متفرقه

المپیک 2020 توکیو و ماشین‌های خودروهای خودران

مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ با همهٔ بالا و پایین‌هایش به پایان رسید، حداقل تا ۴ سال دیگر خبری از المپیک نخواهیم شنید، ولی به نظر می‌رسد دولت ژاپن از هم اکنون در حال آماده سازی شهر توکیو برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ است، آن هم شاید با جاه طلبانه ترین استراتژی که برای حمل و نقل المپیک شنیده‌ایم: یک ناوگان حمل ونقل خودران!

japan3
طبق گزارش خبرگزاری نیکی، این ماه، برخی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت خودروی ژاپن کار نقشه برداری سه بعدی جاده‌های کشور را به منظور آماده سازی آن‌ها برای حمل و نقل خودران آغاز کرده‌اند. این پروژه به عنوان بخشی از کمپین دولت ژاپن برای آماده سازی و همچنین ورود خودروها خودران به خیابان‌های ژاپن تا قبل از المپیک تابستانی ۲۰۲۰، در پی ساخت نقشه‌ای کلی است که اطلاعات استاتیک و دینامیک مورد نیاز برای حمل و نقل ایمن خودروهای خودران را در بر خواهد داشت.

Lexus self-driving technology
Lexus self-driving technology
این برنامه که به عنوان پروژه‌ای مشترک بین چند وزارت خانهٔ کابینهٔ ژاپن برنامه ریزی شده است، یک شرکت ژاپنی مهندسی را مأمور کرده است تا وظیفهٔ نقشه برداری سه بعدی جاده‌های کشور را در بالاترین جزئیات انجام دهد (شامل اطلاعات ارزشمندی مانند موقعیت جدول‌های خیابان‌ها، ارتفاع جاده‌ها و محدودیت‌های آن‌ها)، طبق ادعای روزنامهٔ ژاپن تایمز این نقشه ۲۰ برابر دقیق‌تر از نقشه‌های فعلی خواهد بود. این کمپانی همچنین رهبری پروژه‌ای را بر عهده خواهد داشت که توکیو را به امکانات زیربنایی دیجیتالی مجهز می‌کند که به خودروهای خودران اجازه می‌دهد تا بر اساس فاکتورهایی وظایف خود را انجام دهند که می‌تواند در چند دقیقه یا حتی چند ثانیه تغییر کند، مانند خیابان‌های فعال، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و عابران پیاده که همه در کیفیت عملکرد سیستم تأثیر گذار خواهند بود.

Lexus self-driving technology
Lexus self-driving technology
اولین قدم تیم نقشه برداری دینامیک استفاده از خودروهای نقشه برداری ساخت میتسوبیشی خواهد بود که وظیفهٔ نقشه برداری ۳۰۰ کیلومتر از آزادراه‌های اصلی ژاپن را بر عهده خواهند داشت، پس از آن تیم پروژه نسبت به نقشه برداری باقیماندهٔ ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار کیلومتر جاده و خیابان و همچنین ۳۰ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگ راه و اتوبان موجود در ژاپن اقدام خواهند کرد. طبق گزارش خبرگزاری نیکی این پروژه برای دولت ژاپن به احتمال زیاد چند صد میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. برنامه مطالعهٔ نقشه برداری دینامیک گروه شامل داده‌های ورودی مختلف از کنسرسیوم کمپانی‌های تشکیل دهندهٔ سازمان خواهد بود. از جمله شرکت‌های معروف مشارکت کننده در این کنسرسیوم می‌توان به شرکت میتسوبیشی الکتریک و موسسه تحقیقات میتسوبیشی، شرکت تکنولوژی آیسان، شرکت پاسکو، موسسه نقشه برداری تویوتا، شرکت Increment P و همچنین کمپانی زنرین اشاره کرد.

autonomous
این همکاری عظیم در نتیجهٔ تلاش کشورهای آسیایی و اروپایی برای افزایش تلاش‌ها برای آماده سازی سیستم‌های حمل و نقل عمومی به منظور حمل و نقل خودکار و همچنین ورود یکی پس از دیگری خودروهای خودران به وجود آمده است. به منظور جابجایی جمعیت عظیم توریست‌هایی که در سال ۲۰۲۰ همزمان با برگزاری المپیک به ژاپن خواهند آمد، دولت ژاپن در کنار کمپانی‌های مطرح این کشور در حال بررسی امکان راه اندازی سیستم‌های حمل و نقل عمومی می‌باشند. به عنوان مثال، ربات‌های شاتل خودران DeNA، هم اکنون در پارک چیبا که خارج از توکیو قرار دارد در کنار یک بازار بزرگ در حال تست و آزمایش می‌باشند، در همین حال مهندسان و طراحان شرکت SoftBank امیدوارند بتوانند تا سال ۲۰۱۹ اتوبوس‌های خودران را وارد اتوبان‌ها و خیابان‌های ژاپن بکنند.

toyota-autonomous-driving
روزنامهٔ ژاپن تایمز در گزارشی که ماه پیش منتشر شد ادعا کرده است که این پروژه پشتیبانی کاملی از سوی دولت و همچنین کمپانی‌های بزرگ این کشور مانند هیورشیگه سکو، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن را دارد. اخیراً، سکو بر اهمیت پشتیبانی از صنعت خودروی ژاپن به منظور استفاده از برتری‌های فناوری خود در بازار و توسعهٔ فناوری رانندگی خودران در زمانی کوتاه‌تر تاکید کرده بود. سکو در این باره می‌گوید:

اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تکنولوژی رانندگی خودران برای ژاپن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

اگر دولت ژاپن به کمپانی‌های تکنولوژی ژاپنی و مخترعان این کشور ایمان دارد، باید سرمایه گذاری خود را در زیر ساخت‌ها و همچنین تکنولوژی مورد نیاز برای خودروهای خودران به زودی افزایش دهد. این قضیه برای دولت و شرکت‌های آمریکایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و آن‌ها نیز در حال افزایش سرمایه گذاری‌های خود در این بخش می‌باشند.

autonomous 01
منبع: forbes

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    واقعا جالبه که گوگل از خودروهای لکسس در جهت پیشرفت این پروژه استفاده میکنه، حتی توی خود آمریکا
    چه اعتماد فوق العاده ای به لکسس دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بقیه ی ماشین های ژاپنی مثل اینقینیتی، آکورا، و …. هم به اندازه ی لکسس خوب هستند.
      در این عکس از لکسس استفاده شده.
      سیستم رانندگی خودکار گوگل روی خیلی از ماشین ها توانایی نصب داره.
      به اعتماد فوق العاده و این چیزا زیاد ربطی نداره. از طرفی اونجا ژاپنه و این اعتماد فوق العاده نه تنها به لکسوس که به همه ی ماشین ها وجود داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (812 ديدگاه)

        تصاویر لکسس بعیده توی ژاپن باشه چون من قبلا اینارو دیدم که تو خیابونای آمریکا در حال انجام همین پروژه ی خودروهای بدون راننده هستن.
        بعدشم منکه منکر کیفیت آکورا و اینفینیتی نیستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درسته.
          من گفتم یعنی چون المپیک توکیوست از ماشین ژاپنی استفاده کردن.
          فرمایش شما درست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کلا ژاپن خودروساز خیلی مدرن و باکلاسی به نظرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    در هر صورت زنده باد ژاپن
    تو مسابقه ایرتویا (نماینده تویوتا)شرکت کردم و تمامی سوالهارو صحیح جواب دادم
    جایزش هم سفر به ژاپن و بازدید از کارخونه تویوتا هستش البته با قرعه کشی
    ??
    ما که شانس نداریم به جا جایزه واسمون زندان درمیاد ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    اونا به چی فکر میکنن ما به چی هنوز نیسان گاوی ۵٠ سال پیش اونا اینجا با اقتدار تولید میشه خودران انشاالله ٢ قرن دیگه????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      2 قرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ نیاد ایران پس خیلی سنگین تر

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا