متفرقه

تست تصادف چند خودرو ایرانی

تصاویر زیر نتایج تست تصادف خودروهای سمند، پژو ۲۰۶، تندر ۹۰ و سیتروئن زانتیا می باشد.

تست تصادف تندر 90 - لوگان

خودرو تندر سه ستاره را از تست تصادف بدست آورد.

206 crash

تا خوردن ورق سقف به بالا، سالم ماندن رکاب و درب راننده، سالم ماندن شیشه جلو، عدم پرتاب عقب خودرو به بالا برای پژو ۲۰۶

تست تصادف سمند

خطوط تا خورده روی سقف (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب (شکستگی پای آدمک) در تصویر پایین راست، عملکرد نسبتا خوب ایربگ در تصویر بالا راست، بالا نیامدن عقب خودرو به دلیل توزیع مناسب وزن خودرو، سالم ماندن ستونها، خرد شدن شیشه جلو برای خودرو سمند.


اما جدیدترین تست تصادف سمند برخلاف ادعای کارخانه و باور عامه، نشان از امنیت بسیار پایین مدل‌های جدید سمند دارد. حتی وجود کیسه هوای راننده نیز کوچکترین کمکی به سلامتی وی نخواهد کرد. دفرمگی شدید ستون‌ها و کابین خطر صدمات جدی به سرنشینان را حتی در تصادف‌های با سرعت کم نیز در پی دارد.

[دانلود ویدئو] نتایج تاسف بار برای زانتیا: خرد شدن شیشه جلو، شکستگی درب راننده، تا خوردن شدید سقف، شکستگی و تا خوردن ستون جلوی راننده، شکستن رکاب و له شدگی شدید پای آدمک، حرکت محور و چرخ جلو به سمت اتاق، پرتاب عقب خودرو به بالا، دفرمگی درب عقب.

تست تصادف زانتیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    در “تست تصادف سمند”، “رینگ های خودرو” حین تصادف تغییر کرده است !!!
    عکس تست تصادف سمند به هیچ عنوان قابل استاندارد نمی باشد.

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. فرهاد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیزرم رینگ های عقبش کلا فرق میکرد توی تصاویر بالا عکس رینگ های عقب رو نشون نمیده

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. بابك

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        کلا تصویر تست تصادف سمند بسیار مشکوکه

        موافقم 3
        مخالفم 4
      2. سیامک

        ۱۰ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        1-گفتن بالا امدن عقب خودرو بعنوان نقطه ضعف نشان از نااگاهی نویسنده در باره تست تصادفی است که در یوروان کاپ انجام میگیره و چون 40درصد جلو ماشین به مانع برخورد میکند گشتاور ایجاد شده باعث پرتاب عقب ماشین و چرخیدن اون میشه حتی مرسدس هم این اتفاق براش افتاده 2-در پروتکل یوروان کاپ اعلام کرده برخورد از روبرو همانند خوردن به ماشین هم وزن است بنابراین به ماشینهائی که سنگینتر هستند ضربه بیشتری وارد میشه و نتیجتا خودروها را براساس ساختمان و وزن طبقه بندی میکنند.3-206 این تست 2در و 946 کیلوگرم وزن دارد 206 4درب با وزن 1050 کیلوگرم و2ایربگ در لاتین ان کاپ تست شده و 2ستاره گرفته و بدون ایربگ 1ستاره گرفته 4-طبق اعلام ایران خودرو در هفته نامه شماره 180 سمند به طور رسمی تست نشده و هیچ نتیجه ای برای ان صادر نشده .شما لطفا بگوئید این تست در کدام سازمان و بر اساس چه استانداردی تست شده و نتیجه اون چی شده.5-در کنار نتایج تست تصادف مشخصات ماشین هم نوشته میشه این زانتیا در سال 97 تست شده و 1 ایربگ داشته با 1260کیلوگرم وزن .برای تاثیر ایربگ میتونید به نتایج تست مثلا لاتین ان کاپ مراجعه کنید و تفاوت بین نتایج با 2ایربگ و 1ایربگ وبدون ایربگ را بررسی کنید.باعث تاسف است پدال بجای اینکه نقاط کور تستهای تصادف را روشن کند مقاله ای که مربوط به 3و یا 4 سال پیش که اطلاعات در این زمینه کم بود را گذاشته و بجای اینکه نتایج تست را بررسی کنند گفته های شخصی فردی که مشخصه اطلاعات بسیار کمی در این زمینه دارد را گذاشته است .

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. غلط گير

      ۲۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      می شه بگین معنی “قابل استاندارد نمی باشد” یعنی چی اونوقت؟

      موافقم 0
      مخالفم 4
    3. m.a.t

      ۲۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حالا فکر کردی حرف تو واقعیت پست این ماشینو عوض میکنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
    4. حامد

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چرا اینقدر دوست داری سمند رو بد جلوه بدی؟؟

      خدائیش هر چی سمند بد باشه،ایمنی اون عالیه

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. سیامک

        ۱۰ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        شاید بعضیها از سمند خوششون نیاد ولی دلیل این مشکوک بودن دوستان اینه که چرا ایران خودرو هیچوقت در معرفی سمند نتونسته به نتایج این تستها اشاره کنه.ایران خودرو سورن ای ال ایکس را به سازمان ایدیادای اسپانیا در سال 91 برای تست داده و گفتن قابل قبول بوده.من به سایت این سازمان مراجعه کردم و پس از 3ساعت جستجو هیچ مطلبی که توسط این سازمان در باره این تست انتشار داده شده باشه پیدا نکردم و فقط صحبتهای مسئولین ایران خودرو به زبان انگلیسی بود.با کمال تعجب در پرونکل این سازمان اشاره کرده بودند که بر اساس خواسته مشتری تست را انجام میدهند مثلا خواسته میشه بر اساس استاندارد چین انجام بشه که سرعت در اون 50 کیلومتره و سرعت برخورد 16کیلومتر از یورو ان کاپ کمتره و ضمنا نحوه امتیاز دهی هم ساده تره.مسئله بد بودن با سمند نیست بلکه موضوع توهین کردن به شعور ماست که بدون سند و بدون رو کردن نتایج تست تصادف خودشون نشستند برا خودشون تفسیر میکنند .والا هیچ خانواده ایرانی نیست که دست کم یک دستگاه سمند نداشته باشند حالا یا خود ما و یا بستگانمون.حتی در مورد 206 هم همینطوره.چرا دوست دارن مثلا زانتیا را بکوبند چون دیگه تولید نمیشه و هیچ خودروسازی برای تبلیغات برای اون کسی رو تشویق نمیکنه ولی بقیه ماشینها در حال تولید هستند.

        موافقم 2
        مخالفم 2
    5. رضا

      ۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      راست میگی دادا سمند از همه بهتره منم قبول دارم

      موافقم 2
      مخالفم 7
    6. حسين

      ۱۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      عزیزش
      عکس رو دانلود کن،بعد رو دومی بالا زوم کن می فهمی تغییر نکرده!
      تازه سورن از اسپانیا مجوز ایمنی گرفته،فکر کنم دنا از اروپا دیگه به تونه مجوز بگیره!

      موافقم 1
      مخالفم 1
    7. علی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      شما میتونید در سایت اپارات ببینید که زانتیا رو از گوشه سمت چپ میزنه ولی خودرو های دیگه که تو بالا هستن رو مستقیم میزنه اینم تفاوت در تست خودرو ها!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. BMW

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تست تصادف بالایی سمند توسط کمپانی میرا انگلستان انجام شده که بعد از یوروانکاپ معتبر ترین کمپانی تست تصادف اروپا هست به نظرتون میان تست الکی بگیرن؟ اون تست خنده دار کمپانی تچم بود که حتی توی سایتش هم قرارداده نشد چون سرعت تست بالا و تست اصولی نبود

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. Farzin

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هه،اقایون ببینید چه ماشینایی زیر پایه ما مردم ایرانه!
    تنها چیزی که تو این کشور ارزونه جونه مردمه!
    من ١هفته پیش تصادف کردم،ماشینم تویوتا کرولا سال ٩٠میلادی بود(٢٢سال پیش) با سرعت ٩۵زدم به یک پژو ۴٠۵! هیچیم نشد،هیچی! فقط چون کمربندم خراب بود عمل نکرد سرم خرد تو فرمون ولی خدا رو شکر هیچیم نشد! ماشینم هم ١میلیونو ٢٠٠ خسارت برداشت! ولی ۴٠۵ له شده،عقب ماشینش کلا باید عوض شه،ستون های ماشین تاب برداشن،سقفش هم رفته داخل!!!!!!!!!! ماشین ۴٠۵ ،۵میلیونو ٢٠٠ خسارت برداشته! صندوق عقبش لوله شده چسبیده به کپسول گاز،اگه کپسول گاز ماشین اون بنده خدا میترکید الان اینجا نبودیم!!
    خودتون

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ماهان

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      آقا فرزین بر اساس یک تصادف و آسیبی که به ماشین رسیده معمولا نمیتوان در باره ایمنی اون نتیجه گیری کرد.چون زاویه برخورد بسیار مهم است و حتی در سایت دنده5 که یک مینی قدیمی را به یک لکسوس کوبیدند و مینی اسیب کمتری دیده بود کارشناس برنامه نتیجه گیریش برعکس ما بود یعنی گفت خدا بداد سرنشینان مینی برسد چون ضربه را به سرنشینان منتقل کرده.یا تصادف مهاجم تراکتورسازی تبریز که با بنز ای کلاس به پشت یه پراید زد و جلو بنز کاملا له شد و نزدیک به 30میلیون هزینه تعمیرات ولی پراید آسیب کمی دیده بود.اینجا باید از شما پرسید چرا با سرعت 95کیلومتر به 405 زدی؟این که افتخار نیست که شما نتونستی ماشینو کنترل کنی و ضمنا فاصله مجاز هم رعایت نکردی و احتمالا ترمز ماشین هم خوب عمل نکرده و شما و دیگر سرنشینان 2تا ماشین شانس اوردید اسیب جدی ندیدید.لطفا رعایت کنید چون همیشه شانس با ما یار نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 2
  3. فرزاد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا تست تصادف پارس رو هم بزارین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. دوست

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    لطفا تست تصادف پراید رو هم بذارین یکم بخندیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      تست تصادف پراید اصلا خنده نداره,در واقع گریه داره باید بشینیم بحال خودمون گریه کنیم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. احمدتکخال

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سپر سورن خیلی محکم نشون میده
    آیا ایمنی بهتری نسبت به lxداره؟
    mvm x33 چه طوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماهان

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      آقا احمد در تست تصادف محکم بودن ماشین ملاک ایمنی نیست.بلکه اندازه ضرباتی که به آدمکها وارد میشه محاسبه و امتیازدهی میشه.طبق اظهارنظرهای جدید چارچوب ماشین باید به گونه ای طراحی بشه که انرژی ضربه را در نقاط شکستی که ایجاد کردن تخلیه بشه و ضربه به سرنشینان منتقل نشه.امکان دارد یک ماشین به ظاهر اسیب کمتری دیده باشه ولی سرنشینان اسیب بیشتری دیده باشند.mvmx33 درeuroncapتست نشده بلکه در خود چین ازمایش شده و اختلاف بین چین و سازمان اروپائی بسیار زیاد است. حتی سرعت برخورد ماشینها به دیوار هم باهم فرق داره.من خودم سورن ای ال ایکس دارم که 2کیسه هوا داره و ترمزهای بسیار قویتر از ال ایکسی که قبلا داشتم داره چهار چرخ دیسکی است و احساس ایمنی و ارامش بسیار بالاتری نسبت به سمند دارد ولی از نظر بدنه متاسفانه خیلی محکم نیستند با برخورد درب که باز بود به یه شاخه نازک درخت کاج که بریده شده بود و به اندازه 10 سانتیمتر طولش بود فکر میکردی کسی با یه چکش به محکمی بهش ضربه زده و یا نوک کاپوتش متاسفانه با فشار دست تو رفته.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. سعید

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من یه سوال داشتم میخواستم بدونم تو تصادف از روبه رو ال 90 ایمن تره یا 206 ؟ خودم میدونم که 206 امتیازات بیشتری از جلو اورده تا ال 90 ولی اون 206 که تست شده هم دو در هست و هم تو سال 2000 تست شده در صورتی که ال 90 تو سال 2005 تست شده ایا نحوه امتیاز دهی EURONCAPتواین پنج سال تغییر کرده؟ یعنی سخت تر شده یا نه؟ ضمنا توجه داشته باشید من منظورم از ایمنی 206 همینیه که تو ایران تولید میشه منظورم چهار در هست نه دو در ممنون میشم جوابمو بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesam

      ۲۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تست جدید 206 4 در (اینجا به نام 207 تست ده ولی همون 206 4 در ایران هست ) که با ایربگ 2 ستاره و بی ایربگ 1 ستاره

      اون 206 هم 2 در بود و سال 98 که یکسال بعد از شروغ کار euroncap بود تست گرفته شد که به گفته خود اون شرکت نتایج تست 2002 به بعد تا 30-40 درصد سختگیرانه تر شده و ضمنا تستهای جدید تر هم اضافه شده

      ولی این 206 که ما داریم 4 ستاره نیست 2 ستاره هست به شرط اینکه 2 تا ایربگ داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هیچ می دونید چرا در این کشور به کیفیت اهمییت نمی دن؟چون آخه باید پراید روبدن تا با یک تصادف ساده داغون بشه تا یکی دیگه رو سفارش بدن.تا چرخه تولید حفظ بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مرگ دست خداست ، پراید وسیله است!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سمند از همه ی ماشین های ایرانی بهتره به خصوص EF7
    1 محکمه
    2 زیباست
    3 جاداره
    4شتابش بالاست
    5 کم مصرف تقریبا
    6 از همه مهم تر ایرانیه
    7 وهزاران خصوصیات پهتر از ماشین هایی چون ال 90 206 405 و……….

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. رامین

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      ماشین فقط 405!!!

      موافقم 0
      مخالفم 2
  10. babak

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من زانتیا دارم با این حالی که می بینم باید بفروشم چه ماشینی در حد 30 میلیون خوبه لطفا پاسخ دهید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. معین

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بفروشی؟نفروش بابک خان
      من همین هفته قبل با 180تا زدم به گارد ریل تو بزرگراه نوشهر-نور ماشین اینطور شد هم من هم سرنشین هیچیمون نشد،تازشم airbag هم نداشتیم
      قدرت و امنیت اتومبیل پلیس نامحسوس رو دست کم نگیرید

      اینم عکسهام

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        راست میگه اون تستی که از زانتیا میبینیت دوستان توی فرانسه انجام شده اگه دوست داشتید سمندتون رو بفرستید فرانسه تا بگم تست یعنی چی

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. آرش

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      آقای بابک اگر زانتیا داشتی هیچوقت همچین حرفی نمیزدی.چون زانتیا بعد از 20 سال که از تولیدش می گذره امنیتش بر همه ثابت شده و اینکه از یه عکس بخواهند سوءاستفاده کنندتا ضعف ماشینهائی که الان دارن تولید میکنند نهایت خیانت به مردم است.زانتیا در سال 97 با یک ایربگ 1/5 ستاره دقیقا برابر با مرسدس سی کلاس و ب ام و سری3 امتیاز گرفت اونهم از یورو.ماشینهائی که الان تولید میشه مثل سمند و 405 و 206 حتی همین امتیاز را هم نمیتونند بگیرند چه برسه به ماشینهای چینی که بجز یک مورد اصلا قابل پذیرش برای ازمون نبو ده اند و دارن باقیمتهای بالا به مردم میفروشند.اینکه پدال بجای روشن کردن وضعیت تست تصادف ماشینهای چینی و ایرانیهائی که الان تولید میشود میره یه عکس از 15سال پیش ماشینی که تعدادش کمتر از 50هزار دستگاه است رو دوباره با یه زیر نویس مشکوک رو میگذاره جای بحث داره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  11. aryamehr

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ما سورن ef7 چند ماه داریم حرف آقا رضا تا حدودی درسته ولی نه همش مثلا بزرگ ترین ایرادی ک موتورهای ملی دارن اینه که قطعشون بسیار کمیابه استوپر یا دریچه گازش مشکل پیدا کرد که گاز زیاد میخوره کل استانمونو گشتیم میگن قطعش نیست دومین مشکل مخصوصا برای شهرستانها نبود تعمیرکار و دیاگ مخصوص ماشینه بدنشم از سمت در خیلی قوی نیست وبا کوچکترین برخورد فرو میره ک برای ما تا یه کم خورد فرو رفت داخل حالا تصورشو بکنید تو تصادفات شدید چی میشه شتابش خوبه فرمونش ترمزاش سیستم صوتیش خوبه جاداره زیبا هم هست ولی کاش طراحی صندوق عقبشو تغییر میدادن چون کپ سمنده و کاش تست تصادفشم اینجا میذاشتید وهمچنین تست تصادف ماشینایی ک عکسشون هست تولید داخل رو میذاشتید نه ساختاروپا البته غیر سمند که ایرانیه البته فقط بدنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شروین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقایی که می گی سمند از همه بهتره سمند رو با 40 کیلومتر سرعت میزنند به مانع بعد می گن از همه بهتره اگ راست مگن بفرستند اروپا براشون تست کنه اگر میخاین ویدیوش تو اپارت هست میتونین ببینین چون من تجربهی بدی از تصادف با سمند ال ایکس داشتم با یه پراد تصادف کرد له شد به نظر من ال 90 از همه بهتره just logan dacia l 90

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      یه پراید زد پشت سمند پسر عمم با این که پراید رفت زیر اما کل صندوق رو جمع کرد. سپر پراید کاملاً سالم مونده بود اما درب کاپوتش نابود شده بود. شانس آورد کپسول گاز سمند منفجر نشده بود! حسارات تصادف خیلی به شرایط بستگی داره. این تست ها هم واضحه در شرایط نابرابر انجام شده. مطمئنم زانتیا از سمند ایمن تره و حداقل ترمزهای خیلی بهتری داره. ترمز ای بی اس سمند ال ایکس ماکت هستش!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  13. علی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    به نظر من اگر کوروش کبیر بلند میشد.یک عدد ماشین صفر فول آپشن
    پراید مدل SX-VX-FX-HX-YX-KXW-XXXXXX برمیداشت
    خودشونو مسخره کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان اصلا” نباید اینجوری مقایسه بشن . اولا این تست زانتیا واسه قبل فیس لیفش هست .
    دوما” شما واقعا فکر میکنید 206 با 4 ستاره از زانتیا با 1/5ستاره امن تره !!!؟ شما برید تصادفایی که 206 کرده و تصادفایی که زانتیا کرده رو باهم مقایسه کنید ببینید 206 4ستاره چقدر کشته داده و زانتیای 1/5 ستاره چقدر .
    واسه نمونه خدمتتون عرض کنم که مثلا همون زانتیایی که تو بزرگراه یادگار امام با 190 تا سرعت با گارد ریل برخورد کرد و رفت رو هوا و بعد روی یه پراید تو اون یکی باند فرود اومد اگه تصاویرشو دیده باشید و گزارش آتش نشانی رو خونده باشید متوجه میشید که راننده زانتیا با جراحت خیلی کم و کاملا” سالم از ماشین اومده بیرون
    زانتیا از هر نظر ماشین ایمنی هست و از مگان هم ایمنی بیشتری داره .
    یا یه نمونه دیگه که به چشم دیدمو میگم : توی اتوبان راننده زانتیا با سرعت تقریبا 200تا شایدم بیشتر از بغل ما رد شد و رفت جلوتر و راننده که خواب آلود بود با گارد ریل برخورد کرد و یه ارتفاع خیلی زیادی پرت شد بالا و بعد اومد روی زمین , شاید باورتون نشه و بگید با این تصادف و سرعت امکان نداره ولی راننده و سرنشینان ماشین کاملا سالم از ماشین امدن بیرون . همین سیستم زانتیا که تعادل ماشینو تو هر سرعتی حفظ میکنه خودش دنیایی داره . اینایی هم که چپ کردن به دلیل برخورد با یه شی دیگه بوده نه از دست دادن تعادل . امنیت زانتیا در تصادفاتی که دیده شده خیلی بالاس و ما هم با واقعیات و مستندات کار داریم نه با یه تست تصادف . تصادف شاخ به شاخ زانتیا هم عکساشو دیدم و توی همه ی تصادفات شدید زانتیا برنده بازی بوده .

    زانتیا یه پدیده س , پدیده .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. معین

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      موافقم باهاتون زانتیا به اصطلاح 1.5ستاره به 10ستاره پژو می ارزه،من همین هفته قبل با زانتیا با 180 تا زدم به گارد ریل سمت نوشهر یه خال رو صورتم نیافتاد،میتونید عکس ماشینو در حالی که بین دوتا گارد ریل از لینک زیر ببینید،منم که راننده بودم توی عکس بعدی کنارش وایسادم،کسیم که داره عکس میگیره دوستمه که اونم هیچیش نشد
      *نکته آخر کلا airbag خاموش بود سمت سرنشین واسه منم چرم پیچیده بودم که درنیاد چون همش داخل شهریم.
      این ماشین مدل 83

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. آرش

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اقا سعید کاملا با گفته تون موافقم چون در این زمینه خیلی تحقیق کردم و در عمل هم بهم اثبات شده.اولین بار 3سال پیش که این عکسو در شاهکار دیدم خیلی حالم گرفت ولی چون چند سال بود زانتیا داشتم باور کردنش خیلی سخت بود.به سایت یورو رفتم دیدم نوشته هر چه وزن بیشتر بشه اسیب به بدنه هم بیشتره بنابراین نتیجه تست یه ماشین 800کیلوئی رو نمیشه با ماشین 1300 کیلو مقایسه کرد و خودشون هم چند تا ازمایش کردن مثلا یاریس که 5 ستاره داشته وقتی به کمری که 4ستاره داشته برخورد کرده یاریس خسارت خیلی شدیدی خورده.دوما قانون اروپا اینه که اگر ماشینی از پس این تستها برنیاد حق تولید نداره در حالی که بعد از این تست در سال97 تا سال2001 هفتصد هزار دستگاه زانتیا تولید و فروخته شد.کلا دیدم اهداف دیگری از انتشار این تصاویر با این توضیحات در ذهن دارند کهدیگر این حنا رنگی ندارد.من با دیدن نظر شما و دیگر دوستان که آگاهانه اظهار نظر کردید بسیار خوشحال شدم.و از یک چیز دیگر هم تعجب میکنم اینه که چرا تا کنون نتیجه آزمایش سمند منتشر نشده تا ببینیم کجا و چند امتیاز گرفته همش شده همین عکسها.قطعا باعث خوشحالی هر ایرانی میشه که ساخته ایران 5 ستاره بگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ماشین باز

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اساتید
    شما وااقعا چرا میخواین زانتیا رو ایمن نشون بدین واقعا چرا؟
    عموم زانتیا داره و ما هم206 و هم تندر داشتیم من تصادف همشونم دیدم علمی نظر بدین خواهشا
    تنکنولوژی زانتیا واسه چند سال پیشه؟1980میلادی الان میدونین چند ساله که دیگه تولید نمیشه؟میدونین؟
    اما206و تندر هنوز تو بازارای بین المللی تولید میشن و این یعنی تکنولوژی بالاتر
    اما بحث ایمنی من باتندر با 160تا سرعت رفتم اونور بولوار و اونور با یه405 تصادف کردم405 تا سقف تا شد پای رانندش شیکست اما ما سالم موندیم
    زانتیا هندلینگ بالایی داره و کم پیش میاد تصادف کنه اما خدا نکنه به جایی بخوره اما تندر دقیقا برعکس
    هر تصادف شرایط خودشو داره اما تو شرایط برابر دیدین چی شد
    ان روزا ایمنی یکی از فاکتور های مهم خرید یه وسیله نقلیه هستش بر عکس اینجا
    اونی که میگه سمند پرشتابه شتاب صفر تا صد ماشینا اینه سمند 12.5و دئیست و شیش11.9و تندر هم10.3ثانیه زانتیا9.8البته2000و زانتیا1800هم10.5ثانیه تحقیق کنین لطفا شما که میگی زانتیا خوبه دو برابر 106پولشه اون بازم خوبه خرج نگه داری و اصطحلاکشم که دیگه معروفه با پول زانتیا یه آوانته بگیر سروری کن
    گاهی خندم میگیره از نظرات

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اقای ماشین باز اولا زانتیا تولید 1994 هست نه 1980 که فاصله تکنولوژیش با 206 4سال است 206 تولید سال 1998 هست. من خودم هم 206 تیپ 2 مدل 85 دارم وهم زانتیا به تمام دوستان که 206 دارند توصیه میکنم واقع بین باشید و جون خودتون را به خطر نیندازید .206 که 4 ستاره گرفته 2 در است و 2 ایربگ دارد در حالی که بیشتر 206های ایران بدون ایربگ و 4در هستند هر چند میدونم نسبت به خیلی از ماشینهای داخل ایران ایمنتر است ولی میدونم این نتیجه در مورد ماشین من نیست.تازه بالاترین سرعت برخورد به مانع در تست تصادف 64کیلومتر مربوط به یورو است.بنابراین اگر باسرعت 80 کیلومتر تصادف پیش بیاد واقعا زنده موندن دست خدا است.نه اینکه کسی با این تصور که 5ستاره داره 170 کیلومتر سرعت بره.تمام ماشینهائی که 5ستاره داشتند در آزمایش سال 2013 که گوشه ماشین رو به دیوار میزنند مردود شدند دیگه چه برسه به ماشینهای دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. وحید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من تو 115 جاده ای کار میکنم. تصادفات زیادی دیدم. با وجودی که عاشق زانتیام ولی تو تصادفات داغون میشه. ولی 206 و ال نود واقعا محکم و ایمن هستن. هردوشون در تصادفات از جلو واقعا ایمن هستن. بشرطی که سپرشون با مانع برخورد کنه. توی چپ شدن و واژگونی هم هنوز ندیدم که سقف 206 بیاد پایین.
    داداشم با ال90 (مدل88 پارس خودرو) زد پشت پراید ،صندوق و سپر و کلا عقب پراید داغون شد ولی ال90 در کمال ناباوری یه خط کوچیک هم برنداشت. افسر راهنمایی از تعجب شاخ درآورده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آرش

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      آقا وحید اگر شما ال90 داری و میخواهی از اون حمایت کنید دیگه چرا برای خودتون عنوان درست میکنید.تصادفهای 206 و ال90 و سمند و زانتیا را سرچ بکنید همه چیز دستتون میاد که در تصادفهای واقعی کدام ماشین بیشتر کشته میده.ای کاش که هیچکدام از این ماشینها یک کشته هم نمیدادند ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری استوضمنا یه واژگونی ال90 هم سرچ کن تا اوضاع را ببینی.ما ایرانیها دوست داریم خودمونو گول بزنیم واقعیتها رو میبینیم نمیخواهیم باور کنیم. ولی در کل مطمئنم راننده ای که ایمن رانندگی کنه در پراید ایمنتر است تا راننده ای که بد رانندگی کنه و سوار بنز اس کلاس باشه.نمونه هاشم زیاده.تازه همین پدال مگر تعداد تصادفهای ماشینها از روز اول تولید تا پایان سال 91 را پخش نکرد؟زانتیا در پائینترین رده تعداد تصادف قرار داره حتی نسبت به ماشینهائی که تعدادشون از زانتیا کمتر است و یا برابره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. daniyal

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    توی تصویر پایین سمت راست رینگ جلو رو نگاه با تصویر بالا یکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ماهان

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش تا کی باید آشغالهای ایران خودرو و سایپا رو بخریم تا کی آخه گناه مردم ایران چیه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    بابای من 6 سال پیش یه زانتیای فرانسوی سفید خرید
    بعد یا سرعت 160 تا زد به یه سمند و سرنشین سمند فلج شد
    الآن یه پرادو داریم ولی همیشه میگه هیچ چیز زانتیا نمیشه بخصوص تولید فرانسش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. hessam

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه فهمیدید که ال90 تو امنیت هم بالا تره پس دیگه بحث نکنید.من نمیدونم مشکل بعضی ایرانیا با تندر چیه؟؟؟اگه به قیافس که برین همون سمندی که بعد از 2-3سال لش میشه رو بخرین…!؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. سعید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عموی من باسمند از دره افتاد پایین یه خط برنداشت بدنش الان 6سال ماشینی جز سمند نمیخره میگه جون منو نجات داد سمند!
    من خودم سمند دیدم زد به جدول با100تا سرعت ماشین پشتک زد با صندوق عقب اومد زمین دوباره چرخید اومد رو چرخاش راننده خدا شاهده خط برنداشت اومد پایین گفت حال کردم با سمند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mo

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا تندر که با سرعت 60کیلومتر بره بعد یه چدخش بره رو یه چاله یا دست انداز چپ کنه بیاد رو سقف آخه ماشینه من به چشم خودم دیدم عکسم گرفتم تازه 2بار دیدم تندری که به آسونی چپ گرده اومده رو سقفش!
    بعد سمند تو انگلستان و کشورهای خلیج تست شده و آبروی ما ایرانیا رو حفظ کرده و استاندارد لازم رو کسب کرده از نظر تصادف انقدرم نزنید تو سر سمند من رفیق عراقی دارم میگه تو عراق عربا عشق سمند دارن حال میکنن باش ما اینجا میزنیم تو سر ماشین وطنی خودمون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستای گلم
    بعضی از نظرات تاسف بر انگیزه مثلا دوستی که می فرمایید بابام زد به سمندو طرف فلج شد
    اگر واقعا این حرفتون راست باشه و شما بخاطر جو دادن مثل خیلی ها که سرعت 80+ رو امن میدونن؛
    اون وقت روتون میشه بگید زد یکی فلج شد این خجالت آوره. یه هموطن ما فلج شده ما اومدم میگیم که کلاس ماشین بذاریم؟؟؟
    واقعا مرگ و زندگی دست خداست بنده شاگرد صافکار بودم. حداقل هفته ای 5تا ماشین جمع میکردیم.
    زانتیا زیر بندی محکمی داره اما در مورد اطاق جلوی تندر90 هیچ حرفی برای گفتن نداره
    جفتشون هم من چکش زدم و مقاومتشو دیدم. از لحاظ طراحی اتاق هم به نظرم تندر90 خیلی ماشین خوبیه و اگه بخوایم به قیافش گیر بدیم دیگه بحث فنی نباید کنیم!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      آقای علیرضا لطفا از صحبت دیگران برای نشون دادن اینکه انسانیت شما بیشتره سوءاستفاده نکن . اگر بحث انسانیت است تندر و 206 و سانتافه در تست عابر پیاده هیچ ستاره ای نگرفتن باز صد رحمت به زانتیا که 15 سال پیش برای عابر پیاده هم ستاره گرفت.همتون از اینکه ماشینتون محکمه و به هر کسی و هر چیزی بزنه هیچیش نمیشه دارید دم میزنید کدامتون در مورد عابر پیاده و یا سرنشینان ماشین مقابل صحبت کردیدو احساس مسئولیت کردید. ولی این مقاله به هدف خودش رسید ببین چطور همه رو با ماشینی که دیگه تولید نمیشه مشغول کرده هیچکس در باره ماشینهای جدید از هوو که قاتل جاده هاست تا پراید و سمند و 405 و بخصوص ماشینهای چینی حرف نمیزنه.ام وی ام 110 در حریم امن قرار گرفته هیچکی در باره تست اون حرف نمیزنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  24. امین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بابا جان چرا اینقدر بحث میکنید؟؟ زانتیا موقعی که تو فرانسه تولید میشد 2 تا مدل داشت یکیش تو سال های 1993 تا 1997 تولید میشده و یکی هم تو سال های 1998 تا 2001 الان این تست که میبینید مال زانتیای 1993 تا 1997 هستش که تو ایران هم نیست زانتیا های ایران و زانتیا 6 سیلندر جزو اون سری دومی هستن که متاسفانه اون زانتیای دومی رو این شرکت تست نکرده این زانتیا با نسبت زانتیا های موجود تفاوت های داره مثلا یک ایربگ داره زانتیا های موجود 2 ایربگ دارن این زانتیا بدنش خیلی ضعیفه و شاسی هاش و حتی در های ضعیفی داره به نسبت سری دومی در مورد زانتیا 6 سیلندر هم موتور 3000 و 200 اسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    در مورد زانتیا 6 سیلندر هم موتورش 3000 سی سی 200 اسب قدردت داره شتاب 0 تا 100 6.5 ثانیه هست و از همه جالب تر که ماکسیما رو سوسک میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بابک

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    زانتیا با وجود امکاناتش چون ماشین ایمنی نیست به درد نمیخوره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  27. سینا

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    سمندی که میبینید تست شده مربوط به سمند های معمولی یا (قدیم)هست ولی تو مدل های LXوسورن وزن ماشین 100 کیلو کمترشده و نقاط ضعفش گرفته شده میتونید تو آپارات ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سیامک

