متفرقه

تاپ گیر آمریکا به آخر خط رسید

تاپ گیر آمریکا مجموع ای تلویزیونی بود که بر اساس تاپ گیر اصلی انگلستان و به تهیه‌کنندگی بی‌بی‌سی ساخته شد. این برنامه را سه مجری بانام‌های «تَنِر»، «آدام» و «راتلج» اجرا می‌کردند و همانند نسخهٔ بریتانیایی، رانندهٔ ناشناس یعنی استیک هم در آن حضور داشت و هر قسمت یک مهمان مشهور نیز به برنامه دعوت می‌شد. تاپ گیر آمریکا در ۶ فصل و ۷۲ قسمت ساخته شد که اولین قسمت آن در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۰ پخش گردید. این برنامه توسط شبکهٔ هیستوری در ایالات‌متحده پخش می‌شد.

maxresdefault

اما راتلج، یکی از مجریان تاپ گیر آمریکا در صفحهٔ اینستاگرام خود اعلام کرده است که قسمت دهم فصل ششم این برنامه که در ۲۸ ژوئن (۸ تیر) پخش شد آخرین قسمت تاپ گیر آمریکا است. علت این است که پخش این برنامه از شبکهٔ آمریکایی هیستوری لغو شده است؛ بنابراین حداقل تا مدتی خبری از فصل جدید تاپ گیر آمریکا نخواهد بود. راتلج در بخشی از پست خود گفته است:

من به خاطر گفتن این موضوع بسیار غمگینم. سه‌شنبه‌شب آخرین قسمت تاپ گیر امریکا از شبکهٔ هیستوری پخش می‌شود. من لحظات بسیار سرگرم‌کننده‌ای را با تنر و آدام داشته‌ام و آن‌ها واقعاً مثل برادران من هستند. ما در این برنامه به شگفت‌انگیزترین کشورها و برخی از جالب‌ترین نقاط روی زمین سفر کردیم و در سخت‌ترین لحظات در کنار هم بودیم. ما همچنان در کنار هم باقی‌مانده و امیدواریم تاپ گیر آمریکا ادامه داشته باشد. شاید درجایی دیگر. ما بسیار از شما ممنونیم و واقعاً شمارا دوست داریم. از همهٔ طرفدارانی که در طول این سال‌ها ما را حمایت کردند بسیار سپاسگذاریم. ما خیلی خوش‌شانس بودیم که توانستیم برای مدتی طولانی در کنار هم مانده و برای شما برنامه تهیه کنیم. امیدوارم از آخرین برنامهٔ ما لذت برده باشید. دوستتان دارم، راتلج.

landscape-1467031837-top-ge

هرچند تاپ گیر آمریکا هیچ‌گاه نتوانست به محبوبیت چندسالهٔ تاپ گیر اصلی دست پیدا کند اما تاپ گیر آمریکا با اجرای سه مجری خود، تنها تاپ گیری بود که توانست روی پای خود بایستد. این برنامه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، به‌اندازهٔ کافی تِم محلی و بومی داشت که آن را از نسخهٔ انگلیسی متمایز کند و پس از مدتی توانست هویت منحصر به خود را ایجاد نماید. به‌ویژه پس‌ازاینکه مجریان تاپ گیر انگلستان از این برنامه جدا شدند، تاپ گیر آمریکا توانست تا حدودی جایگزین آن شده و جای خالی تاپ گیر اصلی را پر کند.

160702-001

حال به دلیل اینکه شبکهٔ هیستوری روابط خود را با تاپ گیر آمریکا قطع کرده است، معلوم نیست برای این برنامه چه اتفاقی خواهد افتاد و آیندهٔ آن نامشخص است؛ بنابراین قسمت دهم فصل ششم تاپ گیر آمریکا، آخرین قسمتی بود که از شبکهٔ هیستوری پخش شد. شاید بی‌بی‌سی همچنان تولید این برنامه را ادامه داده و دنبال کانال جدید جهت پخش آن باشد. شاید شبکه‌ای دیگر یا به‌صورت آنلاین. هنوز هیچ‌چیز معلوم نیست. بااین‌وجود آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که فعلاً و در آینده‌ای نزدیک شاهد پخش فصل جدید از تاپ گیر آمریکا نخواهیم بود.

10498

در قسمت آخر تاپ گیر آمریکا، سه مجری برنامه به کوبا، کشور خودروهای قدیمی و کلاسیک، سفرکرده و با تعدادی از ماشین‌های کلاسیک آمریکایی متعلق به دههٔ ۵۰ میلادی رانندگی می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این تاپگیر رو من دیدم چندین قسمتش رو! یه نکته مثبت که داره همون شوخى و حالت طنز تاپگیر اصلى رو داره در کنارى که متعصبانه برخورد نمیکنن. و نکته خوب دیگه این تاپگیر این هست که مجریش واقعا راننده پیست هست و چندنین ثبت رکورد جهانى داره و رشته ورزشیش هم رالى کراس هست. نمیدونم اون قسمت تاپگیر انگلیس رو دیدن یا نه که مجرى آمریکا داشت رالى کراس یاد این ٣ تا میداد و یه قسمت دیگه هم بود که رقابت این دوتا توى یه پیست بود و باز یه قسمت دیگه که همون مجرى داشت به جیمز مى رانندگى با ماشیناى نسکار رو یاد میداد که اتفاقا انقدر ترسیده بود مى توى پیست که بیشتر از 100 تا نمیرفت?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. لمبو

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره اینا کارشون خیلی درسته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      تاب گیر هم تاب گیر انگلیسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کار اینا هم خیلی خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فقط و فقط جرمی کلارکسون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بر عکس تو من از جرمی زیاد خوشم نمی اومد خیلی الکی گیر میداد به ماشین ها و زمانی که جلو چشم هاشو گرفته بود میگفت پانامرا خیلی زشته فهمیدم اصلا این ادم مشکل داره چند تا ازکمپانی های خودرو سازی هم ازش شکایت کرده بودن ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        جرمی نظرشو میگفت. خیلی وقت ها انتقاد هاش خیلی به جا بود. قرار نیست همه با دیدن پورشه به به و چه چه کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. king 918

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          قرار هم نیست جلو چشماشونو بگیرن بگن حالمون بهم خورد >>
          مثل این میمونه فردوسی پور مثلا طرفدار استقلال باشه تو برنامه 90 بیاد پیروزی رو مسخره کنه یکم فکر کن به این موضوع …….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. MjM

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    به خوبی تاپ گر انگلیس نبود ولی خوب بود…امید واریم برگردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mahmood

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    حیف شد واقعا چون این برنامه هم بسیار جذاب بود در سته که به تاپ گیر انگلیس نمی رسید اما چون در آمریکا برگزار میشد و مناطق جذابی هم در برنامه وجود داشت به علاوه ی سه مجری شوخ طبع و خودروهای متنوع باز هم جالب بود و ارزش دیدن داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مثل اینکه تاپ گیر جادو شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من از قسمت بررسی تراکای با فاصله محور زیاد و شش چرخش خیلی خوشم اومد دراگی که بین سه تا غول امریکایی گذاشتن و بعدم لاستیک صابی شون خیلی خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      لاستیک سابی. وقتی میشه درست نوشت چرا غلط بنویسیم و زبان خودمونو خراب کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. شاهنگ

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا مجریهای بیمزه ای داشت ,و به پای برنامه اصلیش اصلا نمی رسید خدا رو شکر که پخشش قطع شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا