسب بخاره
        در باره ی موتور های هیوندا هم اصلاً صحبت نکن که گند مصرفش دراومده
        دلیل این که همیشه تویوتا یه خورده کمتر اسب از ماشیناش میگیره مصرف سوخت ماشیناشه(حتماً میدونی تویوتا اکثر این سال ها خودروساز سبز جهان معرفی شده)هر چند در عمل از بقیه جلوتره چون همه چیز ماشین قدرت نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (513 ديدگاه)

          موتور gt86 طراحی و ساخت سوبارو هست که به خاطر ساخت موتورهای بوکسر توی دنیا معروفه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. reza

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        عزیز گشتاورو نگاه کن همش که توان نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. علی

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        دوستان یه نگاهی به مشخصات کیا موهاوی v8 که طراحی موتورش برای چند سال پیشه بندازن هم گشتاور و هم اسب بخار. و اینم مد نظر بگیرید طراحی موتور برای چند ساله قبله.
        این دوستمونم که اعلام کرده گند مصرف سوختشون در اومده به ترجمه غلط نگاه نکنن اختلاف مصرفش بعد از تبدیل واحد به نیم لیتر در صد کیلومتر هم نرسیده.جایی که پژو 206 تا 2لیتر اختلاف مصرف داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          اخه 206 ایران چه ربطی به موهاوی داره ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (513 ديدگاه)

          امین جان درست میفرمایید ربطی نداره. دوستمون اشاره به یه مقاله ای که به اشتباه ترجمه شده بود میکنن و اون رو ملاک قرار دادن که مصرف سوخت کیا و هیوندا خیلی زیاده در صورتی که طبق محاسبه مقاله مرجع اختلاف مصرف سوخت رقم اعلامی کارخونه و آزمایش به نیم لیتر هم نمیرسه. گفتم جایی که پژو 2لیتر از رقم اعلامی بیشتر میسوزونه برای موتور با اون حجم نیم لیتر رقم قابل ملاحظه ای نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. علی

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        مقایسه بازده موتور کمری 2012 با سوناتا 2011
        حجم موتور :2.5 2.4
        قدرت موتور:181 اسب 200 اسب بخار
        گشتاور:235 نیوتن متر 252 نیوتن متر
        مقایسه بازده موتور کرولا 2012 با النترا 2012
        حجم موتور:1.8 1.8
        قدرت موتور:130 اسب 145 اسب
        گشتاور:170 نیوتن متر 178 نیوتن متر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید

          ۱۰ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (645 ديدگاه)

          درسته علی آقا ، هر چی که باشه باید خروجیش قابل قبول باشه اما بالاخره هر برندی یه ضعفها و قدرتهایی داره دیگه یه جاهایی خوبه یه جاهایی بده و انتقاد هم کاملا بهشون وارده ، گاهی هم از اوج فاصله میگیرن و افت میکنن ، دوباره برمیگردن ، ولی باز هم این ماشین خوبیه با همه ضعفهاش فک کنم موافق باشی … منم طرفدار تویوتا نیستم که روش متعصب باشم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          دقیقا بلوف زدی عزیزم سوناتا 178 اسب بخار و 233 نیوتن بر متر گشتاور داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. حمید

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        علی جان دوستان درست میگن ، البته که مهمه قدرت خروجی ولی واسه شاسی بلند ضریب دنده و گشتاور مهمتره. اینم واقعا ماشین خوبیه شکی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (513 ديدگاه)

          درسته ضریب دنده و گشتاور برای یه آفرودر خیلی مهمه،من خودم در توانایی های آفرود پرادو هم هیچ شکی ندارم و یه آفرودر خوب میدونمش اما واقعیت اینه بازده موتورهای تویوتا چه از نظر گشتاور و چه از نظر قدرت از رقبا عقب مونده. دوستان میان و با تعصب نظر میدن. در صورتی که من خودم محصولات تویوتا رو دوست دارم اما این نقد بهش وارده. من محصولات پژو رو دوست دارم اما استهلاک بالا بهش وارده. من هیوندا رو دوست دارم اما ندشتن اصالت بهش وارده. من بنز رو دوست دارم اما مشکل قیمت لوازم یدکی و تعمیرات بهش وارده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. دوچرخه سوار

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (182 ديدگاه)

        خودروهای آفرود با اصالت و قدرتمند عموما دارای شاتونهای بلند و میللنگهای قطور هستند به همین خاطر ، کشش فوق العاده زیادی نسبت به دیگر خودروها دارند طبیعتاً دارای گیربکس قویتری هم هستند، به همین خاطر در جاده های کوهستانی و ناهموار عملکرد بهتری دارند.
        چند نمونه از خودروهای آفرود با حجم زیاد و قدرت کم نسبت به حجمشان : هامر H2 قولپیکر ، تویوتا لندکروزر v8 ، پرادو ، لکسوس lx570 ، تویوتا fjکروزر ، لندروردیفندر و پاژن و انواع خودروهای آفرودی اروپا وآمریکا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      8. مهرداد خوره ماشین

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        علی جان اسب بخار با توجه به وزن ماشین و قدرت موتور اندازه گیری میشه ریطی نداره که هیوندا از موتور 3.8 چقدر میگیره اگر اون موتور 3.8 به جای آزرا روی پرادو باشه اونوقت محاسبات عوض میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. carbonado aventador

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      عقبش با پرادو مو نمی زنه!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. محمد

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      عالیه…جدا فوق العادس …ادامه بده لکسوس که تا چند سال آینده بزرگترین برند لوکس ساز جهان خواهی شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جهانگير

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    واقعأ خوشگله ولی در حالت کلی جلوش از عقبش خوشگلتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جهانگير

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    این LED های نایکش من رو کشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. km

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    خیلی این ماشینو دوست دارم. کاش که بجای پرادو اینو وارد می کردند مخصوصا فیسلیفت 2014 پرادو که خیلی زشت شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      تو تهرون هست یه سر هم سایت باما بری واسه فروش گذاشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. km

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        دوست عزیز، اینی که میگی GS هست که سواریه، نه شاسی بلند. تازه 2013 هم نیست، 2008 یا 2009 هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محسن.د

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    عالیه مثل برادر بزرگترش LX570 . بعضی از مردم ممکنه فکر کنن این مدلها فقط لوکس تر از تویوتاش هستند درصورتی که خیلی خیلی فرق دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      واقعیت اینه زیاد فرقی نداره.از نظر فنی که این طوره!موتور مشابه گیربکس مشابه پلتفورم مشابه سیستم تعلیق نسبتا مشابه.خیلی خیلی هم فرق ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena330 وتواصو بالصبر

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (745 ديدگاه)

        هرسال زشت تر از پارسال…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          الان این چه ربطی داشت؟هان؟این gx هست؟مدل هارو بلدی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن.د

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          نه بلد نیستم! میشه بگی لکسوس کجائیه؟! مال ایتالیاست یا آلمانیه؟!؟!
          فک کنم بحث سر فرق داشتن مدل های مشترک تویوتا و لکسوس بود!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          از اون آدم های نچسبی.از هر دری وارد شدم پس میزنی.بحثی باهات ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          محسن جان
          بله این که نشون من دادین lx هست.
          موتورش 5.7 لیتری 380 اسبیه همونی که لندکروز داره.گیربکس همون 6 سرعته ای هست که لند کروزداره.تعلیقش احتمالا یکیه.امکانات داخلیش فرق داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. hoseyn

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    سفارش بدم مدل دو درش رو هم میزنن که شتابش از 7 ثانیه کمتر باشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    خیلی عالیه!!!!
    همچیش عالیه غیر از قدرت موتورش .
    مطمئنا کیفیت عمری داره که تا 20 سال بدون هیچ مشکلی کار میکنه.
    .
    .
    زنده باد ژاپن
    زنده باد تویوتا
    زنده باد لکسوس
    زنده باد نیسان
    و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      زنده باد سایپا که ماشیناش عمرررررررررییییییییی کار میکنن DDDD:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. km

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    همیشه برام سوال بود چرا شاسی بلند های لکسوس اگزوز درست حسابی ندارند. تویوتا هم همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      شاسی کوتاه های لکسس همشون اگزوز های استیل یا آلومینیومی دارن.شاسی بلند هاش هم به علت ارتفاع خیلی زیاد ، امکان گذاشتن اگزوز درست و حسابی روشون نیست.طراحی رو به هم میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. km

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        ربطی نداره زیگما جان من میتونم حداقل 10 تا ماشین با همین مشخصات برات اسم بیارم که 2 تا اگزوز دارن. اگه مشکل تو بهم زدن طراحی بود میتونستن با تغییر نسل ماشین این کار رو انجام بدند. دلیلش یه چیز دیگست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نخیر.دقیقا به طراحی مربوطه.چون چراغ های شاسی بلند های لوکس تویوتا خیلی بالا قرار میگیره اگزوز پیدا نباشه بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. زیگما

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بنظر خودم خیلی خیلی ماشین خوبیه.کسایی هم که 70000 دلار ندارن میتونن 4رانر رو بخرن. اونم ماشین خوبیه (البته زشته)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد MASERATI GT

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    قالبش لندکروزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرزاد

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    فکر کنم بیاد ایران 500 600 میلیونی بشه!خوب ادم میره با این پول bmw x6 میخره یا بنز glk که خیلی ابهت و اسمش از لکسوس سرتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرزاد

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    جلوش خشگله ولی غقیش شبیه رونیز و پرادو قدیمی میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مصطفی

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    دوستان کمک کنید تویوتا کپی کرده یا لکسوس؟(2 تا مدلی که مثل لندکروز و پرادو هست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. km

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      هیچکدوم کپی نکردند چون لکسوس زیر مجموعه تویوتاست اکثر ماشیناش از رو پلتفرم ماشین های تویوتا تولید میشن یا بالعکس. این مدلی که شما میبینی تو آمریکای شمالی فروخته میشه بیشتر و چیزی به نام پرادو اونجا نیست. تویوتا اریون هم از گیربکسش بگیر تا مشخصات فنیش عین لکسوس ای اس هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (173 ديدگاه)

        بله دقیقا کپی هم اند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          کپی که نیستند. اگر نیسان یه طراحی مثل تویوتا کرده بود اره میشه کپی برداری کرده. لکسوس خوده تویوتاست. فرقی که ندارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. carbonado aventador

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      لکسوس از تویوتا!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. پویا فتاحی

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این که همون پرادو که آخه !!!!

    حتی دسته کروز کنترلش واسه تویوتاست !!!

    طراحی داخلیش 95% پرادو !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mahsa

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بچه ها بس کنید توروخدا چه فایده بگیم این خوبه اون بده ماها که تو حسرت ماشینای 20 سال پیش موندیم.خدایی بس کنید این خز بازیارو.من که خسته شدم دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      دلیل نمیشه که چون نداریم بحث و کل کل هم بذاریم کنار.خیلی هام شب و روز تو فوتبال کل کل میکنن در صورتی که هیچی هم نصیبشون نمیشه ولی علاقه دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. زیگما

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    دوستان بحث حجم موتور شد. در خیلی از کشور ، یکی از معیار های انتخاب خودرو حجم موتور بالی اون هست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      مثل آمریکا!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ab12

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تویوتا هم دیگه خیلی این کاره شده ها…رو یه اتاق دو مدل چراغ میندازه یکیشو بدترکیب با برند تویوتاوارزونتر(نه ارزون)یکیشم خوشکل وگرون با برند لکسوس …ای ای ای تویوتا تو هم…بیخود نیست کم کم مشتری های امریکایی سراغ هیونداوکیا دارن میرن هم کیفیتاش دارن عالی میشن وهم ظاهرو اپشن و قیمتاش.تویوتا بدجوری داره با اعتبار خودش بازی میکنه .واقعا حیفه که اینقدر برا پول حول شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلال

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      سلام
      برادر من از کجا فهمیدی حول شده؟
      اینی که روی پلتفرم مشترک ماشین میسازه فقط مال تویوتا نیست
      همه برند ها همین کاررو میکنن
      این کار میتونه بهره بری رو بیشتر کنه و هزینه ساخت و همچنین قیمت رو کاهش بده
      در ضمن این جور ماشین ها در امکانات و قابلیت ها و هندلینگ باهم تفاوت زیادی دارن
      البته یه چیز دیگه رو هم خدمت شما عرض کنم که اغلب ماشین های تویوتا که پلتفرم مشترک دارن هرکدوم برای بازار خاصی در نظرگرفه میشن
      موفق باشی ab12 جان…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ali

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خیلی زشته ix55از این بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      اینو با ix55 مقایسه میکنن آخه؟ با تویوتا هایلندر قابل مقایسه هست ix35

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (433 ديدگاه)

        نه عزیز ix55 هم کلاس لندکروز هست ولی خب کسی جرات مقایسشو با لندکروز نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          برادر شما ادعات ____ کرده چرا این حرفو میزنی.ix55 یا همون سانتافه یه اس یو وی / کراس آورره سایز متوسطه که رقیباش تو امریکا هایلندر و تراورس و دورانگو و اکسپلورر و … هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          ix55 سایز اس یو وی بزرگ هست و سانتافه اس یو وی متوسط.
          .
          .
          هیچ کدوم از این ها کراس اوور نیستن.
          جدیدا سانتافه 2014 که هنوز توی کلاس اس یو وی متوسط هست جایگزین وراکروز که اس یو وی بزرگ هست شده . این دلیل نمیشه که سانتافه 2014 سایزش تغییر کرده باشه .
          .
          .
          وراکروز موهاوی و لندکروز همشون توی یک کلاس هستن ( اگه دقت کنین 7 نفره راحت و 8 نفره مناسب هستن )
          سانتافه سورنتو و هایلندر هم توی یک کلاس هستن ( 7 نفره مناسب )
          .
          .
          “”.ix55 یا همون سانتافه یه اس یو وی””

          ix55 با سانتافه یا ix45 فرق داره.
          حتی نسل جدید سانتافه هنوز اسمش ix45 هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۱۱ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          معنی cuv/suv رو میدونی اصلا؟
          سانتافه اس ای (7 سرنشینه)با هایلندر قابل مقایسه هست چون اونم همین تعداد میگیره!.وراکروز هم دیگه تولید نمیشه!موهاوی هم نمیشه کاملا فول سایز در نظر گرفت! تو لازم نکرده به ما یاد بدی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. hamidix

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    در مقایسه با بنز GLKخیلی پایینتره !طراحی داخلی بنز کجا این کجا؟ از لکسوز انتظار بیشتری میره تا تو رقابت با محصولات لوکس دنیا تو این کلاس کم نیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      بنز رو وارد این جنگ نکنید چون میبازه تو شاسی بلندا و suv ها موفق عمل نکرد حتی خودشم به این اعتراف کرده (من عاشق بنزم)اما واقعیته!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (289 ديدگاه)

        bmw هم همینطور!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        مرسدس بنز توی suv ها در کلاس G، GLK،GL خیلی موفق عمل کرده و اصلا نمیشه بهش خورده گرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیانوش

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          دلیلت واسه اینکه موفق عمل کرده چیه ؟ چه برتری نسبت به اس یو وی های آمریکایی داره؟ با کره ای هامیتونه رقابت کنه اما با آمریکیی ها و ژاپنی ها نمیتونه تو این کلاس رقابت کنه یکی از آشنا ها یه مدت یه جی ال داشت پدرش رو در آورده بود الانlx570 گرفته به مراتب راضی تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیانوش

          ۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          بنز باید suvای بسازه که بتونه با رنج رور رقابت کنه هر وقت به این حد رسید تو این کلاس موفق نامیده میشه الان فقط و فقط با کره ای ها مقایسش میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۱۲ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (513 ديدگاه)

          دوست عزیز مرسدس gl اصلا وارد ایران نشده
          شما برو یه نگاهی به فروش این محصولاتی که بهت گفتم داشته باش
          G که حدود 30 ساله داره میدرخشه و جز بهترین آفرودر های لوکس دنیاست که فقط محصولات رنجرور میتونن باهاش رقابت کنن
          glk که توی کلاس خودش در بازار آمریکا بعد از آکورا و Q5 پرفروشترین محصوله در سال 2013 26هزار دستگاه فروخته
          GL کلاس هم که یه suv فول سایز لوکسه که خیلی از آمریکایی ها آرزوی داشتنش رو دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. کیانوش

          ۱۳ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          علی جان حق باشماست البته راجع به اسم خودرو که جی ال نبود ام ال بود من اشتباه کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. کیانوش

          ۱۳ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          یکی از دلایل من واسه اینکه اس یو وی های بنز خوب نیست طراحی جعبه ای شون هستش که عملکرد خودرو رو خیلی کاهش میده دومین دلیلم فروش نا موفق اون هستش میشه بگی آمارات مال کدوم سایته من برم نگاه کنم شاید من دارم اشتباه میکنم سوین دلیلم نا هم خونی طراحی داخل و خارج ماشینه که این البته سلیقه ای هستش دلیل بعدیم قیمت بالا نسبت به عملکردش حتی روی کاغذ هستش حالت در عمل بماند و کلی دلیل دیگه که تو یه نظر نمیگنجه و به اصطلاح حشو میشه !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. sami

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    عشق است تویوتا و لکسوس… بی دردسر ترین برندهای دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سهند

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تویوتا (ولکسوس) تنها ماشینهایی هستن که توی جنگ، توی قطب، توی صحرای سوزان و توی جاده مثل … ازش کار می کشن و آخ نمی گه

    عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. جلال

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    نسبت به پرادو وزن بیشتری داره
    احتمالا به خاطر امکانات بیشترش هم ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. masoud v12

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    از عقب عین پرادویی که اسپورت کردن و چراغای قرمز رنگ رو بر داشتن و بجاش بیرنگشو نصب کردن ولی از جلو طراحی متفاوتتری نسبت به پرادو داره ولی در کل با قیمت حداقل دو برابر پرادو بهتر بود طراحی عقبش از پرادو متمایزتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    طراحی جالبی نداره بخصوص چراغ های عقبش منو یاد تویوتا میندازه که ازش بدم میاد.

    قدرت موتورش خوبه.

    شتابش که دیگه خیلی ضایع است.
    من که میگم این ماشین برا مسابقه واینجور چیزا ساخته نشده.این ماشین زیاد ماشین خانواده یامسافرت است تا به
    مسابقه.
    به هر حال هرچی باشه از تویوتا بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عینک

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز چرا ما عادت کردیم معیار انتخاب هر جور خودرویی رو شتاب و اسب بخارش میدونیم؟

      واقعا از یه اس یو وی هم انتظار شتاب و کل کل بعد از سبز شدن چراغ قرمز داری؟

      و مسئله بعدی اینکه کسی میدونه موتوری که روی این خودرو استفاده شده اسمش چیه و میزان آلایندگیش چقدر هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. zondar

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    طراحیه لکسوس بهتر شده ولی در تعجبم چرا پشت پرادو با لکسوس gx,لندکروزر با لکسوس با lx شبیه همند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      دقیقا رو یه پلتفرم ساخته میشن واسه همینه اما ال ایکس خیلی شاخ تر از لندکروزه تو اتوبان چون سیستم تعلیق تطبیق پذیر داره وقتی سرعت از 150 رد میشه اصلا حس نا امنی که تو لند کروز هست بت دست نمیده فرمون پذیریشم خیلی بهتر از اونه اینو به عینه دیدم بقیه فرقاشون تو موتوره که این 8 سیلندره اون شیشه این حالت های پیش فرضش بیشتر از لند کروزه آپشناش خیلی بیشتره در ضمن الان تویوتا یه حرکتی زده خیلی جالبه دیگه تو لندکروز از متور 8 سیلندر استفاده نمیکنه فقط تو لکسوس استفاده میکونه واسه اینکه هر کی 8 سیلندر بخواد بره اونو بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. amin

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    تویوتا غیر از کیفیت دیگه هیچی نداره
    آخه این چه قیمتیه 49000 تا 70000 دلار، یه نگاه به لیست کادیلاک و شورولت بندازید با این قیمت ها میتونید هیولاهاشونو سوار شید
    خوب معلومه چرا فروشش اینقدر پائینه تو آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. arash1354

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    طراحیش خیلی شبیه لندکروز شده . دوستانی که به قدرت موتورش ایراد میگیرند کافیه یه نگاهی به گشتاور و قدرت حمل بار هم بندازند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۱۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    سلام علیکم
    اولا راجع به این خودرو باید گفت که الحق قشنگه و موتوره خوبی رو واسش در نظر گرفتن دمشون گرم
    ثانیا خدمتتون عرض کنم که درسته راندمان موتور و اسب بخار و گشتاور ماشین های هیوندای و کیا در کاغذ از تویوتا و لکسوس بالاتر باشه ولی عزیزم که میگی تویوتا اسب بخار نداره،تاحالا سوار ماشیناشون شدی و راشون بردی که ببینی همه چیزی که رو کاغذه با عمل صدق نمیکنه؟؟؟؟الآن شما اگه جنسیس 320 اسب بخاری رو با آریون 268 اسب بخاری مقایسه کنید (در عمل) میبینید که جنسیس تا 100 کیلومتر 3 تا دنده عوض میکنه ولی آریون 2 تا دنده…..عزیز من آخه همه چیز که رو کاغذ نیست….پرادو 2008 شش سیلندر با 4000 سی سی 240 اسب بخار قدرت تولید میکنه ولی باور کن تو عمل از گرانجور 280 اسب بخاری قوی تره ….. هیچوقت تا سوار یه ماشین نشدین نگین که قدرتش کمه و مقایسش نکنید ؛-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. توفیقی

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    چاغاله بادام بدترکیب به این ماشین میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    ولی پرادو زیباتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا