متفرقه

رتبه‌بندی سبزترین خودروسازان در سال ۲۰۱۴

در حالی که همه خودروسازان از لحاظ محیط زیستی پیشرفت داشته‌اند، این هیوندای-کیا بوده که به عنوان سبزترین خودروساز شناخته شده است. مطالعه حاضر توسط گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی موسوم به «مجمع دانشمندان نگران» انجام شده و گزارش آن در سایت رسمی این مجمع منتشر شده است.

hyundai-kia hydrogen fuel cell electric vehicle
Hyundai-KIA hydrogen fuel cell electric vehicle

تمام هشت خودروساز پرفروش، جایگاه خود را در این رده‌بندی که شاخصی از آلودگی ناشی از خودروهای تولید شده است، ارتقا داده‌اند. به لطف قوانین سفت و سختی که برای استانداردهای آلودگی وضع شده، خودروهای کنونی نسبت به سال ۱۹۹۸ میلادی، ۴۳ درصد کمتر آلودگی تولید می‌کنند.

علی‌رغم این وضعیت، سه خودروساز بزرگ دیترویت، یعنی فورد، جنرال‌موتورز و کرایسلر هنوز در این زمینه عقب مانده‌اند و آلودگی ناشی از خودروهایشان از متوسط آلودگی  دیگر خودروهای جهان بیشتر است. سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زمینه تکنولوژی‌ مصرف بهینه سوخت می‌تواند به این سه کمپانی و دیگران کمک کند تا بتوانند پاک‌ترین و سبزترین خودروها را به مشتری‌ها ارائه کنند.

2011-Honda-Fit-Jazz-Hybrid-Specification

برای اولین بار تمام هشت خودروساز عمده توانسته‌اند که متوسط آلودگی‌شان را نسبت به سال ۱۹۹۸ کاهش دهند. خطر یک خودروی معمولی جدید برای گرمایش جهانی ۲۰ درصد کمتر شده است و شکل‌گیری دوده از لوله خروجی اگزوز در آن ۸۷ درصد کاهش یافته است.

دلیل این بهینه‌سازی‌ها می‌تواند مواردی مانند تقاضای مشتریان، تکنولوژی‌های جدید و استانداردهای سخت در مصرف سوخت و آلودگی باشد؛ استانداردهایی که از خودروساز می‌خواهد تا خودروهایی پاک‌تر و با مصرف سوخت بهینه‌تر تولید کند. فاز بعدی این استانداردها که در آینده ارائه خواهد شد، در جهت ادامه همین روند خواهد بود. یکی از هدف‌گذاری‌های مشخص شده برای خودروهای ساخته شده در امریکا، مصرف سوخت ۴/۳۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۲۵ است.

volkswagen-jetta-tdi

هیوندای-کیا تلاش زیادی در بهتر کردن مصرف سوخت و کاهش آلودگی خروجی از اگزوز کرده است. در نتیجه، توانسته ۱۵ درصد در خطر خودروهایش برای گرمایش جهانی کاهش ایجاد کند و ۱۳ درصد دی‌اکسید کربن خروجی از اگزوز را کم کند.

البته شرایط تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا در مورد خودروهای هیوندای-کیا دوباره بررسی شده است؛ ولی با این حال، هنوز هم عملکرد زیست‌محیطی خودروهای این کمپانی در بین هشت خودروساز پرفروش در رده اول قرار می‌گیرد.

environmental-impact-automakers

هوندا نیز از زمان داشتن عنوان سبز‌ترین خودروساز در سال ۲۰۱۰، بهینه‌سازی‌های زیادی را در رابطه با مصرف سوخت و آلودگی انجام داده است. احتمالاً تنها که در این رشد تأخیر وارد کرده، کلاس خودروهای متوسط در خط تولید هوندا بوده است؛ جایی که پرفروش‌ترین مدل هوندا یعنی هوندا آکورد حاضر است.

average-emissions-automakers
در همین حال، خودروسازان امریکایی همگی در پایین جدول قرار دارند. خودروهایی که توسط فورد، جنرال‌موتورز و کرایسلر تولید می‌شوند، نسبت به دیگر خودروها عموماَ دارای اندازه بزرگتر، موتورهای پر حجم تر و آلودگی متوسط بیشتری هستند. در این میان، فورد با فروش بیشتر خودروهای هیبریدی و استفاده از توربوشارژر برای موتورهای کوچکتر و بهینه‌تر و بدون کاهش در عملکرد، بیشترین رشد را در زمینه محیط زیست داشته است. کرایسلر که از لحاظ آلودگی، حداقل نسبت به دهه گذشته پاک‌تر شده است، امّا به عنوان آلوده‌ترین خودروساز پرفروش شناخته شده است. فروش اندک خودروهای الکتریکی جنرال موتورز مانند ولت و اسپارک هم تاثیر چندانی روی میانگین بدست آمده این شرکت بر جای نمی گذارد.

Hyundai-Accent-2013

در هر صورت، در آینده چه خودروسازان بخواهند یا نه، باید میزان آلایندگی و مصرف سوخت های فسیلی خودروها، کاهش چشمگیری پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۸ دیدگاه‌ها

  1. یه پسل باهوش

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    دوستان جدول رو دیدین ؟

    اخ اخ اخ اخ :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Metalhead

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      خوش حال نباش عزیزم ، جدول بر مبنای کم کردن مصرف سوختشون تو سال 2014 نسبت به سال 2013 بوده و میزان اهمیتشون به محیط زیست

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/44148/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA+%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7+%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html

      بلی عزیزم تازه اونم فقط آمریکا

      هیوندای تو سال 2013 وگرنه تو 10 تا برند خودروساز کم مصرف دنیا هم نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد علی

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        داداش تا حالا چند بار سوار هیوندایی شدی که اینجوری نظر میدهی
        یه جوری از هیوندایی بد میگی
        که انگار باهاش حساب شخصی داری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Metalhead

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          3 سال قبل آزرا فیس لیفت صفر خریدیم ، با 40 تا افتاد تو یه چاله ، از اون ببعد همش صدا میداد ، تو نمایشگاه داییم تابستونا کار میکنم ، جنسیس 2011 و 2012 که حدود 50 تا کارکردند رو چرم صندلی هاشون رو اگه ببینی حرفم رو درک میکنی

          هیوندای حداکثر عمر کنه 5 ساله ، در حد رقابت با پژو خوبه ، ولی با تویوتا اصلا قابل مقایسه نیست ، طراحی هاش هم زود از چشم میوفته و دلتو میزنه

          وقتی فهمیدم ماشین ژاپنی چه جونوریه که تو کیش کمری ها و کرولا های تاکسی رو میدیدم که تو اون آفتاب که همیشه باید کولرشون هم روشن باشه ، چجوری بالای 500 هزار تا کار کردند و به صدا نیوفتادن

          عزیزم من هیوندای رو شرکت خوبی میدونم و پیشرفتش واسم بسیار تحسین بر انگیز بوده ، ولی هیوندای کیفیت قطعاتش پایینه ، هلدینگ ماشیناش افتضاحه ، مصرفشون هم بالاست ، طراحی هاش هم زود از چشم میوفته

          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          Metalhead جان
          قبلا گفته بودی با 70تا افتاد تو چاله
          البته با نظرت موافقم. زیر نظرت گزینا پاسخ نبود، اینجا جواب دادم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سرير

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        کاش خودروهای وطنی حداقل در حد همین هایی بود که از نظر شما ضعیف و آشغاله

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بله دیدیم . حیقیتی است که باید قبول کرد .

      اما از همه جالبتر اون جنرال موتورزه که فقط بلده گند بزنه .

      اون از فراخوان ندادنش .

      اون از ارزش برندش .

      این هم از ماشین های الایندش .

      فولکس هم نه پسرفت کرده و نه پیشرفت . مقام خودشو حفظ کرده .

      تویوتا هم احتمالا با مشکل رو به رو شده . من احتمال قوی میدم که

      برای سال اینده دوباره مقام اولی رو کسب کنه .

      اما نباید از پیشرفت روز افزون کره ایی ها چشم پوشی کنیم .

      از اقای مسعود انیس حسینی هم تشکر ویژه دارم ، که درخواست من رو انجام

      دادند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        هرشرکتی که رفت تو رقابت تولید و تیراژ مجبوره یک سری چیزها را ندیده بگیره عشق فقط ژاپن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی ف

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    نمیدونم یک چندوقتی شده پرچم ژااپن بدجور بالاست بنظرم از لایه اوزون هم بالاتر رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. خاوری مزراتی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    این جداول فقط یه چیزو نشون میده

    همه دارن تلاش میکنن بهتروبهتر باشن…فقط ماییم که داریم جا میمونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      متاسفانه درجا که نمیزنیم هیچ هروز بدتر میشیم و پسرفت میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پسر خوب

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        تورو خدا اواتارت رو عوض کن اره قربونت بشم حالم بد میشه میبینم این ماشینو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Metalhead

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    اینا واسه آمریکایت نه جهان ، تکرار میکنم امریکاااااااااا

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز،اتحادیه ای تحت عنوان «اتحادیه دانشمندان نگران» Union of Concerned Scientists که یک گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی است با انجام 6 ارزیابی زیست محیطی در بین 8 خودروی پرفروش ایالات متحده، مقام اول خودروهای سبز در آمریکا را به هیوندایی و مقام دوم را به هوندا داد. هوندا از سال 2000 مقام اول را در زمینه «اهمیت دادن به محیط زیست» را کسب کرده بود.
    تازه نه سبز ترین ، بلکه بر مبنی اهمیت دادن به محیط زیست هیوندای اول شده

    وگرنه سبز ترین برند الآن تویوتاست ، نگران نباشید بچه ها ، کره عمرا بتونه از ژاپن بزنه بالا ، فقط حالا تو اهمیت دادن به محیط زیست تونسته اول بشه تازه اونم فقط تو امریکا ، فهمیدینننننن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط آمریکاااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      محمد جان داداش ناراحت نباش .

      اونهایی که از امارهای قبلی و تاریخچه ی صنعت خودرو با خبرند ، میدونن

      که قظیه چیه . این ها هم چیزی از ارزش های تویوتا کم نمیکنه .

      اما در هر حال کیا و هیوندای در اینده رقیب جدی ایی برای غول ها خواهند

      شد ، حالا چه با کپی کاری و چه با صاحب اختراع و تکنولوژی بودن .

      اعتبار و ارزش و محبوبیت تویوتا یک شبه به وجود نیامده که بخواد یک شبه

      از بین بره . مثل مرسدس بنز 51 هزار دلاری که به قول بعضی ها ، اپشناش

      در حد سمنده ، باز هم خریداران دنیا نه به داشبوردش که چرم نیست نگاه

      میکنند و نه به امکانات و اپشنهاش و نه به قیمتش و نه به موتورش .

      برند های خوب ایتم های بزرگتر و مهمتری را هدف قرار دادن که با این چیز

      ها پاک و فراموش نخواهد شد .

