قطار طولانی با 137 واگن

با توجه به تراکم بالای شرکت های تولیدی در جنوب شرقی امریکا و از طرفی تراکم بالای جمعیت که مانع از گسترش بیشتر سیستم حمل و نقل، به خصوص شبکه راه آهن، می‌شود برخی از کمپانی های راه آهن با اتصال چندین لوکوموتیو سعی می‌کنند تا بار بیشتری را از این مسیر ریلی کم جابجا کنند. شرکت Norfolk Southern از اینگونه کمپانی هاست. این کمپانی محدوده فعالیتش شرق امریکا است و 34,600 کیلومتر مسیر راه آهن اختصاصی و یا مشترک با دیگر شرکت ها دارد. برای اینکه از وسعت راه آهن شرق امریکا با خبر شوید بهتر است بگوییم کل راه ریلی ایران، در خوش بینانه ترین حالت 8168 کیلومتر است!


همان گونه که در این کلیپ مشاهده می‌کنید، 7 لوکوموتیو ساخت جنرال الکتریک وظیفه کشیدن 137 واگن این قطار را که در حال حرکت در حومه شهر جکسون، جورجیا است را بر دوش دارند. محاسبات ما نشان می‌دهد مجموع قدرت این 7 لوکوموتیو چیزی در حدود 24000 اسب بخار است! این قطار طولانی ترین قطار دنیا نیست ولی با توجه به وزن بار و نوع مسیر، قدرتمند ترین قطار باری ترکیبی دنیا است.

[jwplayer mediaid=”66242″]
در بار این قطار از بولدوزر های کاترپیلار دیده می‌شود تا درخت های قطع شده جنگل های شمال ایالت جورجیا! امید است با خصوصی سازی بیشتر در بخش راه آهن، کشور ما نیز در این عرصه به پیشرفت های بیشتری دست یابد. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

30 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    همون 8000 کیلومتر راه آهنم که داریم همه میدونن کی ساخته

    پاسخ
    1. عليرضا
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      درود بر ادم هاي قدرشناس و واقع بين
      روح خدمتكاران واقعي ميهن شاد

      پاسخ
    2. مسی
      سوابق: (268 دیدگاه) ,

      با این همه ادعا … هنوز نمی توانیم ریل قطار رو بسازیم .
      فقط تراورسها رو تولید میکنیم .

      پاسخ
      1. مرتضی
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        واقعا نمیدونی فقط چند کشور محدود فن آوری ساختش رو دارند و بس؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

        پاسخ
    3. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      بله میدونیم ساخت انگلیس هاست که چی؟؟؟

      پاسخ
    4. محسن
      سوابق: (193 دیدگاه) ,

      باید بخش خصوصی بیاد ریل بزنه از دولت بخاری بلند نمیشه اگه درست مدیریت بشه 4تا مناقصه پیمان کاری و سرمایه گذاری بزارن خارجی ها هم میان ولی….

      پاسخ
  2. کیان
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    یکی از فاکتورهای توسعه راهه و در بین راه ها راه آهن از اهمیت ویژه ای برخورداره…

    پاسخ
  3. جهانگير
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    راه آهن لرستان مال ٩٠ سال پيشه

    پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    سی و خورده ای سال توسعه نتیجش شد راه آهن اصفهان شبراز که قطار برای بار اول که روش میره از مسیر متحرف میشه!
    بعد اونی که همتون میدونید کیه حدود صد سال پیش دست تنها با هزار مشکل و بدون نیروی کار حرفه ای پل ورسک رو میسازه !
    جاده چالوس رو میسازه! بعد اینا با ده برابر پول نفت بیشتر نمی تونن!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      اتفاقا میتونن .

      ولی نمیخوان . میگن زیادیشون میکنه .

      پاسخ
    2. shayan
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      انگلیسی ها 100 سال پیش اینو گفتن عرب و سیر نگه دار ایرانیو گشنه فقط از این طریق اینا قابل کنترل هستن

      پاسخ
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    راستی زیگما پیغام برات فرستادم . برو بخون .

    پاسخ
  6. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    اقایون یه سوال ؟

    تو بازه ی قیمتی 10 تا 12 میلیون

    206 تمام رنگ مدل 82

    یا ماتیز تمیز بدون رنگ 81

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      ماتیز .

      پاسخ
    2. مسی
      سوابق: (268 دیدگاه) ,

      شما بهتره پولتون رو در بانک سرمایه گذاری کنید … ماهیانه حداقل 150 به شما میدن .

      پاسخ
  7. مسعود
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    با بیل وکلنگ
    خاطرات وزیرش هست که میگه روزی کارگرها اومدن به ایشون گفتن نمیشه کند،ایشون میگه چقدر مزد میگیرید در روز?!
    مثلا میگه یک ریال،ایشونم میگه به اندازه همون که میتونید بکنید?! میگن بله میشه
    میگه پس به به همون اندازه بکنید
    این نشون میده چجوری تونلهای راه آهن شمال رو کندن
    یه جا توکوههای فیروزکوه هست بعدازگدوک، سه ردیف خط آهن بالای سرهم هستن که بهش میگن سه خط تلاش،بعضیهاهم میگن سه خط طلا
    دوست منم میگه سه خط ایرانسل همراه اول تالیا!!!
    روحشون شاد

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      مسعود دوست عزیز شر نو چرا میگی؟؟؟ اصلا تکنولوژی شکاف کوه رو ایران نداشت این افسانه ها رو درباره یه ملعون وطن ویرون کن نگئ چهار تا ادم عاقل پیدا شن دستت میندازن حالا اینجا چند تا بچه بیست بیست پنج ساله جمع میشن یه به به چه چه هم بهت میگن!! این ها به علاوه رادیو هدیه هیتلر به متحد استتراژیک خودش یعنی ایران بود

      پاسخ
      1. عینک
        سوابق: (68 دیدگاه) ,

        سلام من از کسی طرفداری نمیکنم.علاقه ای هم به شخص خاصی ندارم.فقط لطفا شما که سنتون بالا هست و دیدتون وسیع فقط یه توضیح به من بدید که بعد از اینکه اون ملعون رفت و به استقلال رسیدیم در این 30 سال که کشور دست خودمون و خود وطن پرستمون بوده چرا پیشرفتی نکردیم؟چرا بیشترین فرار نخبه های دنیا رو داریم؟فقط خواهشا منو روشن کنید.چرا؟

        پاسخ
        1. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          وقتی میگی هیچ پیشرفتی نکردیم!!!!! من چی بگم که وقت گران مایه حروم نشه؟؟؟؟؟ خورشید رو برات اثبات کنم؟؟؟ ندیدن این همه پیشرفت علی رغم کاستی ها خیلی بی انصافی و وقاهت میخواد!!! دوست عزیز شما عینک که نیستی هیچ!!! نابینا هستی در دیدن مسائل حتی سطحی کشورت نود درصد اونایی که میرن از ایران عملا مغز کار امدی نیستند عشق خارجن!! حالا هر جا که باشه

      2. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        مرتضی ، مصداق های ویرانی رو بیان کن
        بالاخره ما نفهمیدیم از نظر شما رضا شاه دست نشانده انگلیسی ها بود یا متحد استراتژیک آلمان
        در ضمن این رو بدون میزان سن نشاندهنده عقل و درایت نیست ، بودند کسانی که چند برابر یک نفر سن داشتند ولی شعورشون از اون طرف بسیار پایین تر بوده
        نکته اخر هر پادشاهی و یا حاکمی نقاط ضعف و قوت داره و هیچ کس کامل نیست ، رضا شاه 10 سال اول حکومتش با ده سال دوم متفاوت بود

        پاسخ
        1. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          بله شاید سن بیشتر نشانه شعور بیشتر نباشه اما سن پایین یعنی احساسات در نسل جدید نشانه خرد و شعور به شدت پایین رفته به جای مطالعه میرن دور دور!!!!!! به جای اندیشه و خردورزی!!!! میرن قلیون ورزی!!! سالی یه بار اونم برای فقط 30 دقیقه هم مطالعه ندان میبینی که چقدر فیلسوف و حقوقدان و قتصاد دان و سیاستمدار میدونند خودشونو!!! طرف میگه مصداق های ویرونی رو بگو یا اینکه هنوز نفهمیده رضا شاه دست نشانده انگل هاست یا دوست استتراتژیک آلمان!! خوب از چنین ادمی ادعای خرد و شعور داری؟؟؟ خودش میگه دو حالت متفاوت داشته رضا شاه ملعون بعد نمیفهمه دو مرحله دم تکون دادن برای انگل ها و برای آلمان ها داشته طرف نمیدونه از خدمات این ملعون(البته نه برای مردم ایران) سر بریده میرزا و جدایی اذربایجان از ایرانه که حالا شده مرکز دسیسه برای ایران و پایگاه صهیون های حرومی این همیشه بوده تا این ملت از پیکان و رضا شاه تعریف میکنند هیچ پخی نمیشن!!

  8. armin
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    دم رضا شاه گرم!!!!!

    با اون امکانات کم زمان خودش چکاره که برای ایران نکرد!!!!!

    پاسخ
  9. کریمی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    اخخخخخخخ دست رو دلم نذار که خیلی دلم خونه.

    پاسخ
  10. مهران
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    طول قطارش از طول راه آهن ایران بیشتره

    پاسخ
  11. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    مسخره ترین چیزی که تو کتاب های درسیمون نوشته شده بود این بود ، که طرف راه آهن سراسری رو برای سرکوب ایلات و برای جابجایی نیروهای انگلیسی ساخت

    پاسخ
    1. shayan
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      کاری به تاریخ درسی ندارم ولی فقط اینو بدون انگلیسی ها اگه تا 1000 سال دیگه گشنه بمونن و تحقیر بشن و محکوم بشن بازم گوشه ای از جنایاتی که در تاریخ کردن و هم نمیگیره

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        شایان عزیز ، در این که انگلیسی ها جنایات زیادی کردند شکی نیست ، ولی ما نباید برای اینکه کسی رو بکوبیم و کارهای خوبی رو که انجام داده ، بد جلوه بدیم کارهاشو نوکر مابانه نشون بدیم

        پاسخ
  12. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    یادش بخیر در بحث مرسدس بنز اس کلاس یکی بود میگفت اصلا امریکا خط راه آهن نداره و براش مهم نیست که مدل المانی بهتر از امریکایی باشه!!!! عجب!! راستی شبکه مستند رو داشتم نگاه میکردم در باره قطار پیشرفته زاپنی ها به نام بولت(گلوله میشه فکر کنم) داشت مستند پخش میکرد بزرگترین مشکل این قطار که عملا باعث عدم ساختش رو میشد زاپنی ها از روی طرح پورشه عهد عتیق!!! برطرف کردند پورشه اولین چهار چرخ متحرک رو ساخته بوده حالا یعنی چی ؟؟؟!! دقیق منظورشو متوجه نشدم همین سیتم های امروزی رو میگفت یا نه

    پاسخ
  13. هاله گلی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا فیلم بی معنی بود.ولی خاک بر سر کشور ما که هنوز یه راه آهنی که دیگه استفادش توی دنیا رایج نیستو نمیتونه بسازه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.