خودروهای بدون ستاره در آسمان ایمنی

نیسان با احیای داتسون به بازارهای کشورهای در حال توسعه نظیر هندوستان چشم دوخته است. اما ایمنی خودروهای جدید داتسون از همین ابتدا زیر سؤال رفته است. خودروی هاچ بک GO حتی در تست تصادف NCAP هندوستان هم هیچ ستاره ای دریافت نکرد.

داتسون GO در تست تصادف از روبرو
داتسون GO در تست تصادف از روبرو

در ماه ژانویه خودروهای سوزوکی ماروتی آلتو 800، هیوندای i10، تاتا نانو، فورد فیگو و فولکس‌واگن پولو نیز در این آزمون‌ها ارزیابی شدند. جالب اینکه در این ارزیابی تمام این خودروها در ایمنی بزرگسالان، در حالت بدون استفاده از ایربگ، صفر ستاره دریافت کردند. این آزمون‌ها تنها برای خودروهای وارداتی به هند بوده و پس از انتشار نتایج، فولکس‌واگن تصمیم گرفته تا مدل پولو را در این کشور با دو ایربگ به صورت استاندارد و بدون هزینه اضافی به فروش برساند. ارزیابی مجدد این خودرو با دو کیسه هوا با 4 ستاره ایمنی همراه بود.

نتیج ارزیابی تست تصادف داتسون GO
نتیج ارزیابی تست تصادف داتسون GO

در مورد داتسون بدون کیسه هوا هم تصادف با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت از روبرو با یک دیوار، به مفهوم تماس و برخورد سر راننده با فرمان و داشبورد و آسیب‌های جدی است. پوسته بدنه نیز بدون مقاومت، پاره شده و تغییر شکل جدی و خطرناک ستون‌ها باعث می‌شود که حتی استفاده از ایربگ نیز تأثیری در نتایج نداشته باشد.

سوزوکی سوئیفت در تست تصادف از روبرو
سوزوکی سوئیفت در تست تصادف از روبرو

نتیج ارزیابی تست تصادف سوزوکی سوئیفت
نتیج ارزیابی تست تصادف سوزوکی سوئیفت

در این آزمون سوزوکی سوئیفت نیز شرکت کرد و در حالت بدون ایربگ با برخورد شدید سر به فرمان و داشبورد و آسیب‌های جدید همراه بود اما برخلاف داتسون GO در حالت استفاده از کیسه هوا، حفاظت از سرنشینان بهبود قابل‌ملاحظه ای یافت.

[jwplayer mediaid=”92995″]
این نتایج می‌تواند آبروی نیسان و داتسون را در عرضه جهانی مدل GO به خطر اندازد. بعید است مصرف‌کنندگان در صورت داشتن حق انتخاب، خودرویی ناامن را انتخاب نمایند. [دانلود ویدئو]

32 دیدگاه

  1. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    اینجور مسایل رابطه مستقیمی با توانایی مشتری در خرید خودرو داره
    مشتری هندی با اون مقدار کم دستمزدش تا همین چند سال پیش فقط میتونست موتور بخره ولی امروز لااقل میتونه ماشین نا ایمن بخره
    همین ماشین ناایمن از موتور ها خیلی خیلی ایمن تره
    در واقع کمپانی های خودوسازی با این فکر که یه هاچ بک بی ستاره از یه موتورسیکلت خیلی خیلی ایمن تره، اومدن و این ماشینارو ساختن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل پوری پوریا
      پوری پوریا
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      اره!. با نظرت موافقم ولی در بعضی موقع هاممکنه تصادف با یه ماشین خیلی خیلی خطر ناک تر باشه. خوب هندی ها هم آدمن. چون هندی هستن دلیل نمیشه که باید ماشین بی کیفیت سوار بشن. به نظر من ماشین حداقل باید 1 ستاره رو داشته باشه!

      پاسخ
        1. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          فعلا که از بعضی از جا ها بیشتر به فکر ایمنی و جان مردم بوده

          اگه دقت گرده باشین تست تصادف تو هندوستان انجام شده

          حالا شایدم من اشتباه کنم اما با این حال مطمئنا بین همین خودرو ها هم حق انتخاب تو بازار هند هست

          نه اینجا که حق انتخاب قشر عظیمی از مردم فقط بین اعداد مث 132 و 111 و 151

          حالا می دونین سایپا برای پلت فرم ایمن سازی شده پراید 90 میلیارد تومن هزینه کرده؟

          🙂

        2. ASTON MARTin
          سوابق: (831 دیدگاه) ,

          عجله نکنید هند هم چندی دیگه از ایران جلو میزنه
          همین الانش هم خیلی عقب نیست

    2. رضا.2272
      سوابق: (187 دیدگاه) ,

      یه دونه سوزوکی سوییفت سبز پسته ای دیدم توی اهواز
      اندازه 111 بود اما محو تماشاش شدم

      پاسخ
    3. احسان
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      درسته.
      این خودروها جایگزین ریکشا هستند.

      پاسخ
  2. مهدی 911
    سوابق: (267 دیدگاه) ,

    نظرسنجی همین خودروی بی ستاره داتسون=لایک پراید=دیسلایک

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      ي نكته مثبت پرايد اينه ك بعداز تصادف ديگه دنبال جنازه نميگردن چون ميدونن يارو مث ماشين پودر شده!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل حسین
      حسین
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      به نظرم پراید 2 ستاره داره
      بعد تصادف مغز شاگردو باید از تو داشبود درارن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        2ستاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        اگر 2ستاره داشت،پراید محبوب ترین ماشینی که من دوست دارم بود!!

        پاسخ
  3. لاکی استریک
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    بچه های سایپا رفتن تو تیم داتسون احتمالا

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      کمپانی های خودرو باید از ویران خودرو و سایبان درس اقتصاد بگیرن
      والا این دوتا شایسته دریافت نوبل اقتصادن!!!
      بی کیفیت ترین ماشین
      در طولانی ترین زمان ممکن
      با کمترین تغییرات
      و بالاترین سود ممکن
      .اقتصاد مملکت از همینجا زنده ست!!!
      والا آمریکای جهانخوار،ویتنام و گواتمالا و کنگو و آنگولا رو اینطوری آباد نکرد که این دوتا دارن ما رو آباد میکنن…

      پاسخ
      1. amir hosein
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        دمت گرم داداشی حرف دل ما رو زدی.کارت درسته

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      فکر کنم بچه های سایپا خداروشکر تونستن تو تیم داتسون و سوزوکی نفوذ کنن!
      نزدیک بود فولکس هم به فنا بره من جلوشونو گرفتم!!!

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (599 دیدگاه) ,

    ماشین بدون کیسه هوا که ستاره نمیگیره یه دونه ایربگ دارش رو تست میکردن.
    نیسان باید به فکر ایمنش باشه.
    قیمت go زیر هفت هزار دلاره

    پاسخ
  5. حسام
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    اگه هند اینو پسند نکرد، داتسون حتما با سايپا و ایرانخودرو مذاکره کنه،قطعا با دو برابر قبمت اینجا ميتونه بفروشه

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      صحبتتون رو باید طلا گرفت آقا حسام…

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    کاش پراید کیسه هوا نداشت ولی محکم بود
    فکر کنم کیسه هوای پراید اصلا کار نمی کنه

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    یکی نیست بگه آخه مثلا خود ماشین های هندی خیلی امنیت دارن؟ پیش تاتا نانو خیلی هم ایمنه

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    این چه حرفیه می زنید پراید جدیدا دو ایربگ شده !و می دونستید

    پراید اولین ماشین با ایمان دنیاست ؟ چون بعد از تصادف شمارو مستقیما

    به سوی اصبروالصابرین می بره !

    پاسخ
  9. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    مقامات کشور هندوستان بدلیل رشد بی رویه جمعیت و رسیدن آن به مرز یک و نیم میلیارد بدنبال راهکارهایی برای کنترل و در مرحله دوم کاهش جمعیت را از طریق سیاست های غیر مستقیم پیگیری می کنند هند از نظر منابع و تکنولوژی کشور ثروتمندی است ولی مردم روی سقف قطارها و اتوبوس ها سوار میشوند یا اینکه هرساله تعداد زیادی از آنها در حوادث جاده ای و ریلی جان خود را از دست می دهند ولی برای من جای سوال است چرا در کشور ما که جمعیت نسبت به مساحت متعادل است و مسولان دم از افزایش جمعیت می زنند ولی در عمل باز به دنبال کاهش جمعیت هستند مثل تولید 20 ساله پراید و دیگر خودروهای بی کیفیت و نا ایمن و استفاده از هواپیماهای از رده خارج و…………. مگر درست کردن یک خودرو ایمن و با کیفیت در این کشور با این عظمت برای این مردم کم توقع و زحمت کش و فهیم اینقدر سخت و غیر ممکن است؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  10. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    هند که خودش دارای صنعت خودروسازی است و شرکت ماهیندرا خودروهای خوبی تولید می کند مثل اینکه مدتی قبل امتیاز پلتفرم لوگان 2005 را از رنو داچیا خریداری کرد و با قیمت بسیار مناسب تولید و به فروش می رساند به نظر من بازار غیر انحصاری هند اصلا نیاز به تولید این خودروی نا ایمن ندارد

    پاسخ
  11. omid
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    با ارائه این خودروها ممکنه اعتبار نیسان به خطر بیفته. هرچند که به نظرم این تست هم صدردصد درست نیست و خیلی بعیده که یه ماشین(مثلا سوزوکی سوییفت اشاره شده) بدون داشتن اربگ بی ستاره باشه و فقط با داشتن دو اربگ چهار ستاره بگیره ! چون اون شکست افتضاح و وحشتناکی که ستون A ماشین در نیسان و سوزوکی خورده به هیچ وجه با اربگ و … جبران نمیشه، چه برسه اینکه چندتا ستاره بگیره. در بحث امنیت روز دنیا فاکتورهای بسیار مهمتری وجود دارن که اربگ یکی از ابتدایی ترین هاش محسوب بشه.

    پاسخ
    1. omid
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      معذرت میخوام منظورم فولکس پولو بود که با دو اربگ چهار ستاره گرفت.

      پاسخ
      1. مرتضی
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        به نظر فولکس با دو کیسه هوا نمره قبولی گرفت ولی بقیشون عاجزند از این کار دم فولکس گرم که سریع به فکر نصب کیسه هوا افتاد اونم بدون هزینه اضافی!!!! بقیه یاد بگیرن! که الان طرفداراشون ساکتند!

        پاسخ
  12. من
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    خب اینم راهکار پرایدو به هند که بزرگترین بازار خودروهای ارزان هست بفرستین اونوقت همونجا با ایربگ و بی ایربگ تستش میکنن مشکل تست ماهم در ایران حل میشه لا اقل میفهمیم چی سوار میشیم

    پاسخ
  13. لوگان
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    این تستا رو که دیدم یهو به فکر داچیا لوگان افتادم خودوریی که ابتدا با قیمت 5 هزار دلار شروع شده که خیلی ارزون بوده اما همون ماشین ارزون تونست 3 ستاره اونم از موسسه یوروانکپ بگیره که بنظرم نسبت به قیمتش ایمنی قابل قبولی داشته قرار نیست ماشینی که ارزن باشه ایمنیش پایین باشه ایمنی باید برای همه باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.