      ژاپن یکی از بهترین هاست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      عجیبا غریبا!!!! وقتی ما در مورد امار های قبلی میگفتیم این امار فقط برای امریکاست و ربطی به جهان نداره شماها قبول نمیکردین و همش پرچم بالاست پرچم بالاست راه انداخته بودید!!! حالا چی شد حرف مارو میزنین فقط برای امریکاست!!! اون اماری رو هم که تویوتا و لکسوسش و و……. اول بودند واسه امریکا بود اما هیچ کدومتون قبول نمیکردین!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        در این مورد مرتضی درست میگه خداییش .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کرایسلر که کلا مصرف سوخت ماشیناش هم به شکل عجیبی بالاس اما برای سه شرکت فورد جنرال موتورز و کرایسلر یکی از دلایلی که توی این لیست رتبه های خوبی ندارن چون هنوز دارن از موتورهای 8 سیلندر و 6 سیلندر به طور عمده استفاده میکنن و وانت های بزرگشون که پرفروشترین ماشیناشون هم هست از موتور 4 سیلندر استفاده نمیکنن و بیشترین امار فروش شاسی بلندهای بزرگ واسه این سه شرکت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. زیگما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    سوالاتی برام پیش اومده
    آیا بقیه خودروسازان هم مثل جی ام و فورد، بخش اعظم فروش خودرو هاشون اس یو وی های فول سایز و پیکاپ ها هست یا نه؟
    آیا این خودرو ها به طور متوسط مصرفشون بیشتر هست یا نه؟
    آیا در این رتبه بندی این چیزا هم در نظر گرفته شده است یا نه؟
    چرا هیوندای که سر جمع یه توسان هیدروژنی و یه سوناتا هبریدی در لیست خودرو هاش داره تونسته برترین بشه و تویوتا با اون همه خودروی هیبریدی و برقی نتونسته اول بشه؟
    جوابش سادست
    چون تویوتا درصد زیادی از فروش خودرو هاش، پیکاپ های تندرا(8 سیلندر) لندکروز(8 سیلندر) پرادو(6) و … هست در صورتی که هیوندای نه پیکاپی برای عرضه داره نه اس یو وی درست و درمان و پرفروشی!
    پس از این آمار تعجب نکنید زیرا “ترکیب” خودرو های فروشی توسط برند ها تاثیر مستقیم روی این رتبه داره
    احمقانه بنظر میرسه که هیوندای که نه پیکاپ داره نه اس یو وی بزرگ نه خودروی آفرود( که همگی پرمصرف هستند به نسبت بقیه خودرو ها) در این رتبه بندی برتر بدونیم! تویوتا هم پیکاپ هم اس یو وی هم خودروی آفرود داره در سبد فروشش که به طور طبیعی میزان مصرف میانگین گروه خودروسازی تویوتا رو بالا میبره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      پدال میبینی ، فقط اخبار هایی که بر وقف مرادشون هست رو قبول میکنند ،

      و اخباری که بر ضد عشق انها باشه ، منکرش میشن . منبع رو قبول ندارن .

      کارشناسان و معیارهاشونو قبول ندارن . بعد جار میزنن که تو متعصبی .

      خدایا به تو پناه میبرم .

      بازم گلی به جمال تویوتا دوست ها . خیلی منطقی تر هستند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      کاری به درست و غلط بودن این نظر سنجی ندارم اما صحبت شما در مورد این که ماشین با حجم و قدرت بیشتر اجازه داره آلاینده تر هم باشه اصلا درست نیست. چرا این آمریکایی هایی که علاقه ی چندانی به حفظ محیط زیست ندارند نمی خواههند بفهمند که می شود با تکنولوژی به روز تر و تلاش بیشتر بازده بیشتری و آلایندگی کمتری داشت حتی برای خودرو های بزرگ. مگه نمی شود با یک موتور با حجم کمتر و تکنولوژی هیبریدی و قدرت بیشتری در حجم کمتر و بازده بیشتر داشت. اصلا فرض کنیم مصرف بنزین زیاد اشکالی نداشته باشد آلایندگی و میزان گاز های خروجی را باید تلاش کنند که کم کنند که نمی کنند!!!!! (جالبه که اروپایی ها هم که ادعای تمدنشان می شود هم فقط برای مالیات و جریمه ماشین با آلایندگی کمتر می خرند!)چرا کلا این آمریکایی هایی (منظورم GMاست) که شما طرفدار دو آتیششونید تلاش نمی کنند ماشین های هیبریدی تولید کنند(به جز نمونه های معدود که فروش چندانی هم ندارد). می دانید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟پس خواهشا اینقدر سنگ این کشور را به سینه نزنید و آنها را به مقا م خدایی نرسانید و هر بحثی که میشود بدون هیچ دلیل منطقی از آن ها دفاع نکنید. در باره ی تویوتا لااقل تلاشش را در بیشنر موارد برای کاهش آلایندگی انجام می دهد اما خودروساز های آمریکایی بی مسئولیت اند نسبت به آلودگی!!!!!
      متاسفم برای کسانی که بی چون و چرا طرفداری می کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        حامد جان احوال شما؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خوبم به مرحمت شما
          شما جواب سوالم رو بدهید که چرا آمریکایی ها نسبت به محیط زیست بی مسئولیت و بی تفاوت اند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          چون انسان هایی بی مسوولیت هستند
          انان بیش از هر کشور دیگری از انرژی مصرب میکنن
          مصرف نفت امریکا حود 18 میلیون بشکه در روز هست
          ایران روزی 1.7 میلیون بشکه مصرف میکنه
          در خوش بینانه ترین حالت جمعیت امریکا 5 برابر ایرانه
          ولی مصرف نفتش حدود ده برابر کشور ماست!
          این در حالیه که ما مصرف نفتمون نسبت به سرانه جهانی زیاد هم هست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        حامدت جان کاملا حرف شما درسته .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. گشنه

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        اقا حامد کى گفته آمریکایى ها نسبت به محیط زیست بى توجهن ؟ بزرگترین کارخونه تولید خودروهاى الکتریکى که در آینده مطمئناً باعث تحول خودروسازى میشه تسلا هست که آمریکاییه. کارخونه فیسکر که کارش فقط تولید ماشیناى هیبریدى و الکتریکى بود آمریکاییه. مثلا به نظر شما یکى مثل تویوتا یه هیبریدى مثل پریوس میان این همه مدل بنزینى میزنه، محیط زیستى به حساب میاد ولى یکى مثل تسلا و فیسکر که کارشون همینه محیط زیستى به حساب نمیاد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          نگفتم کلا آمریکا خودروی الکتریک یا هیبرید نداره بلکه گفتم به غیر از تعداد محدود که فروش چندانی هم ندارند اغلب محصولاتشان (به خصوص GM) از نظر آلایندگی نسبت به سایرین خیلی عقب ترند هیچ علاقه ای یه این موضوعات نشان نمی دهند البته شاید این مشکل به فرهنگ مصرف گرای آمریکا هم ربط پیدا کنه. اما تاکید من روی این بود که چرا خیلی ها هی تلاش می کنند بگویند آمریکا خوبه و ما بدیم. می دانید چرا آمریکا بقول اون ها پیشرفت کرده چون آمریکایی ها آدم های پست و جنایتکار و بلانسبتشون رو می فرستند تو کشور های خاور میانه(به عنوان ارتش ولی در واقع اینها زباله های آمریکا اند) از اون ور تمامی آدم هایی که سرشون به تنشون می ارزه رو تطمیع می کنند که ببین اینجا بهشته بیا اینجا خوب معلومه آمریکا بهشت می شه و هر کسی میره می گه به به چه قدر از ما مسلمون ترند. در حالی که ما داریم این جا تو ایران سر این دعوا می کنیم. و همش می گیم به به ببین ایران چه آشغال دونی شده. ایران اصلا بدرد نمی خوره ایرانی اصلا نمی تونه فقط آمریکایی اش خوبه. عین زمان اون شاه ملعون که مثل این عرب های بی خاصیت فقط نفت می فروخت.می خوام بگم ما می توانیم به شرطی بخواهیم و این اصلا شعار نیست اما متاسفانه عده ای از آن سوء استفاده می کنند مثلا در این صنعت خورد که با انحصار طلبی شان دارند خون ما را می مکند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. P.G

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (489 ديدگاه)

        زیگما جان حرف شما کاملا غلطه،مقایسه مصرف نفت امریکا با ایران خنده داره،عمده نفت امریکا در صنعت و کشاورزیش مصرف میشه که در هر دو مورد امریکا با اختلاف فاحش نسبت به بقیه کشورها در دنیا اوله،صنعت و کشاورزى امریکا بسیارى از کشورهاى دنیا رو داره تأمین میکنه ولى انرژى ایران بیشتر تو بخش هاى غیر مولد استفاده میشه یعنى بخش خانگى و بخش صنعتیش هم به دلیل فرسوده بودن إتلاف انرژى زیادى داره،بنابرین با در نظر گرفتن این موارد مصرف نفت و انرژى ایران خیلى بیشتر از امریکاست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. P.G

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (489 ديدگاه)

          حتى خود مسئولین و صدا و سیما هم با اون مواضع افراطى و ضد آمریکایى به این موضوع إذعان دارن،میتونى تو بخشاى خبریشون ببینى؛)))

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Hadi

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      زیگما دمت گرم خوشم اومد دادا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mahdi

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود
      جناب زیگما در مورد نحوه آیتم های این رتبه بندی با شما موافقم
      حجم موتور ، تعداد سیلندر و بازده حق با شماست
      اما یه جمله میگم
      توی این نظر سنجی باید بگیم
      در تولید خودرو کره ایها خوش فکر هستند
      ////////// پس باید برگزیده بشن ////////////
      اما آیتم ها تاحدودی ناعادلانست
      این رتبه بندی تکیه داره به اینکه کدوم خودرو ساز محصولاتش آلایندگی کمتری رو داره
      حالا با هر کمیت و کیفیت
      مهم براشون خروجی کارخانه هست
      اما نظر خودم اینه که باید یه برآورد و تست جامع تر از خودرو سازها گرفته بشه
      و اما شما هم باید به نظرات ارائه شده توسط کارشناسان احترام بذاری همون طور که دیگران احترام میذارند

      ((( صنعت خودرو یعنی بنز ، آلمان )))

      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سجاد

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا حامد دلواپسند.
      حامد حان شما که چند گرم دی اکسید کربن ناقابل اینجوری خونت رو به جوش آورد و مجبورت کرد اینجوری تومار بنویسی که چرا فلان کشور داره برعلیه مردم و محیط زیست کار میکنه بهتره خدمات اون کشورها رو هم ببینید پیشنهاد میکنم یه سر به بیمارستانا بزنی و ببینی دستگاه هایی که آدما رو نجات میده ساخت کجاست یا داروها رو دانشمندای چه کشوری میسازن؟ اگه مسیرت به پالایشگاه های کشور خورد بپرس یا بخون ببین اون دستگاههایی که 50 ساله دارن واسه ما بنزین میسازن ساخت کجاست ؟ کیا اونا رو واسه ما ساختن؟ فرودگاه ها هواپیما ها؟ شاید در اون صورت دلواپسیت برطرف شد و واسه اون چند گرم co2اونا رو بخشیدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        این ها به هم ربطی ندارند من منظورم خودرو ساز های آمریکایی اند دوما من اصلا در مورد مشکلات ایران حرف نمی زنم که برای خودش طوماری است من آمریکا رو با کشور های دیگه مقایسه می کنم
        سوما چند گرم دی اکسید کربن در طول مدت زمان مصرف یک ماشین مقدار وحشتناکی اختلاف ایجاد می کنه؟؟؟ یه ضرب کردن ساده است!!!
        در ضمن شماهایی که می گید علم مختص آمریکایی هاست و بقیه حتی اگر بهترین کار ها رو هم بکنند از آمریکا عقب ترند خیلی بی منطق تشریف دارید به علاوه این چیز هایی که شما می گویید این هم اختراعات و اکتشافات بیشترش مربوط به دانشمندان وارداتی سایر کشور هاست. پی خواهشا اینقدر مغلطه نکنید و به اصل موضوع بپردازید. اینقدر هم خودتون رو دست کم نگیرید( متاسفم برای خیلی ها که چنان سنگ یک کشور رو به سینه می زنند که انگار اونجا به دنیا آمدند و عقده ی خود کم بینی دارند (بهتره گم خود هیچ بینی)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          دانشمند وارد میکنه
          چون میتونه ازشون نگهداری کنه!
          دانشمند وارد میکنه چون زندگی اونا در کشور های خودشون ارزشی نداره
          وارد میکنه چون اون دانشمندا با پای خودشون میان
          اصلا دانشمند وارد میکنه، چه اشکالی داره؟
          مگه ما نژاد امریکایی داریم که شما بین دانشمندان مهاجر و غیر مهاجر امریکا فرق میگذارید؟
          شهروندان واقعی امریکا سرخ پوستان هستند که کم تر از 5 درصد جمعیت امریکا رو شامل میشن
          در واقع 95 درصد ادم های این کشور مهاجر هستند و به قول شما وارداتی!
          کاش ما هم توانایی واردات اینجور چیزا رو داشتیم!
          100 ساله میلیون میلیون ادم از کشور ما رفته
          یکی نیست بیاد بررسی کنه ببینه چقدر ادم از غرب به ایران برای زندگی اومدن طی این سال ها؟ اصلا تعداد این ادم ها به اندازه انگشتان دست هست؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          راستی یه جمله جالب یه جا خوندم که میگفت
          “همه جای دنیا تبعید میکنن،تو ایران ممنوع الخروج
          خودشونم میدونن اینجا کجاست!!!”

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شلبى

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          اقا حامد همین قدر بکم که شما امریکا رو با هیچ کشورى مقایسه نکن، امریکا رو بذار کنار بعد راجع ب بقیه کشورها صحبت کن ، قطب اکثر رشته هاى دنیا در امریکاست مثل پزشکى، هوانوردى، رشته هاى مختلف مهندسى و….
          اینترنت که یکى از بزرگ ترین دستاوردهاى بشر هست امریکا ب جهان عرضه کرد تازه این یه نمونه امادش بود که کفتم،
          بنظر شما چرا دانشمندها و نخبه هاى کشور هاى مختلف بیشتر از هرجا میرن امریکا؟
          مکه بزور میبرنشون؟ ، مکه ب اختیار خودشون نمیرن؟ چرا میرن؟
          دلیلش همونیه که کفتم چون امریکا قطب بسیارى از رشته هاست وعلاوه بر این در اونجا یک زندگى راحت تر و مفرح تر براشون فراهم مى کنن.
          اگر این هنر رو دارن گه نخبه ها رو از کشورهاى دیگه میکشن اونجا تازه قابل تحسین هم هست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. صمد

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام . با نظرتون کاملاً موافقم. یعنی یکی میره مثلا بلبرینگ بخره : انتخابش چینی باشه ، کره ای باشه یا ( ژاپنی ، آلمانی ، آمریکایی ، سوئدی ) ؟ خوب من فکر میکنم کسی که کمی ، فقط کمی با صنعت و تکنولوژی آشنایی داره کشورهای داخل پارنتز رو انتخاب میکنه . ماشین هم عین مثال . کره ماشینهاش از چینی بهتره . یا بهتره بگم بهتر کپی کرده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    سلام دوستان،خواهش میکنم بحث آلمان و ژاپن رو پیش نیارین.این مقاله،میزان پاک بودن خودروهای تولیدی 8 شرکت اول تولید خودرو رو ارائه داده.
    کیا-هیوندای راه خودشونو پیدا کردن،امیدوارم هر کمپانی به اندازه ی تلاشی که انجام میده،مزد بگیره.

    اینو تقدیم میکنم به همه ی پدالی ها
    قانون های فوتبال دوران کودکی! یادته؟!

    1. اونیکه از همه چاقتتر بود، همیشه دروازبان بود!

    2. همیشه اونی که صاحب توپ بود ، میگفت کی بازی میکنه کی نه!

    3. زیاد قسم میخوردی پنالتی بود ، قسم نمیخوردی پنالــــــتی نبود!

    4. بــــازی زمــــانی تموم میشــــد ، وقـــتی همه خســـته میــــشدن!

    5. مهم نبود بازی چند چنده ، هرکی گلِ آخــر بازی رو میزد ، برنده بود!

    6. داور هم که موی زائد ! :))

    7. اگه یه موقع توپ گیر نمیومد ، یه جورابی دبِ پلاستیکی چیزی …!

    8. اگه یارکِشی آخر انتخاب میکـردی، دیگه امیدی واسه زندگی نبود!

    9. لحــــظه ای که توپ مــــیرفت زیر ماشینی که در حال حــــرکته، پر استرسترین لحظه زندگی بود!

    10. وقـــــتی صــــاحب توپ عصــــبانی میشد، بازی تمــــوم میشد!

    11. دختر همســـایه از کوچه رد میشد، همه رونالدینیو میشدن! :))

    12. شلــــوارت، کفشـــت، پیرهـــنت پاره میشد، کـتک شـب رو … !

    یادش بخـــــــیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      با بند 10 به شدت موافقم..یادش بخیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . شاهین الان چی گفتی که 2 تا دیس خوردی ؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        شاهین با این کامنتت خیلى خاطرات رو یاد همه اوردى ، کاش میشد برکشت ب اون روزا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NASSY

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      کیا-هیوندای راه خودشونو پیدا کردن،امیدوارم هر کمپانی به اندازه ی تلاشی که انجام میده،مزد بگیره.

      حرف ما هم همینه داداش شاهین , اما بعضیا با تعصب روی برند خاصی یا کشور خاصی یا ….. نمی خوان بیدار شن از خواب خرگوشی!!!

      با مورد 11 به شـــــــــــــــــ11ــــــــــــدت موافقم داداش :D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. NASSY

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      اون دوتا دیس میدونی کیا هستن شاهین ؟؟؟؟

      این دوتا همـــــــــــون مورد 11 هستن که ضایعشون کردی :D

      شاهین جان کامنت بالات محشـــــــــــــــر بود(بردیمون به قدیم قدیما)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        خاوری جون،داداش میلاد و ناصر جون،باور کنین این مطلبو دیدم ناخوداگاه بغضم گرفت.ای کاش میشد برگشت به همون بچگی.
        خیلی ارادتمندم دوستان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. امین

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      سلام شاهین جون. دمت گرم بابا تو دیگه کی هستی :-) پدال نیاز شدیدی به حضورت داره عزیز. خیلی باحال بود. الیته من زیاد فوتبال بازی نمیکردم و نمیکنم ولی بیشتر موقع ها بازی بچه هارو نگاه میکردم و این چیزایی که گفتی کاملا با رفتار بچه ها جور درمیاد. اصلا موقع فوتبال بازی کردن بچه ها یکی دیگه میشن اونقدر سر برد و باخت و جر زنی دعوا میکردن که ادم فکر میکرد مسابقات جام جهانیه.

      درمورد بحث ها هم موافقم.
      اقا جون خودتون از حد و مرز بحث بین ژاپن و المان خارج نشید. به صفحه های100 تا 120 یه سر بزنین ببینید چه جو اروم و خوبی بوده. والا با بحث کردن به هیج جایی نمیرسیم. بحث هارو بذارید کنار تعصب هارو بذارید کنار. نگید متعصب بگید این طرف این ماشین رو بیشتر دوست داره. من روی تویوتا تعصبی ندارم ولی از روی عشق دوستش دارم و هرموقع که جایی کم بیاره من قبول میکنم. خوبی ها و برتری های برند های دیگه رو قبول میکنم مثلا از اسپورتیج بیشتر از راوفور خوشم میاد. سانتافه رو خیلی دوست دارم. و پدال کاملا ‌ده حاضر جوابی های بعضی از دوستان. برای چی اخه؟ برای اینکه بخواید طرف رو به هر زوری که شده قانع کنین؟ خوب هرکسی نظری داره. هرکسی سلیقه ای داره. اگر بحث خوبی های یه ماشین دیگه هست و توی اون مطلب یه نفر گفت “این ماشین فوق العادست” نظر طرف رو به سمت دیگه ای نبرید و جواب سریع بهش نگید نه این ماشین بهتره. خوب اون نظرو خودشو گفته به کسی هم ربطی نداره. (( مگر واقعا غیر منطقی باشه ))
      اینقدر این جور بحث ها زیاد شده که دیگه هیچکس به مطلب اون صفحه اهمیت نمیده.
      دوستان ازتون خواهش میکنم برای اینکه قسمت نظر دهی رو اروم و راحت نگه داریم دیگه دنباله بحث هارو کش ندید، بی دلیل بحث نکنین و اگر بحثی هم شد اروم و منطقی جواب بدید.

      قربان شما
      امین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (433 ديدگاه)

        جو پدال کاملا ‌شده حاضر… *

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهین

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        داداش امین خیلی آقایی.دمت گرم
        اینکه هرکسی از یه برندی خوشش میاد خیلی خیلی بدیهیه.درسته هر برندی کم و کاستی هایی داره ولی بالاخره دوستداران خودشو داره.مثلا میگیم فلان ماشین خوب نیست ولی آیا نمیخرنش؟ مطمئنم به خاطر اون علاقه ای که به برند خودشون دارن میخرن،مگر اینکه اون ماشین دیگه واقعا بد باشه.
        من خودم همه ی ماشین های خوب رو دوست دارم،مثلا همین تویوتا کورولا
        یه بار سوار مدل 2008 شدم،نمیخواستم ازش پیاده شم.خیلی خوب بود.
        خودم BMW رو خیلی دوست دارم ولی در عین حال عاشق بنز هم هستم.
        من همه ی بچه های پدال رو دوست دارم و تا حالا جوری رفتار کردم که اونا هم منو دوست داشته باشن.امیدوارم که هممون به خوبی و خوشی در کنار هم باشیم و سعی کنیم از این محیط خوب لذت ببریم.
        بازم میگم امین جون خیلی آقایی،ارادتمندم داداش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        امین جان میدونم که زیاد از من خوشت نمیاد و از پدال هم خواستی که دسترسی من رو محدود کنه
        ولی من هم نظراتت رو در مورد فضای پدال قبول دارم
        من هم در راستای همین جهت، تصمیم گرفتم که فعلا با عده ای بحث نکنم
        در مطلب کرولا و همین مطلب هم میتونید ببینید

        همون جور که در مطلب مقایسه سه اس یو وی گفتم، جو پدال به خاطر وجود یک نفر خیلی متشنج شده و از کنترل خارج شده
        فضای پدال بشدت منفی شده طی این مدت و از پدال خواستم که لااقل یک کاری انجام بده
        خطاب به مدیریت پدال دارم میگم؛
        یادمون نره هدف اصلی از تاسیس این سایت، بوجود اومد فضایی دوستانه حول اخبار صنعت بوده
        ولی امروز از نظر من بیشتر از هر زمان دیگری از این هدف پدال دور شده
        من درک میکنم که هدف پدال اینه که هر کس بتونه نظر خودش رو بگه
        ولی الان وضع به گونه ای شده که اگه اقدامی جدی نشه، تعداد زیادی از مخاطبان سایت به خاطر این جو منفی و متعصبانه از بین میره، شاید فکر کنید حرفم چرت و پرته ولی من معتقدم هستم این روز ها اخرین فرصت پدال هست که وضعیت سایت رو اروم کنه تا مخاطبین رو از دست نده
        این حرف هم الکی نمیگم، با خیلی از کاربران پدال صحبت کردم و اون ها تمایل خودشون به نیومدن به پدال به خاطر جو منفی رو، ابراز کردن.
        امیدوارم اقداماتی در جهت حفظ فضای دوستانه که شعار همیشگی پدال بوده، انجام بگیره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          زیگما جون حیف نیست این همه انرژی و اطلاعات خوب خودتونو هدر میدین داداش؟ توی یه فضای صمیمی و بانشاط،بحث کردن هم لذت بخشه.یه کمی روی گشاده میخواد.ما هم لذت میبریم از اطلاعات دوستان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NASSY

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (410 ديدگاه)

          یه جورایی با زیگما موافقم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          راست میگی شاهین
          بچه ها میخواستم یه سمند ثبت نام کنن
          ولی الان تصمیم گرفتم یه 405 دو لیتری دست دو بخرم
          نظرتون چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          زیگما اون دیگه عمرشو کرده(پژو 2000 رو میگم)
          اگه محدودیت مالی نداری،206 اس دی بگیر(V8)،مدل 90 اینا بگیر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Metalhead

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          زیگما اگه من جات بودم یه بنز دانشجویی تمیز با 15 تومن میخریدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. sadegh

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          زیگما، قاطی فکر کردنات یه گوشه چشمی هم به SLX داشته باش، من دوستام دارن، تا الان که راضی بودن، اگه کلا هم توی فکر دس دومی، میتونی ال90 تر و تمیز هم پیدا کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. امین

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          اقا زیگما من جدیدا از شما خیلی هم خوشم اومده چون نظراتت خیلی پخته تر شده نسبت به اون اوایلی که اومده بودی ( فکر کنم اولین نظری که دادی مخاطبت من بودم . توی یه صفحه بود در مورد تویوتا که با من مخالفت کردی. )
          البته اطلاعات من هنوز یک دهم شما هم نمیشه.

          رفتم توی صفحه بررسی کامل تویوتا کرولا 2014. زیگما جون از این که جواب بعضی از دوستان رو ندادی خیلی ممنونم. چه میخواست حق با اونا باشه یا نباشه. به نظرم اگه بتونیم جواب اونایی که فقط دنبال بحث کردن هستن رو ندیم کم کم جو پدال هم بهتر و بهتر میشه. ( دوستان من مخاطبم هیچ کس نیست کلی گفتم لطفا از دست من دلخور نشید. تک تکتون رو دوست دارم و میدونم اگر بعضی موقع ها نتونستین نظراتتون رو کنترل کنین فقط و فقط بخاطر عشقتون به برند مورد علاقتون بوده. ) منم خودم بعضی موقع ها توی بحث کردن ها زیاده روی کردم ولی الان سعی میکنم که توی بحثا شرکت نکنم و فقط یکی یا چندتا نظر درمورد مطلب بدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          من برام شتاب و خیلی مهمه
          2000 سی سی میتونه
          انواع سمند
          رانا
          پارس
          زانتیا
          زانتیا 2 لیتری
          206 تیپ 6
          پارس ای ال ایکس
          و حتی در مواردی ماکسیما اتومات رو بگیره
          !!
          slx یا v8 هم میگیره
          به این خاطر جذب این ماشین شدم چون با قیمت کمش، خیلی راه میره
          دوستان ماشینی میشناسید که زیر 25 باشه و شتابش از 405 دو لیتری بیشتر باشه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          زیگما واقعا نمیدونم چی بهت بگم ، ولی فردا حتما جوابت

          را خواهی گرفت .

          اما کاشکی یذره واقع بین بودی و این جملت رو فراموش

          نمیکردی :

          ((( بله هر کس نمیتونه منو تحمل کنه، میتونه بره!
          مرد معرکه نیستند به من ارتباطی نداره! روحیه ضعیف اون بندگان خدا به من ارتباطی نداره.
          من در چهار چوب ادب و احترام و قوانین سایت با هر کس که دلم خواست بحث میکنم، اگر کسی نمیتونه بحث های منو تحمل کنه، راه براش بازه. )

          من هم به شما جوابتون رو دادم . اما فردا یاداوری

          میکنم .

          اگرم این جملت یادت نیست ، بگو تا برات لینکشو بذارم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. sadegh

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          زیگما، توی خوب بودن پژو 2000 بحثی نیس، ولی خب فکر مصرفش رو هم کردی؟ البته اگه مصرف بنزین برات مسئله ی مهمی باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. زیگما

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اره دربرابر این محاسن، معایبی مثل مصرف زیاد هم داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. volkswagen

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          زیگما دوست ماست . بچه ی خوبیه بعضی وقتا شیطنت می کنه ولی بچه ی خوبیه . به جرعت می تونم بگم تو پدال از نظر اطلاعات توی 10 نفر اوله .

          ولی زیگما اگه شتاب می خوای BMW 2002 خشتک خواب بگیر خیلی ماهه

          پنج شیش ملیونم بیشتر نیست

          (پرچم بالاست)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. sadegh

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          فولکس جان، میدونستی BMW 2002 اولین بی ام بوده که از توربو استفاده کرده؟؟ واقعا هم شتاب خوبی داره، که البته یکی از دلایلش هم همین توربوء
          از اون دست ماشیناس که ندیده میگرینش، ولی همچین که گازشو گرفتی میره تو چشمشون!! :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. NASSY

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (410 ديدگاه)

        درود

        بحث کردن در ارامش و بدور از توهین و … خوبه , باید تشکر کنیم از سایت پدال, سایتی راه انداخته که میشه راحت و بدون هیچ مشکلی کامنت گذاشت ( بدون هیچ سانسور و فیلتری)

        پدال یه محیطی برای کاربر هاش ساخته که کاربرها بتونن توو یه محیط اروم و کاملا دموکراسی تبادل نظر کنن اما متاسفانه بعضی از کاربرها(1درصد) فکر بحث و خراب کردن جو این سایت هستن!

        ب امید روزی که همه در کنار هم با دیدگاه های مختلف و … ازادانه تبادل نظر کنیم.(با احترام متقابل)

        مخلص همه بروبکس پدال
        امضا: ناصــــــــــر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. NASSY

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      راستی یادم رفت اینو بگم , بخـــــدا سب پلاتر بفهمه ما این قوانین سخت و

      کمر شکن داشتیم برای فوتبال به تک تکمون جایـــــــزه میده , اونم توپ

      طــــــــلا :D

      والا بقران!

      شاهین بازم ممنون از کامنت زیبا و بامزه ات ( دلم واسه دختــر همسایه تنگ شد( عجــــــب سبیـــلی داشت لامصــــب )

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      من همیشه گفتم و باز هم میگم :

      هرکسی که بیشتر تلاش کنه ، حقش موفق شدن و پیروز شدنه .

      چه بنز باشه و چه هیوندای و چه تویوتا . فرقی نمیکنه .

      اما ازونجا که تویوتا و ژاپنی ها سخت کوش هستند و محیط زیست براشون

      خیلی مهمه ، قطعا سال اینده پیروزن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NASSY

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (410 ديدگاه)

        میلاد این شد یه کامنت فرا بنزی :P

        مخلصــــــــــــــــیم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          امین جان کاملا حق با شماست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        444444کریم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          راستی دوستان،خودروی جدید زوتای رو تو خیابون دیدم!
          مگه اومده به بازار؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdi

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود شاهین جان
          کامنت بالا جالب بود خاطرات دوران کودکی دوباره بیادم اومد
          اون روزها قشنگ بود
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. گشنه

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (19 ديدگاه)

          زیگما اگه دنبال شتاب هستى باید برى سراغ زانتیا، ال نود، 206 تیپ 5 که الان با 25 تومن چرخشون هم بهت نمیدن. 405 دو لیترى هم گول موتور گندشو نخور،چون موتورش قدیمیه فرق زیادى با 405 معمولى نداره معمولیش هم بد نیست . من جات بودم میرفتم گل میگرفتم هم خوشگله هم راحته هم ارزون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. فرزاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    بچه ها این دانشمندان نگران همون دلواپسای ما نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      دورود
      دقیقا نگران همون دلواپسای ……….. ما هستند
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. شلبى

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    جنرال موتورز حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امید

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    جالب بود فکر نمیکردم هیوندای مقام اولو داشته باشه 3 تا هم ژاپنی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sadegh

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درسته که هیوندای و کیا تا سبز ترین خودروهای جهان بشن، راه زیادی دارن، یا اینکه با ماشینای آلمانی و ایتالیایی و ژاپنی فاصله دارن ، اما انصافا راه خیلی درازی رو هم سریع طی کردن، کم لطفیه اگه پیشرفتشون رو ندید بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    پس سمند و 405 کجان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قابل توجه کسانی که تا اسم خودروهای کره ای میاد با تعصب برخورد میکنن.
    ولی هر روز داریم خبرهای پیشرفت هیوندای و کیا را میبینیم.
    صنعت خودروی کره با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و تهدید بزرگی برای رقباست.
    خودروهای زیبا امکانات فراوان و قیمت مناسب.
    خاک بر سر پرایدسازها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. h112

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    بزرگتری گروه های خودرو سازی(به ترتیب نام)
    Bmw group
    Chrysler group
    Daimler ag
    Ford moco
    General motors
    Honda moco
    Hyundai-kia
    Jaguar-land rover
    Nissan moco
    Toyota moco
    Vw group

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (199 ديدگاه)

      اینو جایی خوندی یا نظر خودته دوست عزیز؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسين

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      مشه به ترتیبی غیر از ترتیب نام بگی؟؟؟ مثلا به ترتیب بزرگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h112

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (434 ديدگاه)

        در جواب به سوال آقا سجاد،،من اینو جایی حوندم…و در جواب به سوال آقا حسین،،منظور شماه از به ترتیب بزرگی چیه؟؟؟وسعت؟؟؟ ارزش اون برند و کمپانی؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. زیگما

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بچه ها
    عکس هایی داغ و تازه از داخل بنز mlc جدید که قراره رقیب ایکس 6 بشه منتشر شده
    شکارش کردن عکاسا :D
    با توجه به تجهیزاتی که روی کنسول مرکزی قابل مشاهده هست، میشه حدس زد که خیلی مناسب آفروده درست برعکس ایکس 6
    طراحی داخلیش هم مخلوطیه از جی ال و cla
    دریچه های هوا و دکمه ها مثل جی اله
    مانیتور و بقیه ابزارالات مثل سی ال ای
    خیلی خوشم اومد
    اگه قیمت مدل فولش زیر 90 هزار دلار تموم بشه، غوغا میکنه
    http://www.uploadax.com/images/10516426650421360981.jpg
    و
    http://www.uploadax.com/images/78941244189192552079.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      امیدوارم نسل جدید X6 هم قابلیت آفرودش بیشتر از نسل قبلش باشه. انتقادات جدی بهش وارد بود. امیدوارم رو گذشته ش زیاد پافشاری نکنه چون یه ماشین کاربردی نبود. نه شاسی بلند کاملی بود نه کوپه ی کامل. اما تلفیق بی نظیری از آب در اومده بود. ولی هرچی باشه من عاشّـشّّّـشّـقشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. خاوری مزراتی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      دومت گرم زیگماجون…داشبورد زیبایی داره…نسبت به mlو… بهتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. P.G

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    این بررسى إیرادهاى اساسى داره!
    مثلا تویوتا اومده یه خط تولید کامپکت شهرى در اروپاایجاد کرده که در هر دقیقه قراره ٣خودرو تولید کنه ینى ظرفیت تولیدش بیشتر از پفک نمکیه،موتورش هم مثلاً ١٠٠٠سى سى،مصرفش هم صدى ٣/۵ لیتره،همه میان میگن به به چه چه،اوه ماى گاد،خیلى هم خوبه ولى أیا میشه اون ماشینو تو مزرعه،آفرود،کارگاه،… استفاده کرد؟بنابرین مقایسه ى این ماشین از نظر آلایندگى با یه پیکاپ یا اس یو وى کار غلطیه!
    أیا براى یه پیکاپ یا اس یو وى جنرال موتورز یا فورد با موتور۶لیترى مصرف صدى١٢تا زیاده؟
    تو همچین مقایسه هایى باید کلاس خودروهاى تولیدى کارخانه هم در نظر گرفته شه،معلومه خوب ٣تا موتور کیا یا هیونداى رو بذارى رو هم میشه یه موتور فورد یا شورولت،چون یکى از بازاراى مهم براى این دو شرکت پیکاپ ها و اس یو وى هاى فول سایزه که خیلى از شرکت هاى این لیست اصن تو این زمینه فعال نیستن یا اگر هستن فروششون قابل مقایسه نیست با این دو شرکت!
    بهتر بود از آلایندگى محصولات هر یک از این خودروسازها به ازاى هر صد یا هزار سى سى حجم موتور میانگین میگرفتن و بعد نتایج رو با هم مقایسه میکردن تا نتیجه ى عادلانه تر و قابل اتکاترى به دست بیاد؛)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. P.G

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    من فکر میکردم ما فقط تو ایران دلواپس داریم،نگو ناکسا به آمریکا هم نفوذ کردن:))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. amir-bmw

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ممنون میشم چن تا سایت خوب برای افزایش اطلاعات اقتصادی (ترجیحن فارسی) بم معرفی کنید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. overclock

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    از وقتی پمپ بنزین ماشین سمندم که الان دو روز شده نشتی داد شانسی منوجه شدم و تعویضش کردم وقتی کیفیت بد پمپ و محل بد قرار گرفتن باکو دیدم طرف ماشین میرم ضامن کپسول اتشنشانی رو اول میکشم بعد با بسم الله میشینم تو ماشین در ضمن میترسم حتی رادیو روشن کنم به خدا خیلی اشغاله این ماشین ایرانیاو. پول بیاد دستم میتسوبیشی لنسر میگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ياكان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اگ ول به جاپون!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا