بررسی لکسوس ES مدل 2016
بررسی لکسوس ES مدل 2016

بررسی لکسوس ES مدل 2016

نسل اول سری ES لکسوس در سال 1989 معرفی شد و این سدان لوکس هم‌اکنون در نسل ششم خود به سر می‌برد. این خودرو تا نسل قبلی بر روی پلت فرم تویوتا کمری ساخته و سدانی متوسط محسوب می‌شد؛ اما نسل ششم ES که در سال 2012 معرفی شد، بر روی پلت فرم سدان بزرگ تویوتا آوالون شکل‌گرفته و به همین دلیل ES جدید را می‌توان یک سدان فول سایز به‌حساب آورد.

2016-Lexus-ES350-2-1011-876

ES هرچند لوگوی لکسوس را بر پیشانی دارد اما به‌نوعی برادر ناتنی دیگر سدان های لکسوس بشمار می‌رود زیرا درحالی‌که هر سه سدان IS، GS و LS لکسوس دیفرانسیل عقب هستند (البته به‌جز مدل HS که سدانی هیبریدی است) اما ES به‌صورت دیفرانسیل جلو ساخته می‌شود. بعلاوه برای هر سه سدان مذکور پکیج F-Sport ارائه می‌شود درحالی‌که ES از این پکیج بی‌بهره است.

چندی است سازندهٔ ژاپنی، نسل ششم ES را مورد فیس لیفت قرار داده و با ظاهری زیباتر و شکیل‌تر روانهٔ بازار کرده است. لکسوس ES جدید سدانی ساکت، آرام، بزرگ و راحت است که در مدل ES350 از پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 270 اسب بخار قدرت سود می‌برد درحالی‌که مدل کم‌مصرف هیبریدی ES300h نیز قابل خریداری است که جمع نیروی موتورهای بنزینی و برقی آن به 200 اسب بخار رسیده و مصرف سوختی معادل 5.9 لیتر در صد کیلومتر در شهر دارد. این مدل با لوگوی آبی‌رنگ، یک اسپویلر کوچک بر روی درِ صندوق بار و اگزوزهای مخفی از مدل‌های دیگر متمایز شده است.

همان‌طور که اشاره شد نسل ششم ES برخلاف گذشته بر روی پلت فرم تویوتا آوالون ساخته‌شده و طول آن به 4.9 متر افزایش‌یافته که حتی از مدل GS هم بیشتر است. به همین دلیل سرنشینان عقب از فضای پای زیادی برابر با 1 متر سود می‌برند. رقمی که در بین رقبای آن به‌ندرت دیده می‌شود و فقط بیوک لاکراس جدید در این زمینه برتر از ES است. به‌طورکلی می‌توان گفت درحالی‌که لکسوس سدان های دیفرانسیل عقب IS، GS و LS را برای رقابت مستقیم با بزرگانی چون آئودی، ب ام و ، مرسدس بنز و کادیلاک ساخته است، ES را برای رقابت در سطحی پایین‌تر به بازار فرستاده است به‌طوری‌که علاوه بر لاکراس، خودروهای لینکلن MKZ، هیوندای آزرا، آکورا TLX و نیسان ماکسیما از رقبای آن محسوب می‌شوند. حال ما در ادامه به بررسی مدل ES350 خواهیم پرداخت.

لکسوس در فیس لیفت ES برای سال 2016، نمونه‌ای بزرگ‌تر و جسورانه‌تر از جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل معروف خود را بکار گرفته، چراغ‌های جلو را از نو طراحی کرده و تغییراتی هم در پروژکتورها و همین‌طور سپر جلو ایجاد کرده است. همچنین تغییراتی جزئی هم در چراغ‌های عقب بچشم می‌خورد درحالی‌که داخل خودرو نیز بروز شده است. لکسوس در ES جدید یک پکیج ایمنی سفارشی بانام Lexus Safety System + ارائه کرده است که شامل سیستم هشداردهندهٔ پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

در لکسوس ES راحتی و آرامش حرف اول را میزند به‌طوری‌که سیستم تعلیقِ نرم آن تقریباً تمامی دست اندازهای جاده را جذب می‌کند و همچنین سرنشینان عقبی از فضای پای وسیعی بهره‌مند هستند. هرچند ES350 اسب بخار کمتری نسبت به رقبا دارد اما همچنان رانندگی لذت بخشی داشته و گیربکس 6 سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد آن نیز وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو نیز در هر صد کیلومتر 11.2 لیتر در شهر و 7.6 لیتر در بزرگراه گزارش‌شده است.

لکسوس در ES هرگونه درگیری راننده با خودرو را حذف کرده تا راننده از نهایت راحتی و آرامش برخوردار باشد که همین نکته کلید موفقیت آن است. خریدارانی که به قدرت بالای خودروهای لوکس 6 سیلندر عادت کرده‌اند ممکن است از عملکرد مدل هیبریدی ES300h ناامید شوند؛ زیرا هنگامی‌که ما نسخهٔ 2013 این خودرو را آزمایش کردیم توانستیم به‌شتاب صفرتا 96 کیلومتر 7.7 ثانیه‌ای دست پیدا کنیم درحالی‌که این عدد در مدل 2016 به 8.1 ثانیه افزایش‌یافته است. این در حالی است که ES350 فقط در 5.8 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بدتر از آن اینکه ES300h به خاطر وجود باطری‌ها، حدود 85 لیتر از فضای صندوق بار خود را ازدست‌داده است و موجب شده حجم صندوق بار آن به 340 لیتر کاهش یابد که هم‌اندازهٔ فضای بار سدان کامپکت مرسدس بنز CLA است.

2016 Lexus ES-300h
2016 Lexus ES-300h

جدول مشخصات فنی

  ES350 ES300h
ترکیب موتور جلو/محور جلو /5 نفره/ 4 در سدان
قیمت پایه 39,050 دلار 41,970 دلار
پیشرانه 3.5 لیتری V6 2.5 لیتری چهار سیلندر
قدرت 270 اسب بخار 200 اسب بخار
گشتاور 335 نیوتن متر 210 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
فاصلۀ محوری 2.82 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.90/1.82/1.45 متر
حجم صندوق بار 424 لیتر 340 لیتر
وزن خالص 1610 کیلوگرم 1655 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 5.8 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

25 دیدگاه

  1. ELDORADO
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    واقغا اینا وقتی ص3نعت خودروی مارومیبینن چی میگن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. کیان
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      سلام
      وقت بخیر دوستان عزیز ، میخواستم از کسایی که تجربه رانندگی با مدل های 2008 و فیس لیفت بعدی که از 2010 اومد بازار خودمون یه توضیحاتی بدن
      و اینکه تفاوتش با تویوتا آریون به غیر از کیفیت موارد داخل کابین ، فنی چقدر تفاوت وجود داره ؟!؟!

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        خیلی هم سواریش نرم تره هم اتاق ساکت تره هم صندلیهاش قابل مقایسه نیستن تو راحتی هم یکم بزرگ تره هم امکاناتش بیشتره مثلا رادار داره ولی آریون همون کمریه فقط موتورش 6 سیلندر شده قیمتشونم قابل مقایسه نیست حتی تو دست دوم لکسوس حدودا 160تا 190 هست ولی آریون حول و حوش 150

        پاسخ
  2. shahin
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    من نسخه هیبریدشو ترجیح میدم…شاید اولش تو ذوق بزنه ولی خب شما هر روز نمیخای بری ٠ تا ١٠٠ بگیری با این ماشین که.وقار و استایل ماشین که همونه تازه مصرفت خیلی هم پایین میاد.در ضمن ٠ تا ١٠٠ ٨ ثانیه چیزی در حد و اندازه ماکسیما دنده ایه که عالیه واسه یه ماشین خانوادگی

    پاسخ
  3. hamed
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    طراحی پخته ای داره خیلی شیک شده
    ولی پلاک جلو باید کجا نصب شه؟

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    دوستان دقت کردین همه مدل های لکسوس دسته دنده به سمت راننده خم شده ؟؟ آیا دلیل داره یا یه عیب هستش ؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Lord Cezar
      Lord Cezar
      سوابق: (305 دیدگاه) ,

      نمیدونید بگید نمیدونم خوب منفی الان برای چیه ؟
      ملت ما هم جوگیرن ها سوال میپرسی منفی میدن.

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دلیلش راحتی در استفاده وارگونومی است .به این شکل وقتی دسته به سمت راننده مایل باشد هنگام وارد کردن نیرو گشتاور (T=r×f) بیشتری وارد شده و راحت ار از جا در میاد. دنده کمری هیبرید هم به همین صورت طراحی شده.

      پاسخ
  5. Mohammadreza4060
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    من الان ترم دوم پزشکی ام
    اگه در اینده پولم رسید خوب بنز می خریم و گرنه انتخابم لکسس

    پاسخ
    1. Sajad061
      سوابق: (38 دیدگاه) ,

      کسایی رو میشناسم که پزشکی رو برای کمک به دیگران خوندن ولی بعدها پول وپول بیشتر افکارشون رو عوض کرد وفقط فکر پول بودن نه بیمار بیچاره توکه از الان به فکر پولی ….

      پاسخ
    2. hrezzati
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      من الان سال سوم تخصص پوستم . هنوزم دستم تو جیب پدرمه. ایشالا که برسی به اون چیزی که میخوای ؛)

      پاسخ
    3. علی
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      دوست عزیز ایشالا که شما جزو با انصافترین پزشکان آینده باشی و به فکر درمان مریض باشی نه خالی کردن جیبشون!!!!! البته با پولات هم ایشالا بهترین ماشینارو بخری.

      پاسخ
    4. مصطفی
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اوصاع درآمد طبابت هگین الان هم انقدر نامناسبه که اگر می خوای فقط از طبابت پول درآری باید نهایتا به کره ای راصی بشه.بنده 3 ساله طبابت میکنم اما جیبم پاسخگوی ایرانی هم نیست!

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (317 دیدگاه) ,

    الان این به این تفاسیر با isتو یک کلاس نیست حالا هر چند اون دف عقب هستش

    پاسخ
  7. Siavash
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    دوست عزیز نویسنده و. مترجم
    شتاب۰تا۹۶ es350 مدل2016 7.1 ثانیست شما عدد5.8رو از کجا آوردی؟

    پاسخ
      1. Siavash
        سوابق: (30 دیدگاه) ,

        شما سایت اصلی رو ول کردی استناد کردی به کار اند. درایو؟؟؟؟؟؟

        جالبه!!!!!!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل امیر دهقان
          امیر دهقان
          سوابق: (132 دیدگاه) ,

          این مقاله برگردان فارسی مطلب سایت کار اند درایور هست و اطلاعات مقالۀ اصلی در برگردان فارسی ذکر شده.

  8. داج توماهاک
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    به نظرم همه مدل های لکسوس تیریپ شخصیتی و باکلاس
    این خودرو مشخصات خوبی داره
    قیمت 39050 دلار میشه 132770000 تومن که قیمتش خوبه

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    نسبت به قیمتش ماشین جوندار و عالی ای هست.

    پاسخ
  10. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا خودروهای لکسوس دنده شون کجن یعنی متمایل به سمت راننده ست

    پاسخ
  11. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    همه چیز عالی …
    فقط چراغ عقب های نسل قبلی اغوا کننده بود خدایش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.