کراس اوور NX لکسس معرفی شد

سرانجام کراس آور متوسط القامت لکسس با موتور توربوشارژر و چهره‌ای اسپرت و خشن معرفی شد اما نه آنقدر فضایی و دیوانه کننده که تصور می‌شد! این اولین پیش‌نمایش از خودرویی است که هفته آینده در نمایشگاه خودروی پکن 2014 معرفی می‌شود.

2015 Lexus NX
2015 Lexus NX

نسخه مفهومی این خودرو، سال گذشته با نام LF-NX معرفی شده بود و انتظارات را از یک رقیب تازه مدرن برای خودروهای این کلاس از جمله آئودی Q5، مرسدس بنز GLK، ب ام و X3، رنجروور اووک و حتی لینکلن MKC بالا برده بود. حالا نسخه تعدیل شده با کد NX با هدف گرفتن مشتریان جوان‌تر به زودی برای فروش عرضه خواهد شد.

2015 Lexus NX 200t F Sport
2015 Lexus NX 200t F Sport

از دیدگاه طراحی، خطوط تند و تیز نمونه کانسپت، نرم و منحنی شده و در مجموع یک طرح امروزی و خوش تیپ اسپرت را خلق کرده‌اند. جلوپنجره دوکی شکل و چراغ‌های باریک و خشن با ظرافت و رعایت جزئیات فراوان طراحی شده‌اند. خوشبختانه طرح مفهومی با درایت و درک مناسب به طرحی واقعی تبدیل شده به گونه‌ای که بیشتر نکات مثبت آن طرح همچنان در نسخه نهایی مشاهده می‌شوند. شاید تنها نکته منفی، گلگیرهای مشکی رنگی هستند که برای بهره‌گیری از دو نوع چرخ در اندازه‌های 17 اینچی استاندارد و 18 اینچی سفارشی طراحی شده‌اند و رنگ تیره آن‌ها باعث می‌شود اندازه چرخ‌ها کوچکتر به نظر آید.

2015 Lexus NX 200t F Sport
2015 Lexus NX 200t F Sport

فضای داخلی با تکیه بر ارگونومیک مناسب خلق شده است. صندلی‌ها نقش مهمی در طراحی کابین ایفا می‌کنند. کلیه کنترل‌های لمسی و غیره کاملاً در دسترس‌اند. سیستم‌هایی نظیر نمایشگر سر بالا که اطلاعات را توسط یک پروژکتور روی شیشه و جلوی راننده نمایش می‌دهد و همچنین سیستم کروز کنترل رادار و نظارت بر نقاط کور با هشدار متقابل ترافیک عقب می‌تواند نمونه‌هایی از تکنولوژی‌های بی‌شمار این خودرو را نشان دهد.

2015 Lexus NX 200t F Sport interior
2015 Lexus NX 200t F Sport interior

سه نسخه از قوای محرکه برای لکسس NX در نظر گرفته شده است. NX 300h با پیشرانه هیبریدی تا حدودی شبیه پیشرانه RC 300h خواهد بود. یعنی یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با توان 176 اسب بخار و یک موتور الکتریکی که 140 اسب بخار به نیروی آن می‌افزاید. لکسس در مدل‌های F-Sport هم با کد NX 200t مجهز به موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو است و در نهایت مدل ساده همین موتور که NX 200 خواهد بود و احتمالاً در بازارهای جهانی به عنوان پیشرانه استاندارد پایه معرفی خواهد شد. هنوز از قدرت و توانایی‌های این پیشرانه‌ها، اطلاعاتی منتشر نشده و باید لااقل تا نمایشگاه پکن منتظر بمانیم.

ساختار و پلتفرم لکسس NX از نسخه اصلاح شده RAV4 تویوتا بهره گرفته که در نمونه‌های پایه به صورت دیفرانسیل جلو خواهد بود و البته گزینه انتقال نیرو به چهر چرخ نیز به عنوان یک آپشن در نظر رفته شده است.

هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده اما به نظر می‌رسد در محدوده 30 هزار دلار باشد.

96 دیدگاه

  1. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    در یک کلام بسیار زیبا
    (بنز – BMW – لکسوس) بهترین های جهان

    پاسخ
    1. sahand
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      بهت تبریک میگم,اولین نفری هستی که تو این سایت,این نظر رو میده((بنز – BMW – لکسوس) بهترین های جهان)درستش هم همینه,بقیش یه چیزیه بنامه…سلیقه.

      پاسخ
      1. فرهاد
        سوابق: (359 دیدگاه) ,

        مرسی
        آره این 3 تا برند اونقدر بهم نزدیک هستن که نمیشه یکیو برتر از
        دیگری بدونیم.
        فقط باید ببینی تو هر مدل چه برندی بیشتر به دلت میشینه(تونگاه اول)

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      فقط بنز-بی ام و-تویوتا-لکسوس -نیسان-شورولت وفورد—تمام دنیافقط بااین برندها

      پاسخ
    3. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      خشن ، لوکس و اسپرت… زبان طراحی لکسس

      پاسخ
  2. mohsen
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان چرا این همه بی عدالتی؟؟؟؟
    اسپورتیج قیمت فولش 30500 دلاره میاد ایران میشه 140 تومن.
    اونوقت این ماشین 30000 دلاری بیاد ایران خداوکیلی 140 تومن میدن؟؟؟
    محاله قیمتشو کمتر از اونی که عشقشون میکشه کمتر بدن.
    چراگویی هست؟؟؟
    خیر.
    چرا؟؟؟
    لابد منافعشون ایجاب نمیکنه.
    […]

    پاسخ
  3. birang
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    خِخخخخخلی خفن شده-مخصوصا چراغای عقبش-حیف روی موتورش مانور نمیدن یه خودروی اسپرت بسازن -همشون شهری لااقل دوکاره باشه مثه خودروسازای دیگه-الان lfaهم موتور ضعیفی داره نسبت به طراحی فوق العاده قویش

    پاسخ
    1. Metalhead
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      یک موتور 10 سیلندر خورجینی با قدرت 550 اسب بخار

      شتاب 0 تا 100 : سه و نیم ثانیه
      حداکثر سرعت : 325 کیلومتر

      واقعا LFA ضعیفه؟؟؟؟

      پاسخ
  4. محمدرضا
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    درود بر همه..خیلی خوشحالم که اون طرح فضایی قبلی رو اجرایی نکردن…
    و بار امیدوارم چندتا پولدار پیدا بشن (از اونهایی که از یارانه نقدی انصراف دادن ) و این ماشینو بخرن تا با دیدنش تو خیابونهای ایران کلی ذوق مرگ بشیم…..

    پاسخ
  5. احمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    به این میگن طراحی اصولی!
    طرح کانسپتش خیلی فضایی بود، ولی طوری برای فضای واقعی آماده اش کردن که حال و هوای کانسپت رو داره و در عین حال برای دنیای واقعی طراحی شده. تناسباتش خیلی خوبه. رقیبه خوبی برای هم کلاس هاشه…

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      احمد جان طراحی های شکسته و فضایی ، یک بدی هایی هم دارند ، که در این

      ماشین بیشتر در جلو نمود پیدا کرده . مثلا اگر همین مدل لکسس را با مدل

      RX350 مقایسه کنی ، میبینی که مه شکن های ماشین در جایی قرار گرفته اند

      که ، بیشتر جنبه ی تزئینی دارند تا کاربردی .

      اون خطوط صافی که در کناره های سپر هستند ، خیلی زود اسیب میپذیرند و

      در همین صورت زود از فرم و قیافه میفتند . مخصوصا اگر به جایی گیر کنه

      و یا کشیده بشه ، رنگ ان میریزه . بماند که صافکاری همچین قسمت هایی،

      کار حضرت فیله . مثال خطوط صاف کناری سپر که تا زیر دی لایت ها امده اند .

      خطوط شکسته و صاف رکاب های ماشین و …

      هر چه طرح نرم و سیال باشد ، هزینه ی بازسازی ان کمتر است .

      ولی خب مثل اینکه لکسس قصد دارد ، ازین زبان طراحی برای محصولات جدیدش

      استفاده کند .

      پاسخ
      1. احمد
        سوابق: (24 دیدگاه) ,

        درست میکی آقا میلاد…
        منظورم از اصولی این بود که اگر زبانی رو برای طراحی محصولشون انتخاب می کنن، به اش پایبند هستند. کانسپتش خیلی اغراق داشت ولی بر اساس همون زبان طراحیش، ماشینی بیرون دادند که هم واقعیه هم تخیلی!
        ولی یه چیزی! پیشرفت تکنولوژی جوریه که شما چند سال دیگه ماشین دلخواه خودتو پرینت میگیری، مونتاژ می کنی و سوار میشی. دیگه زدگی و صافکاری و تعمیر برای قدیماس!
        در ضمن در طراحی اتومبیل بنز رو بیشتر از هر شرکتی قبول دارم.(نظر شخصی)

        پاسخ
  6. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    خیلی ماشینه، حال کردم باهاش. لامصب لوگوی لکسس رو هر چی باشه بقیه باید بزنن بغل. فقط به قول پدال زه گلگیراش خیلی رو مخه. مگه اینکه مشکیشو بخری !

    پاسخ
  7. علیرضا
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    ادبیات فارسی : کلاس پنجم ابتدایی
    متوسط القامت : غلط
    اندازه متوسط : درست

    پاسخ
  8. بهزاد
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    یه ماشین که به یه جلو پنجره چسبیده,نمیگم زشته ولی زیاده روی شده!

    پاسخ
  9. Sajad Z B
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    توجه کردين اثر کمپانيها طراحى صفحه نمايششون، تقليد از بنزه.

    پاسخ
  10. علي
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    به نظر من لكسس برند خيلي جالبي نيست، بهتر بگم بيشتر الكي گرونه.
    من مرداد ١٣٩٢ يه دستگاه ار ايكس ٣٥٠ مدل ٢٠١٢ خريدم
    فقط ٢٠٠٠ كيلومتر كار كرده بود
    دي ماه بود كه خيلي عجله داشتم ، تو بزرگ راه صياد شيرازي بودم كه نزديك همت بنزينم تموم شد، حدود نيم ساعت منتظر بنزين بودم، حواسم نبود كه چراغ هارو روشن گذاشتم، بعد نيم ساعت ماشين ٢٨٠ ميليوني من باطري خالي كرد. در ضمن آپشنتشم در مقابل قيمتش خيلي كم بna dige nashod eshqaam
    manam az khodamee
    jojoye kocholomo bebinam(happy)(inlove)
    ama chon emshab sharayet kheli mohaya nist bashe bara fardaaa
    vagarnaa age bedoniii vaqtiii mibinamet mano kojahaaa mibari,,,,(happy)(inlove)(inlove)(inlove)(inlove)ود

    پاسخ
  11. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام اینا هم شاهکار میکنن ما هم شاهکار میکنیم saipa sl sx lx ex mx 132 131 12…………………….

    پاسخ
  12. mohamad mohamadi
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    هنوز از قدرت و توانایی‌های این پیشرانه‌ها، اطلاعاتی منتشر نشده و باید لااقل تا نمایشگاه پکن منتظر بمانیم.

    خوب نمایشگاه پکن تمام شد حالا مصرف سوخت و شتاب 0 تا 100 اش چنده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.