متفرقه

تصویب برخی قوانین خودرویی پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ

در شرایطی که تنها کمتر از سه هفته به آغاز دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات‌متحده باقی مانده، دولت باراک اوباما تلاش می‎‌کند مقررات خودرویی مورد نظر خود را با سرعت هرچه بیشتر به تصویب برساند.
گرچه ترامپ هنوز موضع خاصی در قبال قوانین کنونی اتخاذ نکرده، اما به نظر می‌رسد پس از ورود به کاخ سفید سیاست‌های ملایم‌تری را در راستای منفعت تولیدات محلی و داخلی پیش بگیرد. تسهیل مقررات مربوط به مصرف سوخت و میزان انتشار گازهای آلاینده را می‌توان یکی از محتمل‌ترین اقدامات وی در این زمینه دانست.

obama
تلاش‌های بی‌وقفه آژانس حمایت محیط‌زیست آمریکا برای نهایی کردن قوانین مربوط به حداقل مسافت پیموده شده به ازای هر گالن سوخت یکی از واضح‌ترین مثال‌های این قضیه است. همین چند هفته اخیر بود که جنرال موتورز، ب‌ام‌و، فیات-کرایسلر، جگوار، مرسدس بنز، لندروور، تویوتا و فولکس واگِن دور هم جمع شده و به رایزنی با یکدیگر پرداختند تا از ترامپ بخواهند که نیروی اثر قوانین مذکور را تا جای ممکن کاهش دهد.
جِف دِیویس (Jeff Davis) یکی از مسئولین نزدیک به باراک اوباما نیز اخیراً در مصاحبه‌ای با دیترویت نیوز (The Detroit News) اظهار داشته که دولت کنونی عجله زیادی در راستای تصویب مقررات خودرویی جدید به خرج می‌دهد و به نظر نمی‌رسد ترامپ پس از دست‌یابی به کرسی ریاست جمهوری چنین شتابی برای وضع قوانین سخت گیرانه داشته باشد.

environment
اوباما همچنین تعاملاتی با دپارتمان حمل‌ونقل آمریکا داشته تا چارچوب خاصی برای آزمایشات وسایط نقلیه خودران و قوانین مربوط به خودروهای مرتبط با یکدیگر تنظیم کند. بسیاری بر این باورند که ترامپ احتمالاً در این زمینه نیز سخت‌گیری را کنار گذاشته و آزادی عمل بیشتری برای خودروسازان فراهم کند. باید منتظر بود و دید تغییر رئیس جمهور و کابینه دولت آمریکا چه تأثیراتی بر صنعت خودروی این کشور و نیز سایر نقاط جهان می‌گذارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    امیدوارم تو‌ دولت جدید، دوباره سایه‌ ورشکستگی رو سر‌ خودروسازای آمریکا نیفته. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ونوم

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ماشالله ترامپ این قوانین باید لغو بشه و پیشرانه های بنزینی برا خودشون بنزین نوش جون کنن ما هم از طریق پدال لذت ببریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بنزینی ها برای خودشون بنزین نوش جون کنن، مردم هم باید شربت عزرائیل رو نوش جون کنند.

      ونوم عزیز ، چه حرفیه میزنی همینطور رو هوا ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دانيال

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      چه حرف جالبی درسته پس فردا که سرطان اومد سراقمون خودمون دچارش شدیمم ببینم این حرفو میزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم الآن هم از همین تریبون اعلام میکنم.

    امیدوارم ترامپ با تحت فشار قرار دادن خودروسازان آمریکای شمالی مخصوصا بیگ تری کیفیت خودروهای رده اقتصادی رو بالا ببره و با ایجاد طرح های مشتری محور بازار این خودرو ها رو تا جای ممکن دوباره به دست آورده تا از خروج ارز از آمریکا جلوگیری بشه.
    به هر قیمتی! ، بله به هر قیمتی پای برند های آسیای شرقی رو از آمریکا ببره.
    نفتا ( پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی) و تی پی پی (پیمان تجاری فرا اقیانوسی) رو هر چه زودتر باطل کنه تا آسیای شرقی و آمریکای لاتین کلا کن فیکن (هشتپلکو) بشه.
    در پایان امیدوارم سر عقل بیاد و به جای افزایش بودجه نظامی فاز اول گوشه گیری آمریکا رو با فراخوانی و جمع آوری نیروهای نظامی اش از سر تا سر جهان شروع بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا