متفرقه

خرید کمپانی Mobileye توسط اینتل

اینتل اعلام کرده که کمپانی تکنولوژی خودروهای خودران Mobileye را به قیمت ۱۵.۳ میلیارد دلار می‌خرد.

intel-and-mobileye-7a
طبق توافقنامه‌ای که اخیراً امضا شده شرکت تابعه‌ی مخصوص اینتل پیشنهاد خرید تمامی سهام این شرکت را ارائه خواهد کرد. هر سهم به قیمت ۶۳.۵۴ دلار واگذار خواهد شد. اینتل می‌گوید این معامله به آن‌ها اجازه خواهد داد تا تخصص و تجارت کامپیوتری و ارتباطی خود را با تجارب بصری کامپیوتری Mobileye ترکیب کرده تا خودروهای نیمه خودران و کاملاً خودران آینده را تولید کنند.

intel-and-mobileye-4
یکی از مدیران ارشد اینتل می‌گوید:

خرید شرکت Mobileye باعث خواهد شد پردازشگرهای Xeon، FPGA ها، مموری سه‌بعدی XPoint و مودم‌های ۵G شرکت ما با دید کامپیوتری پیشروی صنعت خودرو یکجا جمع شود. این خرید اساساً باعث ادغام چشم‌های هوشمند خودروی خودران با مغز هوشمندی خواهد شد که در واقع خودرو را می‌راند.

intel-and-mobileye-3
Mobileye یک‌بار سخت‌افزار خودران برای تسلا را تهیه کرده اما بعداً از آن جدا شده است. با این وجود کمپانی در حال کار با خودروسازان مطرح و استارت آپ های زیادی برای ورود این تکنولوژی به خیابان‌ها است. از جمله‌ی این خودروسازان می‌توان به ب ام و، جنرال موتورز و لوسید اشاره کرد.

intel-and-mobileye-6
اینتل انتظار دارد سیستم‌ها، داده‌ها و بازار سرویس‌های وسایل نقلیه تا سال ۲۰۳۰ به ۷۰ میلیارد دلار برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    Mobileye نرم افزار پردازش تصویر داره و اینتل پردازنده های قوی. ادغامشون خیلی تکنولوژی خودران رو پیش میبره. ب ام و هم مدتیه که با هر دو شرکت در حال همکاریه و اعلام کرده که در سال 2021 اتومبیل کاملا خودران خودش که در واقع از نسل پنجم تکنولوژی خودران برخورداره رو رونمایی میکنه. نسل پنجم خودران ها ماشینایی هستن که نیاز به فرمان ندارن (مثل کانسپت vision next 100)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    چه قدر قیمت این شرکت زیاد هستش اوپل واکسهال ۲.۳ ملیارد دلار اونوقت این شرکت نه چندان معروف رو اینتل ۱۵.۳ ملیارد خریده عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا