لکسوس

خبرهای جدید از لِکسِس LC F

به گزارش پدال به نقل از موتور۱ (Motor1) طبق صحبت‌های اخیر یکی از منابع داخلی و بی‌نام لِکسِس با کار اَند درایوِر (Car and Driver)، این خودروساز هم‌اکنون در حال آماده کردن نسخه تقویت‌شده LC کوپه با پسوند F می‌باشد و احتمالاً در نمایشگاه ۲۰۱۷ توکیو در اُکتبر سال جاری (حوالی مهر ۹۶) از آن پرده‌برداری خواهد کرد. گفته شده بهای این مدل حدود دو برابر LC 500 (92.995 دلار) خواهد بود.

2017-lexus-lc500-gt500
فرد مذکور همچنین در بخش دیگری از سخنانش به دو نکته فنی مهم نیز اشاره کرده: اول، هیچ‌یک از دو پیشرانه ۵ لیتری هشت سیلندر ۴۷۱ اسب بخاری (LC 500) و ۳.۵ لیتری شش سیلندر ۳۵۴ اسب بخاری هایبرید (LC 500h) در نسخه F استفاده نمی‌شوند. در عوض یک بلوک ۴ لیتری V8 توربو دوقلو جدید برای آن در نظر گرفته شده که به‌نوعی همزاد بزرگ‌ترِ نمونه ۲ لیتری توربو موجود در مدل‌های IS، RC و NX محسوب می‌گردد. دوم، خروجی بلوک مذکور نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷ کیلووات) بوده و گشتاوری برابر با ۶۳۷ نیوتون‌متر تولید می‌کند. برای جعبه‌دنده هم یک نمونه ده سرعته خودکار (همانند LC 500) کاملاً محتمَل است.

2017-lexus-lc500-gt500-01
نسخه F اسپرت علاوه بر قوای فنی قابل‌توجه، قطعاً در بخش ظاهری و داخلی هم تفاوت‌هایی با مدل‌های استاندارد خواهد داشت. همچنین احتمال دارد که از برخی عناصر طراحی موجود در گونه مسابقه‌ای Super GT نیز استفاده کند. برخی شایعات حاکی از آن است که ورودی هوای روی کاپوت، بال بزرگ ثابت در عقب، مجرای اختصاصی برای خنک کردن دیسک‌های ترمز، کیت بدنه عریض‌تر و کالیپرهای شش پیستونه ترمز (بجای انواع چهار پیستونه استاندارد) جزو ویژگی‌های آن خواهند بود.

البته این نخستین بار نیست که از گونه پرقدرت LC می‌شنویم. لِکسِس حدود یک ماه پیش (۶ فِوریه ۲۰۱۷) ثبت تجاری کد LC F را رسماً به اتمام رساند که نشان‌دهنده عزم جدی موجود برای تولید آن در آینده نزدیک می‌باشد.

با توجه به زمان احتمالی رونمایی، حدس می‌زنیم که فروش لِکسِس LC F در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی (اواخر ۹۶ یا اوایل ۹۷) آغاز شود. LC 500 هم از ماه می سال جاری با تجهیزات سفارشی زیادی همچون دیفرانسیل لغزش محدود، هدآپ دیسپلی، سامانه تشخیص نقاط کور، کمکی پارک ارتقا یافته، گرم‌کن فرمان و رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

lexus-lc-500-f-2_1600x0w

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فيصل.

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تویوتا هم داره موتورهای توربو توسعه میده. یکم دیرتر از رقباش فهمید ولی بالاخره آستیناشو بالا زد. ای والله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehran

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      نگو داداش الان طرفداراش ناراحت میشن. دیشب به خاطر این حرف دسته جمعی میخاستن منو کتک بزنن.????
      گفته هات کاملا درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        تویوتا حداقل از دهه ی 1970 از توربو استفاده کرده.

        ماشین های شهری و ارزان قیمت تویوتا چون پرفورمنس نمیخواستن ، نیازی به توربو نداشتن.
        تویوتا پریوس یا کرولا ، شتاب و حداکثر سرعت بالا نمیخواد ، دوام میخواد و کیفیت و کم خرجی. که موتور تنفس طبیعی در این زمینه ها خیلی بهتره.

        ولی همین تویوتا در نسل آخر سوپرا که یک خودروی پرفورمنس بود از توئین توربوشارژرها و سیستم سکوئنشال استفاده کرد. یا در” تویوتا سِوِن ” که برای گرند پریکس ژاپن طراحی شد هم از توربو استفاده کرد. ( 50 سال پیش)

        تو دیروز در صفحه ی DS گفتی تویوتا در زمینه ی فناوری توربو از رقبا عقب افتاده و واسه همین موتور تنفس طبیعی استفاده میکنه !!!!!!!
        واسه اثبات برتری پژو- سیتروئن بر تویوتا هم از جیب خودروسازان آلمانی ( به قول خودت اروپایی!!) خرج کردی !!!!!!

        فراری هم چند سال میشد که از موتور توربوشارژ شده در هیچ محصولی استفاده نکرده بود، اما این دلیل بر ناتوانی فراری یا نداشتن علم و تجربه نبود. تویوتا هم همینطوره.

        فراری بعد از چند سال از کنار کذاشتن توربو شارژر در مدل F40 در سری 488GTB به همه نشون داد که اگر بخواد موتور توربو بسازه ، به نحو احسنت این کار رو انجام میده و هیچ کس به گرد پاش هم نمیرسه.

        .

        الفبای خودروسازی جهان رو شرکت هایی مثل بنز ، تویوتا ، فورد و… نوشتن. چطور ممکنه این شرکت ها تازه به اهمیت ساخت توربو پی برده باشن ؟!؟?? یا اینکه دانش ساخت توربو نداشته باشن و تازه بخوان یاد بگیرن ؟!؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          مجید
          ❤??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ace

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)


          تویوتا کارش خیلی درسته.
          واقعا دیروز بهم برخورد که از طرف این دوستمون با پژو مقایسه شد و تازه برچسپ “عقب افتاده” هم بهش چسپید !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari zonda TDF

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (479 ديدگاه)

          مجید خان f50 توربو داره
          F40دوازده سیلندره و تنفس طبیعی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. datsun

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3494 ديدگاه)

    شما مطمئنی جناب فیصل که تویوتا دیر فهمید ازتوربو استفاده کنه
    ژاپنی ها خیلی وقته دارن رو موتور های توربو کار میکنن وتوسعه دادن فک نکنم خودرو سازی های هیچ کشوری به اندازه ژاپن رو توربو تاکید داشته باشن ،از گذشته تا به حال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فيصل.

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (350 ديدگاه)

      تویوتا تو ماشینهای تولید انبوهش هیچ موتور توربویی نداشته تا سال ٢٠١۵ با nx200t و is و gs200 بعدش هم ls500. دلیلش هم قطعا سیاست شرکت هست که تاکید روی دوام و عمر بالای قطعات بوده. منظور من این نبود که تویوتا ناتوان بوده منظورم اینه که طیف تولیدات خودش رو گسترش داده که قطعا امتیاز حساب میشه براش. الان بنز و بی ام و فورد و شورلت و … هر کلاس خودروهاشون رو با چندین نوع موتور ارائه میکنند که خریدار بسته به سلیقه خودش توربو یا اتمسفریک و حجم رو انتخاب میکنه چیزی که لکسس از ٢٠١۵ شروع کرده تو ٢ خودروش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین وی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    لکسس ماشینیه که وقتی شما پشتش میشینی استانداردایی که قبلا از خودرو داشتی واست عوض میشه زیبا ترین طراحیشم از نظر من برای gs450 مدل 2007 شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Man

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    تویوتا = کیفیت
    تویوتا پریوس = اقتصادی + زشت ترین مدل تویوتا
    لکسوس = کیفیت + زیبایی
    بنز = اعتماد + زیبایی+ تکنولوژی + پیشگام
    خودرو سازان چینی= غیر قابل اعتماد + نامتوازن
    فرانسوی ها = پر اصطحلاک + قیمت پایین تر + زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا