تست و بررسی لکسوس RX 350 اف اسپورت
تست و بررسی لکسوس RX 350 اف اسپورت

تست و بررسی لکسوس RX 350 اف اسپورت

کار را با نمای ظاهری خودرو شروع می‌کنیم. خارج خودرو، اشتباهی درباره‌ی چهره‌ی جدید لکسوس وجود ندارد. جلوپنجره‌ی باابهت و خطوط تندوتیز RX شما را در یک دوراهی قرار می‌دهد که با دیدن آن یا عاشقش می‌شوید و یا نسبت به آن احساس تنفر پیدا می‌کنید.

2016 Lexus RX 350 F Sport
2016 Lexus RX 350 F Sport

اما یک‌بار که پایتان را داخل خودرو بگذارید، همه‌ی شبهه‌ها پایان می‌یابد. دوست داشتن صندلی‌های راحت، پکیج‌های مناسب و مواد بکار رفته‌ی نرم چندان سخت نیست. این مواد نرم در مناطقی همچون غربیلک فرمان بکار رفته‌اند و حس خوبی ایجاد می‌کنند. حتماً نگاهی به سطح داخلی سقف بیندازید که جزئیات زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

2016 Lexus RX 350 F Sport
2016 Lexus RX 350 F Sport

چهره‌ی پرخاشگر RX 350 اف اسپورت این حقیقت را پنهان می‌کند که چهارمین نسل این خودرو در زیر کاپوت ملایم و مهربان‌تر است. این خودرو در بخش پیشرانه تغییر قابل‌ملاحظه‌ای را نسبت به مدل اف اسپورت 2013 نشان نمی‌دهد. پیشرانه هنوز هم 6 سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی است اما قدرت آن با 20 اسب بخار افزایش به 295 اسب بخار رسیده است.

2016 Lexus RX 350 F Sport
2016 Lexus RX 350 F Sport

مدل 2016 RX 350 در 6.8 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نسبت به مدل 2013 یک‌دهم ثانیه بهبود را نشان می‌دهد. مسافت 400 متر نیز در 15.1 ثانیه و با سرعت 149 کیلومتر بر ساعت طی می‌شود (نسبت به مدل 2013 به ترتیب یک‌دهم ثانیه و یک کیلومتر بر ساعت بهبود مشاهده می‌شود). تست فیگور اِیت نیز در زمان 27.1 ثانیه و با شتاب جانبی متوسط 0.63 جی انجام می‌شود که این اعداد در مدل 2013 به ترتیب عبارت‌اند از 27.9 ثانیه و 0.57 جی. یکی از همکاران کمی تعلل و تأخیر را در RX و در حین انجام این تست تشخیص داد اما انتقال قدرت و تعویض‌های گیربکس 8 سرعته ی آن را سریع و نرم ارزیابی کرد. مدل 2016 لکسوس RX 2056 کیلوگرم وزن دارد و در فاصله‌ی 37.5 متری از 96 کیلومتر در ساعت به سکون می‌رسد درحالی‌که برای مدل 2012 با وزن 2 تنی این فاصله 1 متر کمتر است.

2016-Lexus-RX-350-F-Sport-profile-view
در جاده‌های مختلف از راه‌های پردست‌انداز گرفته تا بزرگراه‌های صاف و یکدست، لکسوس RX قادر و توانا بوده و سواری نرمی را ارائه می‌کند.
لکسوس همیشه با سکوت داخل کابین شناخته می‌شود اما نویزهای جاده در مدل حاضر در تست بیش‌ازحد انتظار است و در اطراف ستون A صدای باد شنیده می‌شود.

2016 Lexus RX 350 F Sport
در راه‌های پیچ‌درپیچ کوهستانی، لکسوس کمی سنگین حرکت می‌کند و مقدار شگفت‌آوری از حرکات بدنه را به نمایش می‌گذارد. گیربکس 8 سرعته نرم و روان است اگرچه که یکی از همکاران اظهار می‌دارد که گیربکس سعی می‌کند تا دنده‌ها را سبک کند و نسبت به معکوس‌ها بی‌میل است. تا زمانی که پیشرانه تحت‌فشار قرار نگیرد سکوتی زیبا بر کابین حکم‌فرما خواهد بود.

2016 Lexus RX 350 F Sport
بزرگ‌ترین ناامیدی سواری سفت و خشک اف اسپورت است که آن جذابیت خاص سیستم تعلیق اسپورت را نشان نمی‌دهد. فرمان خودرو نیز متناسب اما کمی بی‌حس است.

2016 Lexus RX 350 F Sport
کابین هوشمند و معقول RX، این خودرو را در صدر سگمنت قرار می‌دهد.
در داخل کابین RX 350 واقعاً می‌درخشد. صندلی‌های راحت این خودرو یکی از بهترین‌های بازار است و فضای زیادی برای سر، پاها و شانه وجود دارد. صندلی‌های ردیف دوم به جلو می‌لغزند و خم می‌شوند اما با قیمت 59985 دلاری، سیستم گرم شونده ندارند.

2016 Lexus RX 350 F Sport
صندلی‌های عقب با فشردن یک دکمه در عقب تقریباً به‌صورت تخت تا می‌شوند اما از ردیف دوم، نیاز به تلاش و کوشش و یک اهرم است. همچنین بازگرداندن صندلی‌ها به حالت اول از طریق ردیف دوم سخت است و همچنین ما مایلیم تا خروجی 120 ولت و پورت‌های USB عقب را ببینیم.
چرم و لایه‌های نرم بکار رفته در درب خودرو به‌صورت فوق‌العاده‌ای نرم هستند و دائماً یادآوری می‌کنند که شما یک خودروی لوکس را خریده‌اید. درب‌های خودرو احساس خوبی دارند اما همیشه با یک فشار ساده بسته نمی‌شوند.


لکسوس فضاسازی‌های زیادی را داخل کابین انجام داده است. فضاهای هوشمندانه‌ی زیادی در کابین وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌ی فنجان با قابلیت تنظیم عمق، مکانی برای قرار دادن نقشه‌ها و یک جای مخفی اما با دسترسی آسان برای نگهداری گوشی‌های کوچک، کارت و… اشاره کرد. متأسفانه آیفون 6 در این مکان قرار نمی‌گیرد!


ما طرفدار سیستم ناوبری نیستیم، سیستمی که با جوی استیک خاص خود ناامیدکننده به نظر می‌رسد.
چندساعتی را داخل کابین RX 2016 بگذرانید و فهمیدن آن سخت نیست که چرا این خودرو پرفروش‌ترین مدل لکسوس بوده و یکی از برترین‌های این سگمنت می‌باشد. اگر شما چهره‌ی جدید لکسوس را دوست ندارید، به یاد داشته باشید که بهترین نما می‌تواند از پشت فرمان باشد.

مشخصات لکسوس RX 350 اف اسپورت 2016

قیمت پایه: 50075 دلار
قیمت در هنگام تست: 59985 دلار
مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،5 سرنشینه،4 درب شاسی‌بلند
پیشرانه: 3.5 لیتری/295 اسب بخار قدرت/362 نیوتن متر گشتاور/6 سیلندر 24 سوپاپ
وزن خالص: 2056 کیلوگرم (57/43% تقسیم وزن جلو/عقب)
طول/عرض/ارتفاع: 4.88/1.89/1.71
شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت: 6.8 ثانیه
مسافت 400 متر: 15.1 ثانیه با سرعت 149 کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: 0.79 جی (متوسط)
مصرف سوخت EPA: 12.3/9/10.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1461 دیدگاه) ,

    نسل قبلی هنوزم که هنوزه پرفروش ترین شاسی بلند میان سایز در امریکاست
    این یکی دیگه می ترکونه
    کیفیت از سرو روش میباره

    پاسخ
    1. Sina
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      ماشین فوقلاده عالیی هستش اما 59 هزار دلار
      میشه با 58هزار تا یه آئودی Q7 پرمیوم پلاس مدل 2017 خرید که دیگه مشخصه خیلی خیلی از این بهتره

      پاسخ
  2. ZIPPO
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    ممنون و سپاس از نویسنده محترم
    قیمت 60 هزار دلار در خارج ایران یعنی تقریبا معادل 204 میلیوت تومان !!!!!!!!!!!!!

    واقعا قیمت گذاری ماشین توی کشور ما برای حمایت بی چون و چرا از دو خودروساز ( بخونید مونتاژ کار خودرو های چینی ) واقعا خون ادمو به جوش میاره

    اونقت اینجا برداشتن هاوال چینی اوردن قیمت گذاشته 200 میلیون یا با این پول میشه خودرو های بسیار معمولی و ارزون قیمت جاهای دیگه دنیا رو سوار شد مثل کمری یا سوناتا یا ……

    پاسخ
  3. maha
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    دستشون درد نکنه که این علامت نایکو برداشتن. متاسفم که نمیتونیم تو خیابونامون ببینیمش.

    پاسخ
  4. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    من طراحی بدنه لکسوز رو پویا تَر از بنز و بی ام و میدونم

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (1161 دیدگاه) ,

    .مدل 2016 لکسوس RX 2056 کیلوگرم وزن دارد و …
    این جمله متن ناقص نیست؟
    دقیقا چقدر وزن داره؟
    اون وقت نفرات قبلی که کامنت گذاشتن اصلا متن رو می‌خونند یا ***

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mohammadreza
      Mohammadreza
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      ظاهرا که شما ناقص خوندید مگرنه در آخر تمامی مشخصات نوشته شده از جمله:
      وزن خالص: 2056 کیلوگرم (57/43% تقسیم وزن جلو/عقب)
      اما از قرار معلوم شما متن رو نخوندید و ***

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1161 دیدگاه) ,

        من منظورم اون جمله بود که کسی نفهمیده بود غلطه!
        درضمن اگه به پاسخ های بی‌ربطی که در اکثر صفحات در زیر کامنت اول گذاشته شده دقت کنید، ***

        پاسخ
  6. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    ماکه فقط باید افسوس بخوریم و حرص!
    کلا ایران جهنم ماشین بازها تو کل دنیاست?

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      عجب اسم کامنت سختی داری. خودت میتونی تلفظ کنی؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
      1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
        سوابق: (96 دیدگاه) ,

        سلام
        واسه من مشکلی نداره خوندنش چون به رشتم مربوطه ولی شما همون ( مایکو ) بگید کافیه!

        پاسخ
  7. احسان
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    درسته nx و rx کلاسشون فرق میکنه،ولی طراحی داخلی، و خارجی rx رو دوست دارم

    پاسخ
  8. Siavash
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    ***
    شتاب این ماشین تو. خود سایت ۷.۹اعلام شده اما این دوست عزیز ۶.۸زده

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3136 دیدگاه) ,

      شما که به خودت زحمت نمیدی به منبع گفته شده مراجعه کنی و ببینی که شتاب رو زده 6.8 ثانیه.
      اونی که کارخونه اعلام میکنی وحی منزل نیست که همه قبولش داشته باشن.
      شما هم سعی کن روی ادبیاتت کار کنی دوست عزیز.
      ارادت

      پاسخ
      1. Siavash
        سوابق: (30 دیدگاه) ,

        خوش تیپ با ادب فکر کنم تو. قرن ۲۱همه بلد. باشن برن توی اینترنت
        یعنی من فرق سایت اصلی کارخونه رو با یه سایت دیگه تشخیص نمیدم؟
        شما چند. ساله با خودرو سرکارداری؟؟
        منبع رو ولش کن شما منظورت اینه که سایت خود. لکسس دروغ میگه بعد موتور ترند. راست میگه؟؟؟
        واقعا متاسفم

        پاسخ
  9. mohammadAmin
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    RX350 یکی از بهترین های بازار چه تو کشورهای دیگه و چه تو ایران بود ، این ماشین هنوز هم مدل 2013 اون از طرفدارهای زیادی برخورداره ،

    یه گله ای هم بکنم از دوست عزیزمون که زحمت ترجمه متن رو کشیده بودند ، من بعضی از جملات رو باید دو یا چند بار مرور میکردم تا معنی اون رو درک کنم .

    پاسخ
  10. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    این خودرو از هر نظر فوق العادست و واقعا این فروش بالا و این محبوبیت مستحقش هست ولی خب بنده از لکسوس NX بیشتر خوشم میاد.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    خوب کاری کرد اون علامت “نایک” “NIKE” رو برد داخل چراغ… به هر حال من لکسوس رو دوست دارم هنوزم تو کف داشتن یدونه IS300C هستم ♥

    پاسخ
  12. فقط بریتانیا
    سوابق: (430 دیدگاه) ,

    ژاپن می خواد طراحی هاشو به روز کنه ولی اونقدر طراحی رو بهم می ریزه که اصالت خودرو رو کاملا نابود می کنه واقعا بدون تعصب می گم طراحیش افتضاحه

    پاسخ
  13. اسماعیل
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پلاک جلوش رو کجا بچسبونیم که رخش خراب نشه ؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.