استاندارد شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی

حفظ محیط زیست می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد؛ مخصوصاً اگر یک خودروی الکتریکی داشته باشید و بخواهید به صورت مداوم  آن را به درگاه شارژر، متصل و جدا کنید. البته خبر خوب این است که شارژ بی‌سیم برای وسایل نقلیه الکتریکی و پلاگین هیبرید رفته‌رفته همه‌گیر می‌شود و سازمان مهندسی اتومبیل SAE اینترنشنال در حال حاضر بر روی استاندارد چنین سیستم‌هایی کار می‌کند.

Qualcomm continues to license its Halo inductive charging technology
استاندارد SAE TIR J2954 که اولین بار درکنفرانس جاده‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی (CERV) ارائه شده، بستر مناسب برای ایمنی و راحتی مصرف‌کننده را تعریف می‌کند. SAE با درخواست یک باند فرکانس معمول ۸۵ کیلوهرتز (۸۱/۳۹ تا ۹۰ کیلوهرتز)، چهار کلاس انتقال قدرت بی‌سیم معرفی می‌کند که موجب کُندی یا سرعت بیشتر شارژ باتری می‌شوند؛ ۳/۷ کیلووات، ۷/۷ کیلووات، ۱۱ کیلووات و ۲۲ کیلووات. در عین حال، این سازمان ذکر کرده که سطوح انتقال قدرت بالاتر در آینده‌ به این استاندارد اضافه خواهند شد.

wireless-charging-mat--nissan-leaf

Qualcomm-Halo™-Wireless-Electric-Vehicle-Charging-WEVC-system
با تشویق خودروسازان به طراحی سیستم‌های شارژ بی‌سیم محصولاتشان در یک باند فرکانسی مشخص، مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود که وسایل نقلیه الکتریکی‌شان را در جاهای مختلف و بدون نگرانی در مورد نوع ایستگاه، شارژ کنند. SAE این استاندارد را به عنوان یک معیار برای سیستم‌های شارژ بی‌سیم ثابت تهیه کرده است؛ با این وجود، این سازمان در آینده به دنبال استانداردهایی خواهد بود که شرایط شارژ خودروهای الکتریکی را در حین حرکت مشخص کنند.

Going-WIreless-placement

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

5 دیدگاه

  1. ali
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    اگر اینطوری باشه خوبه دیگه
    این سیستم رو تو مسیر بین خطوط جاده ها کار بزارن خودرو همون در حال حرکت هم شارژ بشه .
    البته سوتفاهم نشه . جاده های ایران منظورم نبود. تو ایران همون خطوط اصلی راهنما رو درست بکشن آدم نره تو جدول و گاردیل ما راضییم

    پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    این سیستم ها عالیه.فقط مسئله پول و هزینه های مربوط به اجرای طرحه که قطعا مهمترین مسئله هست

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه، فقط با تکنولوژی های امروزی، هنوز هزینه بسیار بالایی رو می طلبه.

    پاسخ
  4. مرتضی
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    این مطلب رو اولین باره میشنوم خودم گرایش برق الکترونیک دارم .
    فرستنده 7 کیلو واتی داریم اما اینکه یک گیرنده بتواند 7 کیلو وات رو جذب کنه عالیه.
    در ضمن اگه بشه تو بزرگراهها انتقال انرژی به خودرو رو بصورت بیسیم انجام داد یه تحول بزرگیه چون دیگه باطری هم نیاز نیست برا اینکه انرژی رو مستقیمامیتونیم به موتورها اعمال کنیم( به عبارتی باطریها حذف میشوند)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.