تکنولوژی‌های جدید در خودروها و مشکلات آنها

همه‌ی افراد از تجهیزات جدید با تکنولوژی بالا در خودروهای مدرن لذت نمی‌برند.
شکایات مصرف‌کنندگان از نرم‌افزارهای خودروها در طی چند سال گذشته به‌طور پیوسته افزایش داشته و سال 2016 کمی بیش از سطح سال قبلی است.

safetyiq
طبق مطالعه‌ی ایمنی IQ موسسه‌ی جی دی پاور که شکایات سازمان ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌ها را هم در نظر گرفته، مصرف‌کنندگان تا به اینجا 202 شکایت رسمی را ثبت کرده‌اند در مقایسه در مدت مشابه سال گذشته 204 شکایت ثبت شده بود. در سال 2015، تعداد کلی 615 شکایت مربوط به مشکلات نرم‌افزاری ثبت شد که این تعداد در سال 2014 به 505 مورد می‌رسید.

jd-power-safetyiq-study
به نظر می‌رسد که این روند افزایشی باشد و در طی 5 سال گذشته مجموع 2011 شکایت مرتبط با این موضوع در سازمان ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌ها ثبت شده است.

2016-Honda-Civic-Display-Screen-02
ایمنی IQ یک اپلیکیشن آنلاین توسعه یافته توسط جی دی پاور است که داده‌های سازمان ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌ها را با داده‌های خودرویی جی.دی پاور یکی می‌کند بنابراین محققان می‌توانند بین شکایات صورت گرفته و فراخوان‌های انجام شده ارتباط برقرار کنند. جی دی پاور متوجه شد که فراخوان‌ها هم در حال افزایش هستند و بین سال 2014 تا 2015، تعداد فراخوان‌ها 45 درصد بیشتر شده است. از 5 سال گذشته تا به امروز 189 فراخوان جداگانه‌ی نرم‌افزاری انجام شده که بیش از 13 میلیون دستگاه خودرو را تحت تأثیر قرار داده است.
طبق داده‌ها، شورولت، رم، مزدا، جی‌ام‌سی و سوبارو کمترین تعداد شکایات را داشته‌اند درحالی‌که اسمارت، ایسوزو، تسلا، ولوو، جگوار و لندروور بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.

2013 Land-Rover LR4 Interior
یکی از مسئولان جی دی پاور می‌گوید:

شکایات مصرف‌کنندگان هسته‌ی اصلی عملکرد خودروسازان را نشان می‌دهد و این مورد زمانی که بحث پیش‌بینی فراخوان‌های آینده و رضایت طولانی‌مدت مصرف‌کنندگان پیش می‌آید مهم است. مشکلات مربوط به نرم‌افزارها متداول‌تر شده‌اند و اگر به خوبی رفع نگردند می‌توانند باعث مخدوش شدن اعتماد مصرف‌کنندگان به تکنولوژی‌های جدید این صنعت شوند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

7 دیدگاه

  1. داج توماهاک
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    تسلا خودرویی با تکنولوژی بالا درحال فعالیت ولی بازم خیلی ها دوس ندارن

    پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    202 شکایت ثبت شده که بیشتر از 204 شکایت سال قبله؟!ایراد تایپیه؟

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    اینطور که معلومه برای پیشرفت سریع تکنولوژی و عقب نموندن خودروساز ها از هم دقتشون تو ساخت و کیفیت فناوری های این مدلی کم شده

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    اقا شما به ما از این ماشینها با تکنولوژی پیچیده بدین من تعهد میکنم هیچ کدوم از ملت شریف ایران هیچ شکایت یا اعتراضی به نقص تکنولوژی این ماشینها نداشته باشن

    پاسخ
  5. فرزاد
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    اینا تو 5 سال 2000 تا شکایت داشتن
    ما تو سال 93
    16000 کشته تصادف رانندگی
    حالا بگذریم که چنده هزار نفر هم هر ساله شکایت میکنن

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    هر تکنولوژی جدیدی، تا بخواد مشکلاتش رفع بشه از این موارد پیش میاد، اما بعد از چند سال مشکلات رفته رفته کمتر میشه.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل one:1
    one:1
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    از تسلا جگوار لندروور و ولوو انتظار نداشتم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.