متفرقه

افزایش تلفات سوانح رانندگی در ایالات‌متحده

تعداد کشته‌های سوانح رانندگی بزرگراه‌های آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۱۵ شش درصد و در مقایسه با سال ۲۰۱۴ چهارده درصد افزایش یافته است که از سال ۱۹۶۴ تاکنون افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. تخمین‌های مقدماتی نشان می‌دهند که سال ۲۰۱۶ شاید مرگبارترین سال برای تلفات رانندگی از سال ۲۰۰۷ تاکنون است. تعداد ۴.۶ میلیون نفری که از جاده‌های آمریکا استفاده می‌کنند در سال ۲۰۱۶ زخمی شده و هزینه‌ی این تصادفات برای جامعه ۴۳۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

us-traffic
شورای ایمنی ملی آمریکا مطالعه‌ای را ترتیب داده و در آن نگاهی انداخته به کارهای مخاطره‌آمیزی که رانندگان آمریکایی انجام می‌دهند. اگرچه ۸۳ درصد راننده‌های شرکت کننده در این نظرسنجی معتقدند رانندگی یک موضوع و نگرانی ایمنی است اما ۶۴ درصد آن‌ها می‌گویند که با سریع رفتن مشکلی نداشته و ۴۷ درصد آن‌ها در زمان رانندگی مشغول ارسال پیامک یا دستورات صوتی بوده‌اند. ۱۳ درصد افراد می‌گویند پس از مصرف ماری‌جوانا اقدام به رانندگی کرده و ۱۰ درصد نیز اذعان داشته‌اند که پس از مصرف زیاد الکل رانندگی کرده‌اند.

bike-crash-007
Deborah A.P. Hersman رئیس و مدیرعامل شورای ایمنی ملی می‌گوید:

این خوشنودی از خود در حال کشتن ماست. آمریکایی‌ها باور دارند که نمی‌توان جلوی تصادفات را گرفت اما این درست نیست. ایالات‌متحده از نظر میزان تلفات بزرگراه‌ها با دنیای توسعه یافته فاصله دارد.

tesla crash
با توجه به اینکه نشانه‌ای از کاهش تلفات در جاده‌ها دیده نمی‌شود، شورای ایمنی ملی خواستار انجام فوری پارامترهای حفظ جان است. از جمله این پارامترها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد محدودیت‌های الزام‌آور برای رانندگان مست و آموزش بهتر درباره‌ی ماهیت اختلال و زمان آغاز آن.
  • نصب و استفاده از تکنیک‌های الزام‌آور خودکار برای دستگیری خودروهایی با سرعت غیرمجاز
  • قوانین ممنوعیت استفاده از تمامی تلفن‌ها و هندزفری ها باید برای همه‌ی افراد تعمیم داده شود. ایالت‌هایی که این ممنوعیت‌ها را اعمال می‌کنند باید این الزام‌ها را ارتقا دهند.
  • قوانین مربوط به کمربند ایمنی باید از اولویت دوم به اول ارتقا یابد و این قوانین باید به همه‌ی سرنشینان و همه‌ی خودروها تعمیم داده شود.
  • تمامی راننده‌های تازه‌کار زیر ۲۱ سال باید به سیستم گواهینامه دهی سه مرحله‌ای وفادار بمانند.
  • تکنولوژی‌های ایمنی خودرویی که با جان افراد سروکار دارند باید استانداردسازی شده و به سرعت در همه‌ی خودروها بکار روند. از جمله‌ی این تکنولوژی‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و چراغ خای خودکار اشاره کرد.
  • قوانین مربوط به کلاه ایمنی موتورسیکلت‌سواران باید سخت‌گیرانه‌تر شود.
  • سازمان‌های شهری و ارتباطی باید برنامه‌های جامعی به منظور ایمنی عابران پیاده در نظر بگیرند.

شاید قوانین بهتر و جامع‌تر و البته سخت‌گیرانه‌تر باعث بهبود ایمنی راننده‌ها شوند اما درعین‌حال آگاهی راننده بهترین خط دفاعی برای مقابله با سوانح است.

crash

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    ناخوداگاه یاد ستاره های ایمنی موستانگ افتادم ؛)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      منم ناخودآگاه یاد اون کلیپ تو یوتیوب افتادم که یه فورد رپتور با یه مرسدس جی کلاس از یه گودال آب رد میشدن که مرسدس بنز جی کلاس خاموش میشه و موتورش و همین طور داخل کابینش پر از آب گل آلود میشه برو نگاه کن حالشو ببر از تکنولوژی و مهندسی آلمانی واقعا برای یک خودروساز این افتضاح خجالت آوره از سایپا و ایران خودرو هم بدتره. توی یوتیوب بزنید آفرود فورد رپتور و جی کلاس میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ستاره های ایمنی موستانگ ربطی به این بحث نداره.
        امیدوارم یاد بگیریم هر حرفی رو در جای خودش بزنیم.

        در مورد اون فیلم آفرود ، اصلش 28 دقیقه هست.
        اوایل فیلم آب میره تو اتاق G class ، موتورش خاموش میشه ، در قسمت های بعدی فیلم هم F150 تو گل گیر میکنه، موتورش جوش میاره و دود ازش بلند میشه. با همون G class از عقب بکسلش میکنن تا راه بیافته. ولی در نمیاد ! از آخر تا ساعت فک کنم 7 شب که هوا تاریک میشه اونجا هستن تا بالاخره با بولدوزر یا تراکتور (دقیق دیده نمیشد) از تو گل و لای خارجش میکنن.
        در حالی که G class همون مسیر رو به راحتی طی کرد. و مشکلی براش پیش نیامد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          تصمیم داشتم هیچ چی جواب ندم.

          اما وقتی بنز رو با ایرانخودرو و ساپیا مقایسه میکنی و تازه میگی بدتر از این 2 شرکت هست ، دیگه واقعا نمیشه تحمل کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ساسان

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          نه دوست عزیز موتورش جوش نمیاره اون بخار آب که میپاشه رو موتور و اعضای دیگر ماشین که داغ هستن و به همین خاطر آب بخار میشه و ربطی به جوش آوردن موتور ندارد در مورد اون قسمتی هم که فورد رپتور گیر کرد اصلا جی کلاس نمیتونست رد بشه و از اون قسمت هم رد نشد چون به راحتی گیر میکرد. جی کلاس در جایی که اول فیلم هست تو اون چاله آب قبل اینکه آب وارد موتور و کابینش بشه گیر کرد و نتونست بره بیرون اما رپتور به راحتی از اون مسیر رد شد. پس مطمین باشید جایی که رپتور نتونه بره جی کلاس عمرا بتونه بره. در ضمن من طرفدار خودروی آمریکایی و ژاپنی نیستم اما خدایش باید منصف بود اگه آمریکایی و ژاپنی بخوان با این قیمت آلمان ماشین بدن بیرون خیلی بهتر میدن بیرون چون با این قیمت پایین تولیداتشون از خودروهای گران قیمت آلمانی خیلی بهتره. آمریکا که هیچ اقتصاد اول دنیاست ابر قدرت اول دنیاست و تکنولوژی ساخت ناو هواپیمابر و هواپیما و تانکش شاید 40 یا 50 سال دیگه هم تو کل اروپا نه تنها آلمان یافت نشه. اما ژاپن هم که اقتصادش باز خیلی برتر از آلمان که برترین اقتصاد اروپا ست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ساسان

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          دوست عزیز من این حرف رو به خاطر کامنت اول زدم وگرنه خودم خودروهای لوکس بنز رو بیشتر از همه کمپانی ها دوست دارم اما باید منصف هم بود حقیقت رو اذعان کرد که الان آمریکا ابر قدرت دنیاست و تکنولوژی و هر چی که فکرش رو بکنی از همه دنیا برتره. براتون یه مثال میزنم قبلا تو صنعت موبایل نوکیا حرف اول رو میزد چون هیچ کمپانی آمریکایی رو این صنعت سرمایه گذاری نمیکرد اما با ورود کمپانی اپل دیدیم که هیچ یک از کمپانی های اروپایی و دنیا نتونستن باهاش رقابت کنن و در نهایت نوکیا که یکه تاز بازار موبایل بود رو به ورشکستگی کشوند جواب من به این دوستانی بود که میگن مهندسی و تکنولوژی آلمان و هی میان هر جا از این کامنت های بی محتوا میزارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. كوروش

        ۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        جک گفتی دیگه نه یه سرچ بکن ۴ تا فیلم ببین بعد نظریه بده لطفا

        ادامه اون فیلم رو نکنه خوب ندیدی چون f150 کلا توی اون فیلم از یه چاله اب اونم نه بخاطر بهتر بودن چون ارتفاعش بیشتر بود رد شد وگرنه هم توی گل ٢ بار گیر کرد هم رمل شیب زیاد رو نتونست پشت و کنار g کلاس رد بشه ادم این مواقع یاد اینا هم می افته (البته شکی در عالی بودن ماشین های امریکایی ندارم اما اینا رو در جواب شما گفتم وگرنه ….)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          دوست عزیز من جواب شما رو هم تو کامنت های بالا دادم. و گفتم که بنز رو خیلی دوست دارم اما در جواب کامنت اول این حرف رو زدم و در مورد اون کلیپ هم بالا کامل توضیح دادم. و این جا هم این رو اضافه میکنم که دلیل اینکه بنز وانت هاش رو به آمریکا صادر نمیکنه اینه که میدونه نمیتونه با وانت های آمریکایی و ژاپنی رقابت کنه چون توی بحث بارکشی و آفرود اول خودروهای آمریکایی بعد ژاپنی هستن. یه مثال از هامر اچ 1 تولید معمولی نه ارتشی و یونیماگ که کامیونه میزنم. که از یک مسیر آبراه عبور میکنن. هامر به راحتی عبور میکنه اما یونیماگ با اینکه کامیونه و ارتفاعش بسیار زیادتر هست نمیتونه عبور کنه. میتونید از یوتیوب و اگه اشتباه نکنم تو آپارات هم هست. در ضمن دوست عزیز با دیدن کلیپ و فیلم اطلاعات بالا نمیره من اینجا هم نیومدم که جک تعریف کنم. اما حقیقت رو باید قبول کرد به برتری آمریکا از هر لحاظ نسبت به بقیه جهان اعتراف کرد هرچند که ازش خوشمون نیاد این دلیل نمیشه که حقیقت رو بپوشونیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ASTON MARTIN

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    مسائلی که دارن خیلی ابتدایی بنظر میرسه
    فک میکردم معضل کلاه ایمنی و کمربندو مصرف روانگردان پشت فرمون رو خیلی وقت پیش پشت سر گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hamid.hellcat

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    این ماشینهای پرقدرت که اونجا سوار میشن و بزرگراههای چند بانده که دارن هر جای دیگه باشه دوبرابر این تلفات میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ace

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کلا تو آمریکا همه جور آدمی پیدا میشه.
    اگر همه ی جمعیت رو در نظر بگیریم بیشترین سطح فرهنگ رو در بین کشور های جهان سوئیس ، کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی ، ژاپن و کانادا دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    خب سینه چاکانی که میگن اونجا جاده هاشون‌ماشیناشون تعلیم تربیتشون فلانن مسیولانشون به فگر مردمن بیینن وانقد کشور خودمونو تحقیر نکنیم واونا رو بزرگ نکنیم خودروسازانشونم رسواییهاشون یکی دوتا نیست با نق زدن واونارو بزرگ وبزک کردن چیزی درست نمیشه واقع بینانه باید اول باشیم هرچند بعضیا الان میان توجیه میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASA

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      دقیقا
      موج تبلیغات علیه خودمون همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      امیرجان جمعیت امریکا، تعداد خودروهاش، میزان سفرهایی که با ماشین و زمینی انجام میشه و تعداد تصادفاتشو ببین.
      ایران توی لیست بیشترین آمارکشته جاده ای براساس جمعیت رتبه 8 جهان رو داره.اگر با همین میزان تصادفاتمون(نمیگم کم هم بشه.) اگر ماشین های ایمن داشتیم حتی با همین وضع رانندگی و جاده ها، کشته هامون در بدترین حالت یک پنجم الان میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mahdi DODGE

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    به هر حال مشکل اونا از رانندگیشونه نه جاده و ماشیناشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پوریا

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رانندگیشون مثل خودشون . مشکل که ماشین نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا