متفرقه

بهبود سیستم اندروید اتوی گوگل

گوگل از مجموعه‌ای از آپدیت‌ها، ویژگی‌های کاربردی جدید و برنامه‌هایش برای سیستم عامل خودرویی این شرکت موسوم به «اندروید اتو» خبر داده است؛ از جمله یک قابلیت تا حدودی هراس‌آور از آینده که اینک شکل واقعیت به خود گرفته و امکان کنترل کامل خودرو از طریق گوشی تلفن همراه حاصل شده است.

Android Concept System
البته شاید کنترل خودرو با گوشی موبایل چندان هم بد نباشد. در کنفرانس Google I/O که اخیراً‌ برگزار شده، اندروید اتو با برخی ارتقاهای قابل‌توجه معرفی شده و در عین حال، فرصتی برای مشاهده آینده رابط کاربری خودروها در قالب یک مازراتی گیبلی نسخه «کوالکام» در اختیار قرار گفته است. دلیل این موضوع، احتمالاً چیزی جز خبرهای اخیر مبنی بر شراکت فیات‌کرایسلر با گوگل برای توسعه تکنولوژی رانندگی خودکار نیست.

Maserati Android Auto concept car 06
این نسخه اصلاح شده از مازراتی شامل یک نمایشگر ۴K به صورت عمودی است که بیشتر شبیه به چیزهایی است که در محصولات تسلا به مشتریان پیشنهاد می‌شود. در همین حال، یک سیستم رابط کاربری ویژه با نام «اندروید اتو N» به صورت دیجیتالی با راننده همراهی می‌کند. همچنین یک پنل ابزارهای HD نیز که اطلاعات و دستورالعمل‌های موردنیاز را در جلوی راننده نمایش می‌دهد، می‌تواند با گوشی هوشمند هماهنگ شود.

Maserati Android Auto concept car 05
مزایای یکپارچگی بیشتر رابط کاربری خودروها موجب آسان‌تر شدن کنترل شرایط وسایل نقلیه، از جمله درجه حرارت و اطلاعات فنی مانند سرعت، مصرف سوخت و میزان سوخت باقی‌مانده می‌شود. شاید بهترین خبر در این رابطه، «متن‌باز» بودن سیستم کوالکام باشد؛ در نتیجه، شما هر وقت که بخواهید از دست «اپل کارپلی» خلاص شوید، می‌توانید به جای ‌آن از اندروید اتو استفاده کنید.

Maserati Android Auto concept car 02
این پیش‌نمایشی از آینده است. آپدیت‌های کنونی و ویژگی‌های جدید اندروید می‌توانند باعث شوند که افراد بیشتری به سمت این سیستم عامل در خودروهایشان بروند. قبلاً شما می‌بایست حتماً یک خودرو با قابلیت اندروید اتو در اختیار داشته باشید تا گوشی خود را به آن وصل کرده و از رابط کاربری استفاده کنید، ولی این آپدیت‌ها این مشکل را حل کرده‌اند.

Maserati Android Auto concept car
نخست اینکه، هم‌اکنون امکان استفاده از اندروید اتو در گوشی هوشمند، بدون متصل کردن آن به رابط کاربری خودرو فراهم است. بسیاری از افراد وقتی می‌دیدند که نمی‌توانند به شکلی ساده از طراحی رابط کاربری با کمک موبایل‌شان استفاده کنند، متعجب می‌شدند. واقعاً چرا باید از مزایای این ابزار کاربردی کوچک در تمام زمان‌ها استفاده نکنیم؟

Android Concept System 02
دومین ارتقای عمده، امکان ارتباط بی‌سیم برای اندروید اتو است. سیستم عامل کنونی نیازمند اتصال فیزیکی گوشی به خودرو و اشغال کردن درگاه شارژ آن است. امّا در اواخر سال جاری میلادی، کاربران اندروید اتو قادر خواهند بود که با استفاده از وای‌فای به رابط کاربری خودروی‌شان وصل شوند؛ البته در این حالت، خودرو باید ویژگی «نقطه اتصال» داشته باشد.

Maserati Android Auto concept car 01
دو ویژگی قابل‌ذکر دیگر نیز وجود دارد که قرار است به اندروید اتو اضافه شوند؛ اولی سیستم کنترل صوتی موسوم به “OK Google” است که بالاخره همانند سایر محصولات گوگل و اندروید، در اندروید اتو نیز در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین برنامه ناوبری Waze نیز به عنوان جایگزین «نقشه‌های گوگل» ارائه می‌شود. بنابراین در حال حاضر شما می‌توانید از اندروید اتو در گوشی‌تان بهره‌مند شوید؛ بدون آن که برنامه ناوبری موردعلاقه‌تان را فراموش کنید.

Maserati Android Auto concept car 04

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ناسا

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    برند مازراتی خیلی قشنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ویژگیهای خیلی جالبی اضافه کرده، فعلا که خیلی بهتر از اپل کار پلی با هزینه بالا و محدودیتهای بسیار هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    صفحه نمایش کاملا دیجیتالی…اگر اشتباه نکنم سال 1976 استون مارتین لاگوندا و 1978 کادیلاک سویل اولین ماشین هایی بودن که صفحه کیلومترهای دیجیتالی رو به طور عمده به بازار معرفی کردن اما بخاطر مسائلی مسل کمرنگ بودن صفحه نمایش در روز و خرابی های زیاد و هزینه تعمیرات بالا مورد استقبال قرار نگرفت.
    اما در این اواخر خودروها دارن به سمت دیجیتالی شدن صفحه کیلومتر میرن و به نظر میاد این یک تب فراگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی شاه

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه اندروید به دلیل متن باز بودن امنیتی نداره حالا اینم از همین روال پشتبانی کنه در مورد خودرو که حرف اول ایمنی میزنه امنیت خیلی مهمه ممکنه یک بد افزار کل سیستم خودرو از کار بنداز قفل شدن چرخ ها وسط یک اتوبان بزرگ یه فاجعه به بار بیار متاسفانه آندروید به جای اضافه کردن بر امنیت بیشتر دنبال ابزار ک های ارتباطیه امیدوارم حداقل این سیستم متن باز رویه اندروید در پیش نگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا