فروش خودروهای لوکس در ماه مارس

هیچ‌یک از 3 برند مطرح بازار که در آمریکا برای کسب رتبه‌ی برتر خودروهای لوکس تلاش می‌کنند در ماه مارس افزایش فروشی را نداشته‌اند.

140417_EM_CarDealership
برای دومین ماه پی‌درپی لکسس در سگمنت شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها فروش بیشتری داشته و فاصله‌ی کلی خود با بنز را کم کرده است، بنزی که در سه‌ماهه‌ی اول سال حاکم بازار بوده است.

Lexus NX200T F Sport
عمده‌ی فروش لکسس به افزایش تقاضای شاسی بلندهای این شرکت مربوط می‌شود، NX با 24 درصد و LX با 45 درصد رشد فروش توجهات بسیاری را به خود جلب نموده‌اند.

2016 Lexus LX570
کوین تاینن تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ به اتونیوز می‌گوید:

تراک ها عملکرد بهتری داشته‌اند و من فکر می‌کنم که تغییری اساسی در ذائقه‌ی خریداران رخ‌داده است.

داده‌ها نظریه‌ی کوین را تائید می‌کنند: فروش لکسس 2.8 درصد کاهش یافته اما فروش کراس‌اوورهای این خودروساز 9.5 درصد افزایش‌یافته است. آمریکایی‌ها همیشه شاسی بلندهای این شرکت را دوست داشته‌اند و حالا که آن‌ها در اکثر مناطق فروخته می‌شوند، دلیل بیشتری برای خریدشان وجود دارد.

2017 Mercedes-Benz GLS
مرسدس حاکم بازار است اما لکسس به‌سرعت بالا می‌آید و برنده‌ی سال گذشته یعنی BMW در رتبه‌ی سوم دست‌وپا می‌زند. آیا BMW نقشه را گم کرده است؟ مدیرعامل BMW آمریکای شمالی آقای لودوینگ ویلیش می‌گوید:

برای تجارت در آمریکا آمار فروش سه‌ماهه‌ی اول با نوسانات زیاد حتی در سگمنت خودروهای لوکس است.

همانند لکسس، فروش شاسی بلندهای BMW هم 7.1 درصد افزایش‌یافته اما این مقدار برای جبران کاهش فروش 12.5 درصدی کافی نخواهد بود.

2015 BMW X6 M 04
درمجموع آمار فروش کلی کمتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بوده است. به نظر می‌رسد که تغییری در فروش خودروها صورت نخواهد گرفت. اگر این‌گونه باشد، مسئله این خواهد بود که کدام سگمنت در بین خریداران از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد بود. تحلیلگران می‌گویند که این سگمنت، سدان‌ها و خودروهای اسپورت نخواهند بود.

2017 BMW X4 M40i
2017 BMW X4 M40i
خودروساز مارس 2016 مارس 2015 تغییر سه ماهه 2016 سه ماهه
2015
تغییر
BMW 30,033 34,310 –12.5% 70,613 78,492 –10.0%
Mini 4,762 5,829 –18.3% 10,839 12,777 –15.2%
Rolls-Royce 97 98 –1.0% 307 294 4.4%
BMW Group 34,892 40,237 –13.3% 81,759 91,563 –10.7%
Mercedes-Benz 31,236 32,300 –3.3% 83,009 83,726 –0.9%
Smart USA 479 583 –17.8% 1,300 1,533 –15.2%
Daimler AG 31,715 32,883 –3.6% 84,309 85,259 –1.1%
Alfa Romeo 53 73 –27.4% 169 217 –22.1%
Chrysler 26,236 30,038 –12.7% 65,506 81,933 –20.0%
Dodge 51,149 46,049 11.1% 140,509 123,511 13.8%
Fiat 3,422 4,494 –23.9% 9,009 11,038 –18.4%
Jeep 82,337 71,584 15.0% 209,597 178,749 17.3%
Ram 49,990 45,023 11.0% 126,313 110,406 14.4%
FCA US 213,187 197,261 8.1% 551,103 505,854 8.9%
Maserati 997 996 0.1% 2,250 1,929 16.6%
Fiat Chrysler 214,184 198,257 8.0% 553,353 507,783 9.0%
Ford 243,375 226,091 7.6% 616,682 570,422 8.1%
Lincoln 9,689 8,695 11.4% 24,905 21,478 16.0%
Ford Motor Co. 253,064 234,786 7.8% 641,587 591,900 8.4%
Buick 18,207 20,526 –11.3% 54,287 50,497 7.5%
Cadillac 13,053 13,756 –5.1% 35,633 37,175 –4.1%
Chevrolet 176,283 173,886 1.4% 472,730 476,556 –0.8%
GMC 44,585 41,707 6.9% 121,048 119,811 1.0%
General Motors 252,128 249,875 0.9% 683,698 684,039 –0.1%
Acura 14,852 14,670 1.2% 37,875 39,644 –4.5%
Honda 123,369 111,623 10.5% 319,828 294,299 8.7%
Honda (American) 138,221 126,293 9.4% 357,703 333,943 7.1 %
Hyundai 75,310 75,019 0.4% 173,330 172,029 0.8%
Kia 58,279 58,771 –0.8% 146,321 141,100 3.7%
Hyundai-Kia 133,589 133,790 –0.2% 319,651 313,129 2.1%
Jaguar 2,133 1,660 28.5% 4,997 4,336 15.2%
Land Rover 8,733 6,778 28.8% 20,805 16,976 22.6%
Jaguar Land Rover 10,866 8,438 28.8% 25,802 21,312 21.1%
Mazda 23,396 32,121 –27.2% 64,643 78,042 –17.2%
Mitsubishi 11,078 9,764 13.5% 25,212 23,790 6.0%
Infiniti 13,775 12,525 10.0% 32,660 33,842 –3.5%
Nissan 149,784 132,560 13.0% 367,544 333,786 10.1%
Nissan North America 163,559 145,085 12.7% 400,204 367,628 8.9%
Subaru 49,285 49,111 0.4% 132,397 131,281 0.9%
Tesla 2,250 1,900 18.4% 6,475 5,700 13.6%
Lexus 30,198 31,054 –2.8% 74,221 77,180 –3.8%
Scion 7,261 4,424 64.1% 18,242 11,978 52.3%
Toyota 182,383 190,481 –4.3% 476,616 486,462 –2.0%
Toyota / Scion 189,644 194,905 –2.7% 494,858 498,440 –0.7%
Toyota Motor Sales 219,842 225,959 –2.7% 569,079 575,620 –1.1%
Volvo Cars N.A. 6,857 5,916 15.9% 16,361 13,722 19.2%
Audi 18,392 17,102 7.5% 41,960 40,098 4.6%
Bentley 119 248 –52.0% 262 540 –51.5%
Lamborghini 86 84 2.4% 258 252 2.4%
Porsche 4,323 4,291 0.7% 12,238 11,430 7.1%
VW 26,914 30,025 –10.4% 69,314 79,239 –12.5%
VW Group of America 49,834 51,750 –3.7% 124,032 131,559 –5.7%
سایرین 305 298 2.3% 915 894 2.3%
مجموع 1,595,065 1,546,463 3.1% 4,087,180 3,957,164 3.3%

منبع: autonews

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

4 دیدگاه

  1. احسان آرسنالی
    سوابق: (1106 دیدگاه) ,

    یعنی بنز بلاخره میتونی بی ام و رو شکست بده(در آمار فروش) فکر کنم با اومدن مدل های جدید بی ام و وضع دوباره تغییر بکنه. آخه بنز اکثر مدل هاش رو نو نوار کرده ولی بی ام و هنوز به نصف هم نرسیده

    پاسخ
  2. بنتلی
    سوابق: (1019 دیدگاه) ,

    جگوار لندرور عجب رشدی داشته!دمش گرم!رشد تسلا هم با وجود تولید خودرو برقی واقعا فوق العادس و با مدل 3 درآینده بیشتر هم میشه!اگه ثبت سفارش مدل سه رو فروش توی این ماه حساب کنیم میشه 10000% !!!! من دیگه حرفی ندارم!

    پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    جیپ 5 ساله که حتی یک ماه هم کاهش فروش نداشته.بنتلی هم بدجوری کاهش فروش داشته و تسلا و سوبارو هم مثل همیشه در حال تاخت و تازن
    تنها المانی که کاهش فروش نداشته پورشه بوده. در مجموع برندهای امریکایی بهتر از قبل عمل میکنن اما در بازار لوکس باید کار زیادی انجام بدن
    کلا بازار امریکا بازار جالبیه.هم برای فروشنده ها جذابه و هم برای عاشقان خودرویی مثل خودم.چه خوب کاری کردن کسایی که دوران مدرسه درس خوندن(در حالی که خیلیا مسخرشون می کردن)و در دانشگاههای خوب تحصیل کردن و راهشون رو با عزت و احترام به کشورهای پیشرفته بخصوص امریکا باز کردن

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    انصافا این حق لکسوس و بنز هست که به اینجا برسن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.