تا سال 2020 از هر 6 خودروی فروخته شده یکی باید الکتریکی باشد

اگر حتی اندکی در جریان اتفاقات و جریاناتی که در صنعت خودرو می‌گذرد باشید خواهید دانست که نیاز داریم تا استفاده از سوخت‌های جایگزین را آغاز نماییم. سوزاندن سوخت‌های فسیلی مقادیر زیادی از آلودگی را وارد هوا می‌کند که وضعیت بغرنج سیاره‌مان را از این نیز بدتر می‌کند. درحالی‌که کاستن از آلودگی‌های صنعت خودرو تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که برای حفظ زمین باید انجام دهیم، هنوز هم یک کار باید انجام شود و آن الزام خودروسازان به کاهش اثرات کلی کربن است.

2016-nissan-leaf
قوانین دولتی در جهان خودروسازها را تحت‌فشار قرار داده و آن‌ها را مجبور می‌کند تا مصرف سوخت و آلودگی کلی ساخته‌هایشان را کاهش دهند. درحالی‌که هیچ قانونی برای مجبور کردن خودروسازان به تغییر حالت از پیشرانه‌های احتراق داخلی به نیروی الکتریکی وجود ندارد اما قوانین مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت شاید به‌گونه‌ای پیش رود که خودروسازان انتخابی نداشته باشند.

BMW i3 and Volkswagen e-Golf
BMW i3 and Volkswagen e-Golf

در حقیقت، طبق یک مطالعه‌ای که توسط WEC (شورای انرژی جهانی) انجام شده، به منظور برآورده ساختن قوانین وضع شده تا سال 2020،16 درصد همه‌ی خودروهای فروخته شده باید الکتریکی باشند. در واقع تا سال 2020 باید از هر 6 خودروی فروخته شده 1 دستگاه الکتریکی باشد. WEC در حال حاضر از قوانین ایالات‌متحده، اروپا و چین بهره برده است. این سه کشور و اتحادیه بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی دنیا هستند. در آمریکا 16 درصد خودروها تقریباً برابر با 900 هزار دستگاه است که اگر الکتریکی باشند تعداد زیادی به حساب می‌آیند.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-15
اگر بخواهیم صادق باشیم، رسیدن به این هدف چندان سخت نیست و احتمال موفقیت بیشتر است. خودروهای الکتریکی به سرعت در حال محبوب شدن هستند و محبوبیت آن‌ها در سال 2020 بیشتر نیز خواهد بود. سخت‌ترین بخش درباره‌ی فروش این است که بسیاری از خودروهای الکتریکی باید وزن کم کرده و بر محدوده‌ی حرکتی خود اضافه کنند. مردم هنوز هم از خرید یک خودرو الکتریکی بیزار هستند زیرا محدوده‌ی حرکتی آن‌ها کمتر است. برخی افراد نیز به خاطر طرز نگرش خود و دیگران از خرید این‌گونه خودروها اجتناب می‌ورزند.

new Tesla Model S P100D 2016
هرچند، تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که تا سال‌های 2018 تا 2020 خودروهایی با محدوده حرکتی بالای 500 کیلومتر خواهند ساخت. آئودی یکی از این شرکت‌ها است که کانسپت e-tron Quattro را محدوده حرکتی بالای 500 کیلومتر را معرفی کرده است. ب‌ام‌و روی باتری‌های با تراکم بالا کار می‌کند و همکاری با تویوتا نیز می‌تواند مثمر ثمر تر باشد. پورشه ادعا می‌کند که خودروی Mission E نیز محدوده حرکتی بالایی خواهد داشت.

Audi-e-tron-Quattro-front-three-quarters-2
اما اگر خودروسازان بتوانند استارت ساخت باتری‌های بهتری را به همراه زمان‌های سریع‌تر شارژ بزنند ما شاهد حجم وسیعی از خودروهای الکتریکی در خیابان‌ها خواهیم بود و می‌توانیم به هدف فروش 16 درصد خودروی الکتریکی تا آن زمان دست پیدا کنیم.

Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E Concept

منبع: greencarreports

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

13 دیدگاه

  1. AKBAR
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    برای شهرهای بزرگ ایران ، جایگزینی اتوبوسهای الکتریکی با گازوئیل سوز بهترین گزینه برای کاهش آلودگی هوا هستند . فضای بسیار زیاد قابل دسترس در کف اتوبوس و امکان احداث پارکسوارهای شارژ الکتریکی در دو انتهای مسیر حرکت ، مزیتهای بسیار مهمی برای استفاده از اتوبوسهای الکتریکی هستند . یک شرکت فعال در زمینه ساخت اتوبوسهای الکتریکی شرکت POWER GREEN BUS می باشد .

    پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1308 دیدگاه) ,

    رفقا ماشینهای که سوخت بیو دیزل دارن بهتر از ماشینهای برقی نیست؟سوختی هستش که از ذرت بدست میادش و خوبیش هم اینه که با ماشین بنزینی فرقی به اون صورت نداره
    این ماشینهای برقی بنظرم خیلی بی روحه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3792 دیدگاه) ,

      برای تولید انبوه و چندین میلیون در سال فقط تکنولوژی الکتریکی جوابگوست.
      مگه چقدر ذرت میکارن؟
      تازه ماشین الکتریکی اگه سوار شیم نظرمون یکم شاید عوض بشه.
      خیلی نرم تر کار میکنه.
      هی تعویض روغن و پمپ بنزین و … نداره یا کمتر داره. تو خونه میشه زدش به پریز برق.
      شتاب 0 تا 100 خیلی عالیه.
      دنده عوض کردن نداره.
      تازه با معرفی نسل جدید باتری بهترم میه.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل ShoMpeT
    ShoMpeT
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    من که صد سال سیاه، صدای موتور ماشین رو با ۱۰۰ تا ماشین برقی عوض نمیکنم!

    پاسخ
  4. علیرضا
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    ولی به نظر من حالا حالاها خودروی الکتریکی توسعه پیدا نمیکنه..غیر از باطری که مسافت زیادی رو طی کنه مسئله شارژ اون باطری هم هس که باید همه جا مثل پمپ بنزین براش جایگاه درست کنن..ساده ولی قابل تامل… به نظر من پروژه خوروی تمام الکتریکی خیلی کار داره برای فراگیر شدن

    پاسخ
  5. عام پوری
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    امکان نداره تا سال 2020 چنین چیزی عملی بشه…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3792 دیدگاه) ,

      وقتی میگن “باید” خیلی کم اتفاق میافتع به حرفشون نرسن.
      صبر کن تا ببینی.

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3792 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه که آئودی، تویوتا، بی ام و، پورشه، مرسدس، و نیسان، هر کدوم انگار تقسیم وظایف کردن.
    هر شرکتی داره روی بخشی از تکامل خودروهای الکتریکی کار میکنه.
    اینطوری یک صنعت پیشرفت میکنه.
    آفرین به این مدیریت.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      افرین به دقت شما و تعریف شما
      دقیقا همین

      پاسخ
  7. مسعود
    سوابق: (556 دیدگاه) ,

    بخاطر گشتاور بالاشون ماشینهای الکتریکی برای شهر و حومه خیلی ایدآل هستند .
    خطر آتش سوزی شون هم پایینتره، تازه دیگه از ماشینها هزار و یه جور مایه و بخار نشت نمیکنه و آسفالت رو خراب نمیکنه.
    سر و صدا و آلودگی صوتی شهر هم کم میشه.
    آلودگی هوا که اصلا محو میشه.
    زنده باد خودروی الکتریکی

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    اینا هیچ وقت از پیشرفت دست بر نمیدارند.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.