    ۱۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من از پدال که این متن را گذاشته چند تا سئوال دارم.
    1-با وجودی که خودروسازان ایران برای گذاشتن یک جا لیوانی و تغییر جنس موکت کف جاروجنجال راه می اندازند و هزاران بار آن را تبلیغ می کنند چگونه حتی یک بار در مورد تست تصادف سمند صحبت نکرده و نتیجه صادر شده از طرف سازمان تست کننده را ارائه نداده است؟
    2-قطعا شما که در مورد تست تصادف مطلب میگذارید سازمانهای مختلف تست و اختلاف سطح اونها را میدانید مثلا نیسان ناوارا در سال 2012 از ancap چهار ستاره گرفته در حالی که همون سال نتوانست هیچ ستاره ای از encapبگیره.و مثالهای بسیار زیادی در این زمینه هست که اگر مایل بودید میتونم براتون بنویسم.حال چگونه عکسهای زانتیا در 16سال پیش از سختگیرترین سازمان را در برابر عکس سمند از یک سازمان مجعول قرار میدید؟بدون درج اختلاف سطح این سازمانها اگر فیلمها و عکس سمند واقعی باشد
    3-شما قطعا بهتر از من میدانید که در سال 1997 که یوروانکاپ تازه تاسیس شده بود و روش تستش متفاوت بود یعنی 40درصد جلو ماشین را به مانع میزد زانتیا جزئ ماشینهائی بود که عملکرد خوبی را ارائه دادو تنها یک ماشین فولکس پاسات با دارا بودن 2 ایربگ و کمربندهای پیش کشنده و محدودکننده بار تونست 3ستاره بگیره چند ماشین هم 2/5 ستاره و مابقی 1/5 و پائینتر گرفتند و خیلی از خودروسازان اصلا شرایط شرکت در تست را نداشتند. حال برای ایمن نشون دادن سمند چگونه عکسهای مربوط به 16 سال پیش خودروهای اروپائی را میگذارید چرا نتایج ماشینهای همین سیتروئن در سال 2005 به بعد را نمیگذارید. هرچند خودتون هم خوب میدونید سمند حتی الان با داشتن ایربگ هم موفق به گرفتن 1ستاره از یورو ان کاپ نمیشود.
    4-لطفا به مقاله مجله ماشین شماره 340 توجه کنید در این مقاله تحقیقات 2 سازمان بسیار معتبر adacالمان و fdm دانمارک در مورد قابل مقایسه نبودن تست تصادف ماشینهای کوچک با بزرگ رادرج کرده.حتی 2خودرو که تقریبا در یک کلاس بودند یعنی پژو308 و فورد فیستا که هردو در تست یوروان کاپ 5ستاره گرفتند ولی وقتی این دو ماشین به هم برخورد کردند این فورد فیستا بود که بدلیل کم وزنتر و کوچکتر بودن آسیب بسیار بیشتری دید.حال شما چگونه نتایج تست 206 946کیلوگرمی را با زانتیا 1260 کیلوگرمی مقایسه میکنید.به زانتیا 300کیلوگرم با سرعت 64کیلومتر ضربه بزرگتری وارد شده.
    5-من از پدال انتظار خیلی بیشتری داشتم تا اینکه وارد اینگونه بازیها بشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سیامک

    ۱۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من موندم تعهد اجتماعی تولیدکنندگان و روزنامه نویسان خودروئی وصاحبان سایتها کجا رفته,تا وقتی یک خودرو تولید میشه همه به به و چه چه میکنند و از ایمنی بالای اون مقالات مینویسند.ده ها مقاله در زمینه ایمنی زانتیا وجود داره بعد وقتی تولیدش قطع شد و برخلاف تمام دنیا که تولید کننده تا عمر دارد مسئولیت تولیدات خود را بر عهده می گیرد در ایران سایپا بسیار زشت خودشو کنار کشیده همه شروع به کوبیدن اون ماشین میکنند وتبلیغ برای تولیدات موجود.ببینید چه تبلیغاتی برای پراید انجام میگیره!در هر 1000 ماشین ایران 4دستگاهش زانتیاست و اونهائی که دارند هم با مستندات و هم تجربه شخصی ایمنی بسیار بالای اون در برابر تولیدات داخلی(به در برابر تولیدات داخلی تاکید دارم)ایمان دارند و شما نگران اونها نباشید .نگران تیبا باشید که ظرف کمتر از 3سال22500 فقره تصادف به ثبت رسونده.و نگران سمند باشید که با 1میلیون دستگاه با 3/4 درصد تصادف در صدر بیشترین تصادفات قرار گرفته ,نگران ال90 باشید که اگر یک ذره مسئولیت احساس میکردند و مشکل عدم تعادلشو گوشزد میکردند خودروسازها مجبور میشدند برطرفش کنند.نگران خودروهای دوگانه سوز باشید که هران خطر انفجارش هست,پرایدی با 9 سرنشین 4بزرگسال و5خردسال در گلستان وقتی ماشین سنگین از عقب بهش میزنه کپسول گاز منفجر میشه و 9نفر درجا جان به جان افرین تسلیم میکنند(خداوند روحشان را شاد کند)به اندازه تمام تلفاتی که زانتیا در یک سال میدهد.پس مرد باشید و حقایق را بنویسید در باره ماشینهائی که تولید میشود بنویسید که مشکلاتشو برطرف کنند نه چیزی که دیگر تولید نمیشود.آدرس این اعداد و آمارهاwww.pedal.ir/ایران-رانندگی-حوادث-خودرو-مرگ-آمار/ایستگاه ویا در بخش جستجو پرسانحه ترین خودروهای ایران را جستجو کنید مشخص میشه باید از کدام ما شینها ترسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رشید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سمند و ال90 ایمن هستند که در تصادفها اینقدر کشته میدن.اگر ایمن نبودند چی میشد.مطلب مقایسه تندر90 و سمند lxراببینید مخصوصا 3صفحه آخر.خدا به داد ما برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا