به تازگی دادخواستی دربارهی کیسههای هوای تاکاتا ارائه شده و در آن ادعا میشود ۵ خودروساز که از ریسک پارگی کیسههای هوا آگاه بودهاند به استفاده از آنها ادامه داده اند.
این طرح دعوا میگوید فورد، هوندا، نیسان و تویوتا اسنادی داخلی دارند که ملاحظات هزینهای این خودروسازها را برای شروع استفاده از کیسههای هوای تاکاتا در اوایل سالهای قرن ۲۱ علیرغم وجود نگرانیهای ایمنی وادار کرده است. همچنین گفته شده که شواهد ضمنی برای دخیل بودن ب ام و در این قضیه نیز وجود دارد.
هوندا در یک اطلاعیه از خود دفاع کرده و گفته که تمامی اتهامات اشتباه است:
هوندا بر پایهی نتایج تستهای وسیع تهیه شده توسط تاکاتا معتقد بوده که کیسههای هوای یاد شده ایمن هستند.
این کمپانی ژاپنی همچنین گفته که گاهی اوقات ایربگ های تاکاتا گرانتر از سایر رقبا بودهاند.
هنوز فورد، نیسان و تویوتا اطلاعیهای رسمی دربارهی این اتهامات منتشر نکردهاند.
این دادخواست اندکی قبل از مجرم شناخته شدن تاکاتا به خاطر تهیهی دادههای اشتباه و جریمهی ۱ میلیارد دلاری تهیه شده است.
دادگاه فلوریدا ادعا میکند خودروسازان بسیار عمیقتر از قبل در این قضیه درگیر شدهاند. جریمهی ۱۲۵ میلیون دلاری تاکاتا تنها بخشی از حقوق در نظر گرفته برای شاکیان این قضیه است. گفته شده ۸۵۰ میلیون دلار نیز به صندوقی اختصاص خواهد یافت که برای کمک به پوشش هزینههای فراخوانهای خودروسازان در نظر گرفته میشود.
مسئلهی کیسههای هوای معیوب تاکاتا یکی از بزرگترین دردسرهای چند دههی اخیر صنعت خودروسازی بوده و هزینههای زیادی را برای فراخوان به این شرکتها تحمیل کرده است.
MPH
۱۴ اسفند ۱۳۹۵.
حالا هی بگین فولکس خائنه، فولکس بی وجدانه،….
.
همه خودروسازا اگه شرایط و البته دل و جراتشو داشته باشن از این کارا میکنن
.
اینم از خودروسازان خیلی خوشنام
MPH
۱۴ اسفند ۱۳۹۵.
استفاده از ایرگهایی که میدونستن معیوبه؟؟؟؟؟
.
بازی با جون خریدار به قیمت چی؟؟؟؟سود بیشتر ؟؟؟؟؟
.
اگه حقیقت باشه واقعا چی میتونن بگن؟؟؟؟
_________________________________________
پ.ن.خدا کنه حقیقت نداشته باشه……
Sina
۱۴ اسفند ۱۳۹۵دوست من هنوز که ثابت نشده که اینقدر سریع جبهه گرفتی!!! زود قضاوت نکنیم
MPH
۱۴ اسفند ۱۳۹۵.
سینا جان هنوز که چیزی نگفتم،گفتم خداکنه حقیقت نداشته باشه،ولی اگه حقیقت داشته باشه که……..
ASTON MARTIN
۱۴ اسفند ۱۳۹۵این یک واقعیته متاسفانه
اگر هزینه ی تعمیره ایرادات براشون بیشتر از هزینه ی شکایت های احتمالی باشه ایرادات رو رفع نمیکنن …
جون مردم برای اون ها هم مهم نیس.. ما هم بودیم همینکارو میکردیم.نظام سرمایه داری همینه
#ali#
۱۵ اسفند ۱۳۹۵اول، هنوز چیزی ثابت نشده
دوم، وقتی میگه “گاهی ایربگ های تاکاتا گران تر از سایر رقبا بودند”پس یعنی حتی اکه خبر هم داشتن دلیلش سود زیاد نبوده.
و نکته دیگه اینکه فارق از تعصب چطور ممکنه کل برند هایی ک اسم برده ک یه المانی هم بینشون هست بیان واسه سود بیشتر هم پول بیشتری بدن واسه ایربگ ها هم جنس معیوب تحویل بگیرن.؟ اصلا عقلایی نیست.
همه این شرکت ها جز چندین سال زحمت کشیدن تا اعتبار الانشون رو بدست بیارن و اثبات بشن نمیان واسه یه سود نسبتا جزیی اعتبار خودشون رو خراب کنن.
نوید
۱۵ اسفند ۱۳۹۵نامردا زورشون فقط ب فولکس واگن رسید. اونم برای چن گرم دودی که کسی رو هم نکشته بود. در حالی که تاکاتا با این گندش خسارت جانی هم داشت. اون وقت جریمه فولکس 10 برابر این جریمه بود.
اگه بحث دروغ گوییه درجه دروغ گویی هردو یکسان بود. اما چرا اینقدر اختلاف بود؟
ELEMENTO
۱۴ اسفند ۱۳۹۵.
این کار تاکاتا شرم آور بود. ?
امیدوارم اینحور شرکت های خاطی جوری جریمه بشن که تا 100 سال فکر این کارا دیگه به سرشون خطور نکنه.
1 میلیارد دلار خیلی کمه.
فکرش رو بکن ، به جای 20/000 دلار ، 50/000 دلار به یک ماشین پول میدی تا جون بچه ها و خانوادت حفظ بشه. بعد یک کمپانی بی وجدان اینطوری از اعتمادت سوء استفاده میکنه.?
volvo fh
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ایران خودرو و سایپا از کجا کیسه هوا میارن؟تاکاتا است؟؟
ساسان.م
۱۵ اسفند ۱۳۹۵نه داداش اونا جنسش از کیسه زبالست
Mori Ca.
۱۴ اسفند ۱۳۹۵فکر کنم واسه سایپا/ ایران خودرو کلا باز نشه که بخوات پاره شه.. تو تصادف پراید هم که کلا مهم نیست چون احتمال نصف شدن ماشین زیاده و ممکنه ایربگ توی نصفِ دیگه ی ماشین باشه.. ?