متفرقه

دردسر ایربگ‌های تاکاتا برای سوپرکارها!

حماسه‌ی ایربگ های تاکاتا ادامه داشته و به تازگی سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌ها NHTSA ملحق شدن بیش از ۲۰ سوپرکار به بزرگ‌ترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو را اعلام کرده است. جالب اینکه بسیاری از خودروهای جدید مشمول این فراخوان شده است. معنی سخنمان این است که شرکت‌ها فراخوان این خودروها را نادیده گرفته و از کیسه‌های هوای تاکاتا استفاده کرده‌اند.

takata
فراری سوپراسپورت سازی است که بیش از همه درگیر این فراخوان شده چراکه کل خودروهای ۲۰۱۷-۲۰۱۶ شرکت از کیت‌های تنظیم باد کیسه‌های هوای تاکاتا استفاده کرده‌اند. این محصولات به ۲۸۰۰ خودرویی که پیش از این فراری فراخوان کرده بود ملحق خواهند شد.

Ferrari 488 Spider 2016 13
دیگر سوپرکارهای تحت تاثیر این قضیه عبارت‌اند از آئودی R8 2017، مک لارن ۵۷۰S مدل ۲۰۱۷-۲۰۱۶، فیسکر کارما ۲۰۱۲ و لکسوس LFA. حتی مک لارن P1 نیز از این ایربگ ها استفاده کرده و فراخوان شده‌اند. تسلا نیز برای اولین بار به این فراخوان پیوسته و مجبور خواهد بود کیت‌های تنظیم باد کیسه‌های هوای تمامی سدان‌های مدل S ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ را تعویض کند.

تقریباً ۱۲.۵ میلیون کیسه‌ی هوا پیش از این تعمیر شده‌اند که ۶.۷ میلیون آن‌ها کیسه‌های هوای طرف راننده و ۵.۸ میلیون نیز کیسه‌های هوای طرف سرنشینان بوده‌اند. طبق داده‌های NHTSA، هوندا بیش از ۸.۲ میلیون از کیسه‌های هوای معیوب خود را فراخوان کرده است. بعد از هوندا دیگر شرکت ژاپنی یعنی تویوتا با ۱.۴۷ میلیون و فیات کرایسلر با ۱.۴۶ میلیون کیسه هوای فراخوان شده قرار دارند. هرچند جنرال موتورز و مرسدس بنز به ترتیب تنها ۶۷۱ و ۳۴۳۴ کیسه هوای معیوب را فراخوان کرده‌اند که کمتر از ۱ درصد ساخته‌های این دو شرکت باید تعمیر شوند.

۱۲.۵ میلیون خودروی تحت تأثیر اگرچه عدد بزرگی بوده اما تنها کمتر از ۲۰ درصد کل خودروهای تحت تأثیر را در برمی‌گیرد. به همین دلیل است که دپارتمان حمل‌ونقل خواستار شتاب گرفتن این فراخوان است.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    شرافت دارن . میدونن اشتباه کردن و با معذرت و فراخوان و تعویض رایگان مشکل رو حل میکنن .. ولی اعتبارشرکت تاکاتا زیر سوال میره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. MPH

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    از جیب تاکاتا میره یا خودروسازا؟؟؟؟؟
    ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      مطمئن باش با این دردسر خودروسازها در منبع تامین کیسه هوا تجدید نظر میکنن، پس ضرر اصلی رو خود تاکاتا میبینه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا