لکسوس

لکسس NX جدید برای رقابت با Q5، X3 و اووک

مدل جدید کراس‌اور لکسس با عنوان NX با قیمت اولیه‌ای برابر با ۴۹۶۴۳ دلار راهی بازار شده است.

به گفته مسئولان کمپانی، لکسس NX روند بازی را برای این برند تغییر خواهد دارد و با توجه به طراحی برجسته و سیستم پیشرانه هیبریدی مقرون به صرفه‌اش، می‌خواهد از فروش رقبای شاسی‌بلند متوسط پرمیومی مانند رنج‌روور اووک و آئودی Q5 بکاهد.

Lexus NX 300h
Lexus NX 300h

لکسس NX اخیراً در اروپا برای اولین بار پس از معرفی جهانی‌اش در نمایشگاه پکن، رونمایی شد و اولین تلاش این خودروساز برای توسعه بازار شاسی‌بلندهای کامپکت محسوب می‌شود.

این برند متعلق به تویوتا، پیش‌بینی می‌کند که NX تا سال ۲۰۱۵ فروش محصولات لکسس را حدود یک‌سوم افزایش دهد. برای اروپا،  فروش  NXحدود ۲۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است که مشابه مدل‌های IS و CT است.

2014 Lexus NX 200
۲۰۱۴ Lexus NX 200

لکسس امیدوار است تا ۸۰ درصد این خریداران، از مشتریان جدید کمپانی باشند و برای این منظور، خریداران با ذهنیت باز خودروهایی مانند اووک، Q5،  ب‌ام‌و X3، مرسدس‌بنز GLK و ولوو XC60  مدنظر قرار دارند و همین‌طور مشتریانی که میخواهند کلاس خودروی خود را از مدل‌هایی مانند تویوتا راو فور و فولکس‌واگن تیگوان و فورد کوگا تغییر دهند. در مورد دلیلی که مشتریان باید لکسس NX را نسبت به خودروهای رقیب ترجیح دهند، آلین یوتنهاون، معاون لکسس در اروپا چنین توضیح می‌دهد:

اولین دلیلی که مشتریان این کلاس خودرو، باید این مدل را خریداری کنند، به خاطر طراحی برجسته آن است. این طراحی از بسیاری جهات از آئودی Q5 بهتر است. همچنین افتخار ما این است که در طراحی، مدل اووک را که یک مدل شاخص در بریتانیا است، پشت سر گذاشته‌ایم. وقتی مدل‌های کنونی بازار را در کنار NX بگذارید، قطعاً این مدل نگاه‌های بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. دومین موضوعی که می‌تواند مشتریان را برای خرید خودروی ما متقاعد کند، رانندگی با وسیله‌ی نقلیه‌ای است که با محیط زیست شهری سازگار است. ما یک خودروی هیبرید داریم که از لحاظ تولید آلودگی و دی‌اکسید کربن در کلاس خود، بهترین است. یکی از عللی که معمولاً افراد از خرید یک شاسی‌بلند اجتناب می‌کنند این است که تصور حاکم از آنها، خودروهایی با آلودگی زیاد برای محیط زیست است. ولی بسیاری از هاچ‌بک‌ها در حال حاضر وجود دارند که تولید آلودگی آنها نزدیک به NX 300h است. برای لکسس، این خودرو یک شروع دوباره است. این خودرو نمادی از اضافه‌شدن حجم فروش ما خواهد بود و پتانسیلی برای  جلب مشتریان جدید به برند ایجاد خواهد کرد. NX به زودی پرطرفدارترین لکسس در اروپا می‌شود.

2014 Land Rover Range Rover Evoque
۲۰۱۴ Land Rover Range Rover Evoque

NX 300h از یک نسخه ارتقا یافته از سیستم هیبریدی استفاده می‌کند که مختص این مدل جدید توسعه داده شده است. این سیستم از یک موتور ۲/۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون در کنار یک یا دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند و مشتری می‌توان میان سیستم دیفرانسیل دو یا چهار چرخ متحرک انتخاب کند. در هر حال، انتظار می‌رود که سیستم هیبریدی تا ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت ایجاد کند.  لکسس مصرف سوخت کلی ۴/۳۳ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر برای NX درنظر گرفته است و برآورد آلودگی این مدل، تولید کمتر از ۱۲۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است.

2014 Audi Q5 tdi S-line
۲۰۱۴ Audi Q5 tdi S-line

در همین حال، از سال آیند موتور جدید ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر بنزینی به سیستم اضافه خواهد شد و نتیجه در مدل NX 200t خود را نشان خواهد داد که به صورت انحصاری در تریم F  اسپورت و دیفرانسیل چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. حداکثر قدرت خروجی این موتور ۲۳۵ اسب بخار بین دور موتورهای ۴۸۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۳۵۰ نیوتن‌متر بین دور موتورهای ۱۶۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود.

2014 BMW X3 xDrive28i All wheel Drive Sports
۲۰۱۴ BMW X3 xDrive28i All wheel Drive Sports

طول لکسس NX، ۴۶۳۰ میلی‌متر است. این خودرو ۱۸۴۵ میلی‌متر عرض دارد و ارتفاع آن ۱۶۴۵ میلی‌متر است. پنج نوع تریم برای این خودرو ارائه خواهد شد. اولین تریم با دیفرانسیل جلو، S است که تریم‌های با دیفرانسیل‌های با دیفرانسیل چهارچرخ متحرک SE، Luxury، F Sport و Premier همراه با آن عرضه می‌شوند.

2015 Lexus NX 200t F Sport interior
۲۰۱۵ Lexus NX 200t F Sport interior

لکسس NX اولین مدلی از این کمپانی است که از سیستم ایمنی پیش‌تصادف لکسس استفاده می‌کند و همچنین سیستم کنترل حرکت انطباقی به صورت استاندارد در آن استفاده شده است. از دیگر نخستین‌های لکسس در این مدل، شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های موبایل و استفاده از کنترل تاچ‌پد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که به عنوان یک آپشن ارائه شده است.

2015 Lexus NX
۲۰۱۵ Lexus NX
لکسس در چهار ماهه اول سال جاری میلادی رشد قابل‌توجهی در فروش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای این برند در سال ۲۰۱۵ رقمی بین ۶۰ تا ۶۵ هزار دستگاه داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. مک میسل

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      سرمایه گذاری سایپا در ساخت خودروهای هیبریدی

      به گزارش دنیای خودرو در جریان بازدید تیم هاوین متشکل از دانشجویان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از سایپا و نمایش خودرو هیبریدی هاوین۲ در این شرکت، مدیرعامل و اعضا هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا حمایت مالی خود از این طرح را با هدف گسترش تحقیق و توسعه در حوزه طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی اعلام کردند.

      بر اساس این گزارش مراحل طراحی و ساخت خودرو هیبریدی هاوین۲ بر روی پلت فرم ایکس ۱۰۰ محصولات سایپا از آبان سال ۱۳۸۸ آغاز شده در مدت زمان ۱۰ ماه به انجام رسید و پس از آن فاز ساخت این خودرو آغاز شد و پس از ۶ ماه نیز این مرحله به اتمام رسیده است.

      تیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان سازندگان این خودرو در مسابقات جهانی استرالیا در سال ۲۰۱۱ در کنار تیم هایی از برترین دانشگاه های دنیا از جمله کمبریج، میشیگان، استنفورد، برکلی و MIT شرکت کرد و با اختلاف یک رتبه نسبت به برترین دانشگاه فنی و مهندسی جهان یعنی MIT و برتری ۱۴ رتبه ای نسبت به دانشگاه تهران به عنوان چهارمی آسیا دست یافت.

      گفتنی است گروه خودروسازی سایپا همواره بر ضرورت لزوم تحقیق و توسعه و استفاده از تجربیات و دانش علمی نخبگان دانشگاهی تاکید کرده و تاکنون سرمایه گذاری های فراوانی را در این خصوص انجام داده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Metalhaed

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      راستی بچه ها لکسوس LS F SPORT یه سدان هیبریدیه همونطور که میدونین ، با توجه به اینکه تعرفه ی هیبریدی هارو برداشتن پس یعنی میشه بدون گمرک وارد کرد؟؟؟؟؟ لطفا یکی توضیح بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. nima

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      این که همون راو 4 فقط چراغ هاش کشیده تره و داحلش چرم کاریه ..شاید ظاهری تفاوت داشته باشه ولی باطنی هیچ فرقی ندارن .از نظر پلت فورم و شاسی و موتور . من همیشه به لکسس میگم تویوتا چرم کاری شده !! خدایی همینه . X3 رو بهش ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (378 ديدگاه)

        همین تویوتای چرم کاری شده تو این چند روز جایی واسه حرف بقیه نذاشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          تا بخواهی در چی مقایسه کنی !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          البته معلومه که شما بعضی مطالب پدالو قبول داری .

          اونهایی که فقط بر وفق مرادت هستند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرهاد

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (378 ديدگاه)

          اون وقت من کدوم مطلبو قبول نداشتم؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          مطلب پیروزی المان ها نسبت به َژاپنی ها بعد از 25 سال .

          بارزشمن بودن برندهای لوکس المان نسبت به برندهای لوکس

          ژاپنی . همینطور ادعاهی شما در مطالب قبل .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Metalhaed

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          میلاد چرا پورشه نبود؟؟؟ چون کلا امتیازش و کل سهامش دسته فولوکسه دیگه مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟

          خب حالا اینفینیتی و آکورا و لکسوس هم کلا از لحاظ امتیاز و سهام کلا در دست شرکت های نیسان و هوندا و تویوتا اند دیگه ، قبول داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          واسه همین نبودند :)

          اینم گذاشتم واست در مورد تاریخچه ی لکسوس

          کمپانی ژاپنی لکسوس سال 1989 میلادی به عنوان برند لوکس تویوتا و توسط Eiji Toyoda تاسیس شد. لکسوس سال 2006 باهدف عرضه مدل های سفارشی و تیون شده خود، زیرمجموعه Lexus F را ایجاد کرد که خودروهایش با لوگوی F Sport فروخته می شوند و البته معروف ترین پروژه مشترک آنها هم تولید سوپراسپرت LFA بود. لکسوس علاوه بر صادرات به بیش از 70 کشور جهان، به لحاظ ارزشی برندش هم اکنون جزو ده برند خودروسازی معتبر دنیاست.

          http://www.pedal.ir/category/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3/

          اینم لینکش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. فرهاد

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (378 ديدگاه)

          میلاد چرا آخه میخوای به همه چی الکی گیر بدی؟!
          من در جواب کسی که لکسوسو تویوتا ی چرم کاری شده میدونه طبق مطالب چند روز آخر پدال اون جوابو دادم و با همچین کسی هم کاری ندارم چون تکلیفش معلومه
          هیچ جا هم نگفتم آلمان بده یا ژاپن بهترینه
          اگه جایی اینو گفتم شما لینکشو بده تا من از همه عذر خواهی کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. nima

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (276 ديدگاه)

        ملتی که لکسس 280 میلبونی با موتور 180 اسبی رو به بی ام و 280 تومنی 250 اسبی ترجیح میدن !! اخه میشه بهشون فهموند . ولی تو خارج بنز و بی ام و پر فروش ترین لوکس هستن و لکسس بعد از اوناست .یه مطلب تو همین پدال چند وقت پیش بود که می گفت المان بهتره یا ژاپن !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          نیما جان ما ادم های فراموش کاری هستیم .

          کسی نمیگه لکسس بده . خیلی هم ماشین خوبیه . اما با

          اون تعریفاتی که دوستان ژاپنی از ماشین ژاپنی میکنند و

          میخواهند برند های المانی رو بکوبند ، نه در فروش

          حرفی دارند و نه در با ارزشمندترین برندهای دنیا .

          برند های لوکس رو گفتم .

          در اخر باید یک مثال بزنم :

          هر برندی رو که میخواهید بزنید زمین ، هوا میره .

          نمیدونی تا کجا میره .

          امار هم همینو میگه .

          جواب کامل دوستان اقای فرید . محمد . امین . علی 97 .

          و …. را در پست کادیلاک دادم . اما دریغ از یک جواب .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. رضا

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      جون من آئودی رو نگاه کنید! قیافش خیلی کسل کنندس و بی هیجان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. انزو

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (369 ديدگاه)

        طراحی آئودی مال سال 2014 هست یا 1014؟؟؟؟یا 14؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Zonda R

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      پدال
      پس ماکان کجاست؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (244 ديدگاه)

        ایووک رو suv فول سایز هم نمیتونه حریف بشه چه برسه به این عروسک

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. نیما

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      میلاد جان کاملا باهات موافقم داداش . اقا لکسس ls مدل 2000 رو برین ببینین کپی s کلاس مرسدسه همون زمانه . بعدش شاید محصولات 20 سال پیش و حال حاضر لکسس رو با هم مقایسه کنین شاید باورتون نشه واسه یه کمپانیه . ولی محصولات 90 سال پیش مرسدس با محصولات جدیدش همیشه ربط داره . به این میگن اصالت . بنز 150 ساله کجا و لکسس 20 سال کجا !! تو تخت گاز لکسس is رو با سری 3 بی ام و مقایسه کردن تو اعداد لکسس برنده بود ولی تو عمل در مقابل بی ام و حرفی واسه گفتن نداشت . نه تنها لکسس بلکه لوکس های دیگه ژاپنی هم بی اصالت هستن و فقط به خاطر کیفیتش محبوبه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امید

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    سرمایه گذاری سایپا در ساخت خودروهای هیبریدی

    گروه خودروسازی سایپا با هدف ایجاد فضای تحقیق و توسعه پروژه همکاری با نخبگان را در قالب سرمایه گذاری بر روی طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی کلید زد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      پراید هیبرید ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1323 ديدگاه)

        احتمالا اون صفر شدن تعرفه هیبریدی ها هم با معرفی نمیدونم hx…میشه 100 درصد خودروی هیبریدی با 5 اسب بخار و مصرف 8 لیتر چه پیشرفتی قراربشه وای که از خوشی دارم میمیرم
        اون h هیبرید اون x هم مجهول این معادله را حل کنید
        به نفر اول یک دستگاه گاری هیبریدی hx از طرف شرکت بزرگ و قدرت مند و پیشرو در تکنولوژی اهدا خواهد شد

        با سپاس
        مدیریت محترم سایپا و دوستان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امید

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      بله خبر بدیه خدا رحم کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیگما

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    واقعا فکر میکنند میتونن به پای X3 توی فروش برسن؟ من که فکر نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      زیگما داداش یه سؤال
      چن تا سوناتا هیبرید پلاک ارس آوردن
      می خوام بدونم هیبرید مگه برقی هم کمکش نیست ؟! تو ایران به صرفه س ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        ماشین هیبرید معمولی از یک موتور بنزینی و یک سری موتور الکتریکی و باتری بهره میبره.
        که با توجه به سرعت و برخی چیز های دیگه ممکنه از موتور برقی و یا بنزینی استفاده کنه خودرو
        البته برخی از خودرو های هیبرید هستند که موتور بنزینیشون فقط برای شارژ باتری ها هست و هیچ وقت اون موتور به طور مستقیم به تایر ها وصل نیست.(مثل کادیلاک elr)
        خودرو های هیبریدی ماشین های حساس تری هستند(در قسمت موتور) شنیده شده برخی از لکسس ct های هیبرید که از کشور های عربی آورده شده به خاطر بد بودن بنزین ایران بد کار میکردن و مجبور شدن که این خودرو هارو برگردونن(البته من از صحت این خبر بی اطلاعم)
        هم چنین کافیه یک قطعه از این خودرو ها خراب بشه. اون وقت با توجه به نبود نمایندگی رسمی و کم بودن اون خودرو ها، ممکنه پیدا کردن قطعه براتون مشکل باشه و یا براتون گرون تموم بشه.
        از طرفی تعمیر موتور این خودرو نیاز به مکانیک متخصص خودرو های هیبرید داره که در ایران فکر نکنم زیاد پیدا بشه
        اگه مشکلی در پرداخت هزینه بنزین ندارید، پیشنهاد من اینه که اصلا طرف هیبرید ها نرید
        اینم بگم که تویوتا پریوس که گل سرسبد خودرو های هیبریدی جهان هست مشکل شتاب و دیر عمل کردن موتور داره
        دیگه چه برسه به سوناتا….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدرضا

          ۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (206 ديدگاه)

          مرسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Metalhaed

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      باید به این ماشین وقت داد تا جا تو دل مردم باز کنه ، ولی فکر کنم بعد 5 سال تو فروش از X3 بزنه بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        محمد قبول داری لکسس RX350 از این قشنگ تره ؟؟؟؟

        محمد منتظر جوابات برای پست ها قبل هستم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Metalhaed

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          هر کسی یه نظری داره ، من شخصا این رو از RX بیشتر دوست دارم ، اصلا عکس اول رو که دیدم عاشقش شدم

          میلاد من بدون حضور وکیل مدافعم حرف نمیزنم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          محمد باید اعتراف کنم که خیلی متعادل شدی .

          در بحث جی دی پاور برو ببین چی برات نوشتم .

          خیلی از کامنتات خوشم اومد . بر خلاف بعضی ها زیر حرفت

          نزدی . حق رو گفتی . حرفت رو به بیشتر از همه قبول

          کردم . اولش باورم نشد که اینهارو یک ژاپنی داره میگه .

          افرین . افرین . افرین . بعضی ها بی ادبی هم کردن در

          مقابل حرف های من که پدال سانسور کرده .

          امیدوارم که الگوی من بمونی .

          در ضمن خودتو دست کم نگیر ، خیلی زشته که با این همه

          اطلاعات ، میگی من بدون وکیل مدافعم حرف نمیزنم!!!!!

          تو باید رو پای خودت وایسی . الان کدام از دوستان متحد

          من هستند ؟؟؟

          یک تنه همه را با منطق حریفم . همه ی حرفام هم با

          دلیل و مدرک میگم . حالا بعضی ها لینک و مدرک و … را

          قبول ندارن ، مشکل من نیست .

          خلاصه من و جی کلاس چاکر خودت هستیم نه عشقت .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          محمد به جیمیل من سربزن . برات در پایین میذارم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)
        5. Metalhaed

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          یه بار گفتم باز هم میگم

          حرف اول رو تو فروش آلمانیا میزنند ( البته توی لوکس ها )

          حرف اول رو تو فروش ( غیر لوکس ) ژاپنیا میزنند

          کیفیت ژاپنیا اگه 20 باشه مال آلمانیا 18 است

          آلمانیا استاد بیرون کشیدن اسب بخار بالا از موتور های کم حجم اند

          آلمانی ها تو کم کردن مصرف سوخت خوبند ولی ژاپنیا تو کم کردن مصرف سوخت عالیند

          طراحی آلمانیا اگه 20 باشه ، طراحی ژاپنیا 18 است

          هر 2 کشور نو آوری هایی دارند ، البته بیشتر آلمانی ها نو آوری میکنند واسه همین قیمت های بالایی دارند

          در کل کسی که ماشین ژاپنی یا آلمانی بخره هیچوقت ضرر نکرده ، اگه بتونه خرج کنه واسه ماشین ، آلمانی میگیره و اگه بخواد ماشین زیاد واسش خرج نزاره میره ژاپنی میخره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    نظر سنجی
    لکسوس NX لایک
    آئودی Q5 دیسلایک
    البته میدونم آئودی خاصه و اینا …
    ولی نسبت به قیمت و اینا پرسیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امید

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحی عالی و پویایی داره
    امکانات خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نیما ناصری

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (336 ديدگاه)

    bmw x3 همه رو قورت میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    واقعا میپسندمش بخصوص اون خط چراغای نایک شکل زیر چراغای اصلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      احسان جان ، این کشف من حق کپی رایت داره ها :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. خاوری مزراتی

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    تا کی خطوط قمردرعقرب و بی هویت..لکسس آدم شو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      منظورت چه طرحیه دقیقاً؟
      خوب هر کی یه طرح داره . مزراتی سیاله . اینم شکسته س طراحیش
      دلیل نمی شه نپسندی و بگی بده طراحیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خاوری مزراتی

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        برو توبه کن عزیزم بابت این قیاست!!!
        شوخی کردم

        اما جدا حیف نیس طراحی اصیل مزراتی رو با این ذوزنقه مقایسه کنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدرضا

          ۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (206 ديدگاه)

          مقایسه نبود کلا می گم
          مثلا یه سری طراحی مدل تسلا رو دوس دارن
          بعضیا ماسل کار
          بعضیا هم شکسته : که اینا بین عربها و خاورمیانه خیلی طرفدار دارن
          ولی تو اروپا طراحی های اصیل مورد پسنده مثل طراحی سیال دایملر موتورز و باواریایی ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خاوری مزراتی

          ۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          محمدرضاجان ارادت
          درسته که طراحی یک امر سلیقه ایه اما بدون مترومعیار هم نیست و اصول و قواعدی داره که باید رعایت بشه
          لکسس در کل طراحی مدرن و جذابی داره اما این طراحی الزاما ب خودرویی ماندگار تبدیل نمیشه..این ماندگاری راز طراحیه که خودت بخوبی اشاره کردی اساتیدش آلمانا و البته ایتالیایی ها هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      من اصلا خوشم نیامد . خیلی شکسته است .

      لکسس RX350 حد تعادل بین طراحی نرم و سیال اروپایی و طراحیه شکسته ژاپنی

      است . ولی این دیگه خیلی شکسته است . اخه اروپایی ها اصلا از این طراحی ها

      خوششان نمیاد .

      مثلا اروپایی ها حتی تویوتا کرولا رو نمیپسندند ، به همین خاطر تویوتا

      مدل اونسیس رو برای بازار اروپا در نظر میگیره .چون طراحیش خیلی نزدیک

      به اروپاست .

      اما حتما مدیر لکسس بهتر از ماها بازار و میشناسه و ادعا میکنه .

      زمان و اینده همه چیز رو روشن خواهد کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        من که بیرونش رو خوشم نیامد ولی عاشق طراحی داخلش شدم .

        واقعا بدونه نقصه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خاوری مزراتی

          ۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          طراحی داخلیش یه سروگردن از رقبا بالاتره:-))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. چاپلو

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (488 ديدگاه)

        درود.
        چند تا پست قبلی رو که خوندم اصن باورم نشد پدال اومدم
        واقعا عجیبه چرا اینجوری شده اینجا.
        میلاد راسی یه سر به جیمیلت بزن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          چیزی برای من در جیمیل نیامده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. چاپلو

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      خاوری گل گفتی یه لایک برای شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Metalhaed

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    آقا میلاد همونطور که دیدی جلو پنجرش حالا دیگه مقاوم و محکم شده و دیگه بر اثر ضربه نمیشکنه

    نمیدونم چرا با توربو شارژر حال نمیکنم ، ترجیح میدم مدل هیبرید 2.5 لیتری 200 اسبی داشته باشم تا مدل 2 لیتری توربوی 235 اسبی

    راستی بچه ها دقت کردین تو چه دوری به 235 اسب بخار میرسه ، مگه توربو شارژر تو دور های بالا کار نمیکنه؟؟؟؟؟؟ نکنه تویین توربوست؟؟؟؟؟؟

    طراحیش هم بینظیره ، اگه بیاد ایران و قیمتی حدود 230 میلیون داشته باشه ، میتونه با ولوو XC60 رقابت خوبی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اون جلو پنجره ی هیبرید هست که از مدل بنزینی مقاوم تره . عکس اول نسبت

      به عکس دوم . نمای جلوی ماشین هیبریدی خیلی بهتر از مدل بنزینیش هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhaed

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        واقعا مدل هیبریدش قشنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          قبول دارم . ولی فقط جلوش .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. ROLLS R R ROYCE

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    به سلامتی!!!!

    ما هم ماشین می سازیم که با405وپراید و جدیدا 206رقابت میکنیم!!!!!!!!!!!

    جهان سوم!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. k1

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یعنی میشه با ارزش واقعی سوارش بشیم یعنی50000*3200=160000000تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      ارزش واقعیش این نیست
      درآمد پایه ی یه سوئدی یا اروپایی دیگه رو ببین
      اینو تقسیم به درآمد سالیانه بکنی کسری میاد !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. sadegh

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسس به خاطر مقرون به صرفه بودن ماشیناش برای رقباش خیلی خطرناک محسوب میشه، از لحاظ اقتصادی میشه گفت از همه ی ماشینای بالا بهتره، از لحاظ طراحی و موتور هم که باید امتحاناتش رو پس بده تا فهمید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ehsan

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    در مورد طراحیش به نظرم از آئودی بهتر عمل کرده ولی تقریبا با رنجرور اووک برابری میکنه ، طراحی داخلیش خیلی خوب شده ، مصرف سوختش برای یک شاسی بلند خیلی خوبه ، ولی فکر نمیکنم بتونه از سد X3 بگذره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      احسان ناراحت نشیا .

      من اصلا از ایکس 3 خوشم نمیاد . تا به حال نتونستم باهاش ارتباط برقرار

      کنم . تنها مدل ب ام و است که دوستش ندارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (206 ديدگاه)

        با میلاد موافقم !
        یه x3 یه سری1
        همیشه مشکل داشتم!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. زیگما

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        چقدر آدما با هم فرق میکنند!
        من با ایکس 3 خیلی راحتم
        عجیبه شما دوسش ندارین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. رضا

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        آره چراغ های جلوش رو انگار یه بچه طراحی کرده
        بقیش هم تعریفی نداره ولی میگن عملکرد خوبی داره! من که ندارم و نمیدونم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. امیر

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        جدی میگید؟
        X3 جدید رو از نزدیک دیدید و دورش بچرخید؟
        به نظر من که خیلی شیک و با وقاره…
        البته ما که نداریمش فقط از دیدنش تو خیابون لذت میبریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. Ehsan

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        خواهش میکنم میلاد جان ، چه ناراحتی ، بالاخره هر کسی یک سلیقه ای داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. آيهان

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ماکان نمیتونه تو این سایز قرار بکیره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. hrf

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    میگم این قیمت پایه ای ک پدال زده ک تقریبا 10000 تا از rx بیشتره ک. اشتباه شده یا واسه اینه ک هیبریدی هست ایا؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      تا اون جایی که من جاهای دیگه خوندم قیمت پایه این ماشین 29000 دلاره و قیمت فول اون که همون premium هست 49000 دلاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Nissan GTR

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    به نظرم جلوش خیلی ضایع است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    واقعا از لحاظ طراحی هیچ حرفی واسه گفتن نزاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام داداش رضا،خوبی؟
      داداش احوالی از ما نمیپرسی؟! :)
      راستی پیشاپیش هزارتایی شدن دیدگاهات رو تبریک میگم! شاید اون موقع نباشم.ارادت دارم داداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        سلام اقا شاهین گل
        شما سرور مایی داداش تاج سری. ممنون
        چرا نباشی داداش؟
        منم احتمالا فقط تا چن وقت دیگه درخدمت دوستانم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          داداش کارهای درسیم شروع شده شدیدا.
          داداش چرا نباشی آخه؟ نرو رضا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درس هایی که جنرال موتورز باید از تویوتا بیاموزد
    عصرخودرو: جیم لنتز مدیر عامل تویوتای آمریکا بدون آن که اشاره مستقیم به بحران فراخوان جنرال موتورز کرده باشد صحبت از درس هایی کرد که خودروسازان باید از فراخوان بگیرند.

    به نقل از اتوموتیونیوز، مدیر عامل تویوتای آمریکا گفت: شنیدن حرف مشتری کافی نیست باید به حرف مشتری گوش کرد و در این کار باید سرعت عمل به دست آورد.

    لنتز با اشاره به نقص فنی خودروهای تویوتا در 5 سال گذشته که به طور ناخواسته شتاب می گرفتند و کار را تا جایی پیش برد که مدیر عامل گروه خودروسازی تویوتا در کنگره آمریکا از مردم این کشور عذرخواهی کرد در این خصوص گفت: بحران فراخوان تویوتا به خودروسازان آموخت که «باید شفاف سازی کنند، هم در درون و هم در بیرون کمپانی».

    از ابتدای سال 2014 تا به حال یعنی کمتر از 5 ماه جنرال موتورز 13.8 میلیون صاحب خودروهای این شرکت در آمریکا را فراخوانده تا عیب موجود در خودروهایشان را رفع کند. در سرتاسر دنیا هم 15.8 میلیون خودروی جنرال موتورز به این نقص فنی مبتلا هستند که برای آنها هم فراخوان داده شده است.

    شرکت تویوتا هم بین سال های 2009 تا 2010 در اوج بحران فراخوانش مجبور به رفع عیب 16 میلیون خودرو شد. تویوتا از همان زمان این را آموخت که در مورد مسائل ایمنی خودرو که با جان مشتری سر و کار دارد باید به سرعت عمل کند قبل از آن که یک مسئله به یک بحران تبدیل شود. برای همین است که از سال 2009 تا به حال فراخوان های تویوتا نه تنها کم نشده بلکه زیادتر شده اما مسیر صحیح آن را در این 5 سال آموخته است. اکنون تویوتا با سرعت خیلی بیشتری عیب های خودروهایش را تشخیص می دهد و به موقع فراخوان می دهد که این نواقص فنی خودرو که غیرقابل اجتناب هم هست منجر به مرگ نشوند.

    در خصوص بحران فراخوان تویوتا چون اولین بار بود که با چنین وضعیتی رو به رو بود به دلیل دیر جنبیدن 1.2 میلیارد دلار به سیستم دادگستری آمریکا خسارت داد و 50 میلیون دلار هم پرداخت کرد تا زیان خسارت دیدگان را جبران کند. نقص فنی تویوتا در حد عوض کردن کف پوش زیر پدال گاز بود و اگر کمی زود جنبیده بود این همه خسارت نمی دید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Aidin

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خداییش خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمدعلی

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    در جواب دوستان باید بگم هرچقدر پول بدین آش میخورین،پس لطفا به محصولات bmw گیر ندین،تابه حال شده یه ایکس۳ سفید شسته شدرو از نزدیک دیده باشید؟مطمعنم نظرتون تغییر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ژیار

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    با سلام در این کلاس کراس اوور یا suvکامپکت از نظر فروش x3 از همه پرفروشتره و nx به نظرم بیشتر رقیب rx هست تا دیگر رقبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ebess

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اتفاقا من این شکست های لکسوس خوشم میاد. انگار تمام آرم خودش که L شکسته

    باشه تو تمام بدنه در جهات مختلف به اندازه کوچک بزرگ جاداداه ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. saied

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    از علان برنده میدان مشخصه ! نیاز به رقابت نیست ! پرچم تیوتا و به خصوص لکسوس اون بالا بالا هاست .
    در فروش زیاد و کیفیت بیشتر و قیمت کمتر هیچ شرکتی نمیتونه باهاش مقابله کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یه پسل باهوش

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    این مدل جدید چراغ های لکسوس یه مقدار کار عجیبیه اگه نگم ضعیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سام

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با عرض سلام وادب
    فقط می تونم بگم دوتا کراس اور هستند که طراحی خیلی هیجان انگیزی دارند یکیش همین لکسوس NX هستش که بسیار زیباست و یکی دیگه اش پورشه ماکان.در آینده شاهد رقابت جذابی بین این دو تا هستیم.دو تا پهلوون قدر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ماشین خوبیه

    وقتی اسم لکسوس رو می شنوم یاد lfaمی یوفتم .

    کسی میونه LFAایا باز تولید می شه یا نه و اگر هم نه چرا دیگه تولید نشد در حالی که می تونست به یه ماشین سود ده تبدیل بشه

    (پرچم بالاست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي مكانيك

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      تولید دیگه نمیشه ولی یک rcf هست که البته موتور ضعیفتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Metalhaed

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      نه عزیزم RCF در حد بی ام و سری 3 است

      لکسوس LF-LC جایگزین LFA مقدس میشه

      راستی میدونستید اگه جلوی اگزوز LFA یه لیوان بزارین و اندکی گاز بدین ، اون لیوان میشکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. فرهاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    کار سختی داره تو این رده ولی من که به لکسوس اطمینان دارم
    فکر کنم موفق بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. چاپلو.بیریتیش جنتلمن

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    تا ماشینی مس اووک هس. حرف از SUV خوشگل نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بهزاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    این قیمت ها برای nx مختص بازار اروپا وانگلیس هست و در سایر نقاط جهان کمتر از این خواهد بود.
    بزودی یک محصول(suv) که احتمالا با همین زبان طراحی و گنجایش 7 نفر توسط لکسوس معرفی خواهد شد. احتمالا جایگزین محصول gx خواهد بود.
    پروژه ی سوپر کار لکسوس که 100 درصد هیبریدی با وزن پایینه با مشارکت بی ام و در حال پیگیری می باشد و زمان ورودش به بازار در سال 2017 هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. PEUGEOT

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    من که ازش خیلی خوشم اومد اگه قیمتش نسبت به رقبا مناسب باشه می تونه در اروپا فروش خیلی خوبی رو تجربه کنه
    استفاده از موتور هیبریدی هم می تونه برگ برنده لکسس باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا