لکسوس

لکسس LC هیبریدی کم‌مصرف‌تر از تویوتا کمری

جدای از اسپورت و جذاب بودن و داشتن قدرت ۴۷۱ اسب بخاری، لکسس LC جدید اولین خودروی اسپورت واقعی این شرکت از زمان تولید LFA بوده است؛ و طبق گفته‌های یکی از نویسنده‌های Motor1، این خودرویی است که فرسنگ‌ها از خسته‌کننده بودن فاصله دارد.

2018-lexus-lc-500-first-drive
اما باید درباره‌ی این خودرو جزئیات بیشتر و بیشتری را بدانیم. و طبق گفته‌های لکسس، LC 500 در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت ۱۴.۷/۹.۰۴/۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. نسخه‌ی هیبریدی این خودرو یعنی LC 500h نیز به در هر صد کیلومتر به ترتیب ۹.۰۴/۶.۷/۷.۸ سوخت می‌سوزاند. با این تفاسیر خودروی اسپورت و هیبریدی لکسس کم‌مصرف‌تر از تویوتا کمری ۲۰۱۶ (مصرف ۹.۴/۶.۹/۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر) می‌باشد.

2018-lexus-lc-500-first-drive7
LC استاندارد از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی متصل به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. این خودرو تنها در ۴.۴ ثانیه از سکون به‌ سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۷۰ کیلومتر در ساعت است؛ اما مدل هیبریدی LC 500h قدرت ۳۵۴ اسبی خود را از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و سیستم هیبریدی به دست می‌آورد. این خودرو به گیربکس CVT مجهز بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۴.۸ ثانیه اعلام شده است. همچنین LC 500h توانایی دست یافتن به حداکثر سرعت ۲۴۹ کیلومتر در ساعت را دارد.

2018-lexus-lc-500-01
هر دو خودرو از معماری دیفرانسیل عقب جدید GA-L لکسس سود برده‌اند. وزن مدل استاندارد تنها ۱۹۴۱ کیلوگرم بوده و ۵۲ درصد وزن آن در جلو و ۴۸ درصد وزن نیز در عقب توزیع شده است.

2018-lexus-lc-500-first-drive5
لکسس LC و LC هیبریدی از اواخر بهار در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. بهای آغازین مدل استاندارد ۹۲۹۷۵ دلار بوده اما مدل هیبریدی بهای آغازین ۹۷۴۸۵ دلاری دارد. سفارش پکیج‌های سفارشی چون اسپورت پک و اسپورت پک پلاس بهای خودرو را از مرز ۱۰۰ هزار دلار رد می کند. زمانی که مدل قدرتمندتر LC F از راه برسد بهای آغازین بالای ۱۰۰ هزار دلاری خواهد داشت و البته قدرت پیشرانه‌ی آن حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود.

2018-lexus-lc-500-first-drive8

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    واقعا LC رو فوق العاده کرده اند هم از لحاظ طراحی داخلی وهم خارجی .در مورد فنی هم حرف ندارم چون لکسس هست??امیدوارم تو کلاس خودش موفق باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اقای 918

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چه میشه گفت بی نظیره ……………..
    محشر ه محشر ……………….
    بی نقص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (40 ديدگاه)

    یوقت زشت نباشه از پژو من کمتر مصرف کنه،مال من صد اسبه ،صدی ١٢ میسوزونه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ace

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر من BMW M6 مقرون به صرفه تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      این خاص تره
      هزینه نگهداریشم خیلی کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mehran

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    چه عجب تویوتا یه تکونی به خودش داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فرم بدنه و شاسی لکسوس چقدر شبیه آستون مارتین ونتیج هستش فکر کنم پلت فرم دو خودرو یکی باشه.شباهتشون خیلی زیاده و نمای عقب هم به نظرم زیادی اغراق صورت گرفته که تفاوتهایی با شاسی اصلی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارمان

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    این تو بازار خیلیهارو زخمی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ناصر

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به.نظر من خیلی شبیه به جنسیس کوپه ۲۰۱۱ هستش یه سپر عقب جلو عوض کن کاملا شبیه هم هستن در ظاهر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا