متفرقه

کمک بازی GTA به توسعه‌ی خودروهای خودران

همان‌قدر که خودروسازان روی توسعه‌ی خودروهای خودران و حضور آن‌ها در جاده‌ها کار می‌کنند، درمی‌یابند که شاید تست‌های دنیای واقعی کافی نباشد. به همین دلیل است که برخی در حال استفاده از شبیه‌سازها به منظور کمک به توسعه‌ی نرم‌افزار ضروری برای ایمن ساختن سواری خودکار هستند. بازی ویدئویی محبوب GTA یکی از پلتفرم‌های شبیه‌سازی است که برای مدل‌سازی رانندگی حدود ۳ میلیون مایلی مورد استفاده قرار گرفته و چنین چیزی را نمی‌توان در دنیای واقعی به دست آورد.

a-team-of-researchers-proposes-new-environment-for-testing-self-driving-cars
یکی از مدیران Nio در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

تنها تکیه بر داده‌های به دست آمده از جاده‌ها کاربردی نیست. با شبیه‌سازی شما می‌توانید همان سناریو را بارها و بارها اجرا کرده و دوباره آن را امتحان کنید.

gta-5
شاید استفاده از بازی‌های ویدئویی برای شبیه‌سازی رویدادهای دنیای واقعی و مخصوصاً موضوع مهمی چون رانندگی خودکار که با جان انسان‌ها سر و کار دارد کمی دیوانه‌وار به نظر برسد؛ اما نسل کنونی بازی‌های ویدئویی به خاطر واقع‌گرایی خود مشهور شده‌اند و بسیاری از رویدادهای غیرمعمول در دنیای واقعی نظیر عبور عابران پیاده از خیابان در زمانی که نباید از آن عبور کنند در بازی GTA V به خوبی شبیه‌سازی ‌شده‌اند.

در این بازی شاهد حضور ۲۶۲ وسیله نقلیه، بیش از ۱۰۰۰ عابر پیاده و حیوانات غیر قابل پیش بینی، ۱۴ شرایط آب و هوایی و پل‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی، تونل‌های بی‌شماری بکار گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    به نظرم توی این حرفه نیدفوراسپید بهترینه یا خودا دیسلاکارو برم

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. OMID-LAMBO

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (406 ديدگاه)

      خوبه که خودت میدونی چی نوشتی که انتظار دیس لایک داشته باشی !
      برعکس حرفت نید فور اسپید تو این زمینه نسبت به رقیباش خیلی عقبه
      نیدفوراسپید جدید بخاطر انلاین بودنش تو ایران نیومد و rivals شرایط اب و هوایی چندان جالبی نداشت ولی فورزا یا گرن توریسمو و مخصوصا پروجکت کارز شرایط آب و هوایی خیلی منحصر بفرد و طبیعی داشتن .
      کافی بود یکم آسفالت خیس بشه تا کنترل کردن ماشین سخت تر بشه ولی تو نیدفوراسپید اصلا چنین چیزی نبود

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. غریبه

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        دوست عزیز مقایسه NFS با بازی هایی مثل فورزا موتور اسپرت یا گرن توریسمو کاره کاملا اشتباهیه . درسته که جفتشون ریسینگ هستند اما اونا یک ریسینگ شبیه ساز هستند و نید فور اسپید یه ریسینگ آرکید به حساب میاد . عواملی مثل تاثیرات آب و هوا بر رانندگی , فیزیک دقیق و منحصر به فرد تک تک ماشین ها و یا قابلیت تیون و شخصی سازی فنی گسترده و … به خصوص تو شبیه سازایه جدید ضروری و عادین . توی این نوع , شما باید با احتیاط کامل رانندگی کنین و تمام فرمون دادن ها , ترمز گرفتن ها , دنده عوض کردن ها و … باید به موقع و بجا باشن وگرنه باعث عقب افتادن و کشتن وقت یا Spin out زدن میشن . تو بازی هایی مثل سری نید فور اسپید این موارد زیاد اهمیت نداره و شما خیلی راحت تر با ماشین رانندگی میکنی و میتونی کارای هیجان انگیز انجام بدی . ( البته نید فور اسپید هم چنتا عنوان شبیه ساز داره مثل سری Shift که استودیو سازندش همون Slightly mad , سازنده Project CARS بود ولی خب در کل… ) .
        دوران اوج نید فور اسپید تقریبا از نسخه II شروع شد و تا سال 2006 و کربن ادامه داشت . تو اون دوران این بازی تو سبک ریسینگ آرکید بی رقیب بود ولی بعد از اون بخاطر اشتباهات EA و مشکلاتی که برای استودیو بلک باکس پیش اومد پسرفت کرد و این پسرفتش تا الان (نزیک به 10 ساله ! ) که ادامه داره ! البته این نظر من هست . حداقل برای منه ریسینگ باز بعد از نسخه کربن , هیچ کدوم از نسخه های دیگه تا الان جذابیت نداشتن . بنظر من جایگاه نید فور اسپید الان کاملا توسط فورزا هورایزن گرفته شده . ماشین های زیاد , نقشه های بزرگ , گرافیک خیره کننده و تلفیق یه سری قابلیت هایه سبک شبیه ساز با آرکید از جمله ویژگی های سه گانه هورایزن هستند که واقعا گذشتن ازش رو سخت میکنن !
        گرن توریسمو افسانه ای هم بزودی با نسخه Sport به نسل هشت میاد تا شاهد رقابتش با موتور اسپرت بعدی و همین نسخه 6 باشیم !
        موفق باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..laferrari

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          دلیل اصلی افت NFS استدیوی ضعیف و ناکارآمد Ghost Gamesه که حتی یک عنوان درخور هم تو کارنامش نداره و اصرار الکترونیک آرتز روی این استدیو رو درک نمیکنم.
          آخرین عنوانی که Criterion ساخت موست وانتد 2012 بود که هر چند فوق العاده نبود اما بازی بسیار خوبی بود.
          بهترین NFS تاریخ هم بنظر من 2010 Hot pursuit هست با اون سبک بی نظیر رانندگی و دریفت زنی.
          ماکروسافت از خلا ریسینگ های آرکید استفاده کرد وبه سرعت سری Horizon رو به بهترین ریسینگ آرکید حال حاضر تبدیل کرد.
          عناوین شبیه ساز به شخصه برای من جذابیت بیشتری دارن اما خب برای کسانی که دنیای خودرو رو تخصصی دنبال نمیکنن طبیعتا ریسینگ های آرکید جذاب ترن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ferrari zonda TDF

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      توی بازی های ریسینگ.
      فقط و فقط گرید اوتواسپرت… بقیه اش سوسول بازیه.
      دنیای واقعی مسابقات،مصرف لاستیک،تصادفات هوشمند(فرمون کشیدن) پیست های جذاب و درجه یک و واقعی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    دم GTA گرم باید بعد از این آزمایش یه نسخه از تکنولوژی خودران رو بازی بذارن .چون من وقتی میخوام ریلکس بازی کنم و به کسی آسیب نرسونم بازم چند نفر رو تو پیاده رو له میکنم.
    در جواب دو تا دوست بالایی مون که از بازی های مسابقه ای مثال زدن، باید بگم بخاطر این gta انتخاب شده که بیشترین جزییات رو مثل زندگی واقعی داره.هدف فقط ماشین مسابقه ای نبوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    gta هم رانندگی به ملت یاد داد و هم تیراندازی و سرمایه گذاری تو بورس و دزدی. حقیقتش از این بازی یاد گرفتم باید حواسم باشه بین خطوط برونم و قبل از پیچیدن تو یه خیابون از قبل برم تو مسیر مناسب تا موجب ترافیک و خطر برا خودم نشم. اگر یه بار جی تی ای بازی کردید خوب به رانندگی مردم توجه کنید که چقدر خوب میرونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TRX

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (317 ديدگاه)

      واقعا جالبه فک میکردم من فقط اینطوریم و به این چیزا فک میکنم این بازی عالیه همه چیزش رو اصوله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Cvm

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      یکی از فانتزیام اینه که رانندگی مردم تو جی تی ای رو بر اساس رانندگی ایرانیا تنظیم کنن =)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا