نگاهی به لکسس RX 350 F-sport مدل ۲۰۱۴

لکسس RX 350 F-Sport مرزهای جدیدی را برای یک شاسی‌بلند لوکس باز کرده است. اگر می‌خواهید که یک شاسی‌بلند متوسط داشته باشید، بهتر است جای دیگری به دنبال آن بگردید؛ ولی اگر به دنبال چیزی فراتر از شاسی‌بلندهای معمولی و اسپرت هستید، F-Sport شاید گزینه مناسبی برای شما باشد. لکسس، به عنوان شاخه خودروهای لوکس تویوتا، همیشه به عنوان تولید کننده اتومبیل‌های لوکس و راحت شناخته شده، ولی در عین‌حال در نظر دارد که در سال‌های گذشته، اتومبیل‌های لوکس دارای ویژگی‌های اسپورتی بیشتری شده‌اند.

Lexus RX-350 F-Sport 2014
Lexus RX-350 F-Sport 2014

لکسس مدل F-Sport خود را از سال ۲۰۱۳ به خط تولید درآورد و ما در اینجا مدل ۲۰‍۱۴ از این خودرو را با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ بررسی می‌کنیم. F-Sport مدل ۲۰۱۴ یک سیستم گیربکس هشت دنده اتوماتیک همراه با پدال‌شیفتر و یک سیستم تعلیق اسپورتی‌تر برای واکنش سریع‌تر در هندلینگ دارد.

در مجموع، در مدل سال ۲۰۱۴ تغییر عمده‌ای را در F-Sport شاهد نیستیم؛ ولی با این وجود، برخی امکانات آن ارتقا یافته‌اند. امکاناتی مانند خروجی ۱۱۵ ولت در عقب، قدرت بیشتر ترمزگیری در سیستم هشدار پیش از برخورد و قابلیت انطباق با «سیری» برای کاربران جدید آیفون.

Lexus RX-350 F-Sport 2014
Lexus RX-350 F-Sport 2014

F-Sport مدل ۲۰۱۴ با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در مدل تست قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۵۰ دلار را داشت که در آن از آپشن‌هایی نظیر سیستم مانیتورینگ نقطه کور (۵۰۰ دلار)، سیستم صوتی فراگیر مارک لوینسون (۹۹۵ دلار)، سیستم راهبری همراه با دوربین نمای عقب (۲۷۷۵ دلار) و دستیار پارک مستقیم (۵۰۰ دلار) استفاده شده بود. F-Sport داری یک سیستم تعلیق اسپورتی شده، سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک، چرخ‌های ۱۹ اینچی دارک گرافیتی همراه با تایرهای 55R19/235، المان‌های طراحی ویژه در داخل کابین، تریم منحصر به فرد داخلی و دوخت زیبای چرم در آن است. این خودرو، همچنین دارای صندلی‌های عقب از جنس چرم سیاه‌رنگ است که با قسمت‌هایی از چرم سفید همراه شده‌اند و پدال‌ها نیز حفره‌دار و از جنس آلومینیوم هستند.
Lexus RX-350 F-Sport 2014
Lexus RX-350 F-Sport 2014 Interior

درون کابین لکسس RX مدل ۲۰۱۴، ۵ صندلی قرار دارد و شاید همین یکی از عوامل بازدارنده برای کسانی باشد که به دنبال سه ردیف صندلی هستند. کابین خودرو به همان صورتی است که از هر شاسی‌بلند موجود در بازار انتظار می‌رود و بسیار راحت و دلپذیر است. در عین حال، بهتر است کمی هوش تکنولوژیک داشته باشید؛ زیرا RX 350 پُر از تکنولوژی است. برای کار با سیستم راهبری یا تنظیم سیستم صوتی یا کنترل هوا، باید از سیستم کنترل از راه دور لمسی استفاده کنید که در واقع یک موس کامپیوتر است که در بالای کنسول قرار گرفته است. در نتیجه نیازی به لمس صفحه سیستم راهبری نخواهید داشت و یا مستقیماً نیازی به تنظیم سیستم صوتی یا کنترل هوا ندارید. استفاده از این ابزار در هنگام رانندگی بسیار آسان است، ولی یادگیری روش استفاده از آن به کمی زمان نیاز دارد.

صندلی‌های عقب، می‌توانند سه بزرگسال را در خود جای دهند. فاصله پاها برای افراد بزرگسال با قد متوسط بسیار مناسب است و شرایط راحتی را برای مسافرت‌های طولانی ایجاد می‌کند. همچنین دو دریچه کولر در عقب تدارک دیده شده تا مسافران را خنک نگه دارند.

2014 Lexus RX-350 F-SPORT in Vehicle Tech Entertainment
2014 Lexus RX-350 F-SPORT in Vehicle Tech Entertainment

استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام چرخ متحرک در لکسس RX 350 F-Sport باعث شده تا این خودرو در شرایط آب و هوایی زمستانی به خوبی در مسیرها حرکت کند. این خودرو از یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ با وزن کم استفاده می‌کنید که توسط یک اتصال الکترونیکی در دیفرانسیل عقب کنترل می‌شود و در نتیجه نیازی به یک دیفرانسیل مرکزی ندارد.

2014 Lexus RX-350 F-SPORT
2014 Lexus RX-350 F-SPORT

F-Sport تجربه رانندگی بسیار خوبی را برای یک خودروی اسپرت ایجاد کرده است. سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک آن، همراه با پدال شیفتر مخصوص آن‌هایی طراحی شده است که به دنبال عملکرد هرچه بیشتر از خودروی‌شان هستند. پیشرانه این خودرو، یک موتور ۳/۵ لیتری V6 است که در خروجی خود، ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. بنابراین، در مقایسه با برخی شاسی‌بلندهای آلمانی، F-Sport نمی‌تواند یک خودروی اسپرت واقعی باشد. امّا در عین حال، زیبایی و ظرافت‌های به کار رفته در طراحی آن، تصویری منحصر به فرد برای این شاسی‌بلند ایجاد کرده‌اند.

2014 Lexus RX-350 F-SPORT
2014 Lexus RX-350 F-SPORT

در مدل استاندارد لکسس RX 350، سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به کار رفته است که استفاده از سیستم ۸ دنده اتوماتیک، باعث خواهد شد که مصرف سوخت خودرو، اندکی بهبود یابد. مدل استاندارد این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۹/۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. مدل دارای سیستم ۸ دنده اتوماتیک نیز دارای مصرف سوختی مشابه در شهر است، ولی در جاده مصرف سوخت خودرو را به ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند.

2014 Lexus RX-350 F-SPORT
2014 Lexus RX-350 F-SPORT

با این حال، مدل ۲۰۱۴ از لکسس RX 350 F-sport هنوز هم در داخل آرام و راحتی لوکس خود را دارد. لیست بلندی از امکانات ایمنی برای آن در نظر گرفته شده و ابزارهای الکترونیکی زیادی در دسترس علاقه‌مندان به تکنولوژی قرار گرفته‌اند. این خودرو، گزینه‌ی مناسبی برای آن‌هایی است که نیازی به حمل بیش از ۵ مسافر پیدا نمی‌کنند. RX 350 F-Sport مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد. این خودرو، هم شرایط لوکسی برای مشتری فراهم می‌کند و هم شرایط اسپرت متعادلی در رانندگی ایجاد می‌کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

43 دیدگاه

  1. مصطفی
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    من هر چی ماشین خوب دیدم ولی گفتم لکسوز یک طرف بقیه طرف دیگه!!!به این میگن ماشین عالی!

    پاسخ
    1. meysam
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      داشبوردش خرابش کرده. این چه طرحیه آخه. مثل تویوتا پریوس C شده. فکر کن کلی پول دادی ماشین لوکس گرفتی که حال کنی. همه چیز خوبه، اما همین که میشینی تو ماشین، مجبوری چیزی رو تحمل کنی که همش جلو چشمته و با فلسفه شکیل بودن طراحی یه ماشبن لوکس متضاده.

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (74 دیدگاه) ,

        اولا طراحی داشبورد خوبه (سلیقه ایه) دوما تو طراحی داخلی و خارجی لکسس بر مبنای خطوط تیز و حرف L هست . که داشبورد هم بالطبع از این قضیه پیروی کرده
        موفق باشید

        پاسخ
        1. meysam
          سوابق: (400 دیدگاه) ,

          من هم نظرم رو گفتم و تغییر هم نکرد، اما حرف شما هم کاملا منطقیه، مجاب شدم. ضمنا، در مورد معیارهای طراحی لکسوس هم چیزی نمیدونستم. ممنون.

      2. mohammad
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        من نظر شما رو اصلا قبول ندارم طراحی داشبورد واقعا مدرن و به روزه طراحی قرینه دیگه قدیمی شده و خسته کننده شده طراهی داشبوردی که الان بنز و بی ام و میزنه واقعا عالیه ولی زیادی کلاسیکه لکسوس با این طراهی مدرن واقعا شاهکار کرده

        پاسخ
    2. SHELBY GT500
      سوابق: (242 دیدگاه) ,

      همکلاسی به شاسی بلندای آمرکایی هم توجهی بکن.اونا هم حرف ندارن البته نمیگم لکسوس بده ولی به پای فورد و شورلت نرسیده و نخواهد رسید

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (332 دیدگاه) ,

        شورلت سابربن معرکست اینو اون باهم قابل قیاس نیستن

        پاسخ
    3. امیر
      سوابق: (332 دیدگاه) ,

      لکسس دیگه قیمتش خیلی تو ایران فضایی شده باز اون موقع که rx350 حدود 140 تومن بود قابل هضم تر بود اما الان شده 430 این یعنی فاجعه

      پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    اون موقع ها که اطلاعاتم خیلی کم بود وقتی دیدمش تعجب کردم!
    برام سوال پیش اومده بود که برف پاکن عقب چرا نداره!

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (296 دیدگاه) ,

      زیگما جان درست واضافه کنم که پشتش اصلا نسبت به مدل قبلی تغیر نکرده!

      پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    “همچنین دو دریچه کولر در عقب تدارک دیده شده تا مسافران را خنک نگه دارند.”
    وای عجب تکنولوژی خوفی، اصلا فکر کردن به همچین چیزی هم خنده داره چه برسه به نوشتنش

    پاسخ
  4. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه و کلی طرفدار داره..کیفیت مونتاژ خوب و قیمت مناسب در بالاترین سطح امکانات از ذلایل اقبال بالی مشتریان به این مدل هست

    پاسخ
  5. داوود
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    یک خودروی بی نظیری هست این RX
    تا سوارش نشید و لذت سواری باهاشو حس نکنید، نمیفهمید چه جواهری هستش!!
    البته من طراحی نسخه‌ی معمولیشو به F Sport ترجیح میدم!

    پاسخ
  6. Chevo
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    لكسوس همواره عالي بوده اما در اين كلاس كاديلاك SRX حرف اول رو ميزنه

    پاسخ
  7. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    نسبت به نسل اولش و فیس لیفتش که توی کشورمون هم هست خیلی طراحی بهتری داره.کیفیت رو هم میتونیم از همین عکسا تشخیص بدیم.در کل ماشین خوبیه و خیلی جنجال برانگیز نیست.

    پاسخ
  8. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    RX350 ماشینی لوکس و با قیمت مناسب

    پاسخ
      1. Only Japan
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        طراحی بیرونی خوبی داره و طراحی داخلش عالیه ، صندلی هاش راحتن و خوش قیافه ، تو آفرود و مسافرت ماشین قابل اعتمادیه و مصرفش هم خوبه ، بازار فروش خوبی هم داره

        پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    کلا برند لکسوس خیلی دوست داشتنیه بخصوص بخاطر کیفیت فوق العاده بالای مونتاژ و طراحی خشن و جسورانه جلویی ماشین

    پاسخ
  10. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    خیی ماشین خوبیه از اون ماشیناییه که بعد از ی مدت عضوی از بدنت میشه

    پاسخ
  11. مرتضی
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    توجه کردید پدال با ادبیات سایپا وایران خودرو متن رونوشته !!!
    اینهمه امکانات لوکس ازحفره های پدال وخروجی عقب کولر نوشتی آخه !!!؟

    پاسخ
  12. Infinite
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    نسل حال حاضرش بسیار زیباست.
    از دوستان کسی اطلاع نداره که نسل جدید وراکروز کی معرفی میشه؟
    فکر میکنم رقیب این خودرو باشه. درسته؟

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت شما دوستان عزیز
    من با زیگما موافقم چرا برف پاک کن عقب نذاشته؟ چون لازمه این نوع طراحی برف پاک کن عقب هستش این ماشین ممکنه با کیفیت باشه که هست ولی کلا زیبایی چندانی نداره طراحی داخلش مثل پریوس شده و بیرونش هم از نظر من البته جالب نیست یه جور می خاد خودشو تحمیل می کنه البته این سلیقه ای هست ولی مثلا با کادیلاک که مقایسه می کنید با اینکه اون ساده تره و این طراحی های تحمیلی رو نداره ولی ابهتش بیشتره البته مثالهی دیگه ای هم هست ولی من کادیلاک رو گفتم

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دوست عزیز گویا شما تا حالا لکسوس RX350 ندیدی!!
      اگر زیر بادگیر شیشه عقب لکسوس رو دیده بودی و دقت می کردی ، دیگه همچی ایراد خنده داری نمی گرفتی.
      درحقیقت برف پاک کن در زیر بادگیر عقب به دقت جاسازی شده تا شیشه عقب زیباتر و لوکس تر شود.
      این طرح حتی در لکسوس های مدل 2010 هم رعایت شده.
      لطفا بیشتر دقت کنید.

      پاسخ
    2. مهدی
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      برف پاک کن داره دکتر جان، زیر بال عقب بالای ماشینه. موقعی که میزنی میاد بیرون

      پاسخ
  14. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خوبه تقریبا میتونه جوابگو همه سلیقه ها باشه

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      آره داره.ولی اول باید دنده موشکیش رو بزنی!!

      پاسخ
  15. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    توی بازار US کلا 3 برند رو بعنوان لوکس میشناسن: مرسدس – ب.ام.و و لکسس

    پاسخ
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    خیلی عالیه ولی من هنوز نتوانستم سوارش بشم .

    پاسخ
  17. adnan
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    س من توی گمرگ بندر کار می کردم از بنز وبی ام و پورشه و خیلی ما شینها رو روندم ولی اون لحظه ای که سوار این لکسس شدم رو فراموش نمی کنم واقعا ما توی پایین پایین پایین دنیا داریم تلفزیئن نگاه می کنیم

    پاسخ
  18. ROLSE ROISE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    همسایمون یک دونه 2013 شو داره!!!!!!!!!!

    نازوله پ پ هستن!!!!

    پاسخ
  19. امیر
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    دوستان عزیزی که میگن کادیلاک و فلان و ماشینای آمریکایی ، این لکسوس تپی کلاس خودش تو خیلی از مجله های بهترین خودرو و نرمترین بوده ، حتی توی مجله ماشین خودمونم مقایسش کرده بود با رقباش

    پاسخ
  20. فریبرز
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من سوار این خودرو بودم و با آن مسافتی حدود 900 کیلومتر در مسیر برون شهری رانندگی کرده ام این خودرونسبت به قیمت خود و در مقابل رقبایش که بنز و ب ام و x3 هست اصلا ماشین خوبی نیست

    پاسخ
  21. poorya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    سوال ؟
    من rx350 2014 ya 2015 از کجا میتوتنم پیدا کنم
    انگار وارداتش ممنوعه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.