سه آیتم عجیب در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

می‌توان گفت که محصولات نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ از نظر طراحی دیوانه‌وار، در سطح متعادلی قرار داشته‌اند. در واقع، عجیب‌ترین خودرو در این نمایشگاه که بحث‌های زیادی را نیز برانگیخته، یک «بیوک» بوده است. پس از گشت و گذار در سالن‌ها به دنبال عجایب ارائه‌شده توسط خودروسازان مختلف، تنها ۳ نمونه توانستند به لیست نهایی عجیب‌ترین‌ها راه پیدا کنند؛ وی‌ال‌اف فورس 1، کانسپت SSUV و یک صندلی نه‌چندان ساده.

LINE-X SSSUV Concept
LINE-X SSSUV Concept

برای این خودرو که در محوطه Cobo در بیرون از سالن‌های نمایشگاه قرار گرفته، عنوان «کانسپت وسیله نقلیه کاربردی سوپر اسپورت» یا SSUV انتخاب شده است. کانسپت SSUV بر اساس پلتفرم جیپ رنگلر و با همکاری «یونیک فابریکتینگ» و «ادونسد اتوموتیو تکنولوژیز» ساخته شده و بیشتر برای ارائه متریال‌ها و پوشش‌های LINE-X مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع متریال در تمام قسمت‌های وسیله نقلیه، از گارد بدنه تا صفحات کف کابین، و حتی صندلی‌ها به کار رفته است.

LINE-X SSSUV Concept
LINE-X SSSUV Concept

در حالی که استفاده از LINE-X در سراسر خودرو و مواردی مانند اسپری و سپس ذوب فوم بر روی اکثر قسمت‌های کابین برای خوره‌های تکنولوژی بسیار جالب‌ به نظر می‌رسد، ولی استفاده از چنین بدنه‌ای بر روی فریم رنگلر نوعی دیوانگی است. البته خوشبختانه به نظر می‌رسد که در کانسپت SSUV همه‌چیز در ظاهر خلاصه نمی‌شود و در زیر پوسته آن، یک سیستم تعلیق گازی استفاده شده که می‌توانند تا ۶ اینچ (۱۵۲ میلی‌متر) ارتفاع رانندگی را افزایش دهد و شرایط را برای یک رانندگی آفرود سخت آماده کند.

VLF Force 1 V10
VLF Force 1

مدلی که به نظر می‌رسد فاصله زیادی با بودجه خیلی‌ها برای خرید خودرو داشته باشد، وی‌ال‌اف فورس 1 است که بر پایه محصول دیگری از کرایسلر و این بار یک «داج وایپر» ساخته شده است.


فورس 1 برای پیشرانه از یک موتور ۸/۴ لیتری V-8 استفاده می‌کند و تلاش زیادی برای تصاحب قلب علاقه‌مندان انجام داده است. ولی با وجود قرار گرفتن شخصی مانند باب لوتز (Bob Lutz) در پشت این پروژه و طراحی هنریک فیسکر (Henrik Fisker)، هنوز نمی‌توان به نتیجه آن مطمئن بود. شاید تنها چیز قابل‌لمس در مورد این پروژه، ۱۰۰ میلیون دلار غرامتی باشد که فیسکر در هفته‌های گذشته از آستون‌مارتین درخواست کرده است.

Mercedes PRE-SAFE Impulse Side
Mercedes PRE-SAFE Impulse Side

یک آیتم غیرعادی دیگر در نمایشگاه امسال دیترویت، یک صندلی نه‌چندان ساده است. اگر دقیقاً‌ بخواهیم بگوییم، یک صندلی جلو از مدل جدید مرسدس‌بنز کلاس E و مجهز به سیستم PRE-SAFE ایمپالس ساید.

Mercedes PRE-SAFE Impulse Side
Mercedes PRE-SAFE Impulse Side

این سیستم جدید، با استفاده از تورم هوای داخل بالشتک کنار صندلی، جریان تکانه را در اثر ضربه تصادف جانبی بهینه‌سازی می‌کند و موقعیت سرنشین را در یک شرایط مطلوب قرار می‌دهد. پس از اعمال این جادو بر روی سرنشین، شرایط غافلگیری در نمایشگر روبرو به صورت «تصویر آهسته» نشان داده می‌شود. یک سیستم شگفت‌انگیز و قدرت، با عملکرد غیرمستقیم، بسیار هوشمندانه و ساده؛ این سیستم جدید مطمئناً یکی از گزینه‌های جذاب برای علاقه‌مندان مرسدس در آینده خواهد بود.

Mercedes PRE-SAFE Impulse Side
Mercedes PRE-SAFE Impulse Side

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

7 دیدگاه

  1. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    وای صندلی مرسدس خیلی جالب بود ببین چطور فکر میکنن 😮

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    اینا نمایشگاه دارن مام نمایشگاه داریم با افتخار سمند رو می برن می زارن سر در نمایشگاه تازه اولشه بازم باید سرمون بیاد (جوانیم روزگاری بودو بگذشت)

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    آیتمهای جالبی بود.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    درود
    خیلی وقت بود کامنت نذاشتم ولی این ایتم مرسدس اینقدر خووووب بود که ادم لالو به حرف میاره
    فک کن نزدیک تصادف پرتت میکنه اونور
    یعنی دیگه هیچی
    بعضی وقتا فکر میکنم واقعا صنعت خودرو بیشتر از اینم مگه ممکنه بشه؟
    بعد میبینم که نه هر بارم چیز های جدیدی میاد
    ادم نمیدونه چی بگه

    پاسخ
  5. سامان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    به نظر من سیستم مرسدس خیلی خوبه ولی یه جورایی ترسناک هم هست به طور مثال حساب کن یه تصادفی بشه که ماشین از سمت راننده برخورد ارومی بکنه در حدی که فقط تعادل ماشین بهم خورده باشه و اونوقت آدم پرت شه اونور و کی در ادامه ماشینو کنترل میکنه که به چیزایه دیگه نخوره

    پاسخ
  6. 9series
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    فکرمیکنم سبک طراحی فیسکر کاملا تویVLFمشهوده مثل طراحی فرم پوزه جلو،چراغ عقب،فریم شیشه های جانبی،حتی طراحی اگزوز.بامقایسه کارما کاملا تداوم طراحیش حس میشه.این بد نیست؟؟؟؟این جوری ناب بودن سبک ماشینای خودشو از بین میبره.

    پاسخ
  7. kamran
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    LINE-X SSSUV Concept خوراک روز قیامت هست بری واسه خودت آفرود کنی …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.