ورود لکسوس IS به کلوپ یک میلیونی‌ها

لکسوس با ساخت بیش از یک میلیون دستگاه از مدل IS رکوردی مهم را بر جای گذاشته است.

Lexus-IS_2014
سابقه‌ی تولید این مدل به سال 1999 بازمی‌گردد و IS اساساً بیش از آن که اسپورت باشد به عنوان یک سدان شناخته شده اما نسخه‌های واگن و کانورتیبل این خودرو نیز وجود داشته‌اند. لکسوس IS همچنین به‌صورت جهانی با پیشرانه‌های دیزلی، بنزینی و قوای محرکه‌ی هیبریدی عرضه شده و اولین مدلی بوده که نشان پرفورمنس را F را با خود یدک کشیده است. بعدها گونه‌های اسپورت RC F کوپه، سدان بزرگتر GS F و البته سوپرکار برجسته ی LFA نیز دست پرورده‌ی این بخش بوده‌اند.

Lexus-IS-2017
اگرچه که لکسوس به عنوان مدل ES در همین سگمنت رقابت بیشتری داشته اما IS بجای استفاده از طراح دیفرانسیل جلو، نیرو را به چرخ‌های عقب فرستاده و جهت‌گیری اسپورت تری دارد. هدف اصلی این خودرو رقابت با ب ام و سری 3 بوده و موفقیت ویژه‌ای را در اروپا داشته و 20 درصد فروش جهانی این مدل خاص همین بازار است.


هم‌اکنون این خودرو در نسل سوم خود بوده و در بیش از 70 کشور جهان فروخته می‌شود. هر ماه بیش از 6 هزار دستگاه لکسوس IS به خانه مشتریان جدید راه پیدا می‌کنند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

25 دیدگاه

  1. pooriya
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    به گرد پای سری 3 نمیرسه نه این گنده تر از این هم نمیتونه سری سه شکست بده تاج پادشاهی همیشه بر سر سری 3 میدرخشه اهل دلاش میدونن چی میگم

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      خوش بحال شما که اهل دلی ! من نمیدونم شما چی میگی ؟!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3640 دیدگاه) ,

        به شخصه لکسس رو ترجیح میدم.

        سری 3 دقیقا چه ویژگی خاصی داره که این به گرد پاشم نمیرسه؟؟

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          سری 3 هم کم نیست در نوبه خودش

    2. محمدرضا
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      اهل دلاش میدونن سری 3 چ خرجی داره نسبت به این

      پاسخ
    3. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      ببینید اینو باید قبول کرد که خودروسازی ها دارن پیشرفت میکنن نه سال به سال بلکه روز به روز بنده به شخصه هیچ وقت فکر نمیکردم لکسوس اینقدر خوب بتونه بدرخشه اونم در کنار بزرگانی مثل بی ام و و بنز و ائودی و جگوار و… اما لکسوس پا رو فراتر گذاشته و در تولید خودرو های مدرن با ظاهر و کابین جذاب و انجین قابل قبول بسیار عالی کار کرده برای من فرق زیادی دیگه بین لکسوس و ائودی و بنز و… نیست
      خودرویی مثل لکسوس lfa امروزه با بزرگان خودروسازی مقابله میکنه در تمامی موارد و در تمامی کلاس های خودرو سازی از سدان و suv اسپرت و سوپر اسپرت لکسوز سنگ تموم گذاشته و مدل های مفهومی اون واقعا شگفت اوره
      در کل خواستم بگم روز به روز پیشرفت برای همه ست ممکنه دیروز بی ام و سری 3 عالی بوده امروز لکسوز و بعد هایی متغیر

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        پس خیلی چیزها برعکس اونی که فکرمیکنیم اتفاق میوفته.
        ارادتمندم.

        پاسخ
    4. Sina
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      اره پوریا جان
      البته تاج پادشاهی که از طرف اتحادیه تعمیر گاها واسه مشتری ثابت بودنش بهش دادن تا ابد سرش میمونه خخخخخ

      پاسخ
    5. farzad
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      من لکسوس دارم میدونم چه ماشینی.محشره محشر .سوار هر ماشینی میشم میبینم در حدش نیست

      پاسخ
  2. کاوه آهنگر
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    نکات قابل توجه : بیش از یک میلیون دستگاه از این لکسس بفروش رفته و 20% از فروش این ماشین در زادگاه ب ام و و بنز و آئودی یعنی اروپا است و هر ماه بیش از 6 هزار دستگاه از این ماشین لوکس بفروش میره

    پاسخ
  3. pooriya
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    نه این که لکسوس بد باشه در حد خودش عالی هست ولی مثل این میمونه بخوای ی سرباز رو با ی ژنرال مقایسه کنی

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (790 دیدگاه) ,

      مقایسه کادیلاک ATS و سرى 3 یادتون هست پوریا جان
      البته از تعداد پست هاتون مشخصه. ولى میتونید سرچ کنید تو سایت. منبع مقایسه هم بى ام دبلیو بلاگ بود.(یعنى کار آمریکایى ها نبوده مقایسه) اما نتیجه برترى کادیلاک بود. ببینین اینو گفتم که بگم هیچ ماشینى مطلق نیست و ممکنه چیزى از اون بهتره. ممکنه نسل بعدى بى ام دبلیو که بیاد بهتر از کادیلاک باشه ولى درحال حاضر اینطور نیست. (خلاصه داستان این که همون که گفتم. هیچ چیز مطلق نیس ولى یکم تعصب داشتن خوبه ولى فقط یکم اما توجه داشته باش که تمام ماشیناى این کلاس عالى هستن یعنى لکسوس و کادیلاک و بنز و بى ام و و لینکلن و جگوار و … ولى فقط تفاوت توى موارد ناچیز هست.)

      پاسخ
      1. pooriya
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        سلام آقا نیما من نظر شخصییمو گفتم
        من همه ی مطالب پدال و دیگر سایت ها و مقالات و مجله های خودرو یی میخونم و دنبال میکنم صبح که از خواب پا میشم گوشیمو برمیدارم اولین چیزی که چک میکنم پدال هست ولی در کل علاقه زیادی به کامنت دادن ندارم الان هم از شماره سال اول مجله ماشین تا آخرینینش دارم
        این هم نظر بسیاری از خودرو دوستان هست که ب ام و سری 3 پادشاه این کلاس هست
        همون طور که بنز کلاس اس پادشاه سدان های لوکس هست
        موفق باشید

        پاسخ
      2. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1266 دیدگاه) ,

        چاکر داداش امریکایی بازم نیما هستم من یکی
        بابا همه خوبن ول کنید این حرفها رو
        برا کسی مثل من هزارتا دلیل هم بیارید قانع نمیشم و میگم عشقست امریکایی
        یکی دیگه هم میگه فقط زاپنی یا المانی

        پاسخ
      3. pooriya
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        سلام آقا نیما من نظر شخصییمو گفتم
        من همه ی مطالب پدال و دیگر سایت ها و مقالات و مجله های خودرو یی میخونم و دنبال میکنم صبح که از خواب پا میشم گوشیمو برمیدارم اولین چیزی که چک میکنم پدال هست ولی در کل علاقه زیادی به کامنت دادن ندارم الان هم از شماره سال اول مجله ماشین تا آخرینینش دارم
        این هم نظر بسیاری از خودرو دوستان هست که ب ام و سری 3 پادشاه این کلاس هست
        همون طور که بنز کلاس اس پادشاه سدان های لوکس هست
        ممکنه بعضی وقت ها ی ماشین تو ی دوره زمانی بتونه از معیار اون کلاس بهتر عمل کنه ولی این دلیل نمیشه که بگیم بهترین ماشین اون کلاس باشه
        موفق باشید

        پاسخ
        1. AMIN
          سوابق: (89 دیدگاه) ,

          البته صنعت خودرو سازی آلمان رو همه با مرسدس میشناسن…
          ب ام و لذت رانندگی بالایی داره ولی هزینه های بسیار بالایی طلب میکنه…
          و درسته طراحی لکسوس زیاد خوب و پخته نیست(مقایسه با مرسدس) (چون نسبت به رقبا نوپاتره)ولی ب ام و هم طراحی گنگ و تکراری داره… داشبورد همگی از سری 1 بگیر تا سری n همگی یه شکل و اونم ساده… یا پشت ایکس 4 به نظر من یه افتضاح کامله… یا سری 7 که فقط با چراغهاش بازی میکنن و گرنه چیز نوآورانه ای توی طراحی بدنه نیست(فقط متفاوته و نه زیبا)… ولی مرسدس رو باید گفت واووووووووووووووو
          در کل هر ماشینی طالبی داره… و کسی که میخواد علاقه خودش رو با پا گذاشتن روی دیگری غالب کنه، متعصبه… و انسان متعصب دارای افکار منجمد و سطحیه…
          همچنین بازار هدف هر خودروسازی هم فرق داره…

  4. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    لکسوس سواری خاطره انگیزی داره مخصوصا با ورود نسخه های اف اسپورت طعم هیجان هم بهش اضافه شده

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    کلا شاسی بلندای لکسوز خوشگلترن تا سواریاش نمیدونم چجوریاستا

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      لکسوس ال ایکس 570 مدل 2017 خیلی قدر

      پاسخ
  6. pooriya
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    سلامی کنیم به ی سری از دوستان که تا یکی میاد کامنت میزاره شروع میکنن دیسلایک دادن
    سلام بیکار

    پاسخ
  7. pooriya
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    فقط تاریخچه ساخت سری 3 ب ام و دو برابر لکسوس هست نمیگم لکسوس بده کلا این دوتا از اصل باهم متفاوت هست ب ام و عملکرد بالا و لذت رانندگی بالا هدف قرار داده و همیشه هم تو هدفش موفق بوده هدفش ساخت ی ماشین کم استهلاک بدون هیجان رانندگی نبوده بعدش تو ایران خرابی زیاد داره به دلیل روغن و فیلتر غیر اصلی و بنزین بی کیفیت و شرایط هوایی بد همین چند وقت پیش بود تد پدال ی ب ام و سری 3 با کارکرد خیلی بالا شون داد بدون خرابی به دلیل استفاده صحیح و رسیدگی به موقع لکسوس صرفا با هدف رقابت با بنز و ب ام و ساخته شده ویژگی خاص خودش نداره الان ی سریا میان همچین از لکسوس دفاع میکنن انگار سهام دار تویوتا هستن دارمتون شروع کنین به دیسلایک

    پاسخ
  8. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    مدلهای 2016 و 2017 لکسوس قسمت جلو پنجره و چراغ جلو و عقبش خیلی زشته.تو تمام ماشیناش از یک نمونه طراحی برای جلو پنجره و چراغاش استفاده کرده مخصوصا این مدل جلو پنجره مشکی که حال ادم به هم میخوره و خیلی زشته.